Test Infiniti Q50 2.2d Sport: japonský exot s Němcem v těle

Je skvělé, když se v dnešní unifikované době objeví vůz, jenž je schopen vyniknout. Škoda jen, že všudypřítomná globalizace tento skvělý dojem může nakonec trochu pokazit…
Seznam kapitol
  1. Infiniti Q50 v kostce
  2. Internacionální útok, Vlastní cestou, Zkoušený vůz
  3. Na první pohled, Na palubě, Za volantem
  4. Další minimalizace…?, Ke startu připravit…, Na silnici
  5. Elektronické řízení skutečností!, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Infiniti Q50 je skvělým vozem, jenž je v Evropě postaven proti modelům BMW 3, Mercedes-Benz třídy C a Audi A4. Jde o konzistentně působící celek, jenž kombinuje svérázný design na špici současných trendů značky Infiniti, resp. Nissan, s moderním uspořádáním ovládacích a kontrolních prvků a rozsáhlou bezpečnostní a komfortní výbavou.

Řada Q50 není nijak závratně drahá, začíná na 861 160 Kč, což jí umožňuje efektivně konkurovat zavedené konkurenci zejména německých prémiových značek. K mání je u nás ale jen ve dvou verzích, pokud tedy nechcete platit 1,3 mil. Kč za hybrid s šestiválcem 3,5 l (VQ35HR), jedinou variantou zůstává vznětový čtyřválec Mercedes-Benz 2,2 l (OM651). Infiniti Q50 však nabízí celou škálu bezpečnostních a asistenčních prvků v uživatelsky znamenitě ovladatelném balení.

Ba co víc, je zde také historicky zřejmě vůbec první elektronické řízení bez mechanické vazby mezi volantem a předními koly (DAS). I to jsme v tomto testovacím voze vyzkoušeli…

Radosti
Originální vzhled
Vynikající řízení
Moderní bezpečnostní a komfortní výbava
Starosti
Málo místa vzadu
Nedůstojný klapot čtyřválcového dieselu
Absence jakýchkoli otěrových lišt
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie152 fotografií
IMG_3955.JPG IMG_3956.JPG IMG_3957.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Infiniti Q50 v kostce
  2. Internacionální útok, Vlastní cestou, Zkoušený vůz
  3. Na první pohled, Na palubě, Za volantem
  4. Další minimalizace…?, Ke startu připravit…, Na silnici
  5. Elektronické řízení skutečností!, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků