Test Hondy Jazz: nejlepším přítelem člověka nemusí být pes

Malých aut je na trhu spousta a většinou se vyznačují podobnými vlastnostmi. Liší se tedy hlavně pocitem, s jakým je řidič a cestující vnímají. Honda Jazz patří k těm, o kterých se dá mluvit jen dobře. Příjemný a praktický automobil s vysokou užitnou hodnotou. Dokonalý dojem kazí jen vyšší pořizovací cena.
Test Hondy Jazz: nejlepším přítelem člověka nemusí být pes
Seznam kapitol
  1. Exteriér, interiér, jízdní vlastnosti
  2. Spotřeba, podvozek, technické údaje

Rodinná podoba se nezapře

Postavte vedle sebe dvě Hondy – Civic 5D a Jazz a sourozenecký poměr je nasnadě. Jazz působí jako velmi povedená zmenšenina starší sestry, ba dokonce je z estetického hlediska možná vydařenější. To je ovšem věc názoru, kterou lze v testu objektivně hodnotit jen velmi těžko. V každém případě je Jazz velmi pohledný automobil, který odpovídá posledním vývojovým tendencím návrhů karoserií. Připomíná tedy mikrovan, hlavně vyšší stavbou.

Cestující mají skutečně nad hlavou plno místa, dokonce až zbytečně. Obestavěný prostor je ale využitý dokonale a slouží jak cestujícím, tak také zavazadlům. Velmi zajímavým a působivým stylistickým prvkem jsou malá boční okénka ještě před předními dveřmi. Jejich smysl je skutečně spíš estetický než praktický, něco podobného se ale běžně objevuje jen u větších vozidel.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jazz je opravdu vydařeným vozem. --- Přístrojová deska je
pojata jednoduše.

Sedadla dávají najevo, že slouží v autě nižší kategorie. Opěradlo by tedy mohlo být vyšší a lépe podpírat ramena. Celkově si ale není možné na sezení stěžovat. Právě tak vyhovující je délka vozu, takže vepředu je místa na nohy dost. Vzadu je to pochopitelně už horší, ale vzájemným kompromisem se mohou ti vpředu a vzadu na dostatečném pohodlí posunutím předních sedadel, shodnout.

Na rozdíl od Civicu je řadicí páka na obvyklém místě, vyrůstá z podlahy. Řadí se s ní vysoce kultivovaně, lehce, přesně a bez jakýchkoliv obtíží. Řazení může sloužit za vzor. Přístrojová deska je chudší než bývá zvykem – schází tu například teploměr, ve většině vozidel běžný. Zejména v zimě je jeho absence trochu nepříjemná, nahrazuje ho zelená kontrolka. Klimatizace je jen za příplatek, v základní nabídce nefiguruje.

Podobně jako u některých jiných typů vyřešili vtipně vyjímatelný popelník. Ne každý ho v autě potřebuje, takže ho sebou nemusí vozit. Tím uvolní místo pro další držák nápojů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kolem řadicí páky je řada odkládacích míst.
Popelník umístěný v jednom z držáků na nápoje.

Zavazadlový prostor je nečekaně hluboký a tedy objemný. Uspořádáním se praktická hodnota ještě zvyšuje, takže kufr pojme vcelku nečekané množství zavazadel. Po využití kompletní možnosti sklopením opěradel dostaneme až 1323 dm3.

Hodinky značky Honda

Kdysi byl typ Jazz synonymem úplně nejmenších aut, ale poslední verze má u nás jedinou motorizaci – pohání ji motor s objemem 1.4 l. Jeho výkon (61 kW/83 koní) je slušný, točivý moment zůstává poplatný relativně malému objemu. To znamená, že řadit je třeba častěji a včas, aby se otáčky udržely v oblasti optima. Převodovka je ale tak dobře odstupňovaná, že i pětka se dá s úspěchem využívat častěji než tomu bývá u podobných vozidel zvykem. To má samozřejmě příznivý vliv i na spotřebu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Rádio atypických rozměrů působí nejen elegantně a vkusně,
ale vyznačuje se i velkými a tedy snadno obsloužitelnými
ovládacími prvky. --- Vpředu si nikdo na nedostatek místa
stěžovat nemůže.

Při našem orientačním měření jsme se při zjišťování akcelerace dostali na hodnotu 12,4 s zrychlení z 0 na 100 km/h. Největší rychlost pak 174 km/h. To svědčí spíše o delších převodech, což je opět v zájmu úsporného provozu. Zatížení vozu se na dynamických vlastnostech zákonitě projevuje, objem motoru je prostě takový, jaký je. Vyžaduje častější řazení a možnost využít pětku ve stoupání výrazně klesá. I při vyšších otáčkách si vnitřní prostor pro cestující zachovává důkladné odhlučnění, na tak malý vůz oplývá v tomto směru značným komfortem.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Exteriér, interiér, jízdní vlastnosti
  2. Spotřeba, podvozek, technické údaje

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 226 350 km
Cena: 35 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 52 397 km
Cena: 550 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 97 607 km
Cena: 320 000 Kč
Honda Civic 1,8
Rok výroby: 2012
Stav: 65 428 km
Cena: 296 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 98 544 km
Cena: 176 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 1998
Stav: 285 536 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků