Test Hondy Civic 1.6 s automatickou převodovkou

V posledním období se objevila řada vozidel, která jsou na pomezí osobního a velkoprostorového automobilu. Vznikla tak svébytná kategorie, která nemá vlastní pojmenování. Jedním z prvních průkopníků tohoto trendu je poslední verze Hondy Civic, kterou jsme pro vás otestovali.
Test Hondy Civic 1.6 s automatickou převodovkou
Seznam kapitol
  1. Vnější zpracování, motor, spotřeba
  2. Podvozek, celkový dojem, technické údaje

Už na první pohled se Civic liší od ostatních vozidel. Nejnovějším následovníkem takového vývoje je například Peugeot 307, rovněž velmi úspěšný. Veřejnost si zkrátka hodně prostoru uvnitř žádá a dostává ho.

Všechno dokulata

Oblé tvary působí velmi aerodynamicky, přestože vůz je trochu vyšší. Celková linie křivky od předního nárazníku k zadní odtrhové hraně je ladná a kontinuální. Ve skutečnosti ani není vozidlo tak vysoké jak vypadá, to vše je optický klam.

Podobně vláčné linie najdeme i uvnitř. Nejpozoruhodnější je ovšem naprosto nezvykle uspořádaná palubní deska a podlaha. Řadicí páka – nebo v tomto případě volicí páka automatické převodovky – vyrůstá totiž ze středu armatury a podlaha tak může zůstat naprosto plochá, bez tradičního tunelu.

Takové uspořádání znamená víc prostoru, víc využitelné plochy. Je trochu škoda, že na dveřní otvor vpředu zbylo jen krátké místo a veškeré pohodlí při nastupování, dané především tou vyšší stavbou, je poněkud degradováno.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Honda Civic patří mezi první kompakty, které stojí na pomezí
osobního a velkoprostorového vozu. --- Interiér se vyznačuje
i patřičnou elegancí.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na stejném místě jako volicí páka samočinné převodovky
je i řadicí páka pětistupňové přímo řazené převodovky.
Díky originálnímu uspořádání mohla zůstat podlaha dokonale
rovná.

Na délku je ovšem prostoru dost. I levá řidičova noha, která díky dvoupedálovému ovládání může v klidu odpočívat, najde pohodlné místo na levém podběhu kola. Sedačky jsou příjemně tvrdé a dovolují dlouhou jízdu bez přerušení i bez únavy.

Stupeň výbavy LS představuje střed, jednodušší je S, plnější ES. V tomto případě neschází elektrické ovládání oken, manuálně řízená klimatizace, čtyři přední airbagy a samozřejmě i ABS s rozdělovačem brzdné síly EBD. Rádio doplňuje přehrávač kazet, stále běžnější CD je jen ve verzi ES. Řidič i všichni jeho spolucestující sedí poněkud výš a mají tedy bohatě prosklenými plochami správný výhled ven.

Ekologie především

U všech japonských automobilek se v posledních letech rozmohl trend potlačovat výkonové parametry motorů ve prospěch stálého snižování míry exhalací. Honda přesto vykazuje velmi dobrý výkon i točivý moment, jak o tom hovoří připojená porovnávací tabulka. Šestnáctistovka je nejvýkonnější agregát v tomto Civicu, výš už je pak jen dvoulitr ve speciálním provedení Type-R, kde dosahuje téměř neskutečných 200 k.

Výkon i točivý moment jsou v tomto voze potřeba, protože pohotovostní hmotnost se díky zpřísňujícím se předpisům na bezpečnost stále zvyšuje. A když připočteme ještě samočinnou převodovku, ztráty narůstají.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na klasických kruhových přístrojích se nezapře sportovní duch.
Cestující vzadu si na nedostatek pohodlí nemohou stěžovat.

V nejnižších rychlostech a na nízké převodové stupně akceleruje Civic výborně. Až překvapivě prudce a lehce. Jakmile se ovšem rychlost zvýší, dynamika uvadá, přestože začíná fungovat systém VTEC. Stará moudrost praví, že objem ničím nenahradíš a 1600 cm3 je tak na hraně. My jsme při orientačním měření došli k výsledku zrychlení z 0 na 100 km/h za téměř 13 s a největší rychlosti 170 km/h. To vše samozřejmě s nezatíženým vozem, protože v opačném případě se zátěž projevuje citelně.

Čtyřstupňová samočinná převodovka pracuje nádherně kultivovaně. Změna stupňů je téměř neznatelná a dá se lehce řídit i intenzitou sešlápnutí pedálu plynu. Při volném rozjíždění stačí jen plyn lehoučce na zlomek vteřiny uvolnit a automat hned přeřadí nahoru. Podobně citlivě funguje i kick-down. Volicí páka působí velmi jemně a elegantně, převody se opravdu povedly. Zajímavé při tom je, že trojka a čtyřka jsou v převodovém poměru už menší než 1. U přímo řazené převodovky s lehčím stálým převodem to platí jen o čtyřce a pětce.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor není z největších. --- Motory byly vždycky
chloubou značky.

Podle technických údajů se například spotřeba ve městě liší mezi manuální a samočinnou převodovkou o víc než 1 l/100 km, v kombinovaném provozu o půl litru. Podle našeho zjištění se průměr pohybuje kolem 8,5 l/100 km. Nejpříznivější podmínky jsou pochopitelně při stálé a vyrovnané jízdě mimo město, kde se snadno vejdeme pod 8 litrů. Nejvíc zatěžuje kapsu městský provoz, kde je třeba počítat s téměř deseti litry.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vnější zpracování, motor, spotřeba
  2. Podvozek, celkový dojem, technické údaje
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků