91
Fotogalerie

Test Hyundai ix35 2,0 CRDi: malá vylepšení velkého významu

Kapitoly článku:


Zavazadlový prostor

K prostoru pro zavazadla je pohodlný přístup vysoko se zdvihající výklopnou stěnou, nesoucí vnitřní části zadních svítilen. Náklad je před zraky nenechavců chráněn jednoduchou a snadno vyjímatelnou roletou. Plasty chránící podběhy zadních kol a jejich okolí jsou z hladkého materiálu, v němž každý kontakt s ostřejším předmětem zanechá nepěkné a neodstranitelné vrypy.

IMG_0574.JPGIMG_0575.JPGIMG_0576.JPGIMG_0577.JPGIMG_0578.JPGIMG_0581.JPG
Pod podlahou se nachází plnohodnotné rezervní kolo

Podlaha je prakticky ve stejné úrovni jako práh, což usnadňuje manipulaci s nákladem či zavazadly. Využitelnost zavazadelníku jsme hodnotili jako velmi dobrou, podběhy kol do něj zasahují pouze nevýrazně. Velmi příjemně nás překvapil pohled pod podlahu zavazadlového prostoru: tam se totiž nachází nejen hever, ale především plnohodnotné rezervní kolo s litým ráfkem, a to ještě je kolem něj dostatek místa pro uložení prvků povinné výbavy a dalších drobností!

IMG_0579.JPGIMG_0580.JPGIMG_0582.JPG
Plocha vzniklá složením opěráků zadních sedadel je takřka rovná

V případě potřeby lze sklápět asymetricky dělené opěradlo zadních sedadel na sedáky, přičemž vzniklá plocha sice nebude zcela rovná, ale postrádá alespoň přechodovou hranu. Při sklápění není třeba vyjímat hlavové opěrky (ty lze zasunout prakticky až do obrysu opěráků). Při vracení opěradel do původní polohy se ale připravte na to, že si do zámků skřípnete postranní bezpečnostní pásy.

V provozu

Z vozu je hlavně díky vyššímu posazu dobrý výhled hlavně vpřed a šikmo vpřed, s orientací kolem vozu pomáhají i zpětná zrcátka s dostatečně rozměrnou činnou plochou, couvací kamera i akustický parkovací asistent s čidly v obou náraznících. Zkoušený vůz byl vybaven i samočinným parkováním schopným zasouvat vozidlo do mezer v podélném stání, stačí tisknout a povolovat brzdu a sledovat pokyny v přístrojovém štítě.

IMG_0601.JPGIMG_0602.JPGIMG_0604.JPGIMG_0610.JPGIMG_0623.JPGIMG_0624.JPG
Ve vnitřním zpětném zrcátku najdeme údaje kompasu

U Hyundaie tento systém pracuje podobně, jak jsme zvyklí z německých vozů. Celkem se na něj lze spolehnout, ale třeba s nízkými obrubníky si často neporadí. Ani k novému provedení ix35 si nelze přiobjednat adaptivní tempomat nebo hlídání opuštění jízdního pruhu či slepých úhlů zrcátek, takže samočinné parkování je pro něj vítaným výletem do společnosti těch nejmodernějších.

IMG_0638.JPGIMG_0641.JPGIMG_0570.JPG
V hlavní roli LED

Motor má i za studena přiměřeně tlumený zvuk a se samočinnou převodovkou je dobře sladěn. Takto vybavený Hyundai ix35 působí jako celek vyvážených vlastností, přičemž v žádném ohledu (naštěstí) neprovokuje ke svižné jízdě. Pokud k ní přikročíte, budete asi zklamáni dynamickými vlastnostmi vozu. Od 184 koní bychom zkrátka čekali více, ale část z této respektu hodné porce zřejmě pohltí pohotovostní hmotnost přes 1 700 kg a zbytek převodovka.

Na silnici

Při snaze o rychlé svezení se ix35 projevuje spíše letargicky a příliš si nepomůžete ani manuálním řazením voličem, nebo páčkami pod volantem. Co se jízdních vlastností týče, nové odladění podvozku, zejména pak měkčí nastavení přední nápravy a strmější převod řízení, vozu vysloveně prospělo. Nový ix35 se už nechová zdaleka tak prkenně a s běžnými nerovnostmi na vozovkách se vypořádává citelně elegantněji než dosud a účinně je filtruje od prostoru pro cestující, a to při nevýrazných náklonech karoserie v zatáčkách a při brzdění a zrychlování.

IMG_0556.JPGIMG_0557.JPGIMG_0558.JPGIMG_0544.JPGIMG_0606.JPGIMG_0600.JPG
Tato kombinace pohonné soustavy je určena spíše pro klidnější řídiče

Nepatrně horší je to se zadní nápravou. Závěsy zadních kol nevytíženého vozu mají tendenci na nerovnostech v zatáčkách mírně odskakovat a utíkat stranou, což směřuje k překvapivé přetáčivosti. Ani razantní brzdění v zatáčce stabilitě jízdy zrovna nesvědčí. Hyundai ix35 s popsanou pohonnou jednotkou není zrovna milovníkem serpentin, ovšem řízení umožňuje alespoň základní kontakt řidiče s vozovkou.

A tím se vracíme k předchozí kapitole. Výše popsané výtky vyniknou totiž až při rychlé jízdě, přičemž při pohybu v běžných podmínkách městského a příměstského provozu, v němž jsou vozy této kategorie používány nejčastěji, se můžete těšit na komfortní vůz s pohodlným ovládáním. Těžký pohonný agregát naopak, zdá se, prospívá chování vozu v dálničním provozu, v němž je vůz směrově překvapivě stabilní.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud