Test Hondy Stream 2,0 i-VTEC ES: rodinné MPV v dynamickém balení

Více než 150 koní pod kapotou velkoprostorového Streamu napovídá, že ani v kategorii MPV se Honda nemíní vzdát sportovních ambicí. I když Stream samozřejmě není žádný „sporťák“, dvoulitrový motor ho hravě přenese za hranici dvousetkilometrové rychlosti.
Test Hondy Stream 2,0 i-VTEC ES: rodinné MPV v dynamickém balení

Může zato mimořádně dynamická pohonná jednotka s inovovaným systémem proměnného časování zdvihu ventilů i-VTEC. Honda Stream patří mezi nejnižší MPV, což jí přináší některé výhody. V rámci své třídy například vykazuje velmi nízký aerodynamický odpor.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

O Hondě Stream se často diskutuje, kam vlastně patří. Máme ji řadit mezi MPV nižší střední nebo střední třídy? Tři řady sedadel z ní činí velký rodinný vůz, stejně tak rozvor 2,72 m i celková délka 4,57 m. Honda Stream je ovšem o řadu centimetrů užší než např. konkurenční Toyota Avensis Verso a dokonce o jeden centimetr než výrazně kratší Corolla Verso. Výškou 1,59 m patří Stream mezi nejnižší MPV. Skutečností je, že se jedná o zcela svébytný velkoprostorový vůz na hranici obou kategorií a vůbec není podstatné, do jaké "škatulky" ho zařadíme.

Praktický rodinný vůz

Tři řady sedadel dělají ze Streamu praktický rodinný vůz s uspořádáním sedaček 2 + 3 + 2. V tomto základním uspořádání disponuje Stream zavazadlovým prostorem objemu 158 l. Číselná hodnota působí skromně, avšak zavazadelník je díky výšce vozu praktický. Pokud se spokojíme s běžným počtem pěti cestujících, můžeme zadní nedělenou lavici poměrně jednoduchým manévrem sklopit do podlahy. Vznikne tak rovná ložná plocha. Dalšími postupnými úpravami dokážeme i druhou řadu sedadel připravit jako základnu pro náklad. Pokud řidiči stačí ke spokojenosti pouze jeden spolujezdec, může Hondu Stream proměnit v praktický „náklaďáček“.

Dynamická pohonná jednotka

Ačkoli Honda v poslední době vyvíjí úsilí na poli přeplňovaných vznětových motorů, stále jsou její doménou vysokootáčkové benzínové motory pozoruhodných výkonů. Jedním ze stěžejních v současné produkci japonské automobilky je dvoulitrový motor s proměnným časováním zdvihu ventilů nejnovější generace i-VTEC. Výkon 115 kW/157 společně s točivým momentem 192 Nm/4000 ot. bohatě stačí Streamu ke svižnosti, v této třídě větších MPV spíše ojedinělé. Maximální rychlost 205 km/h a zrychlení z klidu na sto za 9,3 vteřiny. Tyto hodnoty potřebují patřičnou oporu v podvozku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Vyladění Streamu je kompromisem mezi pohodlným "kočárem" a razantními sportovními vlastnostmi. V každém případě se vůz v zatáčkách chová téměř neutrálně, boční náklon nepůsobí těžkosti při ovládání vozu a zvolenou stopu drží suverénně. Stejně tak přejíždí nerovnosti, na nichž prozradí pečlivé dílenské zpracování. Stream jsme mimo jiné testovali na extrémně hrbolaté městské dlažbě. Překvapil nás jen minimálními rušivými zvuky a vibracemi, které na kostkách zákonitě vznikají. Honda Stream sice nepatří mezi nejskromnější vozy v parametru spotřeby paliva, ale přehnaně žíznivá není. Kontrolka paliva se při našem testu rozsvítila teprve na hodnotě 500 km, přičemž bychom s vozem mohli absolvovat ještě dalších téměř sto kilometrů. Objem palivové nádrže 55 l napovídá, že jsme se se Streamem bezpečně dostali pod hodnotu spotřeby 10 l/100 km. To jsme Hondu nijak nešetřili. Počáteční stovku kilometrů absolvovala v ulicích města, poté vyjela na dálnice a teprve v závěru testu jsme ji dopřáli klidné úseky po okresních silnicích.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Honda Stream je typické rodinné vozidlo s možností úprav pro převážení objemnějších nákladů. Skvělá pohonná jednotka uděluje vozu v rámci kategorie MPV vysoce nadprůměrnou dynamiku. Vnější design je na první pohled vytvořený pro evropské zákazníky. Harmonicky s ním koresponduje interiér, který se vyznačuje praktičností, pohodlím a z pohledu řidiče i bezproblémovou ergonomií.

Honda Stream 2,0 i-VTEC ES

Výkon motoru: 115 kW/156 k/6500 ot./min.
Max. točivý moment: 192 Nm/4000 ot./min.
Zdvihový objem: 1998 ccm
Rozvod: DOHC
Max. rychlost: 205km/h (200 km/h - AT = automat)
Zrychlení 0 - 100 km/h: 9,3 vt. (11,1 vt. - AT)
Spotřeba paliva: 11,1 - 6,9 - 8,4 l (12,7 - 7,1 - 9,1 l - AT)

Součásti standardní výbavy:

Brzdový systém ABS + EBD, 4 airbagy (řidiče , spolujezdce, boční na předních sedadlech), kotoučové brzdy, posilovač řízení, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, elektrický posuv bočních oken, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, upevnění dětské sedačky Isofix ve 2. řadě sedadel, autorádio s CD přehrávačem, ukazatel vnější teploty, doplňky interiéru v imitaci kovu a některé další prvky.

Cena vozu: 749 000 Kč (manuální převodovka), 769 000 Kč (AT)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 724 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 134 507 km
Cena: 156 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 649 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 162 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda Accord 2
Rok výroby: 1999
Stav: 239 861 km
Cena: 26 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 226 350 km
Cena: 40 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků