TEST Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV: Mílovými kroky k autu na celý život

Facelift Hyundaie Santa Fe přinesl tolik změn, že by to snad vystačilo i na novou generaci. Zkusili jsme si ho se základním hybridem.
Radosti
Komfortní podvozek
Skvělá výbava
Nízká spotřeba
Starosti
Průměrná dynamika ve vyšších rychlostech
Nevyladěné rozjezdy
9  /10

Jak je korejských aut často zvykem, facelift neznamená jen pofackování nárazníků, ale přináší i některé důležité změny, které jdou často až do základů samotného modelu. Příkladem je nový Hyundai Santa Fe, který s příchodem faceliftu přezbrojilo na modulární platformu N3. Vedle toho vypadá zcela jinak, a to jak zvenku, tak i uvnitř. Santa Fe se tedy po pouhých třech letech na trhu změnilo k nepoznání.

Hyundai i20 N Line má české ceny. Lehce přiostřený prcek se vejde pod 400.000 Kč

Hyundai i20 N Line má české ceny. Lehce přiostřený prcek se vejde pod 400.000 Kč

Platformu Hyundai-Kia N3 najdete také v modelech Sonata, Tucson, Staria a také v nové Kie Sorento, které přechod na novou platformu vyšel na novou generaci, zatímco Santa Fe ji dostalo k 20. narozeninám. Nová platforma je tužší, lehčí, snižuje těžiště, zlepšuje obtékání vzduchu a je pochopitelně i bezpečnější. Zároveň umožnila zástavbu řádně elektrifikovaných agregátů.

Kámen na kameni

Přední část vozu prošla kompletním přepracováním. Má nyní širokou masku a upravený nárazník. Nový světelný podpis ve tvaru písmene T propojuje horní světlomety s hlavními ve spodní části. Ty jsou navíc už ve standardu s technologií Bi-LED. Vzadu pak najdete nové svítilny propojené odrazovou lištou a nový nárazník.

Asi se shodneme na tom, že Santa Fe hodně prokouklo. V nejvyšší výbavě Luxury se pak zbavíte i černých lemů blatníků. Náš případ to nebyl, my dostali variantu Style s paketem Premium a devatenáctipalcovými koly. Ostatní motorizace se v rámci paketu Premium dočkají i 20palcových kol, ale pro zkoušený hybrid se tato možnost nenabízí.

Luxusní Genesis vstoupí do Evropy ještě letos. Má se konkurence začít potit?

Luxusní Genesis vstoupí do Evropy ještě letos. Má se konkurence začít potit?

Uvnitř je to v porovnání se starší verzí zcela jiná písnička. Základní uspořádání je stejné. Třeba výdechy ventilace jsou na svých místech a výplně dveří jsou takřka beze změn. Máme tu ale třeba nový digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12,3".

Tady bych se pozastavil, protože stejně jako u technicky příbuzné Kie Sorento je digitální přístrojový štít skvělý. Jeho zobrazení se mění podle jízdních režimů. Červená znamená Sport, zelená Eco a chromová Smart. Budíky jsou v každém režimu čitelné a přehledné. Při odbočování se navíc spustí kamera promítající dění ve slepém úhlu. Nikde nepřekáží a obraz je i večer moc dobrý. V tomto případě je digitální přístrojový štít skutečně využitý na maximum.

Hyundai Kona N oficiálně: Správně ostrý crossover má 280 koní, umí až 240 km/h

Hyundai Kona N oficiálně: Správně ostrý crossover má 280 koní, umí až 240 km/h

Přesuňme se ke středové konzoli, která je více vytažená do prostoru a stejně jako v případě modelu Nexo je doslova zalitá klasickými tlačítky, knoby i kolébkovými přepínači. Jejich rozmístění je logické, třeba vyhřívání a ventilování sedadel je osamostatněné od ostatních funkcí, takže za chvíli už přesně víte, kam pro co sáhnout.

Toto nové uspořádání se jmenuje Prémiová konzole a je standardem od druhé výbavy Smart společně s tlačítkovým ovládáním převodovky Shift-by-Wire. Úložné prostory v tomto uspořádání najdete až před loketní opěrkou. Místa na nápoje, telefon i peněženku je pořád dost. Cestující vzadu pak na konci středového tunelu najdou ještě dva USB porty a zásuvku na 230V.

Hyundai Ioniq 5 má české ceny. Pod milion nejde, vybaven je ale bohatě

Hyundai Ioniq 5 má české ceny. Pod milion nejde, vybaven je ale bohatě

Novinka je o 15 mm delší, o 10 mm širší a o 5 mm vyšší. Rozvor 2765 mm je však stále stejný. I přesto se prý automobilce podařilo získat více prostoru pro zadní cestující, kteří teď mají o 34 mm více místa pro kolena. Standardem předních kožených sedadel je elektricky ovládaná bederní opěrka. K naší testované konfiguraci Smart s paketem Premium se pak váže i nastavitelná délku sedáku pro řidiče. Rozdíl v prostoru na nich nepoznávám žádný.

Základní uspořádání kufru nabídne 634 litrů prostoru. Posunutím druhé řady sedadel více dopředu získáte 831 litrů, sklopením zadních opěradel pak 1704 litrů. Sedmimístné provedení je možné pro všechny motorizace včetně plug-in hybridu (baterie je pod zadní lavicí). S plně obsazeným autem se pak zavazadlový prostor zmenší na 130 litrů.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

včera | Richard Herbich | 11 příspěvků
První jízda s novým Rolls-Roycem Ghost Extended: Vezl nás nejlepší řidič světa!

Rolls-Royce Ghost Extended

Pokud se rozhodnete poskytovat lidem lázeňskou péči, připravte si pořádný balík. Nebo si za zlomek kupte nový Rolls-Royce Ghost a klienty vozte na zadním sedadle s barem.

12.  6.  2021 | Jiří Baborský | 15 příspěvků
TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI

Největší SUV z Ingolstadtu v ostré verzi přezbrojily ze vznětového na zážehový agregát. Co to s nimi udělalo?

11.  6.  2021 | Jan MičkaVladimír Kadera | 26 příspěvků