Test Hondy Civic 1.6 s automatickou převodovkou

V posledním období se objevila řada vozidel, která jsou na pomezí osobního a velkoprostorového automobilu. Vznikla tak svébytná kategorie, která nemá vlastní pojmenování. Jedním z prvních průkopníků tohoto trendu je poslední verze Hondy Civic, kterou jsme pro vás otestovali.
Test Hondy Civic 1.6 s automatickou převodovkou
Seznam kapitol
  1. Vnější zpracování, motor, spotřeba
  2. Podvozek, celkový dojem, technické údaje

Už na první pohled se Civic liší od ostatních vozidel. Nejnovějším následovníkem takového vývoje je například Peugeot 307, rovněž velmi úspěšný. Veřejnost si zkrátka hodně prostoru uvnitř žádá a dostává ho.

Všechno dokulata

Oblé tvary působí velmi aerodynamicky, přestože vůz je trochu vyšší. Celková linie křivky od předního nárazníku k zadní odtrhové hraně je ladná a kontinuální. Ve skutečnosti ani není vozidlo tak vysoké jak vypadá, to vše je optický klam.

Podobně vláčné linie najdeme i uvnitř. Nejpozoruhodnější je ovšem naprosto nezvykle uspořádaná palubní deska a podlaha. Řadicí páka – nebo v tomto případě volicí páka automatické převodovky – vyrůstá totiž ze středu armatury a podlaha tak může zůstat naprosto plochá, bez tradičního tunelu.

Takové uspořádání znamená víc prostoru, víc využitelné plochy. Je trochu škoda, že na dveřní otvor vpředu zbylo jen krátké místo a veškeré pohodlí při nastupování, dané především tou vyšší stavbou, je poněkud degradováno.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Honda Civic patří mezi první kompakty, které stojí na pomezí
osobního a velkoprostorového vozu. --- Interiér se vyznačuje
i patřičnou elegancí.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na stejném místě jako volicí páka samočinné převodovky
je i řadicí páka pětistupňové přímo řazené převodovky.
Díky originálnímu uspořádání mohla zůstat podlaha dokonale
rovná.

Na délku je ovšem prostoru dost. I levá řidičova noha, která díky dvoupedálovému ovládání může v klidu odpočívat, najde pohodlné místo na levém podběhu kola. Sedačky jsou příjemně tvrdé a dovolují dlouhou jízdu bez přerušení i bez únavy.

Stupeň výbavy LS představuje střed, jednodušší je S, plnější ES. V tomto případě neschází elektrické ovládání oken, manuálně řízená klimatizace, čtyři přední airbagy a samozřejmě i ABS s rozdělovačem brzdné síly EBD. Rádio doplňuje přehrávač kazet, stále běžnější CD je jen ve verzi ES. Řidič i všichni jeho spolucestující sedí poněkud výš a mají tedy bohatě prosklenými plochami správný výhled ven.

Ekologie především

U všech japonských automobilek se v posledních letech rozmohl trend potlačovat výkonové parametry motorů ve prospěch stálého snižování míry exhalací. Honda přesto vykazuje velmi dobrý výkon i točivý moment, jak o tom hovoří připojená porovnávací tabulka. Šestnáctistovka je nejvýkonnější agregát v tomto Civicu, výš už je pak jen dvoulitr ve speciálním provedení Type-R, kde dosahuje téměř neskutečných 200 k.

Výkon i točivý moment jsou v tomto voze potřeba, protože pohotovostní hmotnost se díky zpřísňujícím se předpisům na bezpečnost stále zvyšuje. A když připočteme ještě samočinnou převodovku, ztráty narůstají.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na klasických kruhových přístrojích se nezapře sportovní duch.
Cestující vzadu si na nedostatek pohodlí nemohou stěžovat.

V nejnižších rychlostech a na nízké převodové stupně akceleruje Civic výborně. Až překvapivě prudce a lehce. Jakmile se ovšem rychlost zvýší, dynamika uvadá, přestože začíná fungovat systém VTEC. Stará moudrost praví, že objem ničím nenahradíš a 1600 cm3 je tak na hraně. My jsme při orientačním měření došli k výsledku zrychlení z 0 na 100 km/h za téměř 13 s a největší rychlosti 170 km/h. To vše samozřejmě s nezatíženým vozem, protože v opačném případě se zátěž projevuje citelně.

Čtyřstupňová samočinná převodovka pracuje nádherně kultivovaně. Změna stupňů je téměř neznatelná a dá se lehce řídit i intenzitou sešlápnutí pedálu plynu. Při volném rozjíždění stačí jen plyn lehoučce na zlomek vteřiny uvolnit a automat hned přeřadí nahoru. Podobně citlivě funguje i kick-down. Volicí páka působí velmi jemně a elegantně, převody se opravdu povedly. Zajímavé při tom je, že trojka a čtyřka jsou v převodovém poměru už menší než 1. U přímo řazené převodovky s lehčím stálým převodem to platí jen o čtyřce a pětce.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor není z největších. --- Motory byly vždycky
chloubou značky.

Podle technických údajů se například spotřeba ve městě liší mezi manuální a samočinnou převodovkou o víc než 1 l/100 km, v kombinovaném provozu o půl litru. Podle našeho zjištění se průměr pohybuje kolem 8,5 l/100 km. Nejpříznivější podmínky jsou pochopitelně při stálé a vyrovnané jízdě mimo město, kde se snadno vejdeme pod 8 litrů. Nejvíc zatěžuje kapsu městský provoz, kde je třeba počítat s téměř deseti litry.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vnější zpracování, motor, spotřeba
  2. Podvozek, celkový dojem, technické údaje
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků