Více než 150 koní pod kapotou velkoprostorového Streamu napovídá, že ani v kategorii MPV se Honda nemíní vzdát sportovních ambicí. I když Stream samozřejmě není žádný „sporťák“, dvoulitrový motor ho hravě přenese za hranici dvousetkilometrové rychlosti.
Může zato mimořádně dynamická pohonná jednotka s inovovaným systémem proměnného časování zdvihu ventilů i-VTEC. Honda Stream patří mezi nejnižší MPV, což jí přináší některé výhody. V rámci své třídy například vykazuje velmi nízký aerodynamický odpor.
O Hondě Stream se často diskutuje, kam vlastně patří. Máme ji řadit mezi MPV nižší střední nebo střední třídy? Tři řady sedadel z ní činí velký rodinný vůz, stejně tak rozvor 2,72 m i celková délka 4,57 m. Honda Stream je ovšem o řadu centimetrů užší než např. konkurenční Toyota Avensis Verso a dokonce o jeden centimetr než výrazně kratší Corolla Verso. Výškou 1,59 m patří Stream mezi nejnižší MPV. Skutečností je, že se jedná o zcela svébytný velkoprostorový vůz na hranici obou kategorií a vůbec není podstatné, do jaké "škatulky" ho zařadíme.
Praktický rodinný vůz
Tři řady sedadel dělají ze Streamu praktický rodinný vůz s uspořádáním sedaček 2 + 3 + 2. V tomto základním uspořádání disponuje Stream zavazadlovým prostorem objemu 158 l. Číselná hodnota působí skromně, avšak zavazadelník je díky výšce vozu praktický. Pokud se spokojíme s běžným počtem pěti cestujících, můžeme zadní nedělenou lavici poměrně jednoduchým manévrem sklopit do podlahy. Vznikne tak rovná ložná plocha. Dalšími postupnými úpravami dokážeme i druhou řadu sedadel připravit jako základnu pro náklad. Pokud řidiči stačí ke spokojenosti pouze jeden spolujezdec, může Hondu Stream proměnit v praktický „náklaďáček“.
Dynamická pohonná jednotka
Ačkoli Honda v poslední době vyvíjí úsilí na poli přeplňovaných vznětových motorů, stále jsou její doménou vysokootáčkové benzínové motory pozoruhodných výkonů. Jedním ze stěžejních v současné produkci japonské automobilky je dvoulitrový motor s proměnným časováním zdvihu ventilů nejnovější generace i-VTEC. Výkon 115 kW/157 společně s točivým momentem 192 Nm/4000 ot. bohatě stačí Streamu ke svižnosti, v této třídě větších MPV spíše ojedinělé. Maximální rychlost 205 km/h a zrychlení z klidu na sto za 9,3 vteřiny. Tyto hodnoty potřebují patřičnou oporu v podvozku.
Vyladění Streamu je kompromisem mezi pohodlným "kočárem" a razantními sportovními vlastnostmi. V každém případě se vůz v zatáčkách chová téměř neutrálně, boční náklon nepůsobí těžkosti při ovládání vozu a zvolenou stopu drží suverénně. Stejně tak přejíždí nerovnosti, na nichž prozradí pečlivé dílenské zpracování. Stream jsme mimo jiné testovali na extrémně hrbolaté městské dlažbě. Překvapil nás jen minimálními rušivými zvuky a vibracemi, které na kostkách zákonitě vznikají. Honda Stream sice nepatří mezi nejskromnější vozy v parametru spotřeby paliva, ale přehnaně žíznivá není. Kontrolka paliva se při našem testu rozsvítila teprve na hodnotě 500 km, přičemž bychom s vozem mohli absolvovat ještě dalších téměř sto kilometrů. Objem palivové nádrže 55 l napovídá, že jsme se se Streamem bezpečně dostali pod hodnotu spotřeby 10 l/100 km. To jsme Hondu nijak nešetřili. Počáteční stovku kilometrů absolvovala v ulicích města, poté vyjela na dálnice a teprve v závěru testu jsme ji dopřáli klidné úseky po okresních silnicích.
Honda Stream je typické rodinné vozidlo s možností úprav pro převážení objemnějších nákladů. Skvělá pohonná jednotka uděluje vozu v rámci kategorie MPV vysoce nadprůměrnou dynamiku. Vnější design je na první pohled vytvořený pro evropské zákazníky. Harmonicky s ním koresponduje interiér, který se vyznačuje praktičností, pohodlím a z pohledu řidiče i bezproblémovou ergonomií.
Honda Stream 2,0 i-VTEC ES
Výkon motoru: |
115 kW/156 k/6500 ot./min. |
Max. točivý moment: |
192 Nm/4000 ot./min. |
Zdvihový objem: |
1998 ccm |
Rozvod: |
DOHC |
Max. rychlost: |
205km/h (200 km/h - AT = automat) |
Zrychlení 0 - 100 km/h: |
9,3 vt. (11,1 vt. - AT) |
Spotřeba paliva: |
11,1 - 6,9 - 8,4 l (12,7 - 7,1 - 9,1 l - AT) |
Součásti standardní výbavy:
Brzdový systém ABS + EBD, 4 airbagy (řidiče , spolujezdce, boční na předních sedadlech), kotoučové brzdy, posilovač řízení, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, elektrický posuv bočních oken, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, upevnění dětské sedačky Isofix ve 2. řadě sedadel, autorádio s CD přehrávačem, ukazatel vnější teploty, doplňky interiéru v imitaci kovu a některé další prvky.
Cena vozu: 749 000 Kč (manuální převodovka), 769 000 Kč (AT)
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E