TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

Hyundai i20 působí na českém trhu od roku 2008, kdy vystřídal korejskou stálici Getz. V roce 2014 přišla druhá generace, jež prošla v loňském roce modernizací. Ta přinesla nový designový jazyk značky i moderní technologie. Jaké zbraně si i20 nese do boje v kompaktním segmentu, jsme zjišťovali s nejsilnější motorizací a nejvyšším stupňem výbavy Style.

Co všechno je u i20 nového? Předně se již v této generaci nenabízí ve 3dveřovém provedení. Na některých trzích zůstalo pod označením Coupé, chybí také crossover Active. Vůz stojí na platformě Hyundai-Kia GB, kterou sdílí například s crossovery Kia Stonic nebo Hyundai Kona, to je ale samozřejmě běžná praxe.

Hyundai i20 po faceliftu má kompletní ceník. V základu nemá ani rádio

Hyundai i20 po faceliftu má kompletní ceník. V základu nemá ani rádio

S uvedením na trh se také malý korejský hatchback ujal role v motorsportu, konkrétně ve WRC. Svou premiéru si speciál odbyl na Rally Monte Carlo. Stopu v motorsportu má i větší model i30. Ten se nabízí i v ostré verzi i30 N, otázka ostré silniční verze se tedy nabízí i zde, jen zatím není v plánu. Můžeme ale zjistit, zda k tomu má předpoklady.

Šedá myš v evropském prostředí

Při vyřčení slova Hyundai vás asi jako první nenapadne slovo design. Ještě před nedávnem byly vozy této korejské automobilky až na výjimky nevýrazné. S novou i20 to však tak špatné není. Přední kaskádovitá maska dodala vozu alespoň nějakou tvář a potvrdila tak místo v současné nabídce značky.

Silueta, která se od konce čelního skla mírně svažuje až k zadnímu spoileru, vytváří lehký nádech karoserie sportback. Designový výstřelek je pak černě zbarvený sloupek C, který navazuje na zatmavené sklo víka zavazadelníku. Po loňské modernizaci navíc i20 přináší širší výběr 15- a 16palcových litých kol.

Fototest Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI: Plasty na korejský způsob

Fototest Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI: Plasty na korejský způsob

Další na pohled příjemnou věcí je dvoutónová střecha, kterou sice vidíme na oficiálních stránkách automobilky, ale v konfigurátoru ji nelze najít a nebyl jí vybaven ani testovaný vůz. Budeme ale věřit, že to jde. Chromované kliky dveří jsou standardem. Příjemné. Svou velikostí se i20 celkově řadí k větším hráčům tohoto segmentu, což platí i uvnitř.

Hyundai i20 vs. Škoda Fabia III - rozměrové srovnání
Model Hyundai i20 Škoda Fabia III
Délka [mm] 4035 3997
Šířka [mm] 1734 1732
Výška [mm] 1474 1467
Rozvor [mm] 2570 2470
Rozchod kol vpředu/vzadu [mm] 1520/1514 1463/1457
Objem zavazadelníku [l] 330/1150 326/1042

Vše, co potřebujete?

Interiér mě poněkud zaskočil. Nemyslím tím přímo testovaný kus, ale obecně. Podle informací značky lze totiž individualizovat barevným obložením, konkrétně červeným a modrým. Ať dělám, co dělám, v konfigurátoru ani v ceníku o tom není zmínka. Tato možnost tedy zřejmě bude následovat a v současnosti lze podle všeho zvolit jen černou variantu.

Nejde ale o nic špatného. Interiér vypadá na první pohled dobře a ergonomie je naprosto v pořádku, což jsou plusové body pro všechny současné vozy této značky. Na druhý pohled to ale taková sláva není, hlavně pak z hlediska kvality použitých materiálů. Tvrdých a nevzhledných plastů je prostě moc a vůz tak nelze klasifikovat jako městskou stylovku.

Hyundai i20 Sport je hot-hatch jen naoko. Pod kapotou má litrový tříválec

Hyundai i20 Sport je hot-hatch jen naoko. Pod kapotou má litrový tříválec

Pocit v interiéru samozřejmě závisí na zvolené výbavě, kdy v případě testovaného vozu na palubě kromě koženého čalounění a panoramatické střechy nic nechybělo. Dokonce je uvnitř 4 metry dlouhého a 1,7 metru širokého kompaktu pohodlno i čtyřem dospělým cestujícím.

Ve své třídě se totiž rozměrově řadí do lepšího průměru a to platí hlavně v místě pro posádku. Prostor je vzdušný, kolena a lokty nemusíte krčit u sebe. Zavazadelník má objem 326 litrů, takový standard třídy. Pokud neplánujete vozit sádrokartony, bude vám stačit.

Největší pozornost v interiéru patří 7palcovému infotainmentu, který je jen o palec menší než ten z většího hatchbacku i30. Bohatě ale stačí a ovládání je přehledné. Pochvalu zaslouží i odkládací přihrádky. Například do dveří řidiče se s přehledem vejde 1,5 litrová lahev. Čehokoliv.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 19 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek