Test Hyundai H350 Van 2.5 CRDi 125 kW: Povedená dodávka

Můžete mít rádi osobní auta, veterány, nebo třeba sporťáky, ale dříve či později nastane chvíle, kdy se bude hodit opravdu velká dodávka. A přesně v ten moment vás bude chtít oslovit kromě zavedených značek nově také Hyundai.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Prémiovost na užitkový způsob
  2. Nakládejte dle libosti, Jezdí opravdu příjemně
  3. Verdikt, Technické údaje
  4. Hyundai H350: Fotogalerie

Chtěli jste velkou dodávku? Do minulého roku platilo, že pravděpodobně skončíte u nějakého zavedeného jména typu Transit, Ducato, Crafter nebo Sprinter. Jenže minulý rok přišel do této celkem našlapané kategorie zcela nový hráč, který se tam dříve nevyskytoval. Své prodejní štěstí se vydal mezi velké dodávky hledat také Hyundai

Test ojetiny Hyundai ix35: Potěší spolehlivými diesely, zklame při jízdě

Test ojetiny Hyundai ix35: Potěší spolehlivými diesely, zklame při jízdě

Ten loni loni začal prodávat model označený jako H350. Jak se u podobných aut sluší a patří, na výběr je řada variant. Respektive dvě délky (5,5 a 6,2 m) a tři verze - Van, Bus a podvozek s kabinou. V případě dodávky pak lze dále vybírat mezi klasickým třímístným provedením, nebo variantou Combi Van, kde najdete další tři místa ve druhé řadě, tedy přesněji řečeno v nákladovém prostoru. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai je značka, na kterou nejsme v této kategorii zvyklí, ale H350 vypadá velmi slibně 

Jakkoliv se na první pohled zdá, že má kupující hodně z čeho vybírat, právě za nabídku variant je Hyundai často kritizován, protože na poli dodávek bývá zvykem ještě mnohem více.

Zájemci mají na výběr dva naftové motory, kdy oba dva nabídnou objem 2,5 litru. Ten slabší disponuje výkonem 110 kW (150 k), silnější verze nabízí maximum 125 kW (170 k). V každém případě dostanete šestistupňový manuál a pohon zadní nápravy. 

Volkswagen Crafter přijíždí s novým designem i moderní technikou

Volkswagen Crafter přijíždí s novým designem i moderní technikou

Naším případem je provedení Van, tedy čistokrevná dodávka, osazené silnějším motorem a nejvyšší úrovní výbavy Comfort. Ve spojení se silnější variantou čtyřválce 2.5 CRDi ani nic jiného nedostanete. Pokud chcete chudší výbavu, budete muset sáhnout po slabším dieselu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také H350 se drží aktuálního designového stylu značky. Výrazná maska a světla s diodami autu sluší. Za tato světla si ale musíte připlatit také u nejvyšší výbavy Comfort 

Prémiovost na užitkový způsob 

Rozebírat design u dodávek je zcela zbytečné. Tady se hraje především na co nejlepší využití daného prostoru, což designérům nedává mnoho možností pro velkolepé kreace. Hyundai tak zboku a zezadu vypadá jako všechny ostatní dodávky, zepředu ho prozrazuje výrazná maska chladiče a v případě naší výbavy také projektorová světla s diodami denního svícení. Ta ale dostanete i v našem případě jen za příplatek. Jsou součástí paketu Premium za 72 tisíc. Kromě světel obsahuje balíček také parkovací asistent vpředu a vzadu, couvací kameru, navigaci nebo automatická světla. 

Volkswagen T6 dostal od ABT naděleno až 235 naftových koní

Volkswagen T6 dostal od ABT naděleno až 235 naftových koní

Kabina naopak představovala sympatické překvapení. Všichni známe automobilku Hyundai, která se už dlouhou dobu trochu přehnaně honosí svou prémiovostí za lidovou cenu, nicméně H350 v testované výbavě vypadala na poměry dodávek velice dobře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Použité materiály vypadají kvalitně, zpracování působí bytelným dojmem
a ergonomie nemá chybu

Dost místa pro tři cestující, velmi dobrá ergonomie a pohodlná sedadla. Samozřejmostí je pak také spousta odkládacích přihrádek, které najdete na palubce, ve dveřích, nad hlavou, pod řadicí pákou jsou držáky na nápoje a velice užitečnou schránku můžete využít pod předním dvousedadlem, kam odložíte i větší batoh a ten tak zůstane ukryt zvědavým pohledům kolemjdoucích.

V kombinaci s možností uzamknout pouze kabinu to představuje ideální záležitost v případech, kdy chcete nechat doklady nebo nějaké cennější věci ukryté a pod zámkem, zatímco se budete věnovat třeba vykládání stěhovaného nábytku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Odkládací prostory a různé držáky jsou všude. Praktický je zejména objemný
prostor pod předním dvousedadlem 

Z kabiny je také přímo vynikající výhled (samozřejmě ne dozadu), hodí se velká zpětná zrcátka a při jízdě potěší velmi slušné odhlučnění. Jen tak pro zajímavost... Během tohoto testu jsem měl k dispozici ještě Hyundai ix20, nicméně mnohem radši jsem jezdil z H350, protože to je regulérně pohodlnější a lepší automobil. 

Radosti
Velmi slušné zpracování
Bohatá výbava
Solidní dynamika
Dost prostoru všude
Starosti
Boční dveře se občas nechtěly zcela dovřít
Oproti ostatním méně verzí v nabídce
Silnější motor pouze s nejvyšší výbavou
7  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Prémiovost na užitkový způsob
  2. Nakládejte dle libosti, Jezdí opravdu příjemně
  3. Verdikt, Technické údaje
  4. Hyundai H350: Fotogalerie
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 31 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků