Test Hyundai H350 Van 2.5 CRDi 125 kW: Povedená dodávka

Můžete mít rádi osobní auta, veterány, nebo třeba sporťáky, ale dříve či později nastane chvíle, kdy se bude hodit opravdu velká dodávka. A přesně v ten moment vás bude chtít oslovit kromě zavedených značek nově také Hyundai.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Prémiovost na užitkový způsob
  2. Nakládejte dle libosti, Jezdí opravdu příjemně
  3. Verdikt, Technické údaje
  4. Hyundai H350: Fotogalerie

Chtěli jste velkou dodávku? Do minulého roku platilo, že pravděpodobně skončíte u nějakého zavedeného jména typu Transit, Ducato, Crafter nebo Sprinter. Jenže minulý rok přišel do této celkem našlapané kategorie zcela nový hráč, který se tam dříve nevyskytoval. Své prodejní štěstí se vydal mezi velké dodávky hledat také Hyundai

Test ojetiny Hyundai ix35: Potěší spolehlivými diesely, zklame při jízdě

Test ojetiny Hyundai ix35: Potěší spolehlivými diesely, zklame při jízdě

Ten loni loni začal prodávat model označený jako H350. Jak se u podobných aut sluší a patří, na výběr je řada variant. Respektive dvě délky (5,5 a 6,2 m) a tři verze - Van, Bus a podvozek s kabinou. V případě dodávky pak lze dále vybírat mezi klasickým třímístným provedením, nebo variantou Combi Van, kde najdete další tři místa ve druhé řadě, tedy přesněji řečeno v nákladovém prostoru. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai je značka, na kterou nejsme v této kategorii zvyklí, ale H350 vypadá velmi slibně 

Jakkoliv se na první pohled zdá, že má kupující hodně z čeho vybírat, právě za nabídku variant je Hyundai často kritizován, protože na poli dodávek bývá zvykem ještě mnohem více.

Zájemci mají na výběr dva naftové motory, kdy oba dva nabídnou objem 2,5 litru. Ten slabší disponuje výkonem 110 kW (150 k), silnější verze nabízí maximum 125 kW (170 k). V každém případě dostanete šestistupňový manuál a pohon zadní nápravy. 

Volkswagen Crafter přijíždí s novým designem i moderní technikou

Volkswagen Crafter přijíždí s novým designem i moderní technikou

Naším případem je provedení Van, tedy čistokrevná dodávka, osazené silnějším motorem a nejvyšší úrovní výbavy Comfort. Ve spojení se silnější variantou čtyřválce 2.5 CRDi ani nic jiného nedostanete. Pokud chcete chudší výbavu, budete muset sáhnout po slabším dieselu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také H350 se drží aktuálního designového stylu značky. Výrazná maska a světla s diodami autu sluší. Za tato světla si ale musíte připlatit také u nejvyšší výbavy Comfort 

Prémiovost na užitkový způsob 

Rozebírat design u dodávek je zcela zbytečné. Tady se hraje především na co nejlepší využití daného prostoru, což designérům nedává mnoho možností pro velkolepé kreace. Hyundai tak zboku a zezadu vypadá jako všechny ostatní dodávky, zepředu ho prozrazuje výrazná maska chladiče a v případě naší výbavy také projektorová světla s diodami denního svícení. Ta ale dostanete i v našem případě jen za příplatek. Jsou součástí paketu Premium za 72 tisíc. Kromě světel obsahuje balíček také parkovací asistent vpředu a vzadu, couvací kameru, navigaci nebo automatická světla. 

Volkswagen T6 dostal od ABT naděleno až 235 naftových koní

Volkswagen T6 dostal od ABT naděleno až 235 naftových koní

Kabina naopak představovala sympatické překvapení. Všichni známe automobilku Hyundai, která se už dlouhou dobu trochu přehnaně honosí svou prémiovostí za lidovou cenu, nicméně H350 v testované výbavě vypadala na poměry dodávek velice dobře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Použité materiály vypadají kvalitně, zpracování působí bytelným dojmem
a ergonomie nemá chybu

Dost místa pro tři cestující, velmi dobrá ergonomie a pohodlná sedadla. Samozřejmostí je pak také spousta odkládacích přihrádek, které najdete na palubce, ve dveřích, nad hlavou, pod řadicí pákou jsou držáky na nápoje a velice užitečnou schránku můžete využít pod předním dvousedadlem, kam odložíte i větší batoh a ten tak zůstane ukryt zvědavým pohledům kolemjdoucích.

V kombinaci s možností uzamknout pouze kabinu to představuje ideální záležitost v případech, kdy chcete nechat doklady nebo nějaké cennější věci ukryté a pod zámkem, zatímco se budete věnovat třeba vykládání stěhovaného nábytku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Odkládací prostory a různé držáky jsou všude. Praktický je zejména objemný
prostor pod předním dvousedadlem 

Z kabiny je také přímo vynikající výhled (samozřejmě ne dozadu), hodí se velká zpětná zrcátka a při jízdě potěší velmi slušné odhlučnění. Jen tak pro zajímavost... Během tohoto testu jsem měl k dispozici ještě Hyundai ix20, nicméně mnohem radši jsem jezdil z H350, protože to je regulérně pohodlnější a lepší automobil. 

Radosti
Velmi slušné zpracování
Bohatá výbava
Solidní dynamika
Dost prostoru všude
Starosti
Boční dveře se občas nechtěly zcela dovřít
Oproti ostatním méně verzí v nabídce
Silnější motor pouze s nejvyšší výbavou
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie80 fotografií
_DSC0131.jpg _DSC0132.jpg _DSC0133.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Prémiovost na užitkový způsob
  2. Nakládejte dle libosti, Jezdí opravdu příjemně
  3. Verdikt, Technické údaje
  4. Hyundai H350: Fotogalerie

bazar

Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2013
Stav: 34 741 km
Cena: 236 000 Kč
Hyundai Elantra 2
Rok výroby: 2002
Stav: 181 390 km
Cena: 30 000 Kč
Hyundai i20 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 136 825 km
Cena: 101 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 179 003 km
Cena: 220 000 Kč
Hyundai Atos Prime 1
Rok výroby: 2005
Stav: 118 154 km
Cena: 46 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 107 867 km
Cena: 210 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků