Vyzkoušeli jsme zajímavé kompaktní SUV od Infiniti, jež je opatřeno snad všemi dostupnými elektronickými systémy. A dá se s tím jezdit…?
Kapitoly článku:
- Kupé + SUV, Nafta a luxus, Zkoušený vůz
- Na první pohled, Dynamický profil
- Sportovní interiér, Zavazadelník pro jemné ruce, Za volantem
- V zajetí elektroniky, Kamer jako v televizi, Na silnici
- Aktivní tempomat, Postrach ignorantů blinkrů, A vystupujeme
- Základní technické údaje, Naměřené hodnoty
Kupé + SUV
Ačkoli většina řidičů jezdí auty stále častěji jen po asfaltových silnicích, žádají větší dávku víceúčelovosti. Spokojí se přitom zpravidla s ujištěním marketingových kampaní a uznalými pohledy mediálně náležitě zmasírovaného okolí. Ruku na srdce, svět SUV a různých crossoverů je formou virtuální reality.



Na druhou stranu: i ten nejbláznivější důvod je v podstatě legitimní, pokud člověku napomůže v rozšíření možností jeho volby. Pravdou tak zůstává, že v dnešní nabídce automobilek najdeme enormně širokou škálu vozů nejrůznější povahy, z nichž si podle stavu svého konta vybere opravdu každý.
Nafta a luxus
Dnešní podoba crossoveru Infiniti EX vychází ze stejnojmenné koncepční studie představené na newyorském autosalonu v roce 2007. Již tehdy vedení mateřské společnosti Nissan slibovalo ty nejmodernější elektronické asistenční a bezpečnostní soustavy, a dlužno dodat, že svým slibům dostála.



Již krátce nato se model Infiniti EX, zprvu dodávaný jen se zážehovým motorem EX37, dostal do sériové nabídky značky Infiniti i na našem trhu. Od původní studie se nijak výrazně neliší ani designem, ani elektronickou výbavou. Typ EX se v nabídce Infiniti zařadil svojí velikostí i cenou mírně pod větší typ FX.
A byl to právě model FX, jenž se na počátku loňského roku stal vůbec prvním „dieselem“ v mladých dějinách značky Infiniti. Záhy se dostal také pod kapoty řad EX a M, přičemž jde o vznětový vidlicový šestiválec V9X. Ačkoli mělo jít o „novou jednotku odpovídající požadavkům náročných zákazníků Infiniti“, jde upravený agregát Renault.
Zkoušený vůz
Tento dieselový motor se prvně představil v roce 2008 na autosalonu v Paříži pod kapotou vozu Renault Laguna Coupe 3,0 V6 dCi a tentokrát se nacházel také v námi testovaném voze EX30d. Pro použití ve vozech Infiniti ale prošel celou řadou modifikací (pozměněny byly například samotný blok i klikový hřídel, sací i výfukový trakt nebo přeplňovací dmychadlo či olejová vana). Odehrály se vesměs v evropských střediscích aliance Renalut - Nissan. Výroba motoru probíhá ve Francii.
Infiniti EX je dodáváno ve výbavových stupních EX, GT a GT Premium a s dvojicí šestiválcových motorů 3,7i/235 kW a 3,0d/175 kW, doplněných výhradně sedmistupňovou automatickou převodovkou. My jsme k testu převzali špičkové provedení EX30d GT Premium doplněné metalízou a naceněné na více než 1,5 milionu korun.
Infiniti EX 30D GT Premium |
Rok výroby | 2011 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 1523 730 Kč |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 1228 500 Kč |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano |
Airbagy | 6x |
El. řízení podvozku | ESP, LDW, LDP, ICC, LSF, FCW, IBA |
Centrální zamykání | Ano na DO (transpondér) |
El. ovládání oken | Ano, 4x, jednodotykové |
El. ovládání zrcátek | Ano, vč. vyhřívání a přiklápění |
Čalounění | Kůže |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano, el., s pamětí |
Stavitelný volant | Ano, el., výškově i podélně |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná, el. ovládání |
Tempomat | Ano, ICC s LSF |
Klimatizace | Ano, aut., dvouzónová |
Autorádio | Ano, Bose, s CD, MP3, Bluetooth a HDD |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano, orig. |
Xenonové světlomety | Ano, adaptivní |
Palubní počítač | Ano |
Infiniti založil v roce 1989 japonský Nissan jako svou luxusní značku po vzoru Toyoty a jejího Lexusu. Nissan se s Infiniti zaměřil na americký trh, do Evropy přišel až v roce 2008. V domácím Japonsku značku nevyužívá.
Infiniti Q60 • Infiniti QX50 • Infiniti QX • Infiniti QX30