Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Proč nechtít Škodu Fabia?

Pokud chce český zákazník malý hatchback, většinou skončí ve Fabii. Jen mizivé procento sáhne po exotice typu Hondy Jazz, jenže i ta má celkem rázné odpovědi na otázku, proč nechtít tuzemský evergreen.
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Proč nechtít Škodu Fabia?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Krásná není, ale je nepřehlédnutelná
  2. Proč chtít Jazz? Protože má prostorný interiér
  3. Proč chtít Jazz? Protože je variabilní
  4. Motor který nejede? Ale prosím vás, Je úsporný
  5. Cena = problém?, Verdikt?, Technické údaje
  6. Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Fotogalerie

Proč chtít Jazz? Protože je variabilní

Už tohle by mohl být pro někoho velmi vážný argument pro koupi v našich končinách raritního auta, ale tím jeho přednosti nekončí. Jazz totiž umí být vysoce variabilní a opět až překvapivě dobře zvládne roli miniaturního stěhováka. Ale stejně jako v úvodu, než se pustíme do popisů, dejme si pár čísel.

Jazz nabídne v základním uspořádání 354 litrů v zavazadelníku, tedy o 17 litrů více ve srovnání s předchozí generací, respektive o 24 litrů více při porovnání s u nás tolik oblíbenou Fabií. Potěší také nízko položená nakládací hrana, stejně jako fakt, že je velmi úzká. Když to přeložím, přístup do zavazadelníku je skvělý. Pod dnem ovšem není rezerva, ani ta dojezdová...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zavazadelník je další velmi silnou stránkou Hondy Jazz. Objem je nadprůměrný, přístup do něj zrovna tak a navíc po sklopení opěradel vznikne dokonale rovná plocha

Po sklopení zadních opěradel vznikne prostor o objemu 1314 litrů a hlavně zcela rovná plocha. Je sympatické, že Jazz roviny nedosahuje jako ostatní soupeři tím, že musíte zvedat falešnou podlahu a tedy si zmenšit zavazadelník. Honda naopak, stejně jako u jiných modelů, aplikovala i v Jazzu mechanismus, který spustí sedáky níže a tím pádem se sklápí i opěradlo samotné níže. Využít pak můžete vyšší výšku od podlahy po strop, což se při převážení objemnějších věcí může hodit.

Test Honda Jazz 1,4 LS Cool: mikrostěhovák

Test Honda Jazz 1,4 LS Cool: mikrostěhovák

Jenže to pořád není všechno. Honda počítá i s možností přepravy ještě delších věcí. To vám umožní opěradlo spolujezdce, které lze zcela položit do roviny se sedákem. Pak by se do auta měla vejít věc dlouhá až 2480 mm (my jsme naměřili k palubní desce 2429 mm), což je o 80 mm více oproti předchozí generaci.

Mimochodem Honda počítá i s uspořádáním, kdy si vyndáte opěrku sedadla spolujezdce, to sklopíte do roviny se zadním sedákem a zadní opěradlo necháte nesklopené. Tím vám vznikne něco jako takové mobilní lehátko.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S uspořádáním interiéru můžete dělat různá kouzla. Sklopení zadních opěradel je standard, vyklopení zadních sedáků známe spíše z kategorie terénních pick-upů. S Hondou Jazz lze snadno přepravovat také dlouhé předměty

Poslední přepravní alternativu už také známe z jiných modelů Honda. Zadní sedáky lze totiž ještě navíc vyklopit vzhůru, takže vám vznikne místo na převoz vysokých a úzkých záležitostí. Honda uvádí, že se sem vejde věc vysoká až 1280 mm, tedy o osm centimetrů vyšší než u staré generace.

Honda Jazz vs. Mazda2 vs. Fabia vs. Rio: Prostor pro zavazadla [cm]
  Honda Jazz Kia Rio  Mazda2 Škoda Fabia
Min. šířka  102 104 100 96
Max. šířka 124 112 100 96
Výška po plato  57 49 55 56
Výška náklad. otvoru 84 71 83 81
Výška otevření pátých dveří  184 183 183 192
Max. délka ložné plochy 70 70 68 71
Výška nakládací hrany 59 73 75 69
Šířka nakládacího otvoru 106 95 93 107
Max. délka nákladu k přednímu sedadlu 192 178 176 169

Sečteno a podtrženo, nebo nejprve podtrženo a pak sečteno, Jazz je velmi variabilní vůz, který nabízí vzhledem ke své velikosti nečekané možnosti. Nejen že umí odvézt čtyři dospělé cestující, zvládne také přepravit mnoho různých zavazadel. 

Test Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC: Než dorazí Type-R

Test Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC: Než dorazí Type-R

Nechcete číst dále? Pak nemusíte. Odpověď na otázku z titulku je právě zde. Proč nechtít Fabii? Protože Jazz je mnohem praktičtější vůz. Pokud takový sháníte, schválně se v showroomu Hondy zastavte a hlavně se nenechte odradit tvrdými plasty. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Krásná není, ale je nepřehlédnutelná
  2. Proč chtít Jazz? Protože má prostorný interiér
  3. Proč chtít Jazz? Protože je variabilní
  4. Motor který nejede? Ale prosím vás, Je úsporný
  5. Cena = problém?, Verdikt?, Technické údaje
  6. Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Fotogalerie
TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 31 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků