Test Hondy Jazz: nejlepším přítelem člověka nemusí být pes

Test Hondy Jazz: nejlepším přítelem člověka nemusí být pes

Kapitoly článku:


Pokud jde o spotřebu, ta je silně poplatná způsobu jízdy. Oficiální technické údaje sice uvádějí kombinovanou hodnotu podle EU jen 5,5 l/100 km, ale to je hodnota velmi teoretická. V praxi ji nelze dosáhnout ani při sebevětší snaze. A když při snaze o využití je vůz obsazován více než dvěma osobami, spotřeba opět stoupá. Palivová nádrž má objem jen 42 l, a tak je třeba počítat s častějším tankováním. Při běžném provozu je lepší počítat se spotřebou vyšší než 7 l/100 km. Při velké snaze o úsporu může poklesnout až o necelý litr, nicméně oněch 5,5 l zůstává v oblasti fantazie.

 
Vzadu už je to samozřejmě trochu horší. --- Naviják
pásu pro prostředního cestujícího na zadním sedadle
je nezvykle pod střechou.

Na komunikacích dálničního typu se dají dosahovat poměrně vysoké jízdní průměry, asi vyšší než bývá u aut této kategorie obvyklé. Pak ale zase musíme počítat se zvýšenou spotřebou, v extrému až k hranici 8 l/100 km.

Svezení jako med

I Jazz si zachovává výborné jízdní vlastnosti, jimiž se Honda právem honosí. Přes poměrně malé rozměry geometrie podvozku (rozvor 2450 mm, rozchod 1460/1445 mm) se vyznačuje velmi dobrou podélnou i příčnou stabilitou. Ani větší výška na ní nic neubírá.

S vozem jsme jezdili v době, kdy panovaly na silnicích značně kluzké podmínky. Čtrnáctipalcová kola s pneumatikami Continental osvědčeného zimního typu odpovídají kategorii - většina souměřitelných vozidel má takovouto výbavu. Škoda jen, že rezerva je jen na dojetí, přijdeme tedy o páté plnohodnotné kolo.

 
Zavazadlový prostor (380 litrů) velkorysý ve všech směrech.
Zajímavý stylistický detail – hlavní světlomet pod poly-
karbonátovým krytem.

 
Agregát, který zaslouží pochvalu. --- Střešní spoiler a boční
lišty jsou součástí příplatkové výbavy.

Přeci jen kratší rozvor působí při smyku znervózňujícím účinkem, který se obtížněji zvládá. Ovšem do smyku se dostane vůz jen nešetrnou akcelerací nebo brzděním, případně rychlejším projetím zatáčky. Hranice, kdy smyk nastává, je dostatečně vysoko a bojovat s klouzajícím vozem není nutné nijak často.

Pozoruhodné jsou manévrovací schopnosti Jazzu, otočí se vskutku na pětníku. Poloměr otáčení pouhých 5 m se dá zdárně využít zejména v městském provozu.

Honda Jazz je opravdu velmi příjemný vůz a nejí se co divit, že v některých evropských zemích se na něj čeká i tři měsíce. U nás je situace jiná, protože cenová relace je vyšší než by bylo únosné. I tak ale zůstává malé japonské vozidlo jedním z nejsympatičtějších, s jakým jsme v poslední době jezdili.

Technické údaje

Vlastnost Honda Jazz 1.4 LS Škoda Fabia 1.4 Comfort Seat Ibiza 1.4 16V Sport 
Motor
Počet válců/ventilů 4/8 4/16 4/16
Objem cm3 1339 1390 1390
Výkon kW/k 61/83 55/75 74/100
Točivý moment N.m 119 126 126
Rozměry a hmotnosti
Délka mm 3830 3960 3953
Šířka mm 1675 1646 1698
Výška mm 1525 1451 1441
Zavazadlový prostor dm3 380 260 267
Pohotovostní hmotnost kg 1053 1060 1049
Jízdní výkony
Zrychlení 0-100 km/h (s) 12,0 13,8 11,2
Největší rychlost (km/h) 170 167 190
Kombinovaná spotřeba dle EU (l/100 km) 5,5 6,6 7,0
Ceny
Základní (Kč) 399 000 363 900 391 900
Testovaného vozu (Kč) 422 367* - -

*Příplatková výbava: lišty dveří, zadní spoiler

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud