TEST Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI: Má se Octavia bát?

Třetí generace moledu i30 znamená pro značku Hyundai velký skok kupředu, protože s ní zaútočila na největší hráče v kompaktním segmentu. Klasické varianty hatchback a kombi doplnil i stylový Fastback. Čím především zaujme?
Radosti
Elegantní vzhled
Prostorný interiér
Skvělý podvozek
Přijatelná cena vzhledem k výbavě
Starosti
Špatný výhled vzad
Odhlučnění od kol
Hlučný motor ve vyšších otáčkách
Svéhlavá automatická převodovka
7  /10

Na začátek bych rád ujasnil pár věcí. Hyundai i30 Fastback je technicky vzato liftback. Toto označení však nenese, protože jako liftback se v modelové řadě i30 označuje hatchback. Tedy alespoň slovy českého zastoupení korejské značky. No, dobrá.

Třetí generace oblíbeného Hyundai i30 se prodává od začátku roku 2017. Stojí na stejné platformě jako sesterská Kia Ceed. Jako první přišla varianta hatchback, kterou v témže roce doplnilo i kombi. Obě varianty následoval na podzim loňského roku i elegantní Fastback, o kterém si dnes řekneme něco více.

Je Hyundai i30 to nejlepší z Česka? Přečtěte si, proč to o sobě říká

Je Hyundai i30 to nejlepší z Česka? Přečtěte si, proč to o sobě říká

Pro Hyundai byla nová generace i30 velmi důležitá. Automobilka jejím prostřednictvím začala mluvit novým designovým jazykem, který má na svědomí šéfdesignér Peter Schreyer. Kaskádovitá přední maska Cascading Grille určila trend, kterého se vozy korejské automobilky drží dodnes.

Zatímco první dvě varianty karoserie cílí na praktické uživatele, varianta Fastback vznikla jako čistá stylovka. Elegantní čtyřdveřové kupé cílí na mladé lidi, kteří touží po prémiovém designu s příznivou cenovkou. Na našem trhu je ale i30 Fastback je častým předmětem srovnání s domácí Škodou Octavia.

Hyundai i30 dostal facelift: Má upravené motory a přední nárazník z Fastbacku

Hyundai i30 dostal facelift: Má upravené motory a přední nárazník z Fastbacku

Ano, uznávám, že se to nabízí. Jenže to není přesné. Fastback byl navržen jako stylový vůz, ne jako typické rodinné auto. Nabídne méně prostoru jak v kabině, tak i v kufru. Ostatně přímé srovnání rozměrových parametrů si můžete prohlédnout v tabulce níže.

Hyundai i30 Fastback vs. Škoda Octavia - rozměrové srovnání
Model Hyundai i30 Fastback Škoda Octavia
Délka [mm] 4455 4670
Šířka [mm] 1795 1814
Výška [mm] 1425 1461
Rozvor [mm] 2650 2667
Rozchod kol vpředu/vzadu [mm] 1565/1573 1543/1534

Za konkurenty proto můžeme považovat spíše Mazdu 3 nebo Hondu Civic. Dokonce bych se nebál říct, že jde o mainstreamovou alternativu k Audi A3 sedan, byť všechny uvedené vozy mohou mít klasickou tříprostorovu karoserii, zatímco do kufru Fastbacku se dostáváte výklopnými pátými dveřmi a prostor pro bagáž tak není od posádky fyzicky oddělen. Liftback bude vždycky praktičtější, posádka se však musí v zimních měsících připravit na pořádnou ledovou „sprchu“ v případě, že za jejími zády někdo nakládá věci do zavazadelníku.

Jak vypadá?

Podle slov automobilky jde o první pětidveřové kupé v kompaktním segmentu. Na první pohled se může zdát pouze jako doplňková varianta, ale technici s ním měli přece jen trochu práce. Kaskádovitá maska je snížena, aby se přední silueta opticky rozšířila. Od ostatních variant se liší i nasávacími otvory pod maskou, která zde působí dynamičtěji. Jiný je i tvar střechy. Postupně se svažuje až k elegantnímu spoileru, který je součástí víka kufru.

Řídili jsme Hyundai i30 N Fastback: Největší překvapení roku? Dost možná!

Řídili jsme Hyundai i30 N Fastback: Největší překvapení roku? Dost možná!

