Test: Isuzu D-Max – na stavbu i za zábavou

V našich podmínkách nejsou pick-upy klíčovou kategorií, ale nabídka utěšeně roste. Nedávno ji obohatil zajímavý model Isuzu D-Max.
Seznam kapitol
  1. Co je to Isuzu?, Picku-upy na vzestupu, Srovnání s konkurencí
  2. Nabídka verzí, Široká škála příslušenství, Zkoušený vůz
  3. Na první pohled, Interiér pro univerzální využití, Myslelo se i na rodinu
  4. Nákladový prostor, Za volantem, Přehledné uspořádání,
  5. Na silnici, Schopný i na dálnici, V terénu
  6. A vystupujeme, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie

Co je to Isuzu?

U nás je pro většinu motoristické veřejnosti japonská značka Isuzu známa jen minimálně, přesto jde o značku mimořádně důležitou. Jde o jednu z nejstarších automobilek v Japonsku (její dějiny sahají až do roku 1916!) a v současnosti také o jednu z největších továren na užitková vozidla a vznětové motory (od roku 1999 je vyrábí také v Polsku). Na našich silnicích pamětníci vzpomenou zejména na model Isuzu Trooper, ale podobných modelů zejména díky dlouholeté spolupráci s koncernem General Motors jezdí u nás více, než bychom čekali, neboť typy Frontera, Monterey či Campo se v Evropě prodávaly pod značkou Opel.

Na český trh se pick-upy Isuzu D-Max (řada TF) vrátily vloni, ale i přes tehdejší ujišťování nového importéra o rychlém budování prodejní sítě na našich silnicích stále patří k exotům. Mohla za to zřejmě také cena (s konkurencí srovnatelná, ale „nová“ značka potřebuje průměrnou hladinu poněkud „podseknout“), nicméně shodou okolností minulý pátek došlo k razantnímu snížení prodejních cen všech verzí v řádu desetitisíců korun, což by trend mohlo do značné míry změnit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Picku-upy na vzestupu

Nabídka nejrůznějších automobilů roztodivných a často neurčitých kategorií neustále roste, a tak i pick-upů s výraznými schopnostmi provozu v těžkém terénu je celá řada. Ty jsou většinou dostupné v široké škále provedení, takže jejich použití není již zdaleka omezeno na přepravu zboží nebo nákladu, ale lze je uplatnit také při volnočasových aktivitách. V následující tabulce jsme testované Isuzu D-Max srovnali jen se Fordem Ranger (testovali jsme jej již několikrát, naposledy na tomto místě) a Volkswagenem Amarok (s porovnatelnými motory, karoseriemi a výbavami), ale zákazník může vybírat také z vozů Nissan Navara, Toyota Hilux, Mitsubishi L200, Mazda B-50 a dalších.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při podrobnějším srovnávání všech těchto strojů zjistíme, že jsou si vesměs velice podobné jak nabídkou karoserií a výbav, tak pohonnými soustavami. Z této plejády tak výrazněji vystupují snad jen Mitsubishi L200 (nízkou cenou), Nissan Navara (vysokým výkonem a točivým momentem) a Volkswagen Amarok (extrémně nízkým objemem motoru jen 2,0 l a příplatky za pohon všech kol a samosvorný zadní diferenciál ve všech verzích).  

Tip: Podrobnosti o vozech Isuzu D-Max najdete na tomto místě (pro ceny je třeba kontaktovat nejbližšího dealera)

Srovnání s konkurencí

 

 
Isuzu D-Max 3,0 l
Ford Ranger 3,0 l
VW Amarok 2,0 BiTDI
Karoserie
Double Cab
Double Cab
Double Cab
Motor
R4, 2 999 cm3
R4, 2 953 cm3
R4, 1 968 cm3
Výkon
120 kW/3 600 ot./min.
115 kW/3 500 ot./min.
120 kW/4 000 ot./min.
Točivý moment
360 Nm/1 800 ot./min.
380 Nm/1 400 ot./min.
400 Nm/1 500 ot./min.
Průměrná spotřeba
8,4 l/100 km
9,5 l/100 km
7,8 l/100 km
Nejvyšší rychlost
175 km/h
170 km/h
181 km/h
Pohot./celk. hmotnost
1 930/2 950 kg
1 805/2 985 kg
1 807/2 820 kg
Rozvor náprav
3 050 mm
3 000 mm
3 095 mm
Rozměry nákl. plochy (d/š/v)
1 380/1 460/480 mm
1 530/1 456/- mm
1 620/1 555/508 mm
Délka/šířka/výška
5 035/1 800/1 735 mm
5 080/1 788/1 762 mm
5 254/1 954/1 834 mm
Cena srovnatelné verze (vč. DPH)
777 200 Kč
819 990 Kč
866 610 Kč

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Co je to Isuzu?, Picku-upy na vzestupu, Srovnání s konkurencí
  2. Nabídka verzí, Široká škála příslušenství, Zkoušený vůz
  3. Na první pohled, Interiér pro univerzální využití, Myslelo se i na rodinu
  4. Nákladový prostor, Za volantem, Přehledné uspořádání,
  5. Na silnici, Schopný i na dálnici, V terénu
  6. A vystupujeme, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků