Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Proč nechtít Škodu Fabia?

LOL  |  12. 01. 2016 20:06

Mně se ten design líbí, je neokoukaný a hlavně tu krabici opticky dělá míň krabicovitou.

Jen ta cena je pravda trochu vyšší..

Odpovědět  |   | 
The One  |  12. 01. 2016 20:42

Je to zepředu vážně pěkný, zadek nic extra, ale není to tak zlý. Hlavně to jezdí za 5 a něco málo deci benzínu, o čemž si může Fabia TSI nebo HTP nechat jen zdát.
A k interiéru - viděl jsem to na autosalonu a nepřijde mi to hrozný (ta tvrdost plastů). Naopak vnitřek vypadá parádně a ten interiér snad byl i v nominaci na NEJ interiér roku. Být ta cena o 30, 40 tisíc nižší, bude to trefa.
Takhle škoda, že se nebude moc prodávat, jistě jde o výborný auto. A dík za super test.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 01. 2016 20:50

Fabia TSI samozřejmě za 5 litrů může jezdit(a dalších 50 aut)

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  13. 01. 2016 05:44

citujem:
Hlavně to jezdí za 5 a něco málo deci benzínu, o čemž si může Fabia TSI nebo HTP nechat jen zdát.

V zivote si s TSI nesiel ze ? Inak by si taku vec nepisal.................. a hlavne si chybal v skole celkom dost ( hodiny fyziky)

Jednoducho povedane Jazz je vyborne auto, ale kazde ma svoje +-. Fabia je oblubena tiez s +-. V CR a SR nie je mozne co i len uvazovat, zeby sa poctom predanych aut Jazz mohol priblizit Fabii.

Odpovědět  |   | 
One  |  13. 01. 2016 19:42

Ve škole jsem fakt nechyběl a s HTP jsem měl tu čest jednou - krásných 7 litrů mimo město a fakt to nejelo. TSI pocitově lepší, spotřeba ta samá. Z toho mi vychází Jazz jednoznačně lépe.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  13. 01. 2016 20:07

moja 1.2HTP fabia kombi dlhodobý priemer 5.6l, 7l áno v meste a na diaľnici

Odpovědět  |   | 
MOJE JMÉNO  |  14. 01. 2016 07:58

Octavia 1,2TSI 77kW, spotřeba pečlivě měřená za celkem 178.000km činí 5,75l/100km
Předchozí fabia HTP 1,2 po 85.000km 6,3l/100km
Nevidím důvod, proč by "lehká" Fabia TSI nemohla za těch cca 5l skutečně jezdit, nebo se tomu hodně přiblížit. Nicméně, motor z Jazzu (a možná i dávná vysoká kvalitat Japonců, jako takových) je snad to jediné, co má z hlediska spolehlivosti navrch. Design je ukázka naprostého hnusu a o (ne)antikorozních vlastnostech snad není třeba ani polemizovat. Druhá věc je i rozsáhlost servisní sítě. Se Škodovkou mám v okruhu 30km 4 autorizáky. Honda jedinou 52km vzdálenou a pak už nevím. A kecy o tom, že "japonec" servis nepotřebuje neberu...

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  14. 01. 2016 08:39

Muzes rozvest ten argument kolem antikorozni ochrany ? Mam kolem seme pomerne slusny vzorek majitelu Hondy a nikdo nema problemy s korozi. Takze co dalsiho tam mas ?
P.S. Honda skutecne potrebuje jen obcas vymenit olej a to je vse.

Odpovědět  |   | 
MOJE JMÉNO  |  14. 01. 2016 09:05

Zmínka o odolnosti vůči rzi byla mířena spíše obecně na všechna japonská auta. Zejména Mazdy, Subaru a většina Nissanů jsou na tom celá desetiletí prachbídně, ikdyž se to poslední dobou možná trochu zlepšuje. Soused má 7 let starou, opečovávanou (a ohnilou) Mazdu, která půjde nejpozději za tři roky do šrotu, protože už na STK neproleze. Najeto 60.000km... I ty Dacie jsou na to lépe. Bohužel musím i konstatovat, že i Škodovka oproti minulosti s antikorozní ochranou trochu polevila. Už to též není co bývalo. Pouze první verze Octávek a fabie I byly ethalon kvalitní antikorozní ochrany. Stačí se podívat všude okolo.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  14. 01. 2016 09:29

Mazda s tou souhlasim, to je opravdu spatne. Ale Toyota, Honda jsou na tom dobre.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  14. 01. 2016 23:20

Honda má velmi kvalitní motory. To si uvědomíte, až začnete řešit s nájezdem problémy u TSI motorů. S tou korozí máte pravdu pouze částečně. Staří Japonci opravdu dosti rezavěli, ale to platilo u nich do roku cca. 2003, 2006 max. Nyní ten problém u nich není. A věřte tomu, že Honda je velmi spolehlivá. Kamarád má třeba Civic 1,8 r.v. 2006, kterého kupoval jako novku a do dnešního dne mu vzorně slouží a mění pouze spotřební věci. Má už taky dosti nalítáno a jediná závada, kterou měl, bylo nějaké relé za pár kč. Když jsem se ho ptal, proč to neprodá a nekoupí si nové auto, tak mi pouze odpověděl, že nemá tolik peněz aby sponzoroval drahé opravy u nových aut a když mu doslouží, tak zase jedině novou Hondu. A jelikož už mě také před několika lety přestalo bavit řešit na můj vkus častý servis u evropských vozů, šel jsem taky do Japonce a mám klid, na to ale musí přijít každý sám.

Odpovědět  |   | 
cho  |  17. 01. 2016 15:55

v prvom rade si treba vyberať auto, nie podľa blízkosti servisu, ale od jeho návštevnosti. Jasné, keď so škodovkou musíš chodiť ob mesiac na opravy, tak to rozhodne, ale keď idem raz do roka na servisnú prehliadku, tak tých 60, alebo 100km nie je problém.

Odpovědět  |   | 
MOJE JMÉNO  |  17. 01. 2016 17:30

No. Až tak moc nesouhlasím. Se závadami kupodivu až tak problém není. Ale za posledních 13 měsíců jsem byl na TŘECH garančních prohlídkách (jezdím po 25tkm), jednou s výměnou čelního skla a jednou na opravu pomačkaných dveří od nějakého blba. To zn. 5x/rok. Do servisu to mám 1km procházky přes les. S jakýmkoliv japoncem min. 50km. Není to tedy zase tak zanedbatelné, kde je servis. A ještě jedna podstatná věc. Až budu se servisem v místě nespokojen, tak do 20km si můžu vybírat. S Japoncem si o tom můžu nechat zdát. Ale aby bylo jasno, japonce rozhodně nehaním a jsem zajedno v tom, že se jedná o spolehlivá auta !

Odpovědět  |   | 
Mino  |  17. 01. 2016 18:23

Ono prostě záleží, kde bydlíš, pro někoho jako jsi ty to opravdu může být problém. Já mám třeba tři servisy Hondy v okruhu 40 km (jezdím do toho 13km vzdáleného), s dalšími Japonci taky žádný větší problém, Toyotu mám asi 5 km, ostatní jsou trochu dál.

Odpovědět  |   | 
Alinek  |  01. 02. 2016 21:13

Tak tento argument mi hlava nějak nebere - píšeš za posledních 13 měsíců 3x návštěva servisu z důvodu garančky po 25t.km což je 75t.km a řešíš tady 5 návštěv v servisu kde jsi (teoreticky) ušetřil 490km ??? Tedy místo vzdálenosti 1km (tam a zpět 2km) by byla vzdálenost 50km (tam a zpět 100km) a to celé tedy 5x !!! Opravdu obrovská úspora při tvém ročním nájezdu!

Odpovědět  |   | 
MOJE JMÉNO  |  02. 02. 2016 05:44

Tak zaprvé. Kdyby jsi uměl počítat, tak ti nevyjde 490km, ale překvápko : 2x tolik..... Ale problém není v kilometrech, ale času s tím spojeným. Auto je služební, servisní a jsou na něj vystaveny vjezdová povolení do spousty firem, kam jezdím. Když s ním nejedu, jezdit ani nemusím. Garančka pro mne znamená cestu autem tam, nějak zpátky (půjčený vůz který zadarmo nejede), pak se den flákám a pak zase tam a zpátky. Pak teprve můžu začít zase vydělávat. U nás doma je to vyřízeno vše v jednom dni. Tolik na vysvětlenou.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  12. 03. 2016 17:09

jezdim tyden a pul s tsi je zpujcovny jedna dva a spotreba pres sest katastrofa

Odpovědět  |   | 
k22  |  13. 01. 2016 08:57

Napiš Singerovi, kdyby zcel anetržně nesrážel korunu, mohla by být cen ao 30k nižší...snad za ty služby dostane singer od škodovky alespoň Superba L+K...

Odpovědět  |   | 
ACE  |  13. 01. 2016 12:01

Za ty služby dostává od jiných šmejdů a to možná ostrov, nebo tryskáč. Do takovýho velorexu jako je Superb by neposadil prdel. Holt paraziti si žijou.

Odpovědět  |   | 
R  |  13. 01. 2016 16:18

to Ace: Plný souhlas

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  14. 01. 2016 08:41

Jednou za cas je akce na Jazz a ceny jsou pak nizsi dokonce az od 80 tisic - za lepsi vybavu. Pak je na stejne cenove urovni jako mala auta. Mame ho uz 4 rokyx a naprosta spokojenost a musim souhlasit s tim vybornym autem.

Odpovědět  |   | 
*  |  14. 01. 2016 18:01

Vždyť Jazz je v segmentu malých aut. Jinak souhlas.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  17. 01. 2016 16:01

treba kupovať hondu v Maďarsku, tak je lacnejšia o cca 1 300€, ako na slovensku. Keď si zarátam prepis..... tak mám 1000 vo vrecku.

Odpovědět  |   | 
Seilan  |  15. 01. 2016 19:03

Rozdíl je 100 000 tisíc? Mno, Jazz je za 359 900kč a Fábia je za 346 400kč. Rozdíl je tedy jen 13 500, když se "srovná" výbava Fábie. Takže žádná tragédie se nekoná.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 01. 2016 20:43

Od 360000 můžu mít zlaté prasátko

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  12. 01. 2016 20:45

Chybí kapitola 7. Proč ho nechtít

Odpovědět  |   | 
Michal  |  12. 01. 2016 21:32

Cena a možno dizajn, čo sa spomínalo v teste viackrát.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  12. 01. 2016 23:14

Kategorie malých aut patří na českém trhu značce Škoda a nikdo s tím nic neudělá. Taková je skutečnost. Hondička si ale pár kupců najde a pro nás ostatní to bude hezké zpestření na silnicích. Dalo by se polemizovat, jestli by se situace změnila, kdyby tato džezová Hondička byla o 100000,-Kč levnější, ale asi by to nemělo smysl. Na počtu prodaných džezíků v Česku by se to polemizování stejně neprojevilo a Škoda se svojí Fabií by byla stále jedničkou, Češi na ni nedají zkrátka dopustit (je to národní klenot...). Čekal jsem, jestli v Česku náhodou Hyundai "prorazí" proti Fabii s i20, ale dopadl jak sedlák u Chlumce. No, přece se jen pár tisíc i20 podařilo Hyundai minulý rok v Česku prodat... Pro džezíka od Hondy by takový počet byl obrovský úspěch...
Džezík je sympatické a určitě ve své kategorii i hodně dobré autíčko. Ale to je asi vše, co lze v "české kotlině" o něm napsat. Na silnicích ho bude jako šafránu.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  13. 01. 2016 11:32

Mě nepřestává fascinovat ta posedlost a omezenost kritiků, co Fabii pomlouvají a vše ostatní je lepší.... Jazz není v první generaci a svádí boj o trh s Fabií v CZ asi deset let a lidi deset let vyhodnocují, do čeho investovat. Takže nebuďte tak debilní a nepovažujte všechny za ovce. Ovcí je ten, koho osloví jakákoliv alternativa, ať už designem, nebo čímkoliv, a zapomene řešit servis. Altík, startér, zrcátko, světlomet, hodinová sazba, havarijko, za 15let vlastnictví Vám tato super Jezzová kára udělá oproti Fabii v rozpočtu o 100.000 větší díru A nehovořím o tom, co je lepší, všimněte si. Takový Jazz, Swift či Yaris jsou extrémně povedené přemisťovadla. Ale to Fabie také.

Odpovědět  |   | 
řidič  |  13. 01. 2016 12:00

Tak Fabia je z těch jmenovaných vevnitř nejnepohodlnější, nejmenší.... a přitom u nás suplujev provedení kombi mnohdy rodinné auto

Odpovědět  |   | 
Jane Doe, nee Roe  |  13. 01. 2016 12:11

"za 15let vlastnictví Vám tato super Jezzová kára udělá oproti Fabii v rozpočtu o 100.000 větší díru"

Odhliadnuc od faktu, ze tvoje cisla su vycucane z palca tvojej lavej nohy, predstavuje rozdiel 555 korun mesacne. To je cca 7 kusov 80 korunovych straveniek.

Je to az taky rozdiel - najma v kontexte uzitkovej hodnoty, ktoru auto predstavuje pre cieloveho zakaznika?


Odpovědět  |   | 
Aladin  |  13. 01. 2016 13:19

Ty čísla jsou spíše hrubý odhad, jak to dopadne, když člověk bude řádně servisovat auto pouze v autorizovaném servisu.Některé ND jsou na japonce cenová apokalipsa. Např. zadní motorek na Nissan Micra minulé generace stával přes 10tis. Přední světlomet i s blinkrem na Nissan Almera asi 8tis., mlhovky 9tis (úplně obyčejná obdelníková svítítka). Další ceny nd si již nepamatuji. Jestli znáš konkrétní ceník něčeho od Jazzu, frni to sem, rád se podívám. Pak je tu další problém v podobě havarijní pojistky, která je vyšší o pár tisíc ročně. Pokud ještě započítáš výměnu tlumičů, pérování, výfuku apod, tak za 15let může být rozdíl skutečně znatelný.

Navíc, Jazz bude v rámci celé Evropy raritní vozítko, tzn., že v případě nějakého problému budeš čekat na ND, něž se objeví v republice a pak ve tvém servisu. A za pár let dost dílů z druhovýroby nebude vůbec k sehnání.

Vůz je to krásný, věřím, že kvalitní a nadprůměrně spolehlivý, celkově mírně dražší. Je to o tom, koupit nový s prodlouženou zárukou a do pěti let nebo 100tis km prodat pryč. Jako ojetému se mu obloukem vyhnout.

Odpovědět  |   | 
Pedro  |  13. 01. 2016 14:00

A pokojne to moze skoncit tak,ze tvoja Fabia sa stane lacnym zdrojom ND pre niekoho ineho. Kto hlada inakost je ovca-tak si to povedal. Ja vsak hladam spkojnost a chcem mat pokojny spanok. Preto nie Skoda. Chcem sa vratit z dovolenky, z kupaliska i zo sluzobky na svojom aute.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  13. 01. 2016 14:55

Psal jsem jen to, že se vůz při letitém používání prodraží. O ovcích nic, o Škodě také nic. Jinak argument krádeže nelze opomenout, to máš pravdu.

Odpovědět  |   | 
R  |  13. 01. 2016 16:52

A zde je právě zajímavost. Proč havarijní pojištění které je většinou spojené s odcizením je o tolik dražší? Díly dražší ale potenciál odcizení minimální...

Odpovědět  |   | 
Pedro  |  14. 01. 2016 10:46

Prepac, malo to ist pod Drivera o vlakno vyssie :)

Odpovědět  |   | 
Jane Doe, nee Roe  |  13. 01. 2016 16:35

Pokazil sa mi senzor plohy automatickej prevodovky na mojho japonca vyrobeneho v Japonsku (mechanicky fungovala, akurat to hlasilo chybu).

Z toho modelu su na Slovensku 2, slovom DVA, kusy. V Europe par desiatok.

Suciastka bola u dealera za 2 dni - aj to len preto, lebo to technik objednal o piatej vecer.

Dufam, ze ako priklad to staci.

Odpovědět  |   | 
Vasek  |  13. 01. 2016 18:54

Jen k tem cenam ND. Civic 8. generace, praskla mlhovka, nová mě stála 2000 korun ceskych, coz mi neprijde jako nejaka tragedie.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  14. 01. 2016 05:21

mam civic aerodeck osmnact let stary dily pohoda. mel jsem exotiku honda accord couepe trilitr amerika dily byly dostupne jak kava na kramu. A na hondach jezdim dost dlouho a staci jednou za strasne dlouho par tycek na podvozku.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  14. 01. 2016 23:48

Cenový problém jsou z N.D. u Japonců hlavně plechy. Ale buďte v klidu, třeba origo xenon svítilna na Fabii I 1ks 20 000kč, ale od jiného značkového výrobce 3200kč, takže bych to zase nehrotil. Na každém voze se najde prostě něco, co je finančně náročnější, ale zrovna Honda patří k etalonům kvality i v dnešní době. A je nesmysl srovnávat poruchovost např. Škodovek s Hondou.

Odpovědět  |   | 
enthusiastic.driver  |  15. 01. 2016 09:43

Vůbec nerozumím tomu přetrvávajícímu žehrání na ceny náhradních dílů japonských aut. Žijeme v době internetové a globální! První tři roky přežiju trochu dražší servis v autorizovaných dílnách a pak můžu vesele nakupovat náhradní díly po internetu nebo vozit auto do takového servisu, který neviděl japonské auto jen na obrázku a ví, odkud nakupovat.

Na prakticky jakékoliv auto se daji všechny běžné/kritické díly sehnat do druhého dne za zcela normální ceny. Alespoň mi osobně se za 7 let a 4 japonská auta nikdy nepovedlo čekat nebo platit nesmysl. Pokud si někdo objednává díly skrze oficiální dealery s 1000% přirážkou, tak je blb.

Ale po světě pořád běhá spousta takových Aladinů, kteří šíří tyhle zaručené dezinformace o strašně drahých a nedostupných dílech nebo dokonce o tom, že ojetý Jazz se strašně prodraží a musí se mu lidé obloukem vyhnout. Naopak, ojetý Jazz je a s nejvyšší pravděpodobností i nadále bude díky své spolehlivosti a kvalitě ojetinou s příjemně nízkým TCO.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  15. 01. 2016 10:53

Moje žena jezdí v japonksém autě. Ale musím ti napsat, že ač jsou díly opravdu lehce sehnatelné, tak z mé zkušenosti jsou tak 2x dražší a to nepíši o originálu.

Odpovědět  |   | 
enthusiastic.driver  |  15. 01. 2016 18:17

Nepopírám, že u nějakých specifických kousků může být cena vyšší (ale dost rozdílné ceny specifických dílů mají i evropské automobilky), ale běžný spotřebák se dle mých zkušeností vůbec neliší od čehokoliv srovnatelného.

Odpovědět  |   | 
*(&623_9031[P{oqdy  |  13. 01. 2016 14:59

Kecy v kleci od zaslepeneho vsude-alespon-dvakrat-byla.

Neovce, resi servis, zatimco inteligenti maji auta, jez misto stani v servisu jezdi. Honda Jazz je auto, do ktereho clovek lije benzin, prehazujete zimni / letni sadu kol a doplnuje kapalinu do ostrikovacu. Jednou za dva roky necha vymenit motorovy olej s filtrem. Po 4 letech snad i svicky a vzduchovy filtr.

To auto jezdi a jezdi a jezdi. Bez jedine poruchy za 10 let.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  13. 01. 2016 18:22

Reakce na Driver | 13. 01. 2016 11:32 | [79.142.150.xxx] - děkuji Vám za hezkou a výstižnou reakci, kterou jste přesně potvrdil chování "ovcí". Předně "ovce" okamžitě reagují, jakmile pocítí, že jim někdo sáhne na jejich modlu. A to dokonce i v případě, že jejich modlu nikdo nekritizuje (já jsem tedy o Fabii nevyřknul nikde jediné křivé slovo a nikde nesdělil, že vše ostatní je lepší...). Velmi výstižně jste popsal chování "ovcí", cituji: "....lidi deset let vyhodnocují, do čeho investovat." Jedině "ovce" totiž investuje do auta, navíc do auta kategorie malých aut. Ten, koho osloví jiná alternativa, bere auto jako spotřební zboží a ne jako investici. Do spotřebního zboží se rozhodně neinvestuje, to ví každý (tedy kromě "ovcí"). Proto ten, kdo bere auto jako spotřební zboží, neřeší z pohledu "investic" servis, protože podstatná část užívání auta je zajištěna zárukou. Navíc zrovna taková Honda se vyznačuje tím, že spotřeba náhradních dílů je i po záruce minimální (nechci zrovna napsat, že žádná). K tomu ať se vyjádří mnohaletí majitelé aut této značky. Z mého okolí znám několik jedinců, kteří Hondě zůstávají věrni mnoho let a provozní náklady považují ve srovnání s konkurencí (nechci zrovna zmínit Škodu) dokonce za nízké. Stejně tak je tomu i s pojištěním a s pravidelným servisem (olej, filtry,...). Totiž stále přetrvává v mysli "ovcí" schémata, která jsou naprosto odlišná od reality. A k Vašim posledním větám pouze dodám, že dnes jsou si auta hodně vlastnostmi a kvalitou podobná, a proto nikdo neudělá chybu, když se rozhodne jakékoliv auto známých značek. Je poněkud zajímavé, proč na trhu v Česku je tak výrazná převaha značky Škoda (a té Fabie...), která je výrazně větší, než je tomu v ostatních státech na jejich trzích při srovnání nejprodávanější značky s ostatními značkami. Moje vysvětlení je, že se zákazníci na vyspělých Západních trzích nechovají jako "ovce", auta berou jako spotřební zboží (a ne jako investici) a kupují si to, co se jim zrovna líbí bez "investiční strategie". Samozřejmě částečně funguje i parametr "domácí" značky, ale rozhodně v jiných číselných hodnotách, než je tomu v Česku. To, že "ovce" souvisí se situací v Česku, kterou jsem už jinde nazval automobilovou dobou kamennou, souvisí s ekonomickou situací a kupní silou, což dokladuje i ohromné množství dovozu ojetin ze zahraničí a jejich prodej - zastoupení ojetin ve srovnání s novými na trhu s automobily v Česku. To je bohužel realita, která se v dohledné době v Česku nezmění a tím i chování českých zákazníků, včetně "ovcí".

Odpovědět  |   | 
ACE  |  13. 01. 2016 21:22

Vystiženo naprosto přesně.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  14. 01. 2016 20:34

Nekecej, že jsi to celé přečetl

Odpovědět  |   | 
ACE  |  15. 01. 2016 13:52

Já číst umím

Odpovědět  |   | 
Tom  |  13. 01. 2016 22:48

Pokud by to tak bylo, prijde mi divne, ze v nemecku jezdi nejvice vozu nemecke provenience, ve francii francouzske atd...
A pak spousta lidi dokaze videt i dale nez na roh sveho vozu a vedi, ze vyvadet penize z nasi ekonomiky napr. do Japonska neni pro dalsi rozvoj nejlepsi. Japonci si toho, na rozdil od napr. nemcu, u nas moc nekoupi...

Odpovědět  |   | 
Josef  |  13. 01. 2016 23:10

Reakce na Tom | 13. 01. 2016 22:48 | [84.157.143.xxx] - psal jsem o poměrném zastoupení jedné domácí značky, jednoho domácího modelu na daném domácím trhu. Něco takového jako v Česku se v tak dominantním postavení jedné značky v Německu a ani ve Francii nenajde. Co se týče toho vyvádění peněz, to je pohled zblbnuté - "zmasírované" "ovce", protože pohyb peněz (a "kapitálu") je daleko složitější. To by se z takového pohledu "dále než za roh" mělo omezit působení Japonských firem v Česku nebo třeba i Německých, protože zisk po zdanění odpluje do zahraničí... Pohyb peněz díky glogalizaci je hodně složitý a souvisí i s "motivací". Dalo by se zjednodušeně konstatovat, že třeba nákup japonských výrobků v Česku může motivovat japonské investory k investicím v Česku a tím i k vytváření pracovních míst apod. Jedna z věcí je třeba vzájemná obchodní bilance mezi státy, třeba mezi tím Japonskem a Českem, což může být také jeden z faktorů pro rozhodování ve směrování investic. Potom se může stát, že to "vidění dále než za roh" může být naopak v konečném důsledku kontraproduktivní "ztrátové".

Odpovědět  |   | 
&1627-/--/*/-12/18615wdhG  |  14. 01. 2016 13:49

"A pak spousta lidi dokaze videt i dale nez na roh sveho vozu ... "

A ktere, ze auto je to 'nase'? Skodovka? Delate si srandu?

Komu, nebo kam odchazeji ciste zisky Skody automobilove a.s.'? Pokud nejste akcionar VW, tak Vam zrejme ne. Zamestnanci? Verim, ze ti jsou povetsinou cesti obcane, lec nemyslim, ze jsou to zrovna oni, kdo masivne hybe ceskou ekonomikou. Dodavatele Skody? Kolik z nich jsou skutecne ceske spolecnosti, kolik z nich vyrabi z ceskych surovin? Priklad: Jake pneumatiky na auta skoda obouva? Ceske?

Kdyz budu pokracovat hloubeji a hloubeji, dojdeme k tomu, ze ty skodovky zase tak moc 'nase' nejsou. Tudiz ani penize, ktere za ne kupec zaplati z velke vetsiny nezustavaji v nasi ekonomice, jak se snazite naznacit Vy. Jen je z nasi ekonomiky nevyvadi kupec vozu, ale samotna automobilka a jeji dodavatele.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  14. 01. 2016 14:25

Škoda auto odvádí největší daně státu ze všech firem z ČR... Takže víme celkem přesně kam ty peníze jdou :)))

Odpovědět  |   | 
x  |  14. 01. 2016 15:46

Trochu zpomalte s tím lhaním. Škoda Auto nikdy nebyla největším plátcem daní. Je sice v první desítce, ale největší plátce není.

Za rok 2014 (data za 2015 neznám) je s 1,3 mld. Kč až devátá za ČEZem (5,6 mld), různými bankami, ale dokonce i za Hyundai (1,6 mld.)! Ano, na daních odvede státu více ten proradný Korejec a soused z Mladé Boleslavi odvede skoro o 20 % méně (přestože má mnohonásobně větší tržby - kampak ten zisk asi mizí, když ho tady nedaní?).

Fakta:
http://ekonomika.idnes.cz/nejvetsim-platcem-dane-z-... ...

Případně ještě jeden zdroj, který sice cílí proti Agrofertu, ale je tam moc pěkná tabulka s tržbami (tam je Škoda Auto první a Hyundai není ani v první dvacítce) a s odvedenými daněmi (tam je Škoda Auto devátá): https://twitter.com/TOP09cz/status/6866172230... ...

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  14. 01. 2016 08:46

Pred 4 roky jsme koupili Jazz 1.4 v automatu. POV+HAV za 7500/rok. Uvnitr je vetsi, vnitrek variabilnejsi. Altik, starter resit nemusim - neznam nikoho z majitelu Hondy, co by s timto meli problemy. Zrcatko, svetlomet resi HAV.
Doporucuji si priste vzit kalkulacku nez ze sebe udelas .....

Odpovědět  |   | 
Marek  |  14. 01. 2016 14:27

Jako fakt 7500 za rok? To vás docela škubou... Ja platím 8500 za rok na Octavii RS... Která má nesrovnatelně silnější motor, vic se krade a navic v tom mam všechny možné připlatky jako pojištěná všechna okna, proti vandalismu atd... A to mam spoluučast 1000kč...
Vaše pojistění bych možná trochu přehodnotil :)

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  14. 01. 2016 17:01

Ja myslel na nove auto a ne ojetou vrazdu

Odpovědět  |   | 
Mirus  |  15. 01. 2016 09:08

Tak to si zabil to byl slusnej ster, bravo!

Odpovědět  |   | 
Marek  |  16. 01. 2016 06:29

Ale prosimte :d
Každopádně to nic nemění na tom, že ho dost drou z kůže... Pojištění na takového mrnouse B mělo být tak 6000

Odpovědět  |   | 
D.a.l.i  |  14. 01. 2016 09:00

Dovolím si vlastní zkušenost. Máme 2 auta - obě jsou ročník 2000. Honda Accord 2.0 (letos v květnu ji budeme mít 6 let), najeto cca 185.000km. Opel Zafira 1.8, aktuálně cca 155.000km, máme ji lehce přes rok. Obě auta ve velmi dobrém a zachovalém stavu, benzíny, překopáno na LPG.

V Hondě jsem na začátku poměnil několik kostí stabilizátoru (vrzaly) a od té doby klid. Časem vyměněny nějaké čepy na nápravách. Asi ve 160.000 začal blbnout palec zapalování - vyměněno. Dále klasický spotřebák - brzdy, rozvody, olej - ale to je standardní výdaj. Prošel jsem faktury za těch 6 let a nic víc.

Opel - mám to auto rád, ale za ten rok a něco se poměrně často něco řešilo (blbosti). Startér blbnul, vyměněný za jiný. LZ okénko nefungovalo stahování - opraveny dráty (za půl roku sjelo dolů - nějaký zkrat v drátech). Spínací skříňka fórová - přeskládány vnitřnosti. Začala utíkat náplň do klimy - nový chladič klimy (bolest těchto Oplů). Teď o víkendu se začal ozývat hluk z motoru - nejspíš odešla napínací kladka řemenu, aktuálně servis řeší.

Jsou to blbosti, žádné velké pálky. Auto má 16 let, myslím, že má na to právo a dá se to u takto starého auta čekat. Ale ve srovnání se stejně starou Hondou se srovnatelným nájezdem?

Odpovědět  |   | 
jirka  |  14. 01. 2016 22:01

s hondou souhlasim jsem hondar a pisete pravdu ty cepy stabilizatory kolem dvouset tis najezd se to zacina ozyvat ale je to par korun.

Odpovědět  |   | 
*  |  14. 01. 2016 19:37

Mě taky nepřestává fascinovat ta posedlost a omezenost fanatických zastánců, co Fabii a celou škodovku vyzdvihují do nebeských výšin a vše ostatní je vždy horší. Extrémně povedené přemisťovadlo, jakože Fabie? To není myšleno vážně, že ne?
Mám s nimi osobní zkušenosti z firmy, hlavně se staršími, horší auto jsem v poslední době neřídil, nemluvě o použitých nekvalitních materiálech nejen v interiéru, neuvěřitelně špatné ergonomii - nelogickém ovládání, hluku, šetření skoro na všem za každou (vysokou) cenu. Těch nedostatků jsem našel na vydání knížky. Celkově se mi se škodovkami jezdí bídně, odmítám už s nimi dál jezdit a nejen řídit. Působí hrozně neosobně a o komfortu se může jen zdát. Je to zkrátka investice jako fík. Abych si do současnosti vyrobenou jakoukoli škodovku pořídil, musel být např. v hlubokém kómatu. Škodovka se má od ostatních ještě hodně co učit.

Odpovědět  |   | 
Mikes  |  16. 01. 2016 00:09

Me neprestavaji fascinovat ti fanaticti odpurci, co Fabii a produkci Skody povazuji vzdy za to nejhorsi na svete a cokoliv jineho je vzdy lepsi.
Nacez prihodi historku jak ukrutne trpi v praci pac tim musi jezdit a zamestnavatel si jich vazi tak mohutne ze je necha jezdit maximalne tak ve starych rozhrkanych kusech. Ucit se mas co od ostatnich hlavne ty.

Odpovědět  |   | 
*  |  16. 01. 2016 18:38

Jsi na omylu. Jedná se o 1-2 roky staré (myšleno minulé generace) Fábie s nájezdem 25-40k km. Ony už když vyjely z výroby stály za... Je to o mizerné ergonomii, přes nedotažené a nelogické ovládání, po nekomfortní jízdní vlastnosti. Podobně jako Roomstery, Oktávky atd. Opravdu se má škodovka od ostatních ještě hodně co učit.
A jestli si myslíš, že se mám já učit - nakazit od ostatních fanatických "znalců" škodofílií, tak to díky, nechci. Mám štěstí, že jsem v tomhle ohledu zdráv. Umím si naštěstí udělat vlastní úsudek a ne slepě věřit hospodským kecům o nejlepších autech na světě. To rád přenechám naivním ovčanům (geniální slovo), jen je hluboce lituji.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  14. 01. 2016 21:37

"lidé" nic nevyhodnocují. Většina ze soukromých kupců těchto českých lidových kostitřasů vezme peníze (nebo první splátku) a jde je poslušně odevzdat do saloonu střelené slepice. Zajít se podívat na konkurenci a zkusit ji projet je ani nenapadne. Šáde je přece "etalonem spolehlivosti"

Odpovědět  |   | 
Marek  |  14. 01. 2016 23:59

Tohle mi připomnělo mého známého. Rozstřelil svoji letitou Felicii a co udělal? Automaticky naklusal do nejbližšího autosalonu Škodovky a koupil si to co měli na place, čili bílou FIII 1,2TSI v základu, místo aby šel aspoň na kukačku po jiných autosalonech

Odpovědět  |   | 
LOL  |  15. 01. 2016 08:44

Amen.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  17. 01. 2016 16:12

ešte dlho v cr, a sr, budú platiť pri kúpe auta zákony "socky", čiže "cena do" . Fakt si nespomínam, ktorá automobilka dodáva auta v takej sociálnej výbave ako škoda ( a bohu žiaľ týka sa to aj SuperB) Čo som tak zbežne pozrel, tak aj Dácia da v základu lepšiu výbavu ako škoda. Ale čo už šetriť sa musí, nech to stojí čo to stojí. Veď nech si každí kupuje čo chce, niekomu stačí škoda, niekto si kúpi poriadne auto.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  17. 01. 2016 18:28

No já nevím, ale zrovna hodinovou sazbou bych se neoháněl. Ta je na Hondu většinou stejná jako na škodovku.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  13. 01. 2016 09:19

Ta farba sa k dizajnu podla mna nehodi, lepsie by to vyzeralo v cervenej, pripadne v nejakej tvavej farbe. Zanikli by tam totalne disproporcne partie, hlavne vzadu. Zvysok sa mi paci, zaujimava alternativa k fabii (aj ked ta je uplne, hlavne motoricky, ina). Problemom je, ze za tu cenu /iba o 10.000 viac) sa uz da ist do Micu ASX, ktory startuje akcne na 369.000 s atmo jednasestkou. A v tomto svetle uz niet o com (a o fabii uz vobec nie).

Odpovědět  |   | 
Perkins  |  13. 01. 2016 09:46

Před dvěma lety jsem pořídil jaazmana manželce.Tedy odcházející generaci.To auto je neuvěřitelně praktické a prostorné.Tedy v rámci své třídy. Vadí mi jen dvě věci. Motor 1.2 je neuvěřitelně líný a má velký problém i s tímto malým vozem. Vezmu li v potaz občasné jízdy mimo město. Takže když mu šlápnete na krk, nejede to řve to a žere jako tank. Druhá věc, pro postavu vyšší než 180 cm je nemožné se poskládat za volant, aby Vás něco neobtěžovalo. Špatný výhled, neustálé odírání pravého kolene o palubku atd. Manželka využívá auto z 99% po městě. Co do kvality všeobecně je auto skvěle postavené vozítko. Je to prostě Honda. Manželka je naprosto spokojená.
Tedy cílová skupina pro tohle vozítko jsou jednoznačně dámy. Předpokládám, že v nové generaci většinu nedostatků odstranili.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  14. 01. 2016 08:53

Ono to je skutecne pro manzelky na materske, co ojizdi kamaradky a na nakup. Mame motor 1.4 s automatem a motorove naprosta spokojenost, vykonu je dostatek i na dalnici. Hlucnost se mi zda srovnatelna s konkurenci.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  14. 01. 2016 09:28

Samozrejme objizdi kamaradky

No to se mi zas neco povedlo

Odpovědět  |   | 
Radek Holeček  |  14. 01. 2016 10:46

Příště, až budete lézt do toho auta, tak si dejte volant nahoru, sedačku posuňte dozadu a snižte dolů a nebudete mít problém, ani kdybyste měřil 2 metry.
Mám 190 cm a 130 kg a Jazzíky (máme doma dva) jsou jedny z mála aut, do kterých si člověk mých rozměrů může pohodlně sednout.
A tu lenost bych chtěl taky vidět. Spíš bych řekl, že se bojíte to trochu přišlápnout. Na jedničku to jede až 50, na dvojku 80, na trojku 140. A při tachometrových 200 zasahuje omezovač rychlosti. To mluvím o motoru o objemu 1,2 a výkonu 66 kW.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  29. 11. 2016 21:03

Nesmysl.
JAZZe mám 10let, měřím 195cm a místa je bohatě dost. Na výhled si taky nestěžuji a jezdí srovnatelně se škodou o obsahu 1,4 ccm. Poruchu jsem neměl žádnou a teď po deseti letech mi Honda zadarmo vyměnila airbagy. A jezdím za 5 litrů/100km.
Před těmi 10 lety jsem chtěl 1,2 kombi - tehdy stál hathback v základu 240 000 a já si v konfigurátoru přidal vše, co má slušné auto v základu běžně. No a cena se vyšplhala na 330 000. Proto jsem se na ni vybodnul a koupil JAZZe za tehdy stejný peníz v plné výbavě.
Ta škoda měla jediný airbag, bez klimatizace, bez metalizy, mlhovek a pro rádio na vás koukal pouze konektor.
Kdo se nad tím zamyslí, tak mu bude jasné, proč si Čech koupí škodovku za 240 00 případně kombíka o třicet dráž.
Kdyby Honda očesala JAZZe na základní výbavu a dala ho taky za těch 240 000 tak by bylo po vlastenectví....
A abych nezapomněl....ať hledám, jak hledám, tak po rezu ani památky.
Takže asi tak.

Odpovědět  |   | 
Ondřej  |  13. 01. 2016 10:49

Díky za test, ani jsem nevěděl, že něco jako Jazz existuje. Naopak mi připadá cena víc než skvělá. Atmosférický japonec. Wow! Zatímco v Jazzu najedu 150 000 km s běžnou údržbou, tak Fabia by byla už 2x kaput.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  13. 01. 2016 14:50

nemusi nutne byt, posledna rada TSi uz nie je taky des bes ako to byvalo. Takze je to nacase zasa sk.rvit novym 1.0TSi, nech maju zakaznici co testovat

Odpovědět  |   | 
Šířka vozu  |  13. 01. 2016 14:14

Jen malá poznámka k testu. V tabulce rozměrů mají srovnávané vozy s výjimkou Mazdy 2 uvedenou šířku vozu bez zrcátek. Šířka Hondy Jazz se zrcátky má být správně 1 980 mm (viz. www.honda.cz).

Odpovědět  |   | 
Player  |  13. 01. 2016 16:05

Dobrý auto se pozná jako ojetina. A jako ojetinu za 5-6 let bych bral rozhodně Jazz. Nebude se srát, jako škodovky, a bude s ní pořád pěkný svezení. Jako nový je to drahý, to asi ano.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  13. 01. 2016 22:52

Teeda, ja myslel, ze svezeni s ojetinou zavisi na tom, jak se o ni majitel staral, ale jak je videt, ta k japonci nepotrebuji tlumice, brzdy apod. To mi pripomina sousedda, ktery ma avensise, ca 200t km a chlubi se tim, ze ma stale originalni tlumice, zatimco ja je jiz dvakrat menil. Akorat uz nesnese srovnani, ze jeho auto je na silnici pomalu nebezpecne, houpe se jako kun a o prilnavosti k povrchu si muze nechat jen zdat...

Odpovědět  |   | 
Josef  |  13. 01. 2016 23:20

Tom | 13. 01. 2016 22:52 | [84.157.143.xxx] - myslíš? Zkoušel jsi to jeho auto? Podíval se třeba jen na charakteristické opotřebování pneu, typické pro špatné tlumiče? Totiž životnost moderních tlumičů souvisí i se způsobem užívaní auta a stavem silnic, po kterých se převážně s autem jezdí. To, že se tlumiče mají automaticky po 80000 km měnit, je jeden ze zažitých "schématů" z dob Š120... To známe... proto je nejlepší kupovat Fabii, která má snadno dostupné levnější tlumiče jako ND než u toho Avensise.... a to se vyplatí... atd. Ach jo...

Odpovědět  |   | 
*  |  13. 01. 2016 17:02

Proč bych si neměl vybrat fádní, obyčejnou, škaredou, očividně nedotaženou, uskákanou, předraženou, nekomfortní, na každém rohu stojící, atd., atd. Fábii, no proč? Protože je zde mnoho jiných, celkově lepších nabídek. U mě na prvním místě rozhodně nový Hyundai i20.
Zde jedno z mnoha ocenění:

http://www.auto-mania.cz/hyundai-i20-ziskal-presti... ...

mj. nejlepší vůz v kategorii malých aut. Jen u nás si každý Pepík myslí, že na Fábii nikdo nemá...

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  13. 01. 2016 18:00

Jedině Dacie. Žádnej HNŮJDAJ

Odpovědět  |   | 
*  |  13. 01. 2016 18:09

To jo, další Pepíkoidní značka. Jedna paní...

Odpovědět  |   | 
Mikes  |  15. 01. 2016 23:57

Spis to vypada ze si kazdy pepik mysli ze to za kazdou cenu musi byt cokoliv jineho nez fabie...

Odpovědět  |   | 
*  |  17. 01. 2016 09:53

Ne ne, to není pepík - ovčan, je to každý rozumně uvažující člověk. A díky za každého takového. Nesnáším jakoukoli uniformitu.

Odpovědět  |   | 
mirek  |  13. 01. 2016 23:54

Jsem bývalý majitel Hondy Jazz rok výroby 2012, kupovaná jako nový vůz. Ten model Jazzu se mi moc líbil zvenčí a po nasednutí na zkušební jízdu v autosalonu Hondy se mi zalíbil i zevnitř, takže jsem objednal a složil zálohu. Oproti velké většině konkurentů ve třídě malých hatchbacků, nejen zde v diskuzi stále omílané Fabii, to bylo vynikající auto, převyšující jízdou a užitnými vlastnostmi většinu konkurence, zadní sedačky a kufr jednoznačná jednička nad všemi, mně se líbil i posaz za volantem a přístrojovka s výhledem před sebe neměla chybu.
S velkým očekáváním jsem se těšil na příchod nové generace a tady musím říct, že se v mém osobním názoru Honda Jazz vyloženě nepovedla. Neskutečně škaredá karoserie s nevyváženými plochami, to musel dělat člověk, co je snad slepý k proporcím... Stačí se na fotkách podívat na poměr velikosti zadních kol a hmoty nad nimi, nemluvě o škaredých prolisech kolem dokola na celém autě. Interiéru vévodí podivný slepenec přístrojové desky, přední sedačky jsou lepší než v "mé" Hondě a to je tak jediná pochvala, která mne napadá.
A přitom má tato Honda znova obrovskou množinu funkcí a detailů, na které u konkurence nenarazíme, má vynikající kufr a skladnost sedaček, dává to opět možnost přepravovat věci, které nedostanete do jiných aut stejné třídy. I na mnou kritizované přístrojové desce je plno špičkových řešení, ale v tak podivném designu, že bych rád viděl chlapa, který "to spáchal"...
Můj názor pak končí tím, že i kdyby to bylo o mnoho levnější auto, design zabrání vyšším prodejům. S jedním obrovským BOHUŽEL na závěr

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  14. 01. 2016 08:44

Škoda Fabia bude možná z hlediska objektivních parametrů lepší, ale bohužel v ČR do toho vstupují i další parametry, které je nutné brát v potaz a jedním z nich je také oblíbenost u zlodějů. Škodovky (resp. koncern VW) se kradou řádově (nejen v absolutních číslech, což by bylo logické, ale i procentuálně) více než značky typu Honda, KIA, Suzuki atd. Takže když jsme kupovali malý hatchback jako druhé auto, tak to nakonec byl Suzuki Swift, ale klidně by to mohla být i tahle Honda, pochybuji, že tu někdo bude chtít čajznout ;)

Odpovědět  |   | 
Marek  |  14. 01. 2016 23:26

Sice se mi vzhled nového Jazz moc nelíbí a souhlasím s autorem, že předchozí generace jsou pěknější, nicméně je to velmi praktické a variabilní auto, což se mi na něm zamlouvá nejvíce a jako ojetinu bych si to jako další auto do rodiny uměl představit i starší generaci Jazz, protože ty ceny za novku jsou poněkud vyšší, ale zase tady člověk nenarazí na kus, který postrádá standardní věci jako je třeba klimatizace, D.O., nebo ovládaní zrcátek přes tykadla Takové auto je pak naprosto neprodejné i v sebelepším stavu a že takových Fabií na trhu s ojetinami stále je.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  12. 03. 2016 17:08

a proc nenapisete kdyz fabii vybavite podobne tak je cena stejna nazdar. Plus na vic ted jezdim tejden a pul z pujcovny z fabkou jedna dva tsi. katastrofa. Zlata honda jsem hondar ted bud budu kupovat pokud banka pusti chlup integru typ r stodevadesat ps. Premyslel jsem i o novem jazziku v cerne barve uvidim.

Odpovědět  |   | 
jan Haken  |  10. 04. 2016 18:16

Jazz je pohodové ale hlavně spolehlivé auto, jen si porovnejte statistiku německého T"UV report, kde je Fabie. Jezdím s Hondou již 13 let a bez poruch.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  03. 11. 2016 13:38

Možná trošku opožděně přidávám názor majitele Jazzu po 11 letech užívání. Pořizovací cena v základu je opravdu vysoká, při nákupu je nejlépe využít nějaké akce. Já jsem kupoval Jazze za cenu Fabie ve víceméně stejné výbavě. Cena servisu - potvrzuji, že servis vás nebude stát více než u fábie. Auto je BEZPORUCHOVÉ. Ceny běžných prohlídek jsou srovnatelné jako u škodovky. Např. Al-zimní kola jsem kupoval v originál servisu, protože v akci mi je dali za stejnou cenu jako nějaký garážník (i s montáží). Každoroční jarní + podzimní prohlídka za 99kč + 20% sleva na originál díly! (Tuto prohlídku dělá škodovka za 249kč, peugeot dokonce za 499kč!). Spotřeba - jezdím po městě se studeným motorem, ca. 3-4 starty za den = 5,3l dle tankování. Dálnice 135km/h - 6,5l. Tolik k nákladům.
To nejdůležitější ale naleznete v interiéru. Jazz má tak neuvěřitelně prostorný a skladný interiér, že by se měl spíše srovnávat s auty třídy Golf. Pak je samozřejmě jeho cena bezkonkurenční . Do kterého malého auta dáte horské kolo (27,5"), aniž byste ho museli demontovat?
Jazz je zkrátka kategorie sama o sobě. Je jedinečný.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  08. 01. 2017 17:34

Nedalo mi to se nepřipojit.

Momentálně je v celé Praze jediný autorizák Honda - Jarov.
Pokud bych si chtěl koupit nový vůz a "usmlouvat" slušnou cenu,
objedu celé Čechy.
Osobní jednání preferuji.

Když si ho už koupím,pojedu na garančku třeba do Ostravy.
Hezký výlet -800 km.
Mohu i do Prahy,pochopitelně.
Budou se tvářit "příjemně",auto je z Ostravy.

Bouračka (nedej bůh) - to samé.

Garančka - drahá, u Toyoty levnější.

Ochota prodejců - žádná sláva.
Servis - ani nemluvě.

Ještě že u Jazzu opravdu není často potřeba.
Zkušenosti mám nebo spíše jsem měl.
Takže,opravdu "přežít" garančku a pak jezdit k mechanikům se vztahem ke značce,
což (pod)průměrně placený mechanik v autorizáku ani logicky mít nemůže.

Ti si poradí,ti druzí jsou měniči dílů.(většinou).

Třeba se mýlím-byl bych rád...

U Hondy v případě potřeby je nutno koupit některé díly,protože druhovýroba nedodává.


Nový Jazz - cena?

Mám 12 let starého Jazze,1.2,původní cena okolo 400 tis.
Výroba - Japonsko.
Takže jaký je rozdíl dnes?
Cenově skoro žádný,ale výbava nesrovnatelná...
Kde se vyrábí?
Nevím.
Kvalita je ?

Mé problémy za 8 let užívání.

Ložiska předních kol - výměna celých komponentů.

V rámci záruky,já ne,nejezdil jsem do autorizáku.
Páčka přepínání světel - ten samý případ.

+ Airbagy,výměna-čeká mne.

No a "opruz",docela častý - výměna žárovek přední světlo.

měnil jsem baterii - koupě v Hondě,cca 2300 kč.

Takže žádná hrůza.

Pravidelná roční kontrola v neautorizáku - dle servisní knížky.

Olej + filtr - cca 800 kč,filtr klima cca 200 kč,vzduch cca 300 kč atd...

Údržba klimatizace - doplněna polovina.
Základní úkony.

Jinak vše funguje,koroze spodku je,ale nějak tak stále stejná,výfuk původní,

najeto cca 147 tkm.

STK -bez problémů,chválili zachovalé auto.
V zimě to v soli často neproháním,ale v garáži nestojí..

Variabilita vnitřního prostoru - úžasná a to bez přehánění,horák v případě potřeby tam šupnu celý.

Design nového Jazze je asi o zvyku,ale na ten bych se klidně vykašlal,
asi i na barvu,

hlavně pokud stále platí spolehlivost ,
protože ten prostor,klidná jízda,spotřeba(pokud se nejezdí v zimě pro rohlíky 2 km za den),

to převažuje.
Prostě praktičnost.

Za 330 tisíc bych neváhal,třeba bude časem akce.
Pro movitější a v případě potřeby jako 2.auto - určitě.
Poněkud nezvyklý brouk,ale originál!

A hlavně,nebát se Hondy(aut)!

Odpovědět  |   | 
Ramon  |  09. 05. 2017 17:04

Máte všeci pravdu, že jsou Hondy mnohem lepší auta než např. Škoda. Ale Čech prostě nepujde do auta typu Jazz za podobnou cenu, za jakou už může mít Oktávku. Proti tomu je Jazz prostě kategorie nákupní taška, a většina rodin za tyto prachy kupuje rodinný vůz (1. auto v rodině), nehledě na to, že v mnoha rodinách víc aut není. To je prostě fakt v zemích jako je Česko, prostě NEJSOU PRACHY.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků
Minitest Toyota Corolla GR Sport TS: Konečně už sportovně jenom vypadá

Toyota Corolla GR Sport TS

Když jsme se s označením GR Sport viděli naposledy, nebylo to zrovna příjemné setkání. Toyota nám ale teď dokázala, že to s ním myslí vážně.

26.  6.  2020 | Vladimír Kadera | 43 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gea…

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

4.  6.  2020 | | 3 N/A
Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Škoda Favorit. Překonal ji snad ve všem

Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Ško…

Narazit dnes na zachovalou „nula sedmičku“ není tak úplně snadné. Nám se to podařilo a kdybychom se měli v časech jeho největší slávy rozhodovat mezi ním a stejně drahou Škodou Favorit, měli bychom jasno.

7.  6.  2020 | | 85 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvěřit, že tohle auto vzniklo v Česku!

Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvě…

Hyundai posunul jízdní vlastnosti svého hot-hatche o dvě úrovně výš. Výsledkem je i30 N Project C, přičemž kousek, který jsme vyzkoušeli v rámci redakčního testu, je v Česku poslední volný!

5.  6.  2020 | | 80 N/A