Test Infiniti Q50 2.2d Sport: japonský exot s Němcem v těle

Je skvělé, když se v dnešní unifikované době objeví vůz, jenž je schopen vyniknout. Škoda jen, že všudypřítomná globalizace tento skvělý dojem může nakonec trochu pokazit…
Seznam kapitol
  1. Infiniti Q50 v kostce
  2. Internacionální útok, Vlastní cestou, Zkoušený vůz
  3. Na první pohled, Na palubě, Za volantem
  4. Další minimalizace…?, Ke startu připravit…, Na silnici
  5. Elektronické řízení skutečností!, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Infiniti Q50 je skvělým vozem, jenž je v Evropě postaven proti modelům BMW 3, Mercedes-Benz třídy C a Audi A4. Jde o konzistentně působící celek, jenž kombinuje svérázný design na špici současných trendů značky Infiniti, resp. Nissan, s moderním uspořádáním ovládacích a kontrolních prvků a rozsáhlou bezpečnostní a komfortní výbavou.

Řada Q50 není nijak závratně drahá, začíná na 861 160 Kč, což jí umožňuje efektivně konkurovat zavedené konkurenci zejména německých prémiových značek. K mání je u nás ale jen ve dvou verzích, pokud tedy nechcete platit 1,3 mil. Kč za hybrid s šestiválcem 3,5 l (VQ35HR), jedinou variantou zůstává vznětový čtyřválec Mercedes-Benz 2,2 l (OM651). Infiniti Q50 však nabízí celou škálu bezpečnostních a asistenčních prvků v uživatelsky znamenitě ovladatelném balení.

Ba co víc, je zde také historicky zřejmě vůbec první elektronické řízení bez mechanické vazby mezi volantem a předními koly (DAS). I to jsme v tomto testovacím voze vyzkoušeli…

Radosti
Originální vzhled
Vynikající řízení
Moderní bezpečnostní a komfortní výbava
Starosti
Málo místa vzadu
Nedůstojný klapot čtyřválcového dieselu
Absence jakýchkoli otěrových lišt
8  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Infiniti Q50 v kostce
  2. Internacionální útok, Vlastní cestou, Zkoušený vůz
  3. Na první pohled, Na palubě, Za volantem
  4. Další minimalizace…?, Ke startu připravit…, Na silnici
  5. Elektronické řízení skutečností!, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků