TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.
Radosti
Skvělé řízení
Čitelný podvozek
Přijatelná cena
Starosti
Vyšší spotřeba
Pocitově lehce přidušený tah motoru
Malá možnost individualizace
8  /10

S i30 N v provedení hatchback se známe už moc dobře. Bylo to v loňském roce a já na něm za ten týden mohl ruce nechat. Bylo to silné a intenzivní. Pořád jsem totiž nedokázal pochopit, že sedím v Hyundai. Nyní se v Česku začala prodávat i druhá karosářská verze, elegantní Fastback. Zažiji znova totéž vzplanutí?

Hyundai již testuje i30 N s pohonem všech kol. Bude soupeřit s VW Golf R

Hyundai již testuje i30 N s pohonem všech kol. Bude soupeřit s VW Golf R

Fastback pro automobilku není přelomový a myslím si, že ani kdovíjak důležitý. Tohle všechno si totiž odbyl už předchozí ostrý hatchback, který byl zároveň opravdu prvním ostrým vozem Hyundai. Tenkrát byl okolo něj hrozný humbuk, který vlastně dodnes ani moc neopadl.

Možná i to byl důvod, proč se okolo testovaného Fastbacku neustále hromadily davy lidí. Samé otázky, zvídavé pohledy, fotografování a zdvižené palce. Tohle jsem nezažil ani s Jaguarem F-Type, a to je co říct. V našich končinách jsou tyto vozy nesmírně populární, lidé je prostě mají rádi.

Nejhezčí Hyundai? Určitě!

Světle modrá barva je pro ostré vozy této značky již takovým poznávacím znakem. Prostě víte, že jde o eNko. Jedná se o příplatkovou barvu Performance Blue za 16.900 korun. A pokud byste drsňáckou verzi na první pohled přesto nepoznali, upoutá vás na ten druhý agresivními doplňky.

Drsnější přední masku doplňuje červená lišta vespod předního nárazníku. Pozornosti neuniknou ani 19palcová kola, za kterými se skrývají červené brzdové třmeny s písmenem N. Zezadu si pak asi jako první všimnete dvojice výfuků zabudovaných v difuzoru a černé lišty integrovaného spoileru na víku kufru.

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Vypadá fajn, neříkám nic. Automobilka Hyundai už ostatně před nedávnem ohlásila, že končí s nudnými vozy. Tohle beru jako velmi dobrý krok směrem k hezkému designu a v portfoliu Hyundaie bych si asi hezčí auto nenašel. Jen se pořád neumím zbavit dojmu, že z profilu působí tak trochu stlačeně.

Jen tak zlehka

Kokpit i30 mě vzhledově zase tak moc nebaví. Co mu ale nemůžu upřít, je praktičnost a každodenní použitelnost. Je tu třeba spousta velkých odkládacích prostor, ty se vždycky hodí. Konektivita je super, máte tu Apple Carplay, bezdrátové nabíjení telefonu, loketní opěrku, dobré rádio… Prostě všechno důležité.

A to je dobře. Protože i přes nově přítomné prvky, která vás upozorní, že sedíte v autě s výkonem 275 koní, si nepřipadáte o nic ochuzení. Ostrou verzi poznáte na první pohled třeba podle anatomicky tvarovaných sedadel. Jsou naprosto skvělá a v našem příplatkovém balíčku  Everyday za 30.000 Kč i s nastavitelnou délkou sedáku.

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Uvnitř se sedí mnohem lépe než ve standardní i30. Co mě ale na ostrých Hyundaích baví asi nejvíce, jsou ty detaily. Tachometr do tří set, červeně orámované výdechy klimatizace, červené ručičky budíků, hliníkové pedály... Vše je vyvedeno decentně, ale velmi vkusně.

Na každý den i30 Fastback N určitě využijete. Zavazadlový prostor má pořád objem 450 litrů, i když verze Performance se kvůli dodatečné vzpěře za zadními sedadly musí spokojit s hodnotou 436. Nedovedu si představit, že by někomu těch pár litrů chybělo, to spíš bude vadit o malinko menší praktičnost.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků