Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Vóša  |  01. 12. 2019 09:27

Tak buďto Škodomilský dobytek omdlel z téhle nabídky a nebo ještě vyspává po prohýřené noci plné piva z akce v Kauflandu, pro které si včera tak výhodně dojeli svým snem s označením TDI...

Odpovědět  |   | 

NE-fletový škodovky jezdí nakupovat v pracovní dobu přes týden.

Odpovědět  |   | 
Lukino  |  02. 12. 2019 01:34

To tedy není moc ucelený přehled ani výběr. V podstatě to zní, je naprosto jedno co si koupíte, jen ihned peníze povinně odevzdejte do Hnůjdajů A já bych za sebe teda nechtěl ani jeden

Odpovědět  |   | 
Jirka K  |  02. 12. 2019 07:12

Ono se taky rikava: Kdo si koupi Hjundaje, na dosmrti k.u.n.d.a je. Dekuji

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  02. 12. 2019 08:57

Lze tomu rozumět i takto, že Howník Noszowicny se nechytá ani jako levnější značka? Njn, já zapoměl, že cituji - kdo si koupí Jůndaje, na dosmrti k.und.a je. Děkuji.

Odpovědět  |   | 
Gag  |  02. 12. 2019 21:55

Ne. Všichni ti,co si ho nekoupí, protože: Kdo NEKOUPÍ Hyundaie, nadosmrti *unda je. Není zač.

Odpovědět  |   | 
gogo  |  08. 12. 2019 18:32

Vóšo, Vóšo, když si zrovna zapomeneš mozek v nočním stolku, tak radši nikam nic nepiš, bo ze sebe jen děláš (diskuzní) jelito...
Hyundai je na tom tak "báječně", že se jeho auta i přes cenové podbízení moc neprodávají:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/kazde-druhe-pondel... ...
Kdežto "omdlená" Škodovka má problém přesně opačný - vysoké prodeje a z nich vyplývající dlouhé čekací lhůty:
https://www.denik.cz/ekonomika/reditel-zavodu-... ...
A kdybys nebyl jen blb, ale o autech i něco věděl, tak by ses mohl dozvědět, že z mainstreamu má Škodovka na prodaném autě i suveréně nejvyšší marži ze všech automobilek:
https://www.auto.cz/kolik-automobilky-vydelaj... ...
Tak popros někoho chytřejšího, aby se alespoň pokusil ti vysvětlit, jak se vlastně věci mají, pak to v klidu vydýchej, sedni na kolo a chvátej do Kauflandu, určitě tam na tebe basička "světlého výčepního" z Polska za 5,90,- Kč ještě zbyla.... Protože ¨svý k svému¨ - ty se tedy drž své polské výčepní lahůdky a do aut se už nepleť.

Odpovědět  |   | 

Dobrý srovnání, na vesnicích už je to vidět kdo má v téhle republice blíže k normálním lidem.

Odpovědět  |   | 
Automotive sociolog  |  01. 12. 2019 10:06

V republice je početná vrstva lidí, kteří s vozem najedou ročně max 4200 km. V úterý do blízkého okresního města s otevíračkou k obvoďákovi, ve čtvrtek do Kauflandu, nejlépe ještě před otevíračkou, v dubnu na specializované vyšetření do Motola, na které se čekalo 4 měsíce, v létě na návštěvu bezbedných dětí v Praze, které se minuly výchovou a úplně v té Praze zblbly, volí Piráty. Aspoň, že si na rodiče vzpomenou. A na podzim do sousední vesnice, na hrob předkům.

Pro tyto zákazníky je i30 s atmo ideál. Tisíckrát lepší než předražená Škoda, zbylo totiž 200tis pod polstářem. Vozu bude provedena před každou jízdou povinná předodjezdová prohlídka, mezitím co se máma obléká. Po absolvované cestě, ještě před zatlačení do garáže, bude vůz kompletně omyt, aby neměla koroze šanci ani za dvacet let. Koupí hyundaie se nemusí obávat ani milovník decentního tuningu. Lze si dokoupit odrazky na dveře a kufr, nalepovací lesklé pásky kolem světel. Jako sousedovic oktávka, ale ještě lepší.

Odpovědět  |   | 
Carlos  |  01. 12. 2019 10:27

Pak ovšem nezbývá než konstatovat, že v republice je početná vrstva negramotných lidí, kteří neumí počítat ani do deseti. Kupovat si auto za 300 a pak s ním jezdit 4200km ročně je ekonomicky asi stejně tak výhodné jako koupit si 20 tunový bagr na okopání brambor na zahrádce.

Odpovědět  |   | 
Automotive sociolog  |  01. 12. 2019 10:38

To záleží, z jakého úhlu pohledu se na to díváš. Dotyčný bude mít hezkou věc, ze které bude mít radost. Udělat si radost je důležité. Dostanou nové auto, které i v těch netřeskutějsích mrazech naskočí na první otočení klíčkem. Do servisu jednou za rok a o nic se nemusejí starat. To poslední co tenhle typ lidí vyhledává je to, kam do servisu výhodně koupenou ojetinu dají opravit a o kolik je bude chtít automechanik natáhnout, protože vědí, že na nich je vidět, že něvědí, která bije. Pro výše zmíněnou skupinu se jedná o dobrou nabídku. Pokud trvají stůj co stůj na nižší střední třídě.

Odpovědět  |   | 

no nevím, ale ty okopáváš zemáky bagrem? Podívej se, oni těma zemákama si vydělají, tak si koupí hyundai, nebude jim v průjezdu vrčet čerpadlo na dochlazení turba a hlavně nemusí jezdit do servisu, nový auto je nový, dostanou slevovou kartu na benzín, zimní gumy atd. A za ty ušetřený peníze si koupí SOLIS a tím nebudou jen okopávat zemáky. Co ty si kupuješ za vydělaný peníze? Chlast a kuřivo?

Odpovědět  |   | 
Miroslav  |  06. 12. 2019 05:58

A pak je druhá skupina, která si za stejné peníze koupí ojetou octavii, sen českých rodin, se 150 00 na krku a bude se každý den utvrzovat v přesvědčení jak dobře nakoupila. Vždyť to auto spolehlivě jezdilo delší dobu. Někdo nosí značkové spodní prádlo po někom a někdo radši nové....

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  01. 12. 2019 10:37

Ale no tak, sociolog přece nemůže uvažovat s takovými předsudky. Tahle skupina lidí dnes Oktávku vůbec neřeší. Hyundai i30 možná jo, ale stejně se nakonec přikloní k nějakému SUV, které se sice o něco dražší, ale lépe se jim do toho nasedá.

Odpovědět  |   | 
Automotive sociolog  |  01. 12. 2019 10:44

Tato nabídka necílí na zákazníky, kteří si mohou dovolit dát za vůz 400tis+. Tohle je za 300tis a jedná se o silně konzervativní vůz. Navíc bez turba, na což přesně tato cílovka slyší. Míří na početnou, ale přesně vyhraněnou skupinu zákazníků.

Odpovědět  |   | 
Lukino  |  02. 12. 2019 01:44

Mi se líbí, jak Hovnářští vždycky vypíchnou Škodu Ne Hovníka si nekoupíme, protože je to komplet na pikaču. A Škoda nebo neškoda s tím vůbec nesouvisí. A možná si ji koupíme právě proto, protože nějaký trolící "sociolog" s vroucí žlučí vykladádá jak je špatná A na svých ne 4200 km/rok, ale klidně 2400 km/rok si zajdu prohlídnout Suzuki, Forda, Peugeot, Opel, Renault, Daciu a mnoho jiných. Bye bye Hovníci, ani nenáročné neulovíte, nene

Odpovědět  |   | 
Jejda  |  08. 12. 2019 19:28

V republice je početná vrstva bychařů a plakátových či diskuzních onanistů. Ti ovšem auta nekupují, jenom mají do detailu nastudované ceníky a před Karlem, Tondou a Maruškou ve čtvrté cenové z rukávu sypou cifry, rady a moudra. Samozřejmě se při tom s osmi čárkami na lístku tváří, že všemu rozumí. To jim ale prochází pouze v té čtvrté cenové, všude jinde se totiž okolí diví, že ty jejich rádoby moudré závěry neodpovídají reálným prodejům....
A pak je početná vrstva lidí, kteří na účtu či ve štrozoku mají skutečné (nikoli diskuzní) peníze a vůz si opravdu koupí...
Někdo vybírá srdcem - nic neřeší, nákupem si přeci dělá radost, a tak si auto vybere prostě proto, že se jim líbí - "si představ Máňo, on ten "citrónek" má taková pěkná očička, tak "mi" ho ten můj koupil..." U téhle skupiny je Hyundai asi dost bez šance, že? Takoví kupující na "dlouhověkou bezporuchovou atmosféru" neslyší.
Další na to jdou hlavou - ti si pak jdou auta projet, vyžádají si cenové nabídky, zjistí si podmínky protiúčtu na svou aktuální leštěnku (a při tom zauvažují i o hodnotě nového, právě vybíraného vozu za dalších 7 či 10 let, až ho budou opět měnit na nový), zjistí si reálnou spotřebu a zajímají se o náklady na servis, pojištění atd. - ekonomové tomu říkají TCO (Total Cost of Ownership) - na rozdíl od diskuzních bychařů vědí, že pokud koupí vůz třeba o 70.000,- levněji, ale za 10 let vlastnictví zaplatí na PHM, servisu a pojištění o 80.000,- víc a ještě pak budou mít o 40.000,- nižší zůstatkovou hodnotu, tak se vlastně nechali napálit.
A proto se některým automobilkám nedaří zlepšit prodeje i v případě, že v ceníku zlevní klidně o třetinu a jiné zase mají problémy s uspokojením vysoké poptávky i přesto, že se cenou podbízet nepotřebují a nemusí. Protože reálné prodeje netvoří ani bychaři ani diskuzní sociologové či vlastně sociopati...

Odpovědět  |   | 
David  |  01. 12. 2019 11:28

- kolik ta auta váží, to se opět nedozvíme...
- v tabulce je 55kW, nemá být tedy 62kW?
- motor 1,25i dává maximální výkon při 7600 ot/min - opravdu?

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  01. 12. 2019 16:01

Na vebu výrobce uvádí dvě hodntoy bez dalšího vysvětlení 55,2 kW a 61,8 kW. Max. výkon při 6000 ot. Hmotnost je 1055 kg.

Odpovědět  |   | 
PV  |  02. 12. 2019 07:28

Korejske kone to znamena ze to nepojede. Male otacky chcipa, ve vetsich jen ryk a skutek utek. Hnujdu nebrat

Odpovědět  |   | 
PV  |  02. 12. 2019 07:45

Korejske kone to znamena ze to nepojede. Male otacky chcipa, ve vetsich jen ryk a skutek utek. Hnujdu nebrat

Odpovědět  |   | 
.  |  01. 12. 2019 11:30

Pane redaktore, píšete bludy:
"U i20 se zadní náprava spoléhá na jednoduchou a na údržbu nenáročnou torzní příčku, i30 už má vzadu složitější víceprvkovou."
i30 má prdlajs a ne víceprvek, vzadu má lešeňovku a to u této i u 1.0 T-GDI motorizace. Viz strana 2 technických údajů.
https://www.hyundai.cz/files/download/model/i30-... ...

Odpovědět  |   | 
Thomas  |  01. 12. 2019 12:01

Pro výbavu Style a vyšší má jakákoliv, tato i 1.0 T-GDI, víceprvkovou zadní nápravu.
https://www.hyundai.cz/files/download/model/i30-... ...
https://www.hyundai.cz/files/download/model/i30-... ...

Odpovědět  |   | 
Thomas  |  01. 12. 2019 12:09

Beru zpět, jen 1.0 T-GDI. Základní 1.4i DOHC D-CVVT 16 V ji nemá.

Odpovědět  |   | 
Arnold  |  02. 12. 2019 10:57

Za 300.000,- je lepší volba Rapid, Focus, Megane kombi, Tipo kombi atd ...

Odpovědět  |   | 
Manoo  |  02. 12. 2019 11:37

Ja som teraz len tak zo srandy písal rôznym dílerom na SVK kvôli auto Fiat Tipo hatchback Lounge 1.4 T-Jet cenníková cena 16530. Odpísali mi síce len traja díleri ale dostal som sa na 14800 plus chrómový paket parkovacie senzory vzadu vpredu plnohodnotné dojazdove koleso a metalický lak cca to robí 10% oproti cennikovej cene asi sa ich chcú zbaviť 😁

Odpovědět  |   | 
736Lux  |  02. 12. 2019 14:04

Nooo, za 49.000 CZK možná Ale za 300 Nebrat!

Odpovědět  |   | 
jean  |  02. 12. 2019 19:12

Kurvy, po mne chceli tých 16530 . Ale môžem osrať celý fiat, prístup personálu je síce super, ale nové auto smrdí jak čínska fabrika na chemikálie a cenu mi dali rovnakú, ako za ešte lepšie vybaveného golfa, ktorý je komfortom inde.
Nečudujem sa, že fiat je tam, kde je, ked má takúto kvalitovú a cenovú politiku. A to ja mám talianske autá rád, ale úplne jebnutý tiež nie som.

Odpovědět  |   | 
Manoo  |  03. 12. 2019 05:00

Ale ich prístup bohvie aký nebol z 9 dílerov mi odpísali len 3 takže z toho hodnotím asi je to bohatá automobilka keď nechcu moje peniaze a nezdvihnu tú svoju rit aby odpísali na jeden mail 😁

Odpovědět  |   | 
Jogurt  |  02. 12. 2019 12:28

„H“ není dobré auto. Ani práce tam nebyla po pravdě dobrá. Stydím se, že jsem tam jako absolvent rok byl.

Odpovědět  |   | 
Manoo  |  02. 12. 2019 13:43

kupovať ho v pláne nemám ale len som chcel zistiť ako pôjdu díleri dolu s cenou ale inak čo som čítal recenzie tie 1.4 T-Jet z dlhodobého hľadiska chválili.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  03. 12. 2019 23:54

Tak rok ve fabrice, kterékoliv, to poznáš tak maximálně hajz a kantýnu! Dej si někde 5-8 roků, pakmůeš trochu komentovat .

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  02. 12. 2019 21:07

Ten Rapid je legrace, co?

Odpovědět  |   | 
Thomas  |  02. 12. 2019 21:44

I ty ostatní jsou legrace.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 12. 2019 08:49

Já bych hlavně chtěl vidět Mégane kombi za třista tisíc. Ani skladovky se za tu cenu nedají sehnat. Focus taktéž.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  02. 12. 2019 08:11

Chlapce pekne kecas.jsou tam 3ramena tehlice tlumic

Odpovědět  |   | 
.  |  02. 12. 2019 08:30

Bývávalo, dnes je tam v popisované variantě trubka.

Odpovědět  |   | 
..  |  07. 12. 2019 20:35

Bludy píše každopádně, zřejmě další kuchař, co se vrhl na testování aut...
Pokud vozidla nemají variátorovou převodovku (což nemají), tak u otáček motoru musí platit přímá úměra ! Díky (prý) shodným otáčkám při 100 km/h v tabulce úplně bijí do očí ty rozdíly otáček v jiných rychlostech. Přitom stačí a) buď úplně "blbá" trojčlenka a lze si dopočítat otáčky v jakékoli rychlosti (pokud je 2.750 ot/min při 100 km/h, pak musí platit 2.200 ot/min při 80 km/h a 3.575 ot/min při 130 km/h); b) konstatovat, že otáčkoměry nebo rychloměry u vozu (vozů) silně zkreslují a jsou jen hodně orientační. Rozhodně ne vyzvrátit nesmysly do tabulky a ještě si myslet, že je to ok....
A opravdový redaktor by samozřejmě zvládl rychlost i otáčky u obou aut jednoduše a rychle změřit a rovnou konstatovat, jak je to s otáčkami a rychlostmi doopravdy.

Odpovědět  |   | 
Pachatel  |  01. 12. 2019 12:56

Pán redaktor rozmery i30 ste odkiaľ vzali????asi z iného auta lebo dĺžka a šírka absolútne nesedia a tá dĺžka je blud extrémny to si po sebe nekontrolujete čo vypustite

Odpovědět  |   | 
Pachatel  |  01. 12. 2019 12:59

Šírka sedí pardon

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  01. 12. 2019 14:59

Ty motory mají nepřimej vstřik. A těch už moc sehnat nejde. Na krátký trasy a město super varianta.

Odpovědět  |   | 
Homer  |  02. 12. 2019 16:41

Omg, ale ani jedno auto se Hiundayum nepovedlo Hiunday fakt nebrat

Odpovědět  |   | 
Autotu  |  01. 12. 2019 15:35

Mne fascinuje, jak porad tito "novinari" resi v testech moznosti predjizdeni atd...asi dosud nepochopili, ze to jsou auta hlavne do mesta, zvlaste ta i20, pro mamci, co vozi male deti do skolek apod. Snad priste se zadari :)

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 12. 2019 19:18

i30 určitě není jen auto do města. Ale že by 74 kW nestačilo na předjíždění a člověk si to musel nějak zvláště "rozmýšlet" je kravina z hlavy blbounků zvyklých na ohromující výkony prémiovek a vrcholných verzí aut. Jistě, s nižším výkonem se nebudu cpát do předjíždění za každou cenu, v místě bez rozhledu, před vrcholem či zatáčkou. Ale to neznamená, že bych si musel předjíždění rozmýšlet.

Odpovědět  |   | 
N.Č  |  01. 12. 2019 18:05

Z těchto dvou bych vzal i30 - START.Výkon 73kw-99-koní asi bude stačit,a hlavně aby to bylo spolehlivé.

Odpovědět  |   | 
N.Č  |  01. 12. 2019 18:18

S každým autem se dá předjíždět,ale musí se to umět.Já předjížděl ze ŠKODOU-105L která měla 45koní,a jel jsem přes 140km/H.S i20 nejde předjíždět?,má to 55kw-75koní.Ůplně v klidu bych s tím předjížděl .

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  01. 12. 2019 19:23

Tuhle rachotinu měla sestra švagrové, ale na 140 km/h to nešlo vůbec dostat. Kamarád měl Š 125 a při dosažení rychlosti něco kolem 140 km/h jsme mysleli, že jsme se začali odpoutávat koly od "runawaye" a okamžitě jsme upustili od pokusu o dosažení maximální rychlosti tohoto auta. Navíc dostat se k této rychlosti vyžadovalo delší úsek bez jakéhokoliv stoupání, nejlépe s mírným klesáním, jinak auto začalo ihned zpomalovat.
https://www.auto.cz/retro-bazar-ojeta-skoda-1... ...

Odpovědět  |   | 
Libor  |  01. 12. 2019 19:55

Ahoj všem ,mám 10 let hyudai Getz 1.1 ,najeto 171 000km ,za tu dobu rozvody ,brzdy a tlumiče jinak liju benzin a po 10 000 km měním olej a filtry ,nemohu si naříkat spolehlivé ,nenáročné auto ,jinak stále říkám je to o kuse at je to co-koliv,akorát nechápu proč to tolik haní když za dobré peníze je dost muziky,znám kámoše co koupil fabii a měl s ním fůru starostí

Odpovědět  |   | 
Libor - jiný  |  02. 12. 2019 16:43

Spolehlivý asi bude ale jezdil hrozně...A s Fabii souhlas, brácha koupil manželce Fobii 2, 1.2TSI...no 1x měnil celý motor, myslím, že dvě opravy rozvodů, nový kompresor klimatizace. Během dvou roků! V servisech se cukali, výmluvy..po záruce šla z domu... Koupil si Hondu Jazz a vrní si blahem + ta praktičnost! A mé zkušenosti s 2.0 TDI v Pašíku...3x pro mě musela odtahovka, teď mám 5 let hybrida od Toyota a jen garančky...

Odpovědět  |   | 
Josef  |  02. 12. 2019 18:09

Mně jiný Libore stačila zkušenost s Fabií HTP, kterou jsem měl krátce jako druhé auto v rodině (pro "odrůstající" děcka abych jim nemusel dělat "taxikáře"...). Nikdy více tříválec, i když dnes to už je asi jiné. Opakovat "experiment" s tříválci ale už nemíním. Krátce jsem se povozil s Fabií 1,4 63 kW, jako náhradním autem, to vůbec špatné ale nebylo (tedy ve srovnání s HTP). Korejci budou plus minus nastejno. A ten Jazz? Bez debat perfektní šikovné autíčko s vysokou užitnou hodnotou. Ale cena je poměrně vysoká - za všechno se platí, za pořádné zboží a tedy i auto to platí dvonásob. Je na každém, co si vybere a čemu dá přednost. Kdo ale používá auto pouze jako přemísťovadlo z místa A do místa B a místo za volantem bere jako nutné zlo, tak pro toho peníze za Jazz jsou asi vyhozené a možná nejlepší a nejlevnější řešení pro takového člověka je Dacia Logan...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  02. 12. 2019 21:12

Pepiku, to neni o tom, jak se ti jevi cena, ale jak moc te boli ci neboli ji zaplatit. Kdyz na to nekdo ma, klidne at si jezdi kolem komina v aute za mega. Jen je hloupost se kvuli image rizikove zadluzit.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  03. 12. 2019 19:22

Hele bzzz, neumíš číst? Napsal jsem, cituji: "Je na každém, co si vybere a čemu dá přednost."

Navíc vzhledem k názvu článku, o kterém se zde diskutuje, ve kterém je uvedeno, cituji: "...Hodně muziky za méně než 300 tisíc." - jsem reagoval na příspěvek Libora, který uváděl Hondu Jazz jako alternativu "dokonalosti", že je Jazz cenou jinde mimo těch 300 tisíc - že jeho cena je poměrně vysoká.

Takže nic se mi nejevilo, ani ta cena a tu bolest či nebolest zaplatit ji nechávám na každém, jak jsem uvedl. Stejně tak je na každém, jestli se chce kvůli image rizikově zadlužit. Z tvého hlediska je to hloupost a pro někoho jiného třeba životní sen, který si je ochoten splnit i za cenu toho rizika zadlužení.
Ale v této diskusi k článku, kde je předmětem cena jen 300 tisíc, je zbytečné riziko zadlužování za auto "za mega" zmiňovat.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  03. 12. 2019 20:10

Ook, omluva.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  01. 12. 2019 20:10

Ještě k tvé báchorce o předjíždění ve Š105 při rychlosti přes 140 km/h, aby to nemusel nikdo hledat.
https://www.youtube.com/watch...
https://www.auto.cz/retro-bazar-ojeta-skoda-1... ...
Motory
105 S/105 L/33,1 kW: Základní motor o objemu 1046 cm3 stačí na jízdu z bodu do bodu B, ale nic víc. Už v době své největší slávy byla jízda zejména po dálnici problematická, neboť rozjet auto na rychlost 100 km/h vyžadovalo opravdovou trpělivost. A dlouhou rovinku. Maximální rychlost 130 km/h je přesně na hranici současného dálničního limitu. Je třeba si ale uvědomit, že v době vzniku byl tento limit pouhých 110 km/h.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  01. 12. 2019 20:59

S dobre nastavenyma ventilama, nove svicky, spravny benzin,cisty vyfuk a tech 140 dala - s priznivym vetrem, dluzno rici.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  01. 12. 2019 21:24

A dole kopcom, na to jsi zapomněl, ale je mi naprosto jasné, že Škoda dokáže vše, to je něco jako Chuck Norris. Jen je škoda, že to nikdy nikdo neviděl, teda mimo pohádkářů.

Odpovědět  |   | 
Vladimír  |  01. 12. 2019 21:38

Ano, musím z vlastní zkušenosti potvrdit , že zánovní Š 120 M jela s kopce tachometrových 140km/hod. (a tachometr většinou neproměřoval o víc než 15 km). Podstatně horší to bylo do kopce - dole 90 nahoře 65 ( při 2, pouze 60kg osobách a malém dítěti a kufru v kufru. Nic méně jela pořád a za 3 dny byla schopna dojet až do Barcelony.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  01. 12. 2019 21:52

Samozřejmě, Š 120 měla výkonnější motor, než Š 105, kterou tady řeším. V podstatě s touto verzi s pětikvaltem (Š 125) jsme s kamarádem zkoušeli tu maximálku, a když jsme podle tachometru překročili hranici 140 km/h, kamarád povídal, že nějak ztrácí kontrolu nad autem, že cítí, jako by auto začínalo žít vlastním životem, a ihned sundal nohu z plynu. Bylo to hodně dlouhé čekání, než se ručička tachometru přehoupla přes těch 140 km/h.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  01. 12. 2019 22:13

Když se tak dívám, tak víte mínusáci, že s tou Š105 se šlo úplně lehce dostat i přes 200 km/h? Stačilo jen ještě trochu lépe přeleštit ventily, asi jako u tohoto Tarbantu.

https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
Vladimír  |  01. 12. 2019 22:19

A to u Trabanta se ventily leštily špatně , to mohli dělat jenom skuteční odborníci s dlouholetou praxí .

Odpovědět  |   | 
Josef  |  01. 12. 2019 22:44

Ventily nebo kanály, to je jedno... hlavně, že se leštilo... U dvoutaktů se ještě řešilo časování rotačních šoupátek....
Každopádně soutěžní Trabanty ve Svazarmu (v kategorii "bakelitová formule") byly vyladěné a jezdily celkem rychle... (až na tu spotřebu, ty "kanály" v motorech byly tak vyleštěné, že ta směs benzinu s olejem skoro nestačila v motoru snad ani hořet a proletěla výfukem...)

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  01. 12. 2019 22:50

Ale Josefe, to je přece úplně jedno, jestli ventily, nebo kanály, nějak jsem tím oslím můstkem na ten Trabant přejít musel. Kdybych napsal kanály, tak je to nepoužitelné.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  02. 12. 2019 17:54

Mirku, Mirku, vždyť jsem napsal to samé co ty a "oslí můstek" pochopil.
Proto jsem napsal, cituji: "Ventily nebo kanály, to je jedno... hlavně, že se leštilo... "

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  02. 12. 2019 18:09

OK

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  01. 12. 2019 22:46

A když se k tomu dvoutaktu dal nový pertinaxový karburátor, to byl potom teprve výkon.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  01. 12. 2019 22:16
M  |  02. 12. 2019 07:10

Vážení, placaté blbosti o něčem, co jste nezažili a moc o tom nevíte. Sériové škodovky s motorem vzadu končily s otáčkami motoru okolo 5200/min. A jejich maximalka pak byla podle převodu v diferenciálu, později s petikvaltem i podle převodovky. Takže od cca reálných 125 do 145 km/h. Pokud jsme chtěli něco rychlejšího, tak vyjma úprav hlavy , ventilů a jejich pružin. se měnila i vačka, tyčky rozvodu titanove, odlehčovaly se ojnice a vývažky na klice....Pak jste s otáčkami motoru dostali o cca 1000/min výše a zase podle převodů se zvyšovala maximalka. Moje domado jezdilo reálných cca 150, ale byly i o něco málo rychlejší kousky. K plavání auta při vyšších rychlostech můžu říct jen to, že základ bylo seřízení geometrie přední a zadní nápravy, dobré tlumiče a silentbloky uložení agregátů. Dlužno říct, že auta vlastněná laiky na tom většinou v tomto ohledu byla špatně.😊

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  02. 12. 2019 13:07

Chlapče, blbosti tady plácáš jen ty. Řeší se sériové auto a ne nějaké úpravy, tuning. Psát někomu, že v něčem nejezdil je další hloupost, nemůžeš to vědět. Jak jsem psal, Š 105, kterou jsem řešil, vlastnila sestra švagrové, nutno podotknout, že auto nechala zrušit teprve před dvěma roky, vlastnila ho 41 let. Stále bylo pojízdné, ale k rychlosti 140 km/hod se nikdy ani nepřiblížilo, vyzkoušeno. Š125 tady netahej, jasně jsem napsal, že ta rychlost 140 km/hod dala. Š105 měla jen čtyřrychlostní převodovku, pětirychlostní měly Š125 a ty měly i výkonnější motory. Motáš dohromady Š105 a Š125.
http://skodaps.wz.cz/S105-136_technicke_1.php...
K tomu plavání ještě dodám, že to bylo se Š125 na tzv. silnici smrti mezi Novým Jičínem a Příborem, ještě před rokem 1989, dalo se tam jezdit klidně i na kole, jak byl nízký provoz, a došlo k němu v mírném klesání u obce Libhošť. https://www.google.cz/maps/@49.6312186,18.08747... ... !3m6!1e1!3m4!1seeYBrd7PlhmzYM5vgCkvFw!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs
V současnosti tam již z původní čtyřproudové silnice není nic.

Odpovědět  |   | 
M  |  02. 12. 2019 13:18

Je mi líto, že nerozumíte psanému textu, ale na úrovni hospodských řeči se s vámi nehodlám bavit. Mějte hezký den.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  02. 12. 2019 18:14

Opravdu? Tady to je vážně na prášky se škodafanatiky. Řešila se Š105 v sériové podobě, můžeš mi vysvětlit potom tyto věty? "A jejich maximalka pak byla podle převodu v diferenciálu, později s petikvaltem i podle převodovky. Takže od cca reálných 125 do 145 km/h. " Od kdy měla Š105 pětikvalt? Pokud tady nyní začneš plácat, že se to vztahovalo k Š125, tak to sis měl uvědomit dříve, než jsi vyplodil ten příspěvek, takto to vypadá, že Š105 měla později pětikvalt. A to nebudu řešit hlouposti s tím, že když se udělá něco, tak to potom jede..., když se řeší sériová Š105, opravdu Chuck Norris hadra.
Obhajovat svou hloupost tím, že druhý nerozumí psanému textu, je jen známka, že neumíš sesmolit smysluplnou větu.

Odpovědět  |   | 
Disc  |  02. 12. 2019 07:48

Kdo si koupi Jundaje, na do smrti kun.da je. Dekuji

Odpovědět  |   | 
.  |  02. 12. 2019 12:05

V tom případě máš nejméně dva.

Odpovědět  |   | 
Gag  |  02. 12. 2019 21:53

Ne. Všichni ti,co si ho nekoupí, protože: Kdo NEKOUPÍ Hyundaie, nadosmrti *unda je. Není zač.

Odpovědět  |   | 
Anonym  |  06. 12. 2019 10:12

Rychlostní limit 110 km!h na dálnici byl zaveden v polovině roku 1979 a to se již Š 105 L nějakou dobu vyráběla. Do té doby byla rychlost na dálnici bez omezení.

Odpovědět  |   | 
nathan  |  01. 12. 2019 22:09

To se rozumí, když jsi se škodou 105L předjížděl mezi vesnicema malotraktory, tak jsi normálně neměl problém.

Odpovědět  |   | 
mm  |  02. 12. 2019 07:42

Ty škodo-hunéé války mě nebaví. Jsou i jiná auta. Koupil jsem si za necelých 300 fiat tipo kombi, taky 1.4 atm., klimu, 6 airbagu a jsem spokojen. Navíc půjde na LPG mnohem lépe než i30 - má totiž hydroštely. Obyč motory pomalu končí - bylo třeba koupit nyní...

Odpovědět  |   | 
Manoo  |  02. 12. 2019 11:39

Ja som te­raz len tak zo sran­dy pí­sal rôznym dí­le­rom na SVK kvôli au­to Fi­at Ti­po hatchback Loun­ge 1.4 T-Jet cen­ní­ko­vá ce­na 16530. Od­pí­sa­li mi sí­ce len tra­ja dí­le­ri ale do­stal som sa na 14800 plus chrómo­vý pa­ket par­ko­va­cie sen­zo­ry vza­du vpre­du pl­no­hod­not­né do­jazdo­ve ko­le­so a me­ta­lic­ký lak cca to ro­bí 10% opro­ti cen­ni­ko­vej ce­ne asi sa ich chcú zba­viť 😁 A inak dobre sa s ním jazdí si spokojný?

Odpovědět  |   | 
mm  |  02. 12. 2019 12:57

Zatím mám jen 3000 km. Spotřeba 5,4l dle PP dle tankování 5,7 (1.4 atmo 70kw)(20%město,60okrsky,20dálnice).
Zatím převažují pozitiva
Klady:
+spotřeba
+tiché
+vynikající tlumení nerovností
+vyšší světlá výška
+velmi tuhá karoserie
+prostor na šířku a v kufru
+jednoduchá technika (přesto splňuje euro 6d-temp) = nízké budoucí náklady na samoservis
+dobrá dostupnost náhradních dílů
+bezva motor na přestavbu LPG (asi jeden z posledních)
+na 70kw je motor i přes malý nájezd ochotný (koně nejsou 3nohé, s podivem u Euro6d-temp)

Zápory:
- tvrdý bok středové konzole tlačí do pravé nohy
- tvrdší sedačky až moc posunuté ke středové konzoli
- kombi nemá v základu podélné ližiny - bez nich nelze instalovat příčníky
- zadní sedáky se nadají vyjmout či sklopit, lze jen sklopit opěradla (s nářadím jsem nezkoušel:-o)
- špatně řešené plastové kryty podběhů - vyčuhuje spoj plechu prahu a přesné zástěrky zatím nelze koupit

Odpovědět  |   | 
Manoo  |  02. 12. 2019 13:45

A vďaka za skúsenosti aspoň budem dačo múdrejší :) ale odvtedy ako som videl Renault Megane Grand coupé tak na nič iné nemyslím keby tam bola dačo lepšia cena ale možno sa bude dať zbuchat :)

Odpovědět  |   | 
Libor - jiný  |  02. 12. 2019 16:47

Za 300k bych bral TIPO nebo i30, myslím si, že sis vybral dobrě u Dacie mi vadí motory a horší pasivní bezpečnost. Interiér bych přežil..

Odpovědět  |   | 
Gag  |  02. 12. 2019 22:02

Kup si co chceš, ale Fiat je ještě horší značka než Dacia, spolehlivost tragédie. Zato Hyundai je jedna z nejspolehlivějších značek spolu s Japonci. Ani Němci už zdaleka nejsou co bývali.

Odpovědět  |   | 
mm  |  03. 12. 2019 07:17

Ano přesně tak, jen jsou i jiná auta než hundéé a šáááde.. Fordy, rencky, atd....
Fiat okupuje oba konce žebříčků spolehlivosti, asi záleží, kdo je dělá. Ano, je to s podivem, i ty přední - viz třeba zde: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/deset-nejs... ...

Záleží také na typu FIATu (jako všude) a výběru správného servisu, který auto nedo...
TIPO je velmi jednoduché a snadno opravitelné, díly lze sehnat již dnes (společné platforma s BRAVO II) i mimo oficiál. Motory FIRE jsou na špičce spolehlivosti, ale asi také brzo skončí (spolu s motory renault).
Já šel cestou - co v autě není, se časem nepokazí - většinu asistentu si na služebáku vypínám, tak proč bych si je kupoval do nového auta (vím, jsou v ceně.
Očekávám od fifata, že se možná něco v prvních letech pos.re, ale to řeší záruka a pak se o něj budu starat sám - díly jsou, jednoduchost a snadný přístup také.... to už lze bohužel říct o čím dál tím menším počtu aut

Odpovědět  |   | 

SpinKiss.︆co︆︆m - skvělé sеznamka pro dospělé, kteří сhtějí najít seхuálního partnеra

Odpovědět  |   | 
.  |  02. 12. 2019 12:09

Otázkou je, jestli ta muzika není poněkud falešná.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  03. 12. 2019 19:29

To je relativní, každý slyší muziku jinak. V každém případě ta muzika zhruba odpovídá té ceně 300 tisíc.
Převedeno na housle - nějaký samouk bude nadšen hrou na housle za 5000,- Kč a virtuos zvyklý na stradivarky se houslím za 5000,- Kč buď vyhne, nebo na ně zahraje a bude mlčet a housle nebude hodnotit, protože to přece nemá smysl...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 28 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků

Nejčtenější články

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dlouhodobé řešení přitom stojí pár korun

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dl…

Zimní sezóna je nadobro tady a nejednoho řidiče štvou neustále zamlžená okna v jeho autě. Podívali jsme se na obecné i babské rády, jak s tímto problémem nejlépe zatočit.

13.  12.  2019 | | 102 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A