Test: Hyundai Elantra 1.6 - nic pro Čechy. Je to ulítlé

Tohle auto se zcela jistě u nás prodejním trhákem nestane. Na usedlé Čechy má totiž až příliš originální tvar.
Seznam kapitol
  1. Kauza kufr; Královský posez
  2. Startujeme; Rozumná spotřeba; Žádná láce
  3. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Elantra způsobila poprask, když na letošním autosalonu v Detroitu získala prestižní cenu Auto roku 2012 v USA. Toto ocenění uděluje padesátka zkušených nezávislých novinářů (seniorů) z USA a Kanady. Ve finále porazila silné soupeře – Ford Focus (u nás Auto roku 2012) a Volkswagen Passat.

Náhoda to ale nebyla. Hyundai prodal v USA už 200 tisíc nových modelů Elantry. A zájem nepolevuje.

Čím tamější zákazníky tento čtyřdveřový sedan kompaktní velikosti oslovil?

Klepněte pro větší obrázek
Hlavní plusy? Zajímavý design, prostorná kabina.

Zcela jistě designem, který byl navržený v kalifornském studiu. Ušili ho tu americkým zákazníkům na míru.

Je neotřelý, originální. Přesně v duchu jazyka nazvaného fluidic sculpture („tekoucí“ sochy), který nyní vzývají designéři Hyundaie. Na první pohled působí rozhodně moderněji než u konkurentů. 

A dále podle komentářů tisku kvalitou. Američané zaznamenali, že Hyundai učinil od roku 1986, kdy vstoupil na jejich trh, obrovský pokrok.

Klepněte pro větší obrázek
Načrtnuto lehkou rukou...

Korejský sedan je plný prolisů, překvapujících linek. Čím déle se na jeho karoserii díváte, tím více vás udivuje. Objevujete stále nové a nové zajímavé detaily. Musíte ocenit nápaditost jeho tvůrců.

Kauza kufr

To auto má totiž vedle již zmiňované odvážné karoserie jeden ryze „český problém“. Ten se jmenuje zavazadlový prostor. U Elantry je menší než třeba u Octavie zhruba o 100 litrů a navíc je k němu horší přístup.

I když na první pohled to tak nevypadá, Elantra má jen čtyřdveřovou karoserii. Klame „liftbackovou zádí“.

Jenže u nás se auta kupují pořád jako „stěhovací vozy“. To znamená, aby se do nich vešlo co nejvíce. A proto stále dominuje Octavia.

Klepněte pro větší obrázek
Hodně zvláštní jsou klasická masivní ramena, která drží víko zavazadlového prostoru. Ubírají z něj dosti místa.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zvláštní je také odjišťování sklápění zadních opěradel táhly ze zavazadlového prostoru. 

A jak je na tom Elantra v porovnání s další konkurencí? Třeba s Renaultem Fluence a Chevroletem Cruze, kteří jsou také zástupci nijak početně obsazené kategorie rodinných sedanů nižší střední třídy?

Nijak zvlášť. I přes to, že Hyundai nasadil od počátku letošního roku u nás velké tempo a již mu patří deset procent trhu, na prodejích, jak už jsem zmínil výše, se to nijak neprojevilo. Renault Fluence měl za první tři měsíce 281 registrací a Chevrolet Cruze 205.   

Královský posez

Na Elantře jsem ocenil prostor, který nabídla v interiéru, a pohodlná čtyři sedadla. Úmyslně zdůrazňuji čtyři. Vzadu uprostřed totiž nedoporučuji nikomu sedět, leda by si s sebou vzal polštářek.

Problém na zadních sedadlech také mohou mít osoby vyšší než 190 centimetrů kvůli dramaticky se svažující zádi. Ti by si měli dávat pozor i při nastupování do vozu, aby nepraštili hlavou do hrany střechy.

Klepněte pro větší obrázek
Testovaný vůz měl kožená sedadla, ta byla za šedesátitisícový příplatek.

Když jsem usedl poprvé za volant, kabina se mi zdála až obrovská. Bylo to dáno velkým rozvorem vozu – 2,7 metru (jen o sedm centimetrů méně než u i40). Na kategorii „nižší střední“, do které nízko posazená Elantra patří, to byl rozměr až nevídaný. Kromě Fluence v tomto parametru všechny své soupeře poráží.

Líbila se mi také střídmost a účelnost interiéru. Žádné kudrlinky, zbytečnosti. A také uvnitř jsem našel stejně hezké linky.

Za zvláštní zmínku pak stál středový panel, který se směrem vzhůru zužoval a nabízel více místa pro nohy. Hodně dobrý nápad.

Klepněte pro větší obrázek
Dokonalé tvary subtilního středového panelu.
 

 

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kauza kufr; Královský posez
  2. Startujeme; Rozumná spotřeba; Žádná láce
  3. Technické údaje; Kompletní fotogalerie
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků