Test Hyundai i30 2,0i CVVT: benzinová radost

Test běžného kompaktu ve vrcholné benzinové verzi je skoro rarita. Skutečně dnes benzin vedle dieselu nemá v běžném autě šanci?
Test Hyundai i30 2,0i CVVT: benzinová radost
Seznam kapitol
  1. Úvod, Designem neurazíš, Uvnitř vše jinak
  2. Benzín s nečekanou silou, Naměřená dynamika, Podvozkově na vrcholu, Dobrá ovladatelnost
  3. Benzinový etalon v nižší střední třídě, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Benzinový etalon v nižší střední třídě

Test benzinového vrcholu v nabídce korejské automobilky nás přesvědčil o kvalitách „nošovického” hatchbacku. Nebojíme se ho proto označit za nejlepší nákup v nižší střední třídě v objemu dva litry. Ve střední výbavě Style startuje na 509 900,- Kč. Srovnatelná Škoda Octavia ve výbavě Ambiente vychází na 634 900,- Kč. Pravdou ovšem je, že disponuje šestistupňovou manuální převodovkou, kterou byste u Hyundaie v této motorizaci marně hledali.

Nejlépe vybavený Hyundai i30 2,0i CVVT ve stupni výbavy Premium přijde na 549 900,- Kč. Srovnatelná výbava Elegance u výše zmíněné Octavia vyjde na 674 900,- Kč a některé drobnosti je třeba navrch dokoupit. Hyundai tak míří nečekaně vysoko a my se jen ptáme: jak dlouho bude trvat, aby se stal Hyundai velkým vráskem na čele manažerů evropských automobilek? Deset let, pět let, dva roky a nebo ta doba už nastala?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Technické údaje

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

Řadový, kapalinou chlazený zážehový čtyřválec, uložený vpředu napříč
Objem: 1 975 ccm
Největší výkon: 105 kW (143 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 186 Nm při 4 600 ot./min
Palivo: Benzin bezolovnatý

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 205 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,3
Mimo město: 5,9
Kombinovaná: 7,1
Objem palivové nádrže: 53 l

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost: 1 327 kg
Užitečná hmotnost: 453 kg

Vnější rozměry

Délka: 4 245 mm
Šířka: 1 775 mm
Výška: 1 480 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 340 l
Objem zavazadlového prostoru se sklopenými zadními sedadly: 1 250 l
 

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Designem neurazíš, Uvnitř vše jinak
  2. Benzín s nečekanou silou, Naměřená dynamika, Podvozkově na vrcholu, Dobrá ovladatelnost
  3. Benzinový etalon v nižší střední třídě, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků