Test Infiniti Q50 2.2d Sport: japonský exot s Němcem v těle

Je skvělé, když se v dnešní unifikované době objeví vůz, jenž je schopen vyniknout. Škoda jen, že všudypřítomná globalizace tento skvělý dojem může nakonec trochu pokazit…
Seznam kapitol
  1. Infiniti Q50 v kostce
  2. Internacionální útok, Vlastní cestou, Zkoušený vůz
  3. Na první pohled, Na palubě, Za volantem
  4. Další minimalizace…?, Ke startu připravit…, Na silnici
  5. Elektronické řízení skutečností!, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Infiniti Q50 je skvělým vozem, jenž je v Evropě postaven proti modelům BMW 3, Mercedes-Benz třídy C a Audi A4. Jde o konzistentně působící celek, jenž kombinuje svérázný design na špici současných trendů značky Infiniti, resp. Nissan, s moderním uspořádáním ovládacích a kontrolních prvků a rozsáhlou bezpečnostní a komfortní výbavou.

Řada Q50 není nijak závratně drahá, začíná na 861 160 Kč, což jí umožňuje efektivně konkurovat zavedené konkurenci zejména německých prémiových značek. K mání je u nás ale jen ve dvou verzích, pokud tedy nechcete platit 1,3 mil. Kč za hybrid s šestiválcem 3,5 l (VQ35HR), jedinou variantou zůstává vznětový čtyřválec Mercedes-Benz 2,2 l (OM651). Infiniti Q50 však nabízí celou škálu bezpečnostních a asistenčních prvků v uživatelsky znamenitě ovladatelném balení.

Ba co víc, je zde také historicky zřejmě vůbec první elektronické řízení bez mechanické vazby mezi volantem a předními koly (DAS). I to jsme v tomto testovacím voze vyzkoušeli…

Radosti
Originální vzhled
Vynikající řízení
Moderní bezpečnostní a komfortní výbava
Starosti
Málo místa vzadu
Nedůstojný klapot čtyřválcového dieselu
Absence jakýchkoli otěrových lišt
8  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Infiniti Q50 v kostce
  2. Internacionální útok, Vlastní cestou, Zkoušený vůz
  3. Na první pohled, Na palubě, Za volantem
  4. Další minimalizace…?, Ke startu připravit…, Na silnici
  5. Elektronické řízení skutečností!, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 55 příspěvků