Test: Honda Stream 2,0 i-VTEC AT pro sedm lidiček

Test Hondy Stream jste si již na AutoRevue.cz mohli přečíst. Tehdy se jednalo o verzi s manuální převodovkou, tentokrát se však podíváme na automat, kterému někteří z vás mohou dát přednost.
Test: Honda Stream 2,0 i-VTEC AT pro sedm lidiček
Seznam kapitol
  1. MPV nebo osobní auto?
  2. Motor, zhodnocení, parametry

Když jsem viděl první fotky Hondy Stream, se skepsí jsem vůz pomalu zařadil do skupiny plechovek, které nejsou hodny mé pozornosti, protože nenabízí nic více než jen pouhé přepravování z bodu A do bodu B. Kdo by mohl očekávat něco více od obyčejného „autobusu“? Po přečtení konkurenčních recenzí se ve mně přeci jen začala objevovat špetka té zvědavosti, proto jsem při nabídce vozu na testování neváhal. A nelituju toho.

MPV nebo osobní vůz?

Začněme však od začátku tím, co vás první praští do očí. Samozřejmě nemluvím o ničem jiném než o exteriéru s velmi neobvyklým designem. Linky a proporce jsou téměř totožné se všemi novými vozy. Kulaté na první pohled a hranaté v detailu, tak zní motto dnešních trendů v designu. Základním tvarem pak teprve vůz vystupuje z řady a to úplně dopředu. Není to ani MPV ani osobní vůz. MPV to není, protože je podstatně nižší a dynamičtější než konkurence a osobák také ne kvůli sedmi místům k sezení, které jsou k dispozici. Že by nová generace vozů, sportovní mini MPV?

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Konkurence pro Peugeot 307 SW.

Hlavní je dynamika

Tvar vozu přesně vystihuje jeho samotný název – Stream. Těm, jejichž doménou není anglický jazyk, přiblížím význam slova stream několika hesly: proud, tok, běh, směr či tendence. Pokud máte alespoň trochu vytrénovanou fantazii, pak si jednoduše při pohledu na profil vozu představíte, jak důmyslné celé pojmenování je. Při podrobnějším a bližším pohledu si všimnete několika detailů, které dohromady tvoří vcelku vkusný celek. Začněme mohutnými předními světly s čirou optikou, přejděme k „cé“ sloupkům neobvyklého tvaru a zakončeme naší prohlídku zadními sdruženými svítilnami, které se klenou nad pátými dveřmi. Aby toho nebylo málo, designéři podtrhli vzezření zadních partií výraznou chromovanou lištou, za níž je skryto madlo k otvírání posledních dveří.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Design pro nové tisíciletí.

Sedm míst pro pět lidí a dvě děti

Po zevnějšku vozu přichází na řadu interiér, který se opět nese v moderním a hlavně praktickém duchu. Mnoho odkládacích prostorů a variabilnost, tak by se dal stručně charakterizovat. Praktičnosti však odporuje například přihrádka před spolujezdcem, která je velmi mělká, a tak vše, co v ní není žvýkačkou přilepeno, dříve či později opustí své místo a skončí někde pod sedadly. Od toho však máte uvnitř ještě několik dalších přihrádek, kde si vaše peněženka či mobilní telefon místo najdou.

Jako zajímavý nápad považuji výklopný držák nápojů nalevo od volantu. Tento držák je totiž umístěn přímo před ústím ventilace, což v případě puštěné klimatizace udržuje nápoj stále chladný. Palubní deska a ostatní části interiéru jsou zhotoveny z kvalitních, tmavých a solidně působících materiálů, což se již však nedá říci o čalounění, které alespoň na mě působí přinejmenším trochu lacině. Pohodlnost a opora sedadel však tuto neduhu alespoň částečně kompenzuje. I pro mě, člověka vysokého vzrůstu, nebylo dlouhé cestování úmornou záležitostí. Místa je na ostatních sedadlech poskromnu, což obzvláště platí pro poslední třetí řadu, kam bych vám doporučil usadit přeci jen menší ratolesti anebo většího chlupatého přítele.

V případě, že se rozhodnete poslední řadu nevyužít, můžete ji lehce sklopit a vznikne tak naprosto rovná plocha. Možná ještě stojí za zmínku to, že i druhá řada sedadel je posunovatelná, což opět zvyšuje užitnou hodnotu vozu. Pro nezaměstnanou levou nohu řidiče je připravena známá nožní opěrka.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Některá odkládací místa nejsou příliš praktická.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zadní sedačky jsou určeny spíše jen pro děti.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. MPV nebo osobní auto?
  2. Motor, zhodnocení, parametry
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků