Kapitoly článku:
- Rychlost na prvním místě, Rychle na silnici, Zkoušený vůz
- Briefing, „Nízká“ hmotnost, vysoké výkony, Na první pohled
- Špičkový komfort, Smutný prostor pro zavazadla, Za volantem
- Přehledné ovládání středového displeje, Komfortní a vyvážený, Elektrické kouzlení
- Energie pod dohledem, Problematické dobržďování, Na silnici
- A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie
Špičkový komfort
Infiniti M35h na své palubě nabízí špičkový, nikoli však přehnaně opulentní komfort pro čtyřčlennou posádku. Dospělí lidé na všech krajních místech se mohou těšit přemíře prostoru ve všech směrech, ten vzadu uprostřed si však mnoho luxusu neužije, navíc přes jeho hlavu řidič skrze středové zpětné zrcátko prakticky nevidí.
Orientaci okolo vozidla řidiči usnadňují rozměrná zpětná zrcátka, couvací kamera i akustická čidla v obou náraznících, vysoká záď však do značné míry omezuje vizuální kontakt s prostorem za vozem. Přístup do interiéru je pohodlný skrze rozměrné a těžké dveře s dostatečně silnou aretací a světlením nástupního prostoru.
Smutný prostor pro zavazadla
Kožené čalounění sedadel i částí dveří a plastové obklady palubní desky vynikají prvotřídním dojmem a precizním zpracováním, nicméně některé plastové díly (včetně konce středového panelu a výdechů ventilace před zadními sedadly) nám připomínají, že jsou zde i auta dražší.
„Je to luxusní a superrychlý hybrid zapsaný v Guinessově knize rekordů, ne stěhovák!“ To si můžete jako provozovatel vozu Infiniti M35h opakovat do nekonečna, přesto vás snad každý pohled do útrob zavazadlového prostoru rozladí. Instalace li-ionových akumulátorů s příslušenstvím za opěráky zadních sedadel zmenšila objem zavazadelníku na úroveň využitelnou pouze pro drobnosti a příruční zavazadla.
Na schránky pro odkládání drobností, zásuvky na 12V nebo průchodku pro dlouhé předměty pochopitelně můžete rovnou zapomenout.
Za volantem
Pohodlná přední sedadla s vyhříváním i ventilací (ovládání společnými kolíky na středovém panelu) jsou v obvyklých směrech elektricky stavitelná, a to včetně tuhosti bederní opěry. Polohy řidičova sedadla pak lze spolu s nastavením vnějších zpětných zrcátek a volantu (stavitelného v obou osách opět elektricky) pak lze ukládat do pamětí.
Ačkoli to tak na první pohled nevypadá, rozmístění kontrolních a ovládacích prvků v pracovišti řidiče je prakticky identické jako u dříve testovaného SUV Infiniti EX30d, takže zájemce o podrobnosti odkazujeme na příslušnou kapitolu.
V tomto testu najdete také podrobný popis bezpečnostních systémů včetně hlídání mrtvých úhlů, nechtěného opuštění jízdního pruhu či aktivního tempomatu, jejichž logika ovládání a kontroly je až na výjimky (například aktivace režimu LSF aktivního tempomatu pracujícího v nízkých rychlostech je v tomto případě spouštěna v jednom celku s aktivní částí soustavy prevence opuštění jízdního pruhu LDP) u modelu Infiniti M35h identická.
Infiniti založil v roce 1989 japonský Nissan jako svou luxusní značku po vzoru Toyoty a jejího Lexusu. Nissan se s Infiniti zaměřil na americký trh, do Evropy přišel až v roce 2008. V domácím Japonsku značku nevyužívá.
Infiniti Q60 • Infiniti QX50 • Infiniti QX • Infiniti QX30