Test Hyundai ix35 2,0 CRDi: malá vylepšení velkého významu

Kompaktní crossover Hyundai ix35 se podrobil faceliftu. U obvyklých stylistických retuší to ale naštěstí neskončilo.
Seznam kapitol
  1. Vyhlazení rysů, Pro každého něco, Prostě „plná palba“
  2. Ladění detailů, Světlo a komfort, Za volantem
  3. Zavazadlový prostor, V provozu, Na silnici
  4. Mimo silnici, Verdikt, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

Vyhlazení rysů

Nástupce známého modelu Hyundai Tucson byl pod novým jménem ix35 představen na sklonku roku 2009 a oproti předchůdci nabídl nejen jiný název, ale také moderní, byť trochu boubelatý design a výraznější zaměření na evropskou klientelu. Pro její potřeby se vyrábí výhradně v moravských Nošovicích a v původním provedení již vzniklo takřka čtvrt milionů vozů tohoto typu.

Hyundai: ix35 prémiovější, Santa Fe větší, i20 WRC rychlejší

Hyundai: ix35 prémiovější, Santa Fe větší, i20 WRC rychlejší

Modernizované provedení bylo veřejnosti oficiálně představeno na letošním jarním autosalonu v Ženevě a českému publiku se ukázalo už na dubnovém autosalonu v Brně po boku většího modelu Hyundai Gran Santa Fe. Na první pohled se toho mnoho nezměnilo, tedy až na obvyklé prvky včetně nových světlometů, masky a přepracované přídě, více novinek se objevilo pod kapotou.

Hyundai ix35 po faceliftu: První jízdní dojmy a české ceny

Hyundai ix35 po faceliftu: První jízdní dojmy a české ceny

Z nabídky zmizel původní zážehový „dvoulitr“, na jehož místo nastoupila nová, opět atmosféricky plněná jednotka 2,0 D-CVVT s přímým vstřikováním paliva a výkonem 166 koní (122 kW). Dílčími modifikacemi zaměřenými (jak jinak) hlavně na snížení spotřeby paliva prošel i vznětový čtyřválec 2,0 CRDI VGT dodávaný ve výkonových verzích 136 a 184 koní (100, resp. 135 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai ix35 ve svém novém, faceliftovaném provedení

Modernizace se promítla také do interiéru a naladění podvozku, ale k tomu se dostaneme až později.

Pro každého něco

Základem nabídky omlazené řady ix35 je výbavový stupeň Classic startující na ceně 779 990 Kč a zahrnující vše potřebné od elektrického ovládání všech oken a zrcátek přes dálkové centrální zamykání a palubní počítač až po klimatizaci s manuální regulací. K mání jsou jen z předchozí verze převzaté motory 1,6 GDI/99 kW a 1,7 CRDi/85 kW.

Test Hyundai Tucson: nenápadný snaživec

Test Hyundai Tucson: nenápadný snaživec

Pravdou je, že samotná existence stupně Classic je pro nás celkem záhadou, vyšší (a zároveň i nejvyšší) verze Trikolor je totiž jen o 10 000 Kč dražší a přidává možnost volby zmíněného nového motoru 2,0 GDI (oproti 1,6 GDI se za něj připlácí jen 15 000 Kč). Výbava proti Classic je přitom u Trikolor nepoměrně velkorysejší a zahrnuje například vyhřívání předních i zadních (!) sedadel, mlhovky, kožené potahy volantu a řadicí páky, parkovací asistent vzadu, Bluetooth či tempomat.

Trikolor zároveň rozšiřuje škálu prvků příplatkové výbavy, která je ale bohužel (na rozdíl od sesterské Kie) převážně rozdělena do paketů Plus, Style a Premium. Cenově je to jistě výhodnější, ale do auta dostanete i to, oč vyslovený zájem nemáte. Vznětové dvoulitry v obou výkonových verzích jsou k mání výhradně v kombinaci s pohonem všech kol.

Převodovky jsou ve všech případech manuálně řazené šestistupňové, pro všechny dvoulitry jsou na přání k dispozici skříně samočinné, opět šestistupňové.

Prostě „plná palba“

Jednoznačným úkolem námi testovaného vozu bylo ohromit nás i čtenáře tím, co všechno faceliftovaný ix35 „umí“. Na snímcích tak vidíte nejdražší provedení Trikolor 4x4 v kombinaci s nejvýkonnějším dostupným motorem v podobně vznětového čtyřválce 2,0 CRDi s výkonem 184 koní (135 kW). Cena tohoto provedení začíná na 649 990 Kč, ovšem tím to zdaleka nekončí.

Tento Hyundai ix35 byl totiž doplněn všemi prvky, jež nabízí seznam příplatkové výbavy, a když všemi, tak všemi. Ano, i kdybyste se snažili sebevíce, bohatěji vybavený ix35 zkrátka nedostanete. Z nejdůležitějších prvků jmenujme alespoň samočinnou převodovku (+ 40 000 Kč), prosklenou a částečně elektricky posuvnou střechu (+ 25 000 Kč), metalízu (+ 13 000 Kč), poloautomatický parkovací asistent (+ 15 000 Kč), ale především rozsáhlý paket Premium.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zkoušený vůz byl vybaven úplně vším, čím tato řada vybavena může být

Pokud vás cena sady Premium, stanovená na 99 900 Kč vyděsí, máte k dispozici i levnější pakety Plus a Style (29 900, resp. 49 900 Kč). Rozsah prvků sady Premium je však velmi rozsáhlý a zahrnuje například bezklíčkové zamykání a startování, bi-xenonové světlomety, osmnáctipalcová litá kola, celokožené čalounění, vestavěnou navigaci, couvací kameru či lepší audiosystém se subwooferem za podběhem pravého zadního kola.

Test: Hyundai ix35 1.6 GDI - povedený základ

Test: Hyundai ix35 1.6 GDI - povedený základ

Zkoušený vůz byl s ohledem na danou kategorii vybaven opravdu opulentně a přepychově, ale jak už to tak bývá, každá legrace něco stojí. Pokud byste si chtěli koupit stejné auto, které jsme testovali my, museli byste si na něj podle oficiálního ceníku odložit 842 890 Kč. A to už stojí za zvážení, protože třeba takové BMW X1 xDrive20d se stejně výkonným motorem a pohonem všech kol (byť v základním provedení) je o 5 000 Kč levnější…

Hyundai ix35 Trikolor 4x4 2,0 CRDi
Rok výroby2013
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)842 890 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)479 990 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno, s trojstupňovým účinkem
Airbagy5x
El. řízení podvozkuABS, EBD, ESP, HBA, TCS, HAC, DBC
Centrální zamykáníAno, na DO, bezklíčkové
El. ovládání okenAno, 4x, aut. u řidiče
El. ovládání zrcátekAno, vč. vyhřívání a přiklápění
Čalouněníkůže
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelná bederní opěraAno
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Dělená zadní opěradlaAno
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioCD, MP3, USB, AUX
BluetoothAno
NavigaceAno
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyAno
Denní svíceníAno (LED)
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaAno
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentAno, vpředu i vzadu, aut., s kamerou
Start/stop systémNe
MetalízaAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vyhlazení rysů, Pro každého něco, Prostě „plná palba“
  2. Ladění detailů, Světlo a komfort, Za volantem
  3. Zavazadlový prostor, V provozu, Na silnici
  4. Mimo silnici, Verdikt, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků