Kapitoly článku:
- Kupé + SUV, Nafta a luxus, Zkoušený vůz
- Na první pohled, Dynamický profil
- Sportovní interiér, Zavazadelník pro jemné ruce, Za volantem
- V zajetí elektroniky, Kamer jako v televizi, Na silnici
- Aktivní tempomat, Postrach ignorantů blinkrů, A vystupujeme
- Základní technické údaje, Naměřené hodnoty
V zajetí elektroniky
Hlavním informačním prostředím pro sekundární funkce palubních systémů je tedy naštěstí rozměrný, barevný dotykový displej uprostřed středové konzole. U zkoušeného vozu bohužel nebylo možno skrze dostupné menu nastavit zpoždění zhasínání vnějšího osvětlení („comming home“) ani osvětlení okolí po odemčení („leaving home“).
Na tomto displeji se zobrazují informace klimatizace, audiososutavy, přes Bluetooth připojeného telefonu i grafického zobrazení provozních údajů, ale především obraz navigační soustavy s 30 GB. Kromě dotyku lze menu listovat také tlačítky (jsou na dosti rovné ploše a při ostřejším světle se docela lesknou).Pod nimi najdeme přehledné ovládání audiosoustavy a klimatizace.
Kamer jako v televizi
Zkoušený vůz Infiniti EX30d byl opatřen celou škálou kamer soustavy AVM (Around View Monitor), jež najdeme nejen nad zadní tabulkou SPZ, ale také ve firemním znaku uprostřed masky chladiče, ve spodní části obou zpětných zrcátek i vedle vnitřního zpětného zrcátka. Po zařazení zpátečky, nebo po stlačení příslušného tlačítka pak skrze středový monitor v několika režimech dávají realistický přehled o dění v okolí vozidla.
Při potlačení pudu sebezáchovy tedy můžete při rychlostech do 20 km/h s vozem manévrovat, aniž byste spustili oči z displeje. V projekci se zobrazují také orientační linie měnící úhel podle aktuálního natočení volantu. Celý kamerový systém sledování okolí je doplněn klasickými asistenčními senzory s tradičními akustickými signály.
Na silnici
Infiniti EX30d jezdí skvěle, což nás u vozu této třídy snad ani nepřekvapí. Takže jen pár vět k jeho chování a vrhneme se na aktivní tempomat apod. Pérování je nastaveno dosti tvrdě, což přispívá k dojmu přesného vedení vozu v zatáčkách i při vyšších rychlostech bez naklánění karoserie. Ovšem i v kombinaci s nízkoprofilovými, devatenáctipalcovými pneumatikami „žehlí“ nerovnosti vozovky zcela SUVerénním způsobem.
Dobře znát je důraz kladený konstruktéry značky Infiniti na jízdní komfort, při podrobnějším průzkumu si všimneme mnoha vrstev nejrůznějších tlumicích materiálů. Šestiválcová vznětová jednotka V9X naskakuje po stisku tlačítka po krátkém žhavení samočinně, nicméně její chod je na volnoběh velmi tvrdý a hlučný (viz naměřené hodnoty).
To se nijak nezmění ani po prohřátí pohonné jednotky a stání v Infiniti EX30d s běžícím motorem je skutečně nepříjemnou zkušeností (zvláště při pojíždění v kolonách, z nichž není úniku). Zahřátí motoru je pak otázkou dlouhých minut, takže i po startech při teplotách okolo 0 stupňů budete „klepat kosu“ pekelně dlouho.
Motor udržuje i při běžném provozu dosti vysoké provozní otáčky (okolo 2 000 ot./min.), takže je lépe připraven k plnění případných požadavků na okamžitou akceleraci (při našich měřeních zrychlení jsme se ani při přeřazení do manuálního módu převodovky nedostali na lepší hodnoty). Převodovka řadí měkce a pohotově, pouze při nižších rychlostech až příliš často jaksi zmatečně podřazuje.
Infiniti založil v roce 1989 japonský Nissan jako svou luxusní značku po vzoru Toyoty a jejího Lexusu. Nissan se s Infiniti zaměřil na americký trh, do Evropy přišel až v roce 2008. V domácím Japonsku značku nevyužívá.
Infiniti Q60 • Infiniti QX50 • Infiniti QX • Infiniti QX30