Test Honda Insight: hybrid pro každého?

host  |  08. 01. 2010 01:47

Vypada to, ze Honda udelala velmi solidni vuz. Samozrejme, ze se nebyhne srovnani s Priusem, ale Honda od zacatku vyvoje zduraznovala, ze v tomto pripade pujde hlavne o nizsi cenu tak, aby byl vuz co nejvice dostupny siroke verejnosti. Proto i spotreba je lehce vyssi nez u Priuse, ovsem cenovka je o mnoho nizsi nez u zmineneho vozu. Jak autor podotyka, slo hlavne o sviznou jizdu a prumerna spotreba je je vynikajici. Nemluve o radosti z jizdy; narozdil od naftove konkurence...

Odpovědět  |   | 
xyz  |  08. 01. 2010 02:24

Ja bych naftu uplne nezatracoval. Nejsem si jisty, ze hybrid je krok spravnym smerem nebo alespon ze technologie (zejmena ukladani energie) uz dozrala. Je to pekelne slozite a vysledny efekt zhruba srovnatelny s naftou, ale vlastne i uspornym benzinem.

Kdykoliv jsem ve Statech, snazim se pujcovat si Prius (Hondy v pujcovnach prakticky nejsou), kde to jde, ale spise proto, ze na tamni pomery ta spotreba pusobi jako zjeveni. V CR s dieselovym motorem (s EURO 4 emisemi) dosahuji prakticky stejnych vysledku a v ceskych cenach byl mnohem dostupnejsi. (Ano ted v zime po natoceni je to trochu vice slyset, ale hybrid zase kdyz "hybriduje", tak netopi.) To snad i predrazena Skoda umi podobnou spotrebu u srovnatelne velkeho/maleho auta za mene korunek.

Me nafta radost z jizdu nekazi. I kdyz uznavam, ze nejedu, abych se radoval, ale abych dostal sve pozadi z bodu A do bodu B.

Jak je na tom Insight v praxi nevim, ale Prius je dle meho postaven hlavne na silnice v CA. Staci, aby nam rychlostni limit poskocil o 10mi/h na 75 a spotreba jde do kytek velmi rychle, ceskych 130km/h uz je asi celkem spatenka. Moc kopcu, taky zle (nahoru rychle dojde stava, dolu za chvili neni kam nabijet). A nakonec i moc dlouho trvajici popojizdeni. Proste nejsem si zcela jisty hybridem jako takovym... resp. alespon zatim.


Karoserie Hondy zminena v clanku: V danem zadani asi nelze nic moc jineho vymyslet, ale kdyz jsem to poprve videl