Test: Honda Stream 2,0 i-VTEC AT pro sedm lidiček

Test Hondy Stream jste si již na AutoRevue.cz mohli přečíst. Tehdy se jednalo o verzi s manuální převodovkou, tentokrát se však podíváme na automat, kterému někteří z vás mohou dát přednost.
Test: Honda Stream 2,0 i-VTEC AT pro sedm lidiček
Seznam kapitol
  1. MPV nebo osobní auto?
  2. Motor, zhodnocení, parametry

Když jsem viděl první fotky Hondy Stream, se skepsí jsem vůz pomalu zařadil do skupiny plechovek, které nejsou hodny mé pozornosti, protože nenabízí nic více než jen pouhé přepravování z bodu A do bodu B. Kdo by mohl očekávat něco více od obyčejného „autobusu“? Po přečtení konkurenčních recenzí se ve mně přeci jen začala objevovat špetka té zvědavosti, proto jsem při nabídce vozu na testování neváhal. A nelituju toho.

MPV nebo osobní vůz?

Začněme však od začátku tím, co vás první praští do očí. Samozřejmě nemluvím o ničem jiném než o exteriéru s velmi neobvyklým designem. Linky a proporce jsou téměř totožné se všemi novými vozy. Kulaté na první pohled a hranaté v detailu, tak zní motto dnešních trendů v designu. Základním tvarem pak teprve vůz vystupuje z řady a to úplně dopředu. Není to ani MPV ani osobní vůz. MPV to není, protože je podstatně nižší a dynamičtější než konkurence a osobák také ne kvůli sedmi místům k sezení, které jsou k dispozici. Že by nová generace vozů, sportovní mini MPV?

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Konkurence pro Peugeot 307 SW.

Hlavní je dynamika

Tvar vozu přesně vystihuje jeho samotný název – Stream. Těm, jejichž doménou není anglický jazyk, přiblížím význam slova stream několika hesly: proud, tok, běh, směr či tendence. Pokud máte alespoň trochu vytrénovanou fantazii, pak si jednoduše při pohledu na profil vozu představíte, jak důmyslné celé pojmenování je. Při podrobnějším a bližším pohledu si všimnete několika detailů, které dohromady tvoří vcelku vkusný celek. Začněme mohutnými předními světly s čirou optikou, přejděme k „cé“ sloupkům neobvyklého tvaru a zakončeme naší prohlídku zadními sdruženými svítilnami, které se klenou nad pátými dveřmi. Aby toho nebylo málo, designéři podtrhli vzezření zadních partií výraznou chromovanou lištou, za níž je skryto madlo k otvírání posledních dveří.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Design pro nové tisíciletí.

Sedm míst pro pět lidí a dvě děti

Po zevnějšku vozu přichází na řadu interiér, který se opět nese v moderním a hlavně praktickém duchu. Mnoho odkládacích prostorů a variabilnost, tak by se dal stručně charakterizovat. Praktičnosti však odporuje například přihrádka před spolujezdcem, která je velmi mělká, a tak vše, co v ní není žvýkačkou přilepeno, dříve či později opustí své místo a skončí někde pod sedadly. Od toho však máte uvnitř ještě několik dalších přihrádek, kde si vaše peněženka či mobilní telefon místo najdou.

Jako zajímavý nápad považuji výklopný držák nápojů nalevo od volantu. Tento držák je totiž umístěn přímo před ústím ventilace, což v případě puštěné klimatizace udržuje nápoj stále chladný. Palubní deska a ostatní části interiéru jsou zhotoveny z kvalitních, tmavých a solidně působících materiálů, což se již však nedá říci o čalounění, které alespoň na mě působí přinejmenším trochu lacině. Pohodlnost a opora sedadel však tuto neduhu alespoň částečně kompenzuje. I pro mě, člověka vysokého vzrůstu, nebylo dlouhé cestování úmornou záležitostí. Místa je na ostatních sedadlech poskromnu, což obzvláště platí pro poslední třetí řadu, kam bych vám doporučil usadit přeci jen menší ratolesti anebo většího chlupatého přítele.

V případě, že se rozhodnete poslední řadu nevyužít, můžete ji lehce sklopit a vznikne tak naprosto rovná plocha. Možná ještě stojí za zmínku to, že i druhá řada sedadel je posunovatelná, což opět zvyšuje užitnou hodnotu vozu. Pro nezaměstnanou levou nohu řidiče je připravena známá nožní opěrka.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Některá odkládací místa nejsou příliš praktická.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zadní sedačky jsou určeny spíše jen pro děti.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. MPV nebo osobní auto?
  2. Motor, zhodnocení, parametry
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 152 759 km
Cena: 202 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2016
Stav: 32 320 km
Cena: 600 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2014
Stav: 18 031 km
Cena: 540 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 37 099 km
Cena: 206 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 23 635 km
Cena: 320 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků