TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

51 komentářů

Marty
31. července • 20:38

Hondy jsou perfektní, hlavně ty PCX, hlavně ta spotřeba a cena za případnou opravu (soudím, dle cen shopů s náhradními díly: https://scooter-tuning.cz/... ) - jsou to vážně super stroje :))

Ales Beseda
7. srpna • 10:39

Skůtr je to pěkný a nestojí moc. Článek mě znovu inspiroval k přemýšlení o tom, že bych si něco takového v budoucnu pořídil, čas, kdy se mi vrátí pořizovací náklady za elektrokolo, na kterém sezónně dojíždím denně cca 35 km, se blíží. Má najeto 9 800 km. Skůtr by mě sice stál víc, nicméně mě stále láká. A ještě se zeptám odborníků z diskuze výše: Ví někdo z vás, proč řidiči motocyklů velice často jezdí téměř po středové dělící čáře? Oni si neuvědomují, jak moc tím riskují a ohrožují ostatní? Vím o případu, kdy se jeden takový čelně srazil v zatáčce s protijedoucím autem a přišel o nohu...

Jimmy
7. srpna • 17:59

Vím proč já často jezdím ve středu jízdního pruhu. Aby mě řidiči aut neměli za "kolo" které musí předjet. Ačkoliv mám skůtr co jezdí 120km/h a má 14kW, tak když jedu u pravé krajnice, tak se čas od času najdou řidiči, kteří mě prostě musí předjet nezávisle na tom kolik jedu. Mají prostě pocit že je skútr musí brzdit. Když jedu středem pruhu, tak dávám najevo, že opravdu pojedu stejně rychle jako zbylý proud aut a nikdo mě nepředjíždí.Ve městě někde jezdím u středové čáry, protože už se mě stalo, že najíždějící řidič z vedlejší ulice mě u pravé krajnice prostě přehlédl a vjel mě přímo pod kola. Když jedu u středu ulice tak mě jednak vidí a já mám šanci nějak reagovat a třeba někam uhnout.Mimochodem na dojíždění 35 km není 125ccm skútr moc vhodný. Sice pojede 90km/h jako okolní auta, ale při výkonu motoru 80-100% a do prudšího kopce to 90km/h stejně nedá. Na takovouto vzdálenost radějí něco 300ccm a víc.

Ales Beseda
8. srpna • 8:34

Dík za reakci, těch cca 35 km denně je celkem, na kole je to 16 km jedním směrem, autem, nebo na skůtru 18 km, protože nelze jezdit stejnými zkratkami jako na kole. No a o přehlížení řidiči aut, ale i skůtrů taky vím svoje. Nedávno mě do mírného kopce na úzké silnici drsně přitlačil autobus, já naprosto chápu, že se mu nechce jet za mnou dvacítkou, ale já mám stejné právo tam být jako on. Anebo jeden skůtrista mě předjel s bočním odstupem asi dvacet centimetrů, málem mě z toho kleplo, počítám, že se při tom náramně bavil... Ale velká většina řidičů mě respektuje, až se někdy divím, proč mě nepředjedou. Jinak cena skůtru v obsahu 125 ccm je mnohem přijatelnější, za 75 000 Kč se dnes prodávají lepší elektrokola. Než si kupovat stroj za 130 000 Kč, to bych radši dojížděl autem, které je mi líto denně kvůli tomu tahat z garáže :-)

wlado
7. září • 11:07

a úplný zážitok je, keď ťa predbehne skúter s odstupom 20 cm na cyklochodníku, aj keď ma vedľa úplne prázdnu cestu. Zrejme sa domnieval, že keď ma na skútri naložené dieťa, tak sa z neho stal bicykel.

Karel
2. května • 8:57

Prosím nemáte náhodou doma někdo koupený elektro skútr? můžete mi poradit, jestli je to lepší, než benzínový skútr?

Tonda
3. května • 10:26

Já jsem si ho koupila na dojíždění do práce, je to lepší než benzín, ten jsem měla také. Tady se nemusím o nic starat, jen dobíjím baterku, která navíc jde ze skútru snadno vytáhnou, a dobít doma.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karel
5. května • 10:08

A jak to jede například do kopce? jaký má dojezd? jaký jste si koupil?

Tonda
6. května • 17:35

Já jsem koupil skútr od https://www.niuskutry.cz/... , do kopce jede opravdu parádně, dojezd má podle náročnostiterénu mezi 90-100 km, oproti benzínovému skútru je to fakt daleko lepší.

Radek
23. května • 16:41

Lepší než PCX určitě ani náhodou, ten má spotřebu jen 2 litry dojezd až 400km a maximálku 110km/h . Ten mini elektroskútr dojezd max. 100km a maximálku jen 70km/h takže na okresce budete brzda provozu a hlavně cena 130000Kč .

Peter
7. srpna • 18:25

Trochu divné argumenty, vzhledem k tomu, že tohle se mi běžně stává i když jedu autem. Takže neopodstatněné.

Jimmy
7. srpna • 18:31

V případě auta vás ale nikdo nebude tlačit do příkopu aniž by sám přejel středovou čáru. Současně se bude snažit vás předjet co nejrychleji. Zatímco když pojedete na skútru po městě u krajnice 50km/h, tak se klidně najdou řidiči co vás budou míjet s odstupem 10-20cm rychlostí 55km/h aby jste si to jejich předjíždění pořádně užili. A když pak na té krajnici bude třeba propadlý kanál, tak máte pořádný problém.

Peter
7. srpna • 17:58

Nejspíš proto,aby to měli blíž na druhou stranu, když to v zatáčkách hodí přes čáru do protisměru. Taky jsem to zatím nepochopil, a to mám najeto asi 20tkm.( na mopedu 🤔)

Joe Doe
6. srpna • 9:16

"Věděl jsem, že se motorka řídí hlavně přenášením hmotnosti..."EE. To je casty ale nespravny nazor, ktory, bohuzial, zdielaju aj dlhorocni motorkari.Tzv. body steering, cize prenasanie hmotnosti, ma na smer motocyklu minimalny vplyv.https://www.youtube.com/watch... 4:45 - intro k body steeringu
cc 5:12 - nazorna demonstracia: motorka je vybavena pevnymi riadidlami. Ak by body steering/prenasanie hmotnosti fungovalo, motorka by mala menit smer. Ale nemeni. Aj ked sa jazdec postavi na jeden footpeg, motorka sa len mierne odkloni od priameho smeru.Vrelo odporucam - Twist of the Wrist II od Keitha Codea.
https://en.wikipedia.org/wiki/Keith_Code...

Anti-automat
6. srpna • 19:05

Hm, teraz uz viem, preco kazdy motorkar pred pravotocivou zakrutou ´vysadne´ dolava, zrejme aby lepse videl von...no, asi to musi byt tak. Ak uvidim taku motorku, JoeDoe prave prefical….No a teraz vazne. Motorka sa samozrejme riadi pracou celeho tela. Mensiu a lahsiu motorku viac, velku a tazsiu menej, ale ta praca tam je. No a to je to, co ma na tom bavi. Bandita /je to taky zlaty stred ale kedze na masine Ste v zivote nesedeli, tak je to jedno/, som castokrat do zakruty na okreske doslova hodil - a ak to spravite dobre, motorka sa sama postavi niekde tam, kde zacnete pridavat, je to naozaj hod gulou. A to je len a len praca trupu, stehien a celeho tela. Nemusi to vyzerat nijak dramaticky, skuseny jazdec toto robi podvedome a nemusi lestit zadkom sedacku. Sci-fi, ze. Ostante pri autach, radim v zaujme nas vsetkych.

Joe Doe
6. srpna • 20:31

Motorku posles do akejkolvek zakruty jemny zatlacenim malicka na rukovat riadidiel - a pokojne mozes zostat vzpriameny. Pohyb tela je druhorady a motorku posles do LUBOVOLNEHO uhla hoci budes sediet vzpriamene a neprekrocis 20 km/h.https://www.youtube.com/watch... Watch, learn, and shut the fuck up.

kari
7. srpna • 9:34

Mám trochu pocit, že jsi teoretik od počítače, než motorkář.

Anti-automat
7. srpna • 19:54

je idiot. Koniec.

petr r. (petrumr)
6. srpna • 15:47

tak si tak jezdi, my co jezdíme 36 let máme jiný názor.

Joe Doe
6. srpna • 20:18

Pozri chlapce - a budem ti hovorit chlapce, pretoze napriem svojmu veku sa spravas a uvazujes ako nedospely a mentalne nezrely jedinec..., ty si mysli, co chces, ver comu chces, bez pokynu do riadidiel motorka nezatoci.Ze ty veris, ze motorku ovladas prenosom vahy, je jedna vec. Na fyzike to nic nemeni.Ak uz nie si schopny ani pochopit nazornu ukazku demonstrovanu videom, tak mi nezostava len konstatovat, ze na cesty nepatris.

Anti-automat
6. srpna • 19:06

na motorke v zivote nesedel, hlavne ze si nijaku nekupi. To bude najlepsie riesenie.

Joe Doe
6. srpna • 20:20

Motorka, na ktorej prave jazdim, zrychli z 0-100 za 3.5 sekundy a ma krutak cez 100 Nm - elektronicky obmedzeny.Este nejake blbe poznamky?

Anti-automat
7. srpna • 19:52

..uz sa z toho zobud.
Pretoze ked to takto pojde dalej, potom musime zmenit historiu prveho pristatia na Mesiaci.

Karel
5. srpna • 11:19

Ahoj,
PCXko je nadherny stroj. Pokukoval jsem po nem, ale pak u mne zvitezilo praktictejsi a mechanicky lepsi (kola, brzdy) SHáčko.
Ted bych zvažoval i Forzu 125, ale pri jeji ceně je to spise na motoskolu a pak masinu dle libosti (bez omezení B-čkovými papíry).

Milan
4. srpna • 21:31

Take vlastnim pcx. Mam ho od června a mam najeto 1780KM.Super,super vrele doporucuji. Jen dve vitky co psali, spinacka hruza, miniatura. A odpruzeni,nekdy mam pocit ze ne to vykopne ze sedla. Jinak, motor, spotreba, ovladani, vzhled za 1.Jediny servis no, ten mi prijde napalenej, vzhledem k cene motorky. Za 1500kc je proste moc. Ale to je vec nazoru.

Alesmoto
11. prosince • 23:56

1500není zas tak moc. Dokonce je to dost dobrá cena vzhledem k tomu, jak tragicky Honda ne-vyřešila přístupnost na seřízení ventilů. Musí se to neskutečně porozebírat a nakonec by snad bylo lepší motor vyndat, aby jsem se dostal na výfukovej ventil...
Naplácat za to konstruktérům přes prsty.

toncek
10. srpna • 8:46

Zdar, já byl včera s PCX na servisu po 1000 Km v Hondě Břeclav a cena 890 Kč.......

Milena
20. září • 23:35

U mé Hondy PCX 2018 dochází při rychlosti cca 50 km/h k dosti znatelným vibracím, jakoby na přední pneumatice byla boule, jen pro představu. Máte někdo tentýž problém? Prý je to v pořádku.

Tomáš P.
15. září • 18:26

Letos v červenci jsem též koupil PCX od Hondy. A hned od začátku měl ten samý pocit vyvrací předního kola při nízkých rychlostech. Jezdil jsem zpočátku po špatných okreskách, tak jsem to přičítá tomu. Ale pak jsem okusil kvalitní asfalt a kolo se klepal dál! V servisu jsem si půjčil firemní a ten jel jak na obláčku! Tak se hledala příčina, zkoušeli ale nic se nenašlo. Po 3 urgenci mi řekli, jestli nejsem přecitlivělý. Dnes mám na tachometru 4000 km, kolo se v 50 km klepe dál, snažím se toho moc nevšímá a hlavně doufám, že mi kolo někde neuletí!!! Uvidím co mi řeknou na další servisní prohlídce. Jinak ale musím říct, že ten skútřík je prostě skvělý!!!!!! Ahoj všem.

David Hradilek
29. září • 16:41

Ahoj, bohužel přesně jak píšeš, mamka si koupila 2018 a hrůza.. od 45 do 60 km jakoby poskakovalo přední kolo, v servise nám potají servisák řekl, že na to hodně lidí nadává, je to nějaká chyba od výroby, co udělala honda? Doporučení je nepouštět řídítka za jízdy, svinstvo, když to uděláte, skůtř néjen že poskakuje, ale také se mu rozvibrují řídítka do stran. Budu psát oficiálnímu importérovy do prahy, protože oficiální prodejci Hodni říkají, že je to v pořádku, není ale dělají to všechny!!! :(

Petr
24. února • 15:05

Ahoj. Problémy přetrvávají nebo se to s prodejci nějak vyřešilo. Mám v plánu koupit model 2018, ale po tomhle komentáři zvažuji jestli nekoupit jiný model.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Milena Hradilková
8. května • 21:24

Model 2019 to nedělá.

Milena Hradilková
8. května • 21:23

Ve 3 Hondách mi bylo zděleno,že skútr neháže, že je v pořádku. Ale 2 nezavislí mechanici mi řekli, že skútr není v pořádku. I známí, kteří se na skútru svezli hopsáni cítí.Kolo mám dvakrát vyvážené, ale problém zůstává.

Radek
23. května • 16:13

Mám model 2018 a žádné vibrování na skútru nepozoruji. Vše v pohodě až tedy na pružení, jak příjdou nerovnosti tak je to hrozný kostitřas.
Jsem zkrátka z mého V Stromu zvyknutý na úplně jiné pružení, je mi ale jasné že skútr s cestovním endurem nemůžu srovnávat.

homer
4. srpna • 21:59

co pohledavaš v servisu honda? olej zvládne každej trouba a všechno ostatní je na tisicovky km tj.několik sezon. Při výběru jsem pcx vyřadil kvuli tomu debilnímu tunelu mezi nohama, tam prostě musí mít skutr nakladní plošinu.

jean
5. srpna • 7:56

Zaruka...

jogurt
5. srpna • 13:49

EU a bloková výjimka. Servisovat lze kdekoli bez dopadu na záruku.

petr r. (petrumr)
6. srpna • 15:44

teoretika není praxe. Když to nedají do honda počítače, tak zapoměn na nějakou záruku když budeš třeba v sousedním státě. Je rozdíl garančka a oprava třeba brzdy.

Joe Doe
6. srpna • 9:04

"Kdekoli"Nie je pravda - ten servis musi mat vybavanie, aby mohol vykonat ukony v rozsahu, ktory predpisuje vyrobca. Takze ak nema potrebnu autorizovanu a legalnu diagnostiku, tak mas smolu.

jean
5. srpna • 15:19

Jo, ja som zabudol, narod setrilku, a na dovolene nen potreba all incl., staci rizky z domu mamo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mikes
5. srpna • 20:24

Mě přijde jako šetřílek spíš ten s all inclusive :-)

petr r. (petrumr)
6. srpna • 15:40

bez toho není dovolená, šak nemusíš sedět 24hod u baru, ale posílat manželku do obchodu pro rohlíky je tak trochu šikana.

Anti-automat
4. srpna • 11:41

Pekne a teraz si predstavte taku total brutalnu 05 Pionier, ktoru som jazdil na vtedajsej zakladke, rozumej ZDS. Oltcit s posadkou, tak mierne indisponovanou, to som mal 14. Dobre spomienky, ako 14rocny fagan, mam na MZ 151 niekedy tiez z toho obdobia.

petr r. (petrumr)
5. srpna • 9:17

joo mládí..05 a potom čz 477 a nenapadlo by nás se štrachat do nějakých kombinéz, rukavic a botů. Vždyt to patřilo mět spálenou nohu od výfuku.:-D. Ale dneska jim to přeju, takovéj výběr a tych skafandrů na výběr.:-D

Marek71
4. srpna • 12:51

Myslíte MZ 150 ETZ, střelu z tehdejší DDR? :-) Každý fanda ji chtěl, po Simsonu.

jean
5. srpna • 7:55

Podla mna mysli 151. 150 bolo take gulate nepekne cudo.

bzzz
4. srpna • 13:43

Jj mladi koukali po 'modernich' Simsonech a MZtach a pritom meli casto v rodine krasne Jawy ;-)

Ji
4. srpna • 13:59

Měl jsem MZ251. To bylo letadlo. Jawu 350/640 taky, ale ta se stala pořád. Praskala nádrž ve svarech a hulily vyfuky a hazely karbon na záda. Vibroval motor. MTZ byla super kvalita a zátah. Řazení u Jawy jak udělaný pro filcaky a gumaky.

Moje jméno
4. srpna • 14:34

MZeta 250 byla proti Jawě o dvě ligy dál. Kultura chodu, skoro japonské řazení, podvozek... Jawa od 80 let už byla jen strašná mrdka. Osobní zkušenost.... Odjezdil jsem péráka, panelku, 90ku krosku, a šroty 634, 638. Od té doby už jen Japonce.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Anti-automat
6. srpna • 8:59

Dvaapolka MZ letela ako drak (na tu dobu), tu som velmi a velmi chcel. No, dopadlo to tak, ze po dojazdeni klasickej 350 (nebola zla) prisiel GSF600 Bandit a to bola skvela masina, dostal som sa k velmi peknemu kusku s par km. Jednoducha, rychla, 100% spolahliva, klasicky nahac, velka gulata lampa vpredu a pekne prehladne budiky, jedna radost.Ked sa pozeram dnes na tie bakelitove patvary u dnesnych moto, lutujem ze som ju dal prec. Mal som to rozobrat a ulozit na lepsie casy. Chyba. Velka chyba.
3-[

jogurt
5. srpna • 13:47

Tak v podstatě totéž lze říci o porovnání Simsonu 51 Enduro s Jawou 23 Mustang. Simson byl o galaxii dál, vyšší výkon, nesrovnatelné jízdní vlastnosti, ovladatelnost, spolehlivost. Jenže proti japoncům a Vespě to byl stejně totální šrot.

Doporučujeme

Články odjinud