83
Fotogalerie

Test: Isuzu D-Max – na stavbu i za zábavou

Kapitoly článku:


Nákladový prostor

Ve standardu máte k dispozici lakovanou, nikterak čalouněnou plochu, která je přístupná sklopným, neuzamykatelným víkem. Toto víko se vyklápí do jedné roviny s podlahou a jeho robustní závěsy umožňují bezpečné zatížení do 100 kg. Ukotvení drobnějších předmětů je možné díky čtveřici pevných ok. Námi testovaný vůz byl opatřen proskleným hardtopem s ventilačními okénky po stranách, čalouněním stropu a namíru vyrobenou plastovou „vanou“.

P1050708.JPG P1050714.JPG P1050710.JPG

Skleněné víko se zdvihá vzhůru a zajišťuje zámky po stranách, v těle rukojeti se nachází samostatný zámek. Díky překrytí horní hrany standardního, dole zavěšeného plechového víka je díky celé této dodatečně montované soustavě prostor pro zavazadla uzamykatelný. Přesto je třeba mít na paměti, že drobnosti včetně povinné výbavy nebo notebooku budou v „kufru“ bez patřičné fixace klouzat, a navíc je ve voze nijak neskryjete před zraky krádežechtivých kolemjdoucích.

P1050711.JPG P1050712.JPG P1050713.JPG
P1050709.JPG P1050698.JPG

Za volantem

Řidič po svém usednutí za volant okamžitě ocení především vyšší posaz, který mu spolu s rozměrnou prosklenou plochou a velkými zpětnými zrcátky (alespoň to vlevo nese asférické zakřivení pro hlídaní mrtvého úhlu) umožňuje znamenitý přehled o situaci kolem vozu i daleko před ním. Kůží potažený volant má přiměřeně tlustý věnec a i přes větší sklon jeho sloupku dobře padne do ruky a umožňuje snadné ručkování i při pohybu v terénu. Ovládání dveřních zámků a skel je přehledně soustředěno ve dveřní loketní opěrce spolu s regulací zpětných zrcátek a jejich přiklápění ke karosérii.

P1050729.JPG P1050732.JPG P1050718.JPG
P1050749.JPG P1050748.JPG P1050734.JPG

Před volantem se nachází dobře čitelný přístrojový štít, jeho středu dominuje rozměrný tachometr doplněný vlevo otáčkoměrem a vpravo pak stupnicemi palivoměru a teploty chladicí kapaliny proloženými dvouřádkovým displejem počítadel ujeté vzdálenosti a palubního počítače. Jednotlivé funkce, mezi nimiž chybí snad jen dojezd na zbytek paliva v nádrži, je však třeba krkolomně a neprakticky přepínat kolíčkem přímo ve štítě. Několik vteřin po zapnutí zapalování se rafičky všech přístrojů v rámci současné módy poněkud procvičí působivým, synchronizovaným kmitem do krajních poloh.

P1050741.JPG P1050743.JPG P1050744.JPG
P1050746.JPG P1050747.JPG P1050745.JPG

Přehledné uspořádání

Páčky pod volantem obvyklým způsobem ovládají vnější osvětlení a stěrače, na té vpravo najdeme také regulaci tempomatu. Funkce této soustavy je hlášena přehlednými symboly na přístrojovém štítě, ale před tím je třeba aktivovat ji tlačítkem na palubní desce vlevo od volantu, které je spolu s přilehlými regulátory intenzity podsvitu palubní desky a sklonu světlometů a tlačítky mlhovek zrakům řidiče poněkud skryto.

P1050731.JPG P1050735.JPG P1050730.JPG P1050751.JPG P1050736.JPG

Horní části středové konzole dominují kruhové výdechy ventilace s tlačítkem varovného osvětlení uprostřed, pod nimiž najdeme digitální hodiny a elektronické, tlačítkové ovládání systému distribuce točivého momentu. Níže následují (v testovaném voze nevyužitý) prostor pro audiosoustavu (lze tam instalovat jakékoli rádio normovaných rozměrů i velkoplošné navigace) a dokonale přehledné otočné ovladače ventilace, topení a klimatizace s mechanickou klapkou vnitřní recirkulace. Těsně pod tímto panelem najdeme popelník, zapalovač a samostatnou zdířku na 12V.

P1050737.JPG P1050739.JPG P1050717.JPG

Doporučujeme

Články odjinud