Test Hyundai Santa Fe 2,7i V6 Automat: pohodlný, ale žíznivý koráb

Jako na palubě pohodlné jachty si můžete připadat v nejluxusnějším provedení poloterénního vozu Hyundai Santa Fe. Šestiválcový motor objemu 2,7 l (127 kW/173 k) mu uděluje rychlost až 182 km/h.
Test Hyundai Santa Fe 2,7i V6 Automat: pohodlný, ale žíznivý koráb

Přirovnání k jachtě je samozřejmě nadsazené. I když se Santa Fe měkce pohybuje v „bocích“, jeho stabilita je díky přesnému řízení naprosto dostatečná.  Za luxus i výkon se ovšem platí. Cena v korunách v porovnání s konkurencí vysoká zdaleka není, ale šestiválec má docela slušný apetit. Hyundai Santa Fe je však především vozidlo přitažlivého designu, který vzbuzuje pozornost všude, kam s ním zaparkujete.

Prostoru je dost

Reklama jistého deníku počátku devadesátých let hlásala, že každý člověk potřebuje prostor. Když do Santa Fe usednete, okamžitě se vám tento slogan vybaví. V Sante Fe je totiž prostoru dost ve všech směrech. Především pro posádku na každém z pěti sedadlech, ale nejen pro ni. Velkorysý zavazadlový prostor doplňují odkládací místa pro různé „maličkosti“, které máte při jízdě rádi po ruce. Příjemná pro řidiče je zejména možnost posadit si vedle sebe velkou láhev (až 1,5 l) bez starostí, že mu ji odstředivá síla z držáku v prudší zatáčce katapultuje pod pedály, což u mnohých automobilů hrozí. To potěší. Zejména, když přesednete z vozidla, které vás nutí nakupovat hromadu třetinkových plechovek…  Je vidět, že designérům Santa Fe to myslelo prakticky. Korejci se zkrátka snaží dohnat poněkud nepříznivý „image“, který jejich výrobky provází. Jednotlivé díly karoserie i vnitřních detailů přesně lícují, dveře dosednou měkce a to bývá znakem pečlivosti zpracování.

Santa Fe nabízí mimořádné pohodlí v elegantním balení. Námi testovaná verze obsahovala  kožené čalounění sedadel, kůží potažený volant i hlavici páky automatické převodovky. Škoda však, že vše je tak šedivé! Plavné linie a oblouky částí interiéru přesně zapadají do koncepce vnějšího designu, ale všudypřítomné šedi uvnitř je přece jenom moc. Jinak má řidič na dosah vše co potřebuje k ovládání vozidla, ergonomicky se Santa Fe nedá příliš vytknout.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Udržet ovšem spotřebu paliva pod 14 litrů na 100 km jízdy je u Sanfa Fe s šestiválcovým benzínovým motorem docela umění. U takového auta se ovšem parametr spotřeby hodnotí poněkud jinak než u malého rodinného vozu.

Do terénu opatrně

Hyundai Santa Fe o sobě netvrdí, že je plnohodnotným „off roadem“, značka má v této kategorii jiného zástupce. Santa Fe je klasický SUV, tedy sportovně užitkové auto, které vám určitě dobře poslouží na mokré silnici, zasněžené horské vozovce a můžete se s ním odvážit i na všemožné polní a lesní cesty. Absence redukční převodovky i závěrů diferenciálů či jejich elektronických náhražek vás ovšem nepustí do bláta tankodromů. Takovým radovánkám se raději vyhněte. Schopnost jízdy v terénu však můžete velmi ovlivnit výběrem vhodných pneumatik. My jsme měli k dispozici běžné silniční a možná, že by nás Santa Fe s jinými plášti překvapil. Pohon čtyř kol se u Santa Fe děje pomocí často využívané viskózní spojky a mezinápravového diferenciálu. Systém distribuuje 60 % točivého momentu na přední kola. Díky tomu se Santa Fe chová v zatáčkách neutrálně. Čtyřstupňová automatická převodovka umožňuje manuální sekvenční volbu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Dlouhý seznam standardní výbavy

Bylo již řečeno, že Korejci se snaží. V Severní Americe již zákazníky přesvědčili o svých kvalitách a například v Austrálii je Hyundai dovozcem číslo 1. V konzervativní Evropě je obtížnější prorazit a tak nepřekvapuje, že základní výbavou Hyundai Santa Fe 2,7i V6 nadbíhá zákazníkům. Nabízí dlouhý seznam užitečných a příjemných věcí. Například brzdový systém ABS doplněný elektronickým rozdělovačem brzdných sil EBD. Dvojici předních airbagů doprovází postranní bezpečnostní vzduchové vaky. Do základní výbavy patří i samočinná klimatizace, tempomat, výškově nastavitelný volant i sedadlo řidiče, příprava na rádio se šesti reproduktory, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, tím samým systémem "ošetřená" vyhřívaná zpětná  zrcátka i tónovaná skla se sluneční clonou. Do standardní výbavy patří i disky kol z lehkých slitin, kůží potažený volant a hlavice ovládání automatické spojky. Ne však kožené čalounění sedadel, to se za 50 000 Kč navíc dodává v paketu společně s vyhříváním předních sedadel a tmavými zadními skly. Základní cena Hyundai Santa Fe 2,7i V6 Aut. 899 900 Kč se tak navýšila na celkových 967 400 Kč, přičemž metalický lak stojí 13 500 Kč a střešní nosič by zákazníka přišel na dalších 4000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Hyundai Santa Fe s benzínovým šestiválcovým motorem 2,7i nelze získat s manuální převodovkou. Za necelý milion korun je to perfektně zpracované a pohodlné sportovně užitkové vozidlo s výrazným designem. Výkonná pohonná jednotka mu uděluje nejen v této kategorii nadprůměrnou maximální rychlost 182 km/h, ale i svižné zrychlení „z klidu na sto“ za 11,6 vteřiny.

Technické údaje

  • Objem motoru: 2656 ccm
  • Výkon: 127 kW/173 k
  • Max. točivý moment: 250 Nm/4000 ot./min.
  • Max. rychlost: 182 km/h
  • Zrychlení 0 - 100 km/h: 11,6 s
  • Spotřeba paliva v l/100km: 14,9 - 9,4 - 11,4 (město - mimo město - kombinace)
  • Objem palivové nádrže: 65 l
  • Délka vozu: 4 500 mm
  • Šířka: 1820 mm (1845 mm s bočním obložením dveří)
  • Výška: 1675 mm (1730 mm se střešními ližinami)
  • Rozvor: 2620 mm
  • Minimální světlá výška: 207 mm
  • Objem zav. prostoru: 690 - 1475 l
  • Pohotovostní hmotnost v kg: 1681/1763
  • Užitečná hmotnost v kg: 699/617
  • Hmotnost bržděného přívěsu: 2300 kg
  • Hmotnost nebržděn. přívěsu: 750 kg
  • Nosnost střechy: 100 kg

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků