Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

Ano, designově nepřichází omlazená a o dva koníky posílená Honda CB650F s ničím extra novým, přesto nevypadá vůbec zle. Přední maska je dostatečně agresivní a ukrývá moderní digitální přístrojový štít, který ukáže vše potřebné. Je tu standardně digitální otáčkoměr i rychloměr, ale samozřejmě i údaje o ujeté vzdálenosti, průměrné spotřebě, aktuálním stavu paliva nebo čase.

Pokud se podíváme dál, odhalíme další, v této cenové kategorii možná až nečekaně vydařené detaily. Čtveřice do strany vyvedených svodů výfuku vypadá impozantně, zkrácená koncovka je pak vkusně zakončená pod motorkou. Zle nevypadá ani zadní kyvka, odlehčené ráfky nebo sexy prdelka s LED světlem. Snažte se mít pořád na mysli, že tohle je motorka za bez stovky 190 000 Kč a za tu cenu vypadá podle mě moc moc dobře.

Ovládá se myšlenkou

První co vás po usednutí za řidítka zaujme, je její ovladatelnost a malá váha. Jasně, jezdecká pozice je pohodlná, ruce příjemně natažené na dostatečně široká řidítka, stupačky vysoko tak akorát a vaše zadnice si libuje na poměrně širokém a pohodlném sedadle. Tohle Honda umí na výbornou. Co je ale ještě lepší, to je právě ona snadná ovladatelnost a pocit, jakoby motorka nevážila snad ani metrák.

Test novinky Jawa 350 OHC: Co na tom, že je z Číny.....

Test novinky Jawa 350 OHC: Co na tom, že je z Číny.....

Komíhá se ze strany na stranu přesně tak, jak chcete, až se zdá, že řidič k tomu povětšinou nemusí vynaložit prakticky žádné úsilí. Stačí mu jediná myšlenka a minimální pohyb těla nebo pokyn do řidítek. Cébéčko se prostě chce bavit, budete se s ním sice cítit dobře ve městě i při delších přesunech, ale nejlépe vám bude na okreskách, kde se tenhle model snad musel narodit.

Podílí se na tom nejen nízká váha, ale i skvěle vyvážený podvozek, který precizně spolupracuje s motorem. Je fakt, že z výkonu 66 kW se na zadek asi nikdo neposadí, ale říkám vám, zkuste se s tímhle naháčem svézt. Ukáže vám, jak zábavný může být. Motor je kultivovanost sama, jede prakticky od volnoběhu až do špičky, ale pokud chcete tu pravou zábavu, je potřeba ho držet pod krkem, točit a točit – řadit a řadit.

A bude vás to bavit, kvalty do sebe zapadají jeden po druhém, stačí k tomu jen lehké ťukání do řadičky a motorka letí zábavě vstříc. Podvozek k pilotovi posílá dostatek informací a je na něj spoleh za každé situace. Překlápět motorku z jedné strany na druhou nebo ji držet v hlubokém náklonu nebylo – zdá se – nikdy tak jednoduché. Podvozek se dokáže navíc s jistotou až nečekanou vypořádat i s řadou nerovností a rozhodilo by ho až opravdu nešetrné zacházení. A brzdy? Ty jsou jako váš nejlepší kamarád. Děsit vás nebudou, ale mají výkon jak blázen a je na ně spolehnutí. Zmiňovat přítomnost ABS, které vám povětšinu času do vašeho řádění ale kecat nebude, by bylo v dnešní době nošením dříví do lesa...

Fouká, ale nevadí to

Pokud přijdou na přetřes otázky praktičnosti, faktem je, že před větrem se na cébéčku nikam neschováte a ani nemá cenu to zkoušet. Od 140 km/h už prostě fičí dost a buď to při delších přesunech chvíli vydržíte, anebo zvolníte. Při řádění na okreskách to ale vadit nebude. Naopak vcelku příjemný bydlík čeká na spolujezdce, který má k dispozici poměrně pohodlné sedadlo a dokonce i náznak madel pro přidržování. Průměrná spotřeba je závislá na zvoleném jízdním stylu. V poklidu jde jezdit mezi pěti a šesti litry, pokud si chcete zablbnout, krátkodobě počítejte i s vyšší spotřebou.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Model CB650F je zkrátka spiklencem, který je v každém okamžiku připravený k nějaké špatnosti, skvěle si na něm zajezdíte, ale stejně tak je dostatečně příjemný i pro pravidelné pojížďky po městě. Při ceně 190 000 Kč jeho koupí prakticky nemůžete prohloupit.

Na komentovanou galerii fotografií z testu se podívejte níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Technické údaje:

MOTOR

Typ: řadový čtyřválec

Zdvihový objem: 649 cm3

Vrtání x zdvih: 67 mm x 46 mm
Max. výkon: 66 kW při 11 000 ot./min
Max točivý moment: 64 Nm při 8000 ot./min 

ROZMĚRY A HMOTNOSTI

Rozvor: 1450 mm

Délka: 2110 mm

Výška sedadla: 810 mm

Úhel řízení: 25,5°

Pneu vpředu: 120/70 ZR 17

Pneu vzadu: 180/55 ZR 17

Pohotovostní hmotnost: 208 kg
Objem nádrže 17,3 l


Základní cena: 189 900 Kč

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků