Test Honda Jazz 1,4 LS Cool: mikrostěhovák

29 komentářů

Mirrou
6. ledna • 19:50

Zadné sedadlá sa dajú rýchlo sklopiť aj bez demontáže hlavových opierok. Táto veľmi dôležitá verzia pri teste mi chýba. Tie demontované opierky na fotkách ma fackajú. :-/

fogo
3. března • 18:23

Tie páčky na predných sedadlách vďaka ktorým sa dajú opierky zadných sedadiel lahko schovať pod predné sa do modelov z posledných 2-3 rokov nemontovali !!! Preto vo viacerých testoch je zobrazované také riešenie sklápania ako tu.

Mirrou
6. ledna • 19:04

100 ľudí,100 chutí.Máme v rodine (4.vodiči)Jazzíka 1.2 r.2006 (aj Civic r.2002) a sme s ním MAX.spokojní.Na dovolenky,na nákupy ako dodávka-nádhera.Je to originálne autíčko,ktoré nemá každy 5.človek-ako napr. Fábiu u ktorej neviete či je za 250 alebo 750 ooo.-Sk. Honda je Honda:-D

Martinze
12. prosince • 20:38

nevim jak autor clanku jezdil po meste ale s hondou city ve stejne motorizaci jsem pri ujeti 40 tis. km atakoval hranici pouze 8,5 l a to jeste v pripade velmi razantni jizdy, kterou si ve meste dokazu predstavit stezi. jinymi slovy 10 l je ponekud scifi. obecne se da rici ze se honde motor velmi povedl a patri k velmi uspornym, troufam si rici, ze pokud nenajizdite opravdova kvanta km za rok a nejezdite prevazne po dalnici, neni duvod mit naftu. :-P

psikl
13. prosince • 7:02

Autor článku jezdil se syrovým motorem (najeto několik stovek kilometrů) a proto spotřeba klidně i 10 litrů. Jízdy se konaly vždy napříč Prahou, od severu na jih a od západu na východ. V době prvního testu byla Praha totálně ucpaná. Podruhé se mi Jazz dostal do ruky, když měl najeto čtyři tisíce a motor vykazoval nižší kombinovanou spotřeba cca o 0,5 na stejné trase za stejného jízdního tempa. V Praze však opět atakoval 10 litrovou hranici stylem brzda - plyn. Po výjezdu z města samozřejmě spotřeba klesala rapidně dolů ...

Radim2
6. prosince • 14:12

Vše na autě /2007,1,2/ je celkem dobré, až na to řízení,
doporučuji příp.zájemcům předem vyzkoušet...

Honza
6. prosince • 21:35

Já bych to tak nedramatizoval. Jazze mám od 2004. Občas jedu služební Fábií a tam mi řízení přijde dramaticky horší, resp. méně příjemné.
PS1: není to sporťák....
PS2: takový kufr nenabízí obvykle ani auta o třídu výše
PS3: je to boží auto

King
7. prosince • 1:31

Můžeš to upřesnit? Myslím tu příjemnost, respektive nepříjemnost řízení? Protože to už mi teda přijde na pováženou, sorry. ;-) A že to není sporťák? Škoda, každá Honda by měla být fun to drive a to jazz nesplňuje ani podvozkem, ani řízením. Ovšem jinak je bombastický. :-)

Honza
10. prosince • 12:04

Jasně, rád.
Začnu od Fábie. Ve Fábii mám pocit, že je řízení dost měké, lehké, volantem se lehce kroutí v jakéoliv rychlosti. Dobře je to znát při jízdě zatáčkou, kde je trochu nerovnost. Jakmile se auto zhoupne, tak i řidič vlivem toho zhoupnutí trochu pohne volantem. A to mi vadí.
Jen abys mě nebral za slovo, když už jsem takový řidičský nekňuba ;-)Jazz se mi zdá být v tomto lepší. Subjektivně mám pocit, že se nedá otočit volantem tak lehce a to mi více vyhovuje. Problém cítím spíš od zadní nápravy, která při ostřejším průjezdu zatáčkou jakoby trochu "plave". Myšleno tak, že kola drží stopu, ale zadek auta (karoserie) se příčně trochu houpe.Jo a na závěr, nemám zkušenosti s nabušenými auty, takže jsem asi řidičský ňouma.. ;-)
Jde jen o "pocity".

Honza
10. prosince • 12:23

Je, to jsem tomu dal, odeslal jsem dvě verze příspevku spatlané do jedné.
Nemyslím to tak "uraženě".

Radim2
7. prosince • 11:38

Starší Jazz měl údajně jiné nastavení elektrického posilovače řízení,
když čtete různé testy a fóra, popisují většinou příliš lehké řízení,
nyní zřejmě Japonci posilovač oslabili ( oslabovač řízení :-) ???),
řízení je dost tuhé, gumové, kontakt s vozovkou téměř nulový,
neříkám, že si nelze zvyknout ... já bych potřeboval na jízdu ve městě, k tomu je auto zejména určené, posilovač trochu posílit :-)), ten kontakt s vozovkou bych oželel
Jazz se vyrábí v 5 továrnách v různých zemích (Japonsko,Čína,Brazilie,Thajsko,Indonézie),
snad mohou být rozdíly v nastavení tého posilovače.

Marwinus
7. prosince • 13:04

Ja mam model 2005 a rizeni je sice dost lehke, ale s kontaktem s vozovkou bych to tak cerne nevidel. Pokud to porovnam s tim, s cim jeste jezdim, tak P206, 1,9D to je teprve "guma" a odezva od vozovky v podstate zadna a u W Turan 2,0TDI je mozna rizeni i malinko lehci, ale urcite gumovejsi.

Radecek
5. prosince • 7:21

Jeste jsem zapomnel na chybicku ve srovnani s konkurenci. Tam je jednak jiz zminovana chybicka se zrychlenim a jednak chybicka ve spotrebe.

Radecek
5. prosince • 6:57

V clanku je nekolik chybicek. Zasadni je ta chybicka se spotrebou. Kombinovana neni 4.9, jak se nam snazi autor namluvit, ale 5.7. Dale je v clanku uvadeno zrychleni z 0 na 100 za 13.3 a pak 2x 10.3, coz je blbost.
Sam ma Jazze 1.2 z roku 2006 a prumer spotreby po 47 tisicich je 5.04 litru na 100 km. Kdyz se clovek opravdu snazi, necha se jezdit i pod 4.5, paradoxne hlavne po meste, pokud neni velky provoz. K 10 litrum to splha jen tehdy, kdyz clovek stoji na podlaze na plynu a upaluje po dalnici tachometrovych 180 km/h. Pri agresivni jizde stylem brzda plyn, vytacenim do zasahu omezovace (1 na 50, 2 na 80, 3 na 130) jsem se nikdy nedostal na vic nez 6.5 l na 100 km. Minimalni spotrebu mi palubni pocitac ukazoval (ukazuje min priblizne o 0.2) na ceste, kterou jsem kdysi absolvoval o statnim svatku v 6 rano na prazdnych silnicich s max. rychlosti 70 km/h. Tehdy ukazal 3.5 litru na 100 km. Trasa byla dlouha 106 km.

psikl
5. prosince • 14:09

Děkuji za upozornění na přehozené údaje, již opraveno.S 1.4 lze jet velmi úsporně (pod 4 litry) i velmi neúsporně (klidně 10 litrů/100 km). Záleží jak moc motoru jdete po krku. Přesto platí, že výrobcem udavané hodnoty dodrží spíše klidní řidiči. V běžném kombinovaném provozu budete spíše jezdit mezi 6,5-7,0 litry (což uvádím v článku). Řidiči vyznávající ostřejší jízdu po městě i mimo něj musí počítat s 9-11 litry.

thomas
4. prosince • 15:29

Mám ho od 04/04 jsem spokojen. Spotřebu mám, ale kolem 6,5l/100km (jezdím převážně po městě). Mimo jsem schopen jet cca 5,4l/km...snad se to zlepší...jinak 100% spokojenost.:-D:-D:-D

Kankunen
4. prosince • 12:47

Myslím že motor 1,2 i 1,4 jsou stejné motory objemu zhruba 1,3 litru.

King
5. prosince • 9:52

Přesně, jeden skoro 1,3 a druhá lehce přes 1,3, dost nepochopitelné.

King
4. prosince • 12:34

Už mi tu skoro chybí války s Radkem Ondrášíkem o každé slovíčko a obhajování mnohdy zcela odlišných pohledů na věc, co se vozů Honda týče. Tohle je test, který naprosto přesně vystihuje klady dotyčného auta. A paradoxně je daleko méně kritický, než jaký se ná najít u nás na www.hondaclub.cz (ten faceliftovaný s 1.4 jsme ale zatím nepsali). Jazz se mi osobně velmi líbí kvůli praktičnosti, dokonce jsem dlouho zvažoval, že ho vyměním za naprosto nepraktický (ale krásný) Civic 4D, ale nakonec na to nedošlo. A to proto, že se svými 183 cm mám v jazzu posaz dlouhé ruce, krátké nohy. Další výrazný nedostatek je naprosto příšerné řízení a sériový Jazz má také nevalné jízdní vlastnosti, což se ovšem dá lehce napravit. :-)) A motor 1.4 neposkytuje takovou dynamiku, jakou si u podobně velkého honďáckého motoru představuju. Když vezmu v úvahu, o kolik má verze 1.2 delší kvalty, jsou výkony 1.4 i-DSI ostudné. Ještě že má alespoň ten točák... Jinak jen doplním, že u nás začínal Jazz právě pouze s 1.4kou, verze 1.2 přišla až poté, kdy někdo zjistil, že holátko za 420 000 v téhle třídě neprodají. /// Už se těším na nového, posaz už snad vyřešili a jestli zlepšili i řízení, Civic už to asi neustojí. :-)

psikl
4. prosince • 13:17

Jistě, že motor nemá takovou dynamiku jakou bychom si představovali u motorů Honda. Ale vzhledem k zaměření Jazzu ho musím hodnotit kladně. Při testování často přesedám z rozdílných tříd vozů (např. v tomto případě z Outbacku 3.0 R do Jazzu) a musím se okamžitě adaptovat do daného segmentu a podle toho testovaný exemplář posuzovat. U Hondy jsem za poslední léta vyzkoušel snad všechny modely v různých provedeních a přesto mě vždy Jazz překvapí totální variabilitou.

King
5. prosince • 9:55

Variabilitu tu nikdo nezpochybňuje, pouze fakt, že tenhle motor prostě není "honda". A to ho opravdu nesrovnávám s 3.0R v Legacy...

psikl
5. prosince • 14:16

Vlastně s Vámi souhlasím. Testovaná jedna-čtyřka nevyniká klasickou charakteristikou motorů Honda. To ano. Ale vzhledem k vyšší stavbě vozu a užitné hodnotě se tento motor do Jazzu naprosto hodí. Nejsem totiž příznivcem "cpaní" silných ostře naladěných motorů s famózním zátahem nahoře do krabic (třeba eM-Pé-Véček). Pro motory Honda se mi hodí vozy s nízkou stavbou karoserie, nízko položených těžištěm a výborným podvozkem.

King
6. prosince • 15:58

Vím, jak to myslíte, nicméně jsme už tohle řešili na hondaclubu a můj názor je ten, že pokud máte dva motory se stejným průběhem točáku, přičemž jeden nemá výkonovou špičku a druhý ano, rozhodně je lepší ten druhý. proč o tom mluvím - motor 1.3 i-VTEC, který bude pohánět nový Jazz, má stejný průběh točáku do 4000, ale nad 4000 výrazně lepší výkonovou křivku, bude tedy výrazně více "honda". Objevily se ovšm názory, jako "proč u takového auta". Myslím, že výkonný točivý motor se hodí u každého auta, viz Panda100HP. :-P

JartdaBar
4. prosince • 21:06

Jojo, Jazz se poved.

Josef Krizek
4. prosince • 11:44

V clanku je to s tou spotrebou nejak pomotane. Ta je u tohoto vozu naopak prednosti. Kombinovana za 15000km s velkou prevahou jen kratkych jizd po Praze 6.3 a jezdim-li delsi trasy mimo Prahu, pak vzdy okolo 5l/100, na okreskach pak skutecne 4.5l/100, na dalnici podle toho jak se na to slape 6.0-6.4 l/100. Jo a jde o Jazz 1.2.
:-)

psikl
4. prosince • 12:28

Testovaný vůz poháněla benzínová 1.4, která měla v době testu najeto pouhých 700 km. Tím lze vysvětlit mírně zvýšenou spotřebu (např. ve městě). Ve spotřebě se ale i přes rozdílnost zdvihového objemu téměř shodujeme. Vy uvádíte po 15 tis. najetých kilometrech hodnotu 6,3 s krátkými jízdy po Praze. Já v kombinovaném provozu (1/3 dálnice, 1/3 město a 1/3 mimo město) uvádím hodnoty 6.5-7.0 l/100 km což plně odpovídá Vašemu tvrzení. Testovaný Jazz se mi do rukou dostal opět po několika měsících, kdy měl najeto o čtyři tisíce kilometrů více. Spotřeba klesla v průměru na 6,5 litru.

Marwinus
4. prosince • 10:17

Auto mam cca 2,5 roku s motorem 1,2, najeto neco pres 50tis. a problem zadny. Spotreba do 5,5l..Nemuzu si vozitko vynachvalit. Ohledne testu, pekne napsano, ale co me fascinuje - u vsech testu maji pri sklopeni zednich sedacek vyndane operky hlavy. Proc? Na prednich sedadlech je z boku u dveri cerna packa, jejim sklopenim se cele sedadlo krasne snadno posune kupredu. Pak se sklopi zadni sedadlo a predni se vrati zpet. Operky tak "zajedou" pod predni sedacky a nikde pak neprekazi. To jen tak na okraj ;-)

Pepe
4. prosince • 8:47

Kvalita se platí, co naplat. Mám Jazz, koupený dalo by se říci náhodou pro manželku z druhé ruky od příbuzného. R.v. 2003, 1,2 se základní výbavou + klima, najeto 100tis km. Mimořádně spolehlivý vůz, bez jedinné závady, zatím jen 1x výměna předních destiček, jinak si žádal jen náplně a výměnu pneu. Provozní náklady jsou zlaté. Dlouhodobý průměr na příměstský provoz 5,5 v létě a 6,0 v zimě. Velkou předností vozu je variabilita kufru + zadních sedaček. Bez problému pojme hluboký kočár a zavazadla pro rodinu na týdenní dovolenou (pro rejpaly - za tímto účelem nebyl vůz pořizován, to je pro mě spíš bonus navíc). Naopka velkou nevýhodou vozu je spartánský interiér z tvrdých plastů, ovšem dobře slícovaných a nevrzajících a na dnešní poměry chudá výbava. Poměr cena/výbava je u Jazzu žalostný. Při event. pořízení je třeba zohlednit onen variabilní prostor, kvalitu celého vozu, výborný motor a jízdní vlastnosti.
Za největšího konkurenta Jazzu bych považoval dnes Mitsu Colt. Škoda, že nebyl dán do přehledu. Kdybych měl dnes kupovat obdobné nové auto tak i přes výborné zkušenosti s Jazzem bych kvůli financím upřednostnil Colt.

Martin
4. prosince • 9:59

Naprostý souhlas. Jezdím s Jazzem 4 roky a mám přesně ty samé zkušenosti. Co se týče testu jediné co mě zaráží je naměřená spotřeba. Já jezdím běžně kolem 5,5 l (80% město, motor 1.2) a nikdy jsem nedostal přes 6,5 l.

Doporučujeme

Články odjinud