Test: Isuzu D-Max – na stavbu i za zábavou

V našich podmínkách nejsou pick-upy klíčovou kategorií, ale nabídka utěšeně roste. Nedávno ji obohatil zajímavý model Isuzu D-Max.
Seznam kapitol
  1. Co je to Isuzu?, Picku-upy na vzestupu, Srovnání s konkurencí
  2. Nabídka verzí, Široká škála příslušenství, Zkoušený vůz
  3. Na první pohled, Interiér pro univerzální využití, Myslelo se i na rodinu
  4. Nákladový prostor, Za volantem, Přehledné uspořádání,
  5. Na silnici, Schopný i na dálnici, V terénu
  6. A vystupujeme, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie

Co je to Isuzu?

U nás je pro většinu motoristické veřejnosti japonská značka Isuzu známa jen minimálně, přesto jde o značku mimořádně důležitou. Jde o jednu z nejstarších automobilek v Japonsku (její dějiny sahají až do roku 1916!) a v současnosti také o jednu z největších továren na užitková vozidla a vznětové motory (od roku 1999 je vyrábí také v Polsku). Na našich silnicích pamětníci vzpomenou zejména na model Isuzu Trooper, ale podobných modelů zejména díky dlouholeté spolupráci s koncernem General Motors jezdí u nás více, než bychom čekali, neboť typy Frontera, Monterey či Campo se v Evropě prodávaly pod značkou Opel.

Na český trh se pick-upy Isuzu D-Max (řada TF) vrátily vloni, ale i přes tehdejší ujišťování nového importéra o rychlém budování prodejní sítě na našich silnicích stále patří k exotům. Mohla za to zřejmě také cena (s konkurencí srovnatelná, ale „nová“ značka potřebuje průměrnou hladinu poněkud „podseknout“), nicméně shodou okolností minulý pátek došlo k razantnímu snížení prodejních cen všech verzí v řádu desetitisíců korun, což by trend mohlo do značné míry změnit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Picku-upy na vzestupu

Nabídka nejrůznějších automobilů roztodivných a často neurčitých kategorií neustále roste, a tak i pick-upů s výraznými schopnostmi provozu v těžkém terénu je celá řada. Ty jsou většinou dostupné v široké škále provedení, takže jejich použití není již zdaleka omezeno na přepravu zboží nebo nákladu, ale lze je uplatnit také při volnočasových aktivitách. V následující tabulce jsme testované Isuzu D-Max srovnali jen se Fordem Ranger (testovali jsme jej již několikrát, naposledy na tomto místě) a Volkswagenem Amarok (s porovnatelnými motory, karoseriemi a výbavami), ale zákazník může vybírat také z vozů Nissan Navara, Toyota Hilux, Mitsubishi L200, Mazda B-50 a dalších.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při podrobnějším srovnávání všech těchto strojů zjistíme, že jsou si vesměs velice podobné jak nabídkou karoserií a výbav, tak pohonnými soustavami. Z této plejády tak výrazněji vystupují snad jen Mitsubishi L200 (nízkou cenou), Nissan Navara (vysokým výkonem a točivým momentem) a Volkswagen Amarok (extrémně nízkým objemem motoru jen 2,0 l a příplatky za pohon všech kol a samosvorný zadní diferenciál ve všech verzích).  

Tip: Podrobnosti o vozech Isuzu D-Max najdete na tomto místě (pro ceny je třeba kontaktovat nejbližšího dealera)

Srovnání s konkurencí

 

 
Isuzu D-Max 3,0 l
Ford Ranger 3,0 l
VW Amarok 2,0 BiTDI
Karoserie
Double Cab
Double Cab
Double Cab
Motor
R4, 2 999 cm3
R4, 2 953 cm3
R4, 1 968 cm3
Výkon
120 kW/3 600 ot./min.
115 kW/3 500 ot./min.
120 kW/4 000 ot./min.
Točivý moment
360 Nm/1 800 ot./min.
380 Nm/1 400 ot./min.
400 Nm/1 500 ot./min.
Průměrná spotřeba
8,4 l/100 km
9,5 l/100 km
7,8 l/100 km
Nejvyšší rychlost
175 km/h
170 km/h
181 km/h
Pohot./celk. hmotnost
1 930/2 950 kg
1 805/2 985 kg
1 807/2 820 kg
Rozvor náprav
3 050 mm
3 000 mm
3 095 mm
Rozměry nákl. plochy (d/š/v)
1 380/1 460/480 mm
1 530/1 456/- mm
1 620/1 555/508 mm
Délka/šířka/výška
5 035/1 800/1 735 mm
5 080/1 788/1 762 mm
5 254/1 954/1 834 mm
Cena srovnatelné verze (vč. DPH)
777 200 Kč
819 990 Kč
866 610 Kč

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Co je to Isuzu?, Picku-upy na vzestupu, Srovnání s konkurencí
  2. Nabídka verzí, Široká škála příslušenství, Zkoušený vůz
  3. Na první pohled, Interiér pro univerzální využití, Myslelo se i na rodinu
  4. Nákladový prostor, Za volantem, Přehledné uspořádání,
  5. Na silnici, Schopný i na dálnici, V terénu
  6. A vystupujeme, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie
Minitest Peugeot 5008 1.6 PureTech GT-line: Kočkopes? Spíš něco za něco

Peugeot 5008 1.6 Pure Tech (minitest)

Sedm samostatných sedadel, obrovský kufr, vynikající variabilita a žádný pohon všech kol. Podle Francouzů SUV, podle nás benzínový minivan umně maskovaný za crossover.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 196 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků