55
Fotogalerie

Test: Hyundai Elantra 1.6 - nic pro Čechy. Je to ulítlé

Kapitoly článku:


Startujeme

Jízda samotná však mé nadšení poněkud zchladila. Už po ujetí prvních kilometrů jsem si totiž uvědomil, jak snadno a rychle jsem podlehl klamnému dojmu, že Hyundai Elantra je mohutný a drahý vůz. (Tak na mne od počátku působil.)

Nebyla to pravda.

Cena auta začíná na příznivých 325 tisících korunách, a pokud odmítnete klimatizaci (což je možné), bude vás stát 299 tisíc. A tahle nižší cena se musela někde projevit.

DSC_1849u.JPG
Účelné a elegantní.

Elantra měla tužší nastavení, „kopírovala“ i malé výmoly. Přední náprava typu McPherson sice poslouchala na slovo, měla výbornou přilnavost, zato ta zadní s vlečenými rameny s ní při hodně rychlých průjezdech zatáček příliš nesouzněla.

Při agresivnější jízdě jsem měl opravdu zvláštní pocit, předek byl v pohodě, ale "levnější" zadek prostě nestíhal. Neladilo jim to spolu. Sedan postavený na platformě kombi i30 cw působil rozladěným dojmem.

Při testování pravidelně projíždím několik zatáček, kde se pokouším dostat z vozu maximum. Jedna taková, která mi hodně dovolí, je pravoúhlá "vracečka" na okresní silnici. Je do kopce a hodně zvlněná. Bylo neuvěřitelné, jak mi na ní zadek uskakoval. Vůz na silnici nedržel.  

A při této agresivní jízdě zaostávala i automatická převodovka. Zdála se mi často zmatená, pomalu reagovala. Než se probrala z letargie, trvalo to věčnost.

Jenže...

Tohle auto nebylo očividně stavěno na podobnou agresivní, rychlou jízdu. Pokud jsem s ním totiž jezdil rozumně, běžným tempem, nemělo chybu. Nebylo tak houpavé a pohodlné jako jeho konkurent Renault Fluence, nabídlo však velmi dobrý kompromis mezi pohodlím a ovladatelností.

Rozumná spotřeba

Hyundai u nás nabízí Elantru jen s benzinovou šestnáctistovkou. Ta byla úsporná, pružná, nad čtyřmi tisíci otáčkami dokázala vycenit zuby.

Překvapením pak byla spotřeba. Vůz opravdu v testu jezdil za sedm litrů, jak udával výrobce. Když jsem to kontroloval, musel jsem se podívat pro jistotu dvakrát. Zprvu jsem tomu nevěřil. To se dnes totiž moc často nestává.

Motor v testovaném voze spolupracoval výborně již od nízkých otáček. Zásluhu na tom mělo hlavně variabilní časování ventilů. Šestnáctistovka mi nabídla velmi slušných 97 kilowattů (132 koní) a maximální kroutící moment 158 newtonmetrů.

Tato motorizace tedy plně postačovala, přesto mi přišlo jako velká slabina, že je v současné době v nabídce pouze jeden motor. 

DSC_1869u.JPG
Hlavní přednost této benzinové šestnáctistovky? Není žíznivá. 

Žádná láce 

Základní cena Elantry není vysoká, ale ani podbízivá. Pryč jsou doby, kdy Hyundai nabízel vozy za nejmenší peníze na trhu. Je to i odraz dnešního zvyšujícího se sebevědomí korejské značky, která se zařadila mezi pět největších automobilových producentů světa. 

První cena začíná na 324 990 korunách. Výbava Classic má v základu přední airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy předních sedadel, ABS, ESP - systém jízdní stability, elektrické ovládání předních oken i zrcátek a manuální klimatizaci.

Když už jsem zmínil klimatizaci - ta je ve všech třech výbavách, v té nejvyšší je dvouzónová automatická. Pokud ji ale nechcete, můžete na ni získat slevu 25 tisíc korun z pořizovací ceny.

Vůz v nejvyšší výbavě Style stojí v základu 369 990 korun (má například dvouzónovou automatickou klimatizaci, tempomat, zadní parkovací senzory, dešťový senzor, elektrické stahování oken). 

Cena testovaného vozu ale zamířila mnohem výše, s nadsázkou lze říci, že do výšin přímo nadoblačných.

Navýšila ji totiž kromě jiného šestistupňová automatická převodovka za 40 000 Kč, metalický lak (13 000 Kč), inteligentní klíč a startování tlačítkem (10 000 Kč),  paket Luxury – ten obsahuje například 16“ alu kola, plnohodnotné náhradní alu kolo, vyhřívání předních sedadel, posuvnou přední opěrku rukou, kožené čalounění sedadel,elektricky nastavitelné sedadlo řidiče včetně bederní opěrky (60 000 Kč).

Za zmínku na závěr ale také stojí to, že v ceně je pětiletá záruka bez omezení ujetých kilometrů.

 

 

 

 

 

 

 

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud