TEST Honda Jazz 1,5i-VTEC: Může být sportovní? Motor na to má!

Honda pouhý rok po uvedení nové generace oblíbeného městského automobilu přistoupila k faceliftu. V nabídce je i s výkonnějším motorem.
Seznam kapitol
  1. Úvod, design, kabina
  2. Motor, jízda, závěr

Honda má ve své nabídce v současné době modely, na kterých určitě vydělá větší obnosy než na klasickém městském automobilu, jakým je Jazz. Přesto se ho nechce vzdát a věnuje mu patřičnou péči.

Je to záhodno, protože v době, kdy lidé prahnou po SUV všech velikostí, to klasické hatchbacky nemají vůbec lehké. Díky faceliftu chce Honda zájem lidí k tomuto po praktické stránce skvělému vozu opět přitáhnout. Ten přinesl jednak mírnou úpravu vzhledu, ale i novou verzi s větším motorem.

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda se v oblasti designu nebojí experimentovat. Klasickým příkladem je model Civic. Jenže to, co může zaujmout v nižší střední třídě, se nemusí líbit lidem, kteří si kupují městská auta určená obvykle pro přepravu pouze dvou osob. Facelift není příliš rozsáhlý, přesto zasáhl dvě důležité obasti.

Tou první jsou světla pro denní svícení. Zatímco v původním provedení této generace se vertikálně orientovaný proužek LED nacházel vedle kulatých mlhovek ve spodní části nárazníku, nyní se přestěhoval do hlavních světlometů. Zde lemuje celý spodní okraj a navazuje na chromovanou lištu, která kopíruje horní okraj nárazníku. Je to sice drobnost, ale mně se to moc líbí. Auto to pozvedává na novou, vyšší úroveň.

Přepracovány byly i tvary spodního nárazníku. To potom (společně se změnami na zádi) vedlo k prodloužení vozu z původních 399,5 centimetru až na současných 405 centimetrů. To jsou hodnoty náležející testované verzi Dynamic, která má, jak vyplývá z názvu, i o něco dynamičtější tvary těchto konkrétních karosářských dílů. Běžnější varianty se v porovnání s původním provedením prodloužily jen o 33 milimetrů.

Mimochodem, provedení Dynamic rozpoznáte od jiných Jazzů díky červené lince, která se nachází na spodní části obou nárazníků. Já jsem měl k dispozici auto se světle modrým lakováním a působilo to moc pěkně.

Honda Jazz po faceliftu získá i silnější motor. S ním červenou linku ve stylu GTI

Honda Jazz po faceliftu získá i silnější motor. S ním červenou linku ve stylu GTI

Jestliže příď Jazzu da faceliftu působila poněkud unyle, zadní část byla naopak hodně kontroverzní. Podle mého názoru to způsobovaly zejména podivné lichoběžníkové útvary v rozích nárazníku. Byly navíc dost velké a vyplněné černým plastem. Nyní se podstatně zmenšily a v kombinaci s náznakem difuzoru to vypadá elegantněji a logičtěji. 

Designéři rovněž odstranili dřívější tři horizontálně orientované poměrně ostré prolisy. Jak tvar pátých dveří, tak i nárazník jsou teď zakulacené a na pohled vzhlednější.

Vnitřní uspořádání je skvělé

Uvnitř kabiny jsem nenašel žádný zásadní rozdíl. Všimnout si ovšem lze dvojitého červeného prošití na sedačkách. Červené nitě jsou pak použity také švech hlavice řadicí páky či volantu. To je opět samozřejmě specifikum nové verze Dynamic.

Facelift se také absolutně neprojevil ve skvělé variabilitě interiéru. Zatímco u současné generace civicu již konstruktéři přesunuli nádrž zpod předních sedaček na tradiční místo pod sedáky druhé řady, v případě jazzu zůstalo ještě původní řešení. Díky tomu lze velmi jednoduše sedáky ve druhé řadě zvednout a přiklopit k opěradlům. V této poloze se jednoduše zajistí tím, že ocelový nosník sedačky opět přiklopíte ke spodní části sedáku. Vznikne tak vlastně druhý prostor pro zavazadla.

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Proč nechtít Škodu Fabia?

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Proč nechtít Škodu Fabia?

Ten klasický, který se nachází za pátými dveřmi, také rozhodně není k zahození. Objem 354 litrů není v této třídě určitě malý. Navíc je skvěle využitelný, především díky velmi nízko umístěnému nakládacímu prahu. Pokud chcete vozit něco delšího, můžete sklopit opěradla (jsou rozdělena v poměru 60:40) a vznikne tak rovina jako u Kolína. Kdybyste chtěli naložit třeba dvoumetrové prkno, pak lze překlopit do roviny i opěradlo spolujezdce.

Jazz v této oblasti ale ztrácí kvůli absenci prostoru pro rezervní kolo. Pod podlahou jsou pouze přihrádky na povinnou výbavu a dojezdovou sadu. Kufr také nabízí jen málo možností pro ukotvení nákladu nebo zavěšení  tašek.

I když je jasné, že Honda Jazz v drtivé většině případů bude sloužit pro převoz jedné až dvou osob, vzadu se celkem pohodlně můžou usadit i dva průměrně velcí dospělí. Redaktor s výškou 186 centimetrů si po usednutí do druhé řady za stejně vzrostlého řidiče, měl před koleny ještě pět volných centimetrů a nad hlavou přibližně centimetr vzduchu. Líbila se mi také velikost odkládací přihrádky uvnitř středové loketní opěrky či výklopné držáky na nápoje v rozích palubní desky. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, design, kabina
  2. Motor, jízda, závěr
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků