70
Fotogalerie

Test Hyundai Genesis 3.8 GDI V6: Předsudky nechte stranou

Kapitoly článku:


Komfort na prvním místě

Genesis dostal novou platformu, výrazně tužší karoserii, víceprkové zavěšení obou náprav, nastavitelné tlumiče a devatenáctipalcové disky s relativně nízkými pneumatikami. Výsledek? Solidní jízdní vlastnosti doplněné o vysoký komfort.

Pokud se budeme na toto auto koukat jako na sedan stvořený hlavně pro komfortní jízdu, pak nelze než udělit inženýrům za nastavení podvozku jedničku. Zkoušel jsem tramvajové koleje, městskou dlažbu, výmoly, díry... Do interiéru se toho moc nedostalo. Určitě můžete rovnou zapomenout na takové ty tvrdé rány, které umí předvést některá BMW. V drtivé většině případů se karoserie jen zhoupne a Genesis pokračuje dál, jako kdyby se vůbec nic nestalo.

_DSC1227.JPG_DSC1207.JPG
Genesis je hodně pohodlné auto, které svou posádku neobtěžuje zbytečným připomínáním faktu, že má kvalita našich silnic ještě velké rezervy. Podvozek zvládá pohlcovat nerovnosti nadprůměrně dobře. 

V zatáčkách se vůz logicky trochu naklání a nastavení Sport na tom nic moc nezmění. Se změnou jízdních režimů souvisí také upravené řízení, odezva na plyn a jinak se chovající pohon všech kol pracující s mezinápravovou spojkou, který v režimu Sport méně zaměstnává přední nápravu. Jak už jsem napsal, když se budete snažit, rozdíly mezi režimy najdete, ale o nic zásadního nejde.

Podvozek je jistý, nenechá se jen tak snadno rozhodit a auto je vlastně dost dlouho neutrální. Do děje vás ovšem nevtáhne (a to i kvůli necitlivému řízení), přestože se údajně testovalo také na Nürburgringu. U podobně zaměřeného sedanu to ovšem vůbec nevadí. Ostatně pan majitel přece sedí vzadu.

Celkově Genesis nabízí coby komfortní sedan velmi vyspělé jízdní vlastnosti. Nejlépe mu jde komfortní jízda, když ho pošlete do zatáčky s větším nasazením, kolena se mu nepodlomí, ale jasně naznačí, že má radši citlivější tempo.

_DSC1232.JPG_DSC1238.JPG
Genesis vybavený pohonem všech kol nabízí povedený mix jistoty na silnici a komfortu. Systém HTRAC (4x4) je opět korejský, pracuje s mezinápravovou spojkou, která připojuje přední nápravu. 

Cena maximálně lákavá

Genesis je velice povedené auto. Nečekal jsem, že by mě dokázal tolik zaujmout, ale stalo se. Kritika může směřovat jen na automatickou převodovku, ale nejde o nic vyloženě zásadního. Když nahlédnu do ceníku, kde najdeme 1 629 990 Kč za vše, kde nejsou žádné příplatky a kde je seznam výbavy dlouhý jak týden před výplatou, nelze jinak, než sundat klobouček a konstatovat, že tohle je pro zájemce o komfortní limuzínu zatraceně zajímavá nabídka.

Audi A8 3.0 TFSI quattro začíná na dvou milionech, za BMW 740i zaplatíte 2,3 milionu (eskový Mercedes nemá takto slabý motor). Pravda, oba dva tito soupeři jsou rychlejší (BMW nemá pohon všech kol), ale po stránce komfortu se jim Genesis vyrovná (ne že ne) a s nabízenou výbavou je strčí do kapsy.

_DSC1196.JPG_DSC1197.JPG
Výbava je maximální, a to včetně mnoha asistentů počínaje automatickým brzděním (do 80 km/h zabrání nehodě), přes hlídání slepého úhlu, adaptivní tempomat, sledování jízdních pruhů, až po head-up displej. Ten ukazuje i to, zda máte ve slepém úhlu auto, což je hodně užitečné. 

Ono i BMW 535i xDrive (1 523 600 Kč) nebo Audi A6 3.0 TFSI quattro (1 422 900 Kč) bude mít s nabízenou výbavou Genesise dost velké problémy. To, co předvádí Genesis a kolik si za to automobilka účtuje, je svým způsobem bezkonkurenční demonstrace známého „hodně muziky za málo peněz“. 

_DSC1190.JPG_DSC1191.JPG_DSC1192.JPG_DSC1193.JPG_DSC1194.JPG_DSC1195.JPG

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud