Test: Infiniti M35h - elektrikář rekordman

Nejrychlejší automobil s hybridním pohonem na světě. Zní to banálně, ale je to tak. A tento sedan má i řadu dalších předností…
Seznam kapitol
  1. Rychlost na prvním místě, Rychle na silnici, Zkoušený vůz
  2. Briefing, „Nízká“ hmotnost, vysoké výkony, Na první pohled
  3. Špičkový komfort, Smutný prostor pro zavazadla, Za volantem
  4. Přehledné ovládání středového displeje, Komfortní a vyvážený, Elektrické kouzlení
  5. Energie pod dohledem, Problematické dobržďování, Na silnici
  6. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie

Rychlost na prvním místě

Mluvit v superlativech je poměrně laciné, ale tento vůz si to zaslouží. Model Infiniti M35h, produkt prestižní značky koncernu Nissan, si odbyl svoji premiéru v roce 2010 na autosalonu v Ženevě a v půli loňského roku na sebe upozornil znovu: při úspěšné rekordní zdolal čtvrtmíli (400 m s pevným startem) za 13,9031 s, čímž se oficiálně zapsal do Guinessovy knihy rekordů jako nejrychlejší hybrid na světě.

Infiniti M35h: nejsvižnější hybrid na světě

Infiniti M35h: nejsvižnější hybrid na světě

Model M35h je k dispozici i na našem trhu, kde v řadě M dělá společnost konvenčním verzím M37 a M30d se zážehovým, resp. vznětovým motorem. Zatímco většina ostatních současných automobilů s hybridní pohonnou soustavou míří primárně na redukci spotřeby paliva, sedan Infiniti M35h je zaměřen především na špičkové jízdní výkony.

Rychle na silnici

Tyto výkony přitom nejsou vykoupeny nikterak přehnaně vysokou cenou: zkoušený vůz stojí včetně DPH 1 635 270 Kč, což je s ohledem na enormní rozsah výbavy a jízdní výkony i vlastnosti cena poměrně rozumná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Oproti jiným redakčním testům z naší redakční kuchyně v tomto případě uděláme malou výjimku. Obecné představení typu M35h a jeho nejširší konsekvence najdete ve výše zmíněných článcích, takže se po takřka „povinných“ úvodních kapitolách budeme soustředit především na jízdní zážitky. Většina našich čtenářů totiž s hybridy zatím mnoho zkušenosti nemá, zvláště pak s takovými, mezi něž patří M35h.

Bezmála pět metrů dlouhý model Infiniti M35h míří do spektra středních prémiových sedanů typu BMW 5 či Mercedes-Benz E. Jde o komfortní, dobře vybavený a technicky mimořádně vyspělý automobil, který dokazuje, že i vozy s hybridními pohonnými soustavami mohou být zábavné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zkoušený vůz

Základem evropské nabídky řady M je model M37 se zážehovým šestiválcem s objemem 3,7 l a výkonem 320 koní (235 kW) nabízený v současnosti za ceny od 1 326 500 Kč. O 50 000 Kč dráž vás přijde vznětové provedení Infiniti M30d s třílitrovým šestiválcem V9X vyvinutým a vyráběným ve Francii u Renaultu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ten dosahuje výkonu 238 koní (175 kW) a vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,9 s, což je jen o 0,7 s horší hodnota než u verze M37. Zatímco obě tato provedení lze kombinovat s výbavovými stupni M, S, S Premium, GT a GT Premium, zatímco hybridní provedení M35h je k dispozici pouze s dvojicí stupňů posledně zmíněných. Prestižní osmiválcové provedení M56 zůstává pro Evropu oficiálně tabu. 

Infiniti M35h GT Premium
Rok výroby2011
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)1635 270 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)1326 500 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno, elektrohydraulický
Airbagy6x
El. řízení podvozkuESP, LDW, LDP, ICC, LSF, FCW, IBA
Centrální zamykáníAno na DO
El. ovládání okenAno, 4x, jednodotykové
El. ovládání zrcátekAno, vč. vyhřívání a přiklápění
ČalouněníKůže
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno, el., s pamětí
Stavitelný volantAno, výškově i podélně, el.
Zadní opěradlaNedělená, nesklopná
TempomatAno, ICC s LSF
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová, s Forest Air
AutorádioAno, Bose, s CD, MP3, Bluetooth a HDD
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno, orig.
Xenonové světlometyAno, adaptivní
Palubní počítačAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Rychlost na prvním místě, Rychle na silnici, Zkoušený vůz
  2. Briefing, „Nízká“ hmotnost, vysoké výkony, Na první pohled
  3. Špičkový komfort, Smutný prostor pro zavazadla, Za volantem
  4. Přehledné ovládání středového displeje, Komfortní a vyvážený, Elektrické kouzlení
  5. Energie pod dohledem, Problematické dobržďování, Na silnici
  6. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků