Kapitoly článku:
- Kupé + SUV, Nafta a luxus, Zkoušený vůz
- Na první pohled, Dynamický profil
- Sportovní interiér, Zavazadelník pro jemné ruce, Za volantem
- V zajetí elektroniky, Kamer jako v televizi, Na silnici
- Aktivní tempomat, Postrach ignorantů blinkrů, A vystupujeme
- Základní technické údaje, Naměřené hodnoty
Sportovní interiér
Jaksi jsme si zvykli používat přívlastek „sportovní“ jako cosi veskrze pozitivní, nicméně v případě tohoto vozu je to trochu jinak. Ano, interiér Infiniti EX30d je do značné míry sportovní a řidič má všechny ovládací a kontrolní prvky ve snadném dosahu, nicméně nelze si nevšimnout dojmu „sportovní“ stísněnosti, a to především na zadních sedadlech.
Na předních sedadlech však mají cestující postav běžného vzrůstu dostatek místa ve všech směrech. Hned po otevření dveří je pozorovateli jasné, že stojí u skutečné „prémiovou“. Ačkoli interiér zkoušeného vozu byl laděn výhradně do černé barvy, kvalita použitých plastových obkladů a koženého čalounění je i včetně jejich dílenského zpracování prvotřídní.
Drobným zklamáním tak mohou být snad jen nijak nepolstrované kapsy ve dveřích, z nichž se během jízdy po uložení kovových předmětů (třeba klíčů) ozývají nepříjemné pazvuky. Řidič má ze svého místa velmi dobrý výhled do všech stran. Vnější zpětná zrcátka mají rozměrnou činnou plochu, nicméně časem si řidič uvědomí, že při výhledu šikmo vpřed se za ně v jistých případech schová i menší auto, natož člověk…
Zadní sedadla jsou podobně pohodlná jako ta přední, nicméně s ohledem na omezenou šířku interiéru zde budou pohodlně cestovat jen dva cestující. Ti pak mají k dispozici sklopnou loketní opěru a výdechy ventilační soustavy na konci středového panelu, o odkládací místa ve dveřích jsou ale ochuzeni. Cestující vpředu mají pro odkládání drobností k dispozici poměrně dost prostorů, a to zvláště ve středové konzoli.
Zavazadelník pro jemné ruce
Vozy podobného typu zpravidla neslouží jako vyloženě rodinné, ale spíše jako druhá, třetí auta v rodině, navíc s nimi jezdí převážně ženy. Rozměry a využitelnost obestavěného prostoru proto nejsou tím klíčovým parametrem. Zadní víko se otevírá snadno a nabízí přístup k zavazadlovému prostoru s osvětlením, zásuvkou na 12V a kotevními oky pro uchycení jisticí sítě.
Jeho podlaha je uložena dosti vysoko, neboť se pod ní skrývá prostor pro akumulátor, opravnou sadu na pneumatiky, zesilovač audiosoustavy Bose a další drobnosti. Místa v zavazadelníku není věru mnoho, rodina při cestě na dovolenou sem zkrátka svá zavazadla neuloží.
V případě potřeby přepravy větších předmětů lze vyjmout konzoli s krycí roletkou a sklápět nestejně dělené opěráky zadních sedadel na sedáky, čímž vznikne sice vysoko uložená, ale bezmála zcela rovná plocha. Manipulovat s nimi lze jak z boku, tak přímo ze zavazadlového prostoru.
Po stranách najdete kolébkové spínače, jednou polohou opěradlo uvolníte a položíte, přidržením té druhé se pak při akustickém signálu působením elektromotoru pomalu vrátí do vzpřímené polohy, což jistě potěší především ženy.
Za volantem
Pokud se děsíte řízení drahých a špičkově vybavených aut, v případě Infiniti EX30d se nemáte čeho bát. Naprostá většina funkcí, i těch vpravdě pokrokových, má totiž snadné a přehledné ovládání, jež si zažijete i bez nahlédnutí do manuálu. Sedadlo řidiče je všestranně elektricky seřiditelné, a to včetně tuhosti bederní opěry, stejně jako zpětná zrcátka i dvousměrně seřiditelný volant.
Kombinace všech těchto prvků lze snadno ukládat do jedné z dvojice pamětí. Přímo před řidičem se nachází přehledný, bělo-modře podsvícený přístrojový štít s analogovými stupnicemi otáčkoměru, tachometru, palivoměru a teploměru chladicí kapaliny, v jejichž středu je umístěn monochromatický displej.
Ten zobrazuje širokou škálu informací od zařazené rychlosti a stavu tachometru přes čas a teploměr vnějšího prostředí až po údaje aktivního tempomatu (ICC). Listovat jednotlivými položkami bohužel nelze přímo z volantu, ale dosti neprakticky a archaicky tlačítky na pravém okraji přístrojového štítu.
Infiniti založil v roce 1989 japonský Nissan jako svou luxusní značku po vzoru Toyoty a jejího Lexusu. Nissan se s Infiniti zaměřil na americký trh, do Evropy přišel až v roce 2008. V domácím Japonsku značku nevyužívá.
Infiniti Q60 • Infiniti QX50 • Infiniti QX • Infiniti QX30