Model i30 Fastback se nebojím označit za nejhezčí Hyundai dneška. Vypadá agresivně a zároveň elegantně. Dnes si jej ale můžete ještě trochu doostřit. O variantě N asi víte, vstoupila na náš trh v minulých týdnech. S ní ale přišla i možnost doplňkové výbavy N Line. Ta zahrnuje sadu vnějších i vnitřních doplňků, stejně jako to dělá M paket u BMW. Spolupráce s Albertem Biermannem, bývalým šéfem divize M, opět skvěle zafungovala.

Výbava na úrovni prémie

Hyundai chytře rozděluje doplňkovou výbavu do ucelených balíčků. Testovaný kus je ve verzi Style s doplňkovou výbavou Ultimate. Co to všechno znamená? Třeba že na palubě opravdu nic nechybí. Já sám bych si dokázal vymyslet snad jen head-up displej, ale ten už do nových modelů dává Hyundai také.

Linii Style beru jako nutnost. Vzhled vozu doplní o chromované doplňky, přidá přední parkovací senzory a zadní kameru, duální automatickou klimatizaci, multifunkční volant, LED denní světlomety, statické přisvěcování do zatáčky a dalších asi čtyřicet položek, které řidiči zpříjemňují život.

Test ojetiny Hyundai i30: První český Korejec vyjde na 70 tisíc. Jak funguje?

Test ojetiny Hyundai i30: První český Korejec vyjde na 70 tisíc. Jak funguje?

To ale neznamená, že v základní výbavě jde o nějaký holobyt. Hyundai nabízí již ve standardu asistenční systémy, jako upozornění na únavu řidiče, asistent dálkových světel, autonomní nouzové brzdění a hlídání jízdního pruhu. Doplatit je pak možné ještě za adaptivní tempomat, varování před kolizí, hlídání slepého úhlu, asistent dálkových světel nebo čtení dopravních značek.

Paket Ultimate, kterým je testovaný vůz vybaven, je už se vší parádou. Za zmínku stojí 8“ dotykový displej infotainmentu s funkcí Apple CarPlay a integrovanou navigací, Bi-LED světlomety, bezdrátové nabíjení telefonu, LED osvětlení vnějších klik dveří nebo kožené čalounění sedadel. Tady mi opravdu nic nechybí.

Interiér

Samotný interiér je pak tím, na co jsme u Hyundai už zvyklí. Jeho zpracování je na velmi dobré úrovni, ale bystré oko najde pár nedotažeností. Ergonomie je dobrá a rychle jsem si zvykl. O dění během jízdy informuje přehledný přístrojový štít, u kterého lze brzy očekávat nějakou digitální inovaci. Automobilka však o ničem takovém zatím nemluví.

Hyundai i30 Fastback vs. Škoda Octavia - srovnání rozměrů zavazadelníků
Model Hyundai i30 FB Škoda Octavia
Délka [mm] 850 1100
Šířka v nejužším místě [mm] 1050 1010
Délka po sklopená zadní opěradla [mm] 1530 1680
Výška po plato [mm] 500 560
Průchozí výška pod 5. dveřmi [mm] 1800 1890
Objem kufru min/max [l] 450/1351 590/1580
Výška nákladové hrany kufru [mm] 800 700

Interiér je vzdušný a nabídne dost prostoru. Dostatek místa pro nohy je jak vpředu, tak i vzadu. Vyšší jedinci by ale mohli naříkat na místo na hlavu na zadních sedadlech, kvůli klesající střeše ho tam není nazbyt. V kompaktním segmentu překvapí i zavazadlový prostor o velikosti 450 litrů. Tady už by se dala vymyslet i nějaká ta delší dovolená.

Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Výhled dopředu a do stran je dobrý, problém je s výhledem šikmo vzad kvůli širokému C sloupku. Interiér prostě musel kvůli elegantní karoserii doznat nějaký ten kompromis. Zadní parkovací kamera a hlídání mrtvého úhlu ale pomohou tento problém trochu eliminovat.

Hyundai i30 Fastback vs. Škoda Octavia - srovnání rozměrů interiérů
Model Hyundai i30 FB Škoda Octavia
Šířka interiéru vpředu [mm] 1480 1480
Šířka interiéru vzadu [mm] 1460 1460
Výška nad sedadlem vpředu [mm] 1030 990
Výška nad sedadlem vzadu [mm] 930 950
Délka sedáku vpředu [mm] 500 490
Délka sedáku vzadu [mm] 490 470
Délka opěradla vpředu [mm] 630 630
Délka opěradla vzadu [mm] 640 650
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků