TEST Honda Jazz 1,5i-VTEC: Může být sportovní? Motor na to má!

18 komentářů

Otakar
2. října • 16:51

Jazz 1.5 dynamic je moje čtvrtá hondička ta jezdí skvele. Jediný nedostatek má; že ve dne budiky jsou ukryty v šeru a otáčky i rychlost odhaduji sluchem. Poadí mi někdo, jak je i ve dne podsvítit?

Radek Holeček
7. dubna • 14:51

Dvě upřesnění:
a) Vaše: "Jazz v této oblasti ale ztrácí kvůli absenci prostoru pro rezervní kolo." není úplně pravdivé. Rezervní kolo (dojezdové, jako měly starší Jazzy), se tam normálně nechá dát, je tam na něj i uchycení. Stačí vyhodit tu plastovou vaničku, která ho nahrazuje.
b) Pak taky informace, že denní LED svícení se přestěhovalo s faceliftem do hlavního světlometu, není úplně pravdivá. Přestěhovala se tam jen u výbav Dynamic a Elegance. U Trendu a Comfortu zůstala na původním místě.

k22
6. dubna • 9:33

Nemohu nereagovat - za 459k mám Hyundai ix20 v plné palbě - včetně 6ti stupňového automatu, motoricky srovnatelný - lépe odhlučněný a s větším prostorem.Navíc a pojištěním se spolúžastí 0% - pokud nebudu chtít spolehlivý a sametový automat, bude to za 368k včetně metly (neberu v úvahu sezonní slevy).....B-]

r4
6. dubna • 12:25

Ano , běž do ní , je to jediné praktické auto které vyjelo z Nošovic , ale ty jízdní vlastnosti ... klidně si to běž vyzkoušet a uvidíš že si nafackuješ za to cos tady napsal , tedy pokud nejsi důchodce s kloboukem na hlavě , já jsem řídil oboje tak vím , že ix20-ku nebrat...

Marta Markatsch
24. dubna • 14:29

Mám dojem, že píšete o Hundai ix20 z Nošovic. Tady se mluví o Hondě Jazz, ta se vyrábí v Japonsku a ne v Nošovicích.

Anti-automat
6. dubna • 11:39

Hyundai respektujem, ta znacka ma po dekadach priam besny nastup. Ale tu by som bral asi tu Hondu, motor je motor a motor je to, co robi auto autom v prvom rade :-)
A automat nepotrebujem: do takehoto radostneho auta, ako stvoreneho pre este radostnejsieho otecka - naco by mi bol? Toto nie je stvorliter SUV v nafte.

puntja
6. dubna • 11:49

Hlavně.. Jazz 6 let bez jediné poruchy (dobrá, 2 žárovky Bo) ), úžasně prostorné auto, přesně počítaná spotřeba při ježdění téměř jen po městě pod 6 litrů, neuvěřitelně variabilní prostor, servisní náklady nižší než u škodovky (přímo porovnávám s Roomsterem a Fábií). Příště opět Honda nebo Toyota..

roztomila porucha
6. dubna • 15:01

Honda Jazz stara 15 let: Bez poruchy, bez koroze. Vyjma vymeny jedne parkovaci zarovky jen bezna udrzba. :-D

Radek Holeček
7. dubna • 14:41

Bez poruchy vám věřím, ale bez koroze, moc ne (tedy pokud s tím autem jezdíte). Letos jsem po 12 letech prodal Jazze (a samozřejmě koupil nového) a při 180 tisících km už trochu rezavý byl. Hlavně spodní lem dveří u řidiče. Ostatně už asi na druhém STKčku (v 6 letech) mi do lehkých závad napsali "koroze podvozku". Je zajímavé, že pak už nikdy ne. Asi se jim to zdálo divné u tak mladého auta, kdežto u starých je to nepřekvapuje.
No a to, že neměníte žárovky, to vám taky nevěřím. U mě vycházela životnost předních H4 na cca 20 tisíc km, takže odhadem jsem nějakou měnil asi 18x. Obrysovky taky umíraly, i když ne tak často a několikrát jsem měnil i osvětlení SPZky.

petr tr
6. dubna • 10:21

k22: ...no, tak ti držim palce...

puntja
6. dubna • 9:53

Ono je 1.dubna? :D

Anti-automat
6. dubna • 9:22

Sprevodovanie je uplne normalne. Auto ma byt sprevodovane tak, aby dosahovalo maximalku v najvyssom vykone. Nasa o1 1.6 (technologicka vykopavka) pri 13o kmh 'toci' tesne pod 4ooo/min a hlukom neobtazuje (co sa po prekroceni spomenutych 4ooo ale rapidne zmeni, tam je to neprijemne). Napriek tomu ze ma zvyseny podvozok a tym horsiu aerodynamiku, do 7.5 sa pri tomto tempe s prehladom vojde a rychlost udrzuje kopec-nekopec na tempomate. Na okreske pri predpisovom jazdeni a s trochou rozumu podlezie 6l. Co je vzhladom na (v podstate) veterana prijemne zistenie.
Mimochodom, celkom pekne sa tu potvrdzuje ze kratsie, ale vhodne zvolene prevody neznamenaju nijaku nevyhodu co sa tyka spotreby. A motoru to len a len prospeje. Tato Honda sa spociatku nepacila ale zacina sa mi lubit coraz viac a viac.

hamizna zarivka
6. dubna • 10:06

Myslim, ze hodne zalezi na udrzbe a stylu jizdy. S prozumenim specifik stroju, ochotou respektovat jejich potreby a optimalni zpusob pouziti a samozrejme take s jistou davkou stesti lze najezdit kvanta kilometru bez zasadnich poruch, vyjma bezneho opotrebeni.Osobne znam pecliveho majitele a jeho Seat Leon 1.9 TDi s najezdem 460 tisic km bez zasadnich poruch.

Anti-automat
6. dubna • 11:32

...a aby som dopovedal, mal som feldu 1.6, za ktoru ma tu mnohi snad ukrizuju, pretoze ju spominam stale. A spominat ju budem, pretoze po motorickej stranke nemala chybu. Ziadne gumove reakcie, ziadne tzv.eko-mody, motor bol pohotovy, energicky, hoci (dlhozdvih, tazke suciastky) s obmedzenym otackovym spektrom. Ale v tom rozsahu, ktory sa mu pacil, v tom bol vynikajuci. K tomu padla prevodovka, ktora sla ako po masle a absolutna spolahlivost. Spotreba v tomto rezime a predpisovom jazdeni vyborna, ani mala nadrz jej nezabranila otocit napriklad taky Dubrovnik a naspat. A to v 'doprovode' 52od (co je velmi prijemne auto na dlhe cesty).
Ostatne tych natocenych 65kW+ (vsetko seria a poctivy zabeh) po 3oo.oookm a 0 (nula) poruch snad nepotrebuje komentar. Jednoduchost je cesta napred. A preto sa mi napriklad tak velmi pozdava ten cesky elektromobil v inej diskusii. Jednoduchsie to uz nejde. Lenze co potom s pasomnicou xyz subdodavatelov a nad tym sediacim eurobruselfasistom, ze. Potom to tak vyzera ze do aut su nam v podstate vnutene veci, za ktore si platime bez toho aby to nam na nieco bolo a co horsie, bez toho aby sa nas na to niekto vobec spytal.

dsfg
10. dubna • 17:57

presne tak . podpisujem sa pod toto

hamizna zarivka
6. dubna • 13:28

Jednoducha a levna auta lze stale koupit, lec stoji ponekud mimo pozornosti mainstreamu. Jiste, vyber neni moc velky a takove vozy vubec nejsou frikulinske. Ovsem kdo chce, poridit si muze a nemyslim si, ze by mu v tom kdokoliv vylozene branil.

Anti-automat
6. dubna • 11:22

Urcite ano a preto napriklad take zvrhlosti ako kontrolku preradenia na vyssi stupen v dnesnom tzv.eko-ponimani, povazujem za seriozny podvod. Tot nedavno som jazdil jednasestku turbo a to, co ukazoval ten palubak, to hranicilo doslova s hazardom.

r4
6. dubna • 7:00

1500ot/min. co na to říct ... Český mamlas si stejně koupí fabku .

Doporučujeme

Články odjinud