Test Hyundai Genesis 3.8 GDI V6: Předsudky nechte stranou

Zkusme na chvíli zapomenout na všechny ty „sousedy z Mladé Boleslavi“, nechme veškeré předsudky stranou. Protože když tak učiníme, zjistíme, že před námi stojí velmi povedené auto - nový Genesis.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design: Od všeho trochu?
  2. Péče o každý detail, Když si udělá majitel pohodlí
  3. Sametový šestiválec, Osm až příliš
  4. Komfort na prvním místě, Cena maximálně lákavá
  5. Hlavní problém? Hyundai, Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogalerie

Velký sedan Genesis první generace se Evropě vyhnul. Je to celkem pochopitelné, hlavní zaměření tohoto modelu je jednoznačně v Americe a v Asii. Evropa bývá pro modely této kategorie velkým oříškem. Ostatně třeba takový Lexus by o tom mohl vyprávět.

Jenže druhá generace se dočkala důkladné péče (vývoj trval čtyři roky, investice dosáhly na 342 milionů eur) a výsledek by měl být ve finále natolik kvalitní, že by nemusel mít problémy ani se zavedenými automobilkami. A tak si přijdou na své i evropští zákazníci, včetně těch českých.

Právě testujeme: Hyundai Genesis 3.8 GDI V6

Právě testujeme: Hyundai Genesis 3.8 GDI V6

Ve světě se prodává více variant, na českém trhu je k dostání varianta jedna. Pořídit si můžete provedení s atmosférickým šestiválcem o objemu 3,8 litru, s automatickou osmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. Genesis navíc dostal moc sympatický ceník, kde nenajdete žádný příplatek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Velký, od pohledu luxusní, designově zajímavý - takový je nový Genesis, který už dorazil také na český trh. 

Sáhnout můžete pouze po výbavě Exclusive zahrnující naprosto vše od navigace, přes audio se sedmnácti reproduktory, zástup různých asistentů, panoramatické okno, elektricky nastavitelná zadní sedadla, až například po klimatizaci se senzorem koncentrace CO2 v kabině. To není špatný začátek, co říkáte?

Genesis jsem až do doby testu znal pouze z fotografií a mohu vás ubezpečit, že v praxi je auto mnohem větší, než se zdá. Celkově měří na délku 4990 mm, široké je bez zpětných zrcátek 1890 mm a vysoké 1480 mm. Zajímavým číslem disponuje hlavně rozvor náprav, který nabízí 3010 mm. Jen pro srovnání, Audi A8 nabízí 2992 mm, sedmičkové BMW pak 3070 mm.

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Ano, srovnávám Genesis s vrcholnými modely jednotlivých automobilek a činím tak naprosto záměrně, přestože je testovaný sedan kratší a cenově odpovídá BMW 5 / Audi A6 / Mercedesu-Benz třídy E. Jenže po týdenním testování jsem dospěl k závěru, že porovnání s touto trojicí by nebylo vzhledem k tomu, co Genesis nabízí, tak docela fér. Hlavní otázka tedy zní: Můžete dostat za cenu Audi A6 auto se schopnostmi méně vybavené A8?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maska nemá příliš daleko k Audi, logo Genesis připomíná Aston Martin, diody denního svícení zase Jaguar. 

Design: Od všeho trochu? 

Živé setkání s Genesisem mě zcela upřímně překvapilo. Rozměry i design na vás zapůsobí. Auto vypadá zajímavě a už od pohledu od něj očekáváte jistou dávku luxusu. Podrobnější zkoumání může ale těžko nevyvolat dojem, že se designéři inspirovali všude možně kolem. 

Logo je tak trochu Aston Martin, maska chladiče (coby hlavní symbol tohoto modelu) je tak trochu Audi, „jéčka“ denního svícení jsou pro změnu tak trochu Jaguar. Je to shoda náhod? Možná ano, možná ne. Objektivně bych ale Genesisu křivdil, kdybych napsal, že se designově nepovedl. Tvary karoserie mají navíc na svědomí nízký součinitel odporu vzduchu cx=0,26. Audi A8 nebo eskový Mercedes nabízejí v tomto směru stejnou hodnotu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Opravdu zajímavé to ale začne být až v momentě, kdy nastoupíte. Tak především vás na úvod uvítá logo Genesis promítnuté na vozovku, poté vezmete za masivní dveře, což na vás také zapůsobí, které se za vámi následně elektricky dovřou a vy se ocitnete v absolutní izolaci uvnitř vozu. A ten vnitřek nevypadá vůbec špatně. Nevím proč, ale tohle jsem nečekal. 

Radosti
Perfektní zpracování interiéru
Kvalitní materiály
Komfort cestování
Sametový motor
Výborná cena vs. nabízená kvalita
Starosti
Ne úplně plynulá převodovka
Pro vyšší postavy místo pro hlavu tak akorát
Umělá pádla pod volantem
Časté řazení i na dálnici
Je to Hyundai
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie110 fotografií
_DSC1167.JPG _DSC1169.JPG _DSC1172.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design: Od všeho trochu?
  2. Péče o každý detail, Když si udělá majitel pohodlí
  3. Sametový šestiválec, Osm až příliš
  4. Komfort na prvním místě, Cena maximálně lákavá
  5. Hlavní problém? Hyundai, Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogalerie

bazar

Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 182 786 km
Cena: 160 000 Kč
Hyundai i10 1,1
Rok výroby: 2010
Stav: 109 775 km
Cena: 90 000 Kč
Hyundai i30 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 128 889 km
Cena: 98 000 Kč
Hyundai i30 1,4
Rok výroby: 2012
Stav: 75 503 km
Cena: 228 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 131 762 km
Cena: 226 000 Kč
Hyundai i30 1
Rok výroby: 2017
Stav: 882 km
Cena: 400 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků