Test: Honda Stream 2,0 i-VTEC AT pro sedm lidiček

Test: Honda Stream 2,0 i-VTEC AT pro sedm lidiček

Kapitoly článku:


Svižný a úsporný

Tímto se pomalu dostáváme k motoru. Pro český trh byla na rozdíl od jiných (např. Slovensko) zvolena pouze jediná pohonná jednotka a to dvoulitr i-VTEC. Jedná se o nejaktuálnější model motoru s proměnlivým zdvihem a časováním ventilů ve spojení s proměnlivou délkou sání. Tento motor neposkytuje pouze relativně vysoký výkon 156 koní, ale také si při tom zachovává rozumnou spotřebu a špičkové emise. Je fakt, že se mi na rozumnou spotřebu podařilo dostat jen párkrát, což je věcí vaší nálady, entusiasmu, členitosti vozovky a v neposlední řadě tučnosti bankovního konta. V době testu se průměrná spotřeba pohybovala mimo město od sedmi litrů až do 15. V prvním případě se jednalo o běžnou jízdu většinou na rovinách a v druhém případě o velmi sportovní jízdu na rozevlátých okreskách.

Nejenom motor, který se nechá rád vytáčet až k omezovači (zhruba 7200 otáček), ale taktéž kvalitní podvozek vás pobízí k dynamičtější jízdě. Mluvím-li o podvozku, musím podotknout, že na tom odvedla Honda skutečně dobrou práci. Pochází z modelu CRV a technici nejspíše pracovali přesčasy, aby se jim podařilo něco tak dobrého. Vůz drží za každých podmínek svou stopu a překonává lehce i vozy dražší a rádoby sportovnější, na což přijdete velmi rychle, vezmete-li vůz třeba jen na strahovské serpentiny.

 
Motor si zaslouží pochvalu.

Ze začátku bude řidičovi vadit dosti vysoká nejistota zadní nápravy při rychlé jízdě zatáčkami na nerovném povrchu, na což se dá po určité době zvyknout a poté již korigovat smykání zadní nápravy volantem. Sériové pneumatiky o rozměru 195/65 R15 odvádějí ve spojení s podvozkem slušný kus práce. Málem bych zapomněl také na to, že Stream byl jeden z prvních vozů značky Honda, který brzdil podle mého gusta. Brzdy byly stále stejně dobré a ostré, ani při několika prudkých zabržděních nejevily známky povadnutí.

GTI nebo Stream? 

Maximální „papírová“ rychlost vozu ve spojení s automatickou převodovkou je 200 km/h, což se s rezervou ověřilo i v praxi. Mluvím-li o automatické převodovce, tak musím podotknout, že neumožňuje pouze klasický režim, ale taktéž režim sekvenční, kde je řazení plně ve Vaší režii, což dojmy z jízdy jen umocní.

Za 769 tisíc korun můžete tak tedy dostat rodinný vůz ve sportovním balení schopný se alespoň částečně vyrovnat GTíčkům. Opět se potvrdilo, že automobilka Honda nevyrábí vozy jen na cestování a přepravování, ale také pro radost. Řekl bych, bráno s rezervou, že kvůli takovému vozu by se svobodný člověk rozhodl i pro založení rodiny.

 
Pokud vzadu nevezete děti, raději sedadla vyjměte.
Budete mít větší kufr.

Honda STREAM 2,0 i-VTEC ES

Motor:

  • Výkon: 115 kW(156 k) při 6500 ot./min.
  • Max. točivý moment:  192 Nm při 4000 ot./min.
  • Zdvihový objem:  1998 ccm
  • Rozvod:  DOHC
  • Max. rychlost:  205km/h (200 km/h - AT = automat)¨
  • Zrychlení 0 - 100 km/h:  9,3 vt. (11,1 vt. - AT)
  • Spotřeba paliva:  11,1 - 6,9 - 8,4 l (12,7 - 7,1 - 9,1 l - AT)

Rozměry a hmotnost:

  • Délka vozu: 4570 mm
  • Šířka vozu včetně zrcátek: 1920 mm
  • Výška vozu: 1590 mm
  • Rozvor náprav: 2725 mm
  • Rozchod kol vpředu: 1470 mm
  • Rozchod kol vzadu: 1490 mm
  • Světlá výška: 140 mm
  • Pohotovostní hmotnost: 1425 kg
  • Užitečná hmotnost: 630 kg
  • Celková hmotnost: 2055 kg
  • Objem zav. prostoru: 158 dm3
  • Objem zav. prostoru při sklopené 3. řadě sedadel: 435 dm3
  • Objem zav. prostoru při sklopené 2. a 3. řadě sedadel:  718 dm3
  • Objem palivové nádrže:  55 l

Kola:

  • Druh disků: litá kola
  • Rozměr disků: 6Jx15
  • Pneumatiky: 195/65 R15
  • Rezerva: neplnohodnotná

Součásti standardní výbavy:

Brzdový systém ABS + EBD, 4 airbagy (řidiče , spolujezdce, boční na předních sedadlech), kotoučové brzdy, posilovač řízení, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, elektrický posuv bočních oken, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, upevnění dětské sedačky Isofix ve 2. řadě sedadel, autorádio s CD přehrávačem, ukazatel vnější teploty, doplňky interiéru v imitaci kovu a některé další prvky.

Cena vozu: 749 000 Kč (manuál), 769 000 Kč (automat)

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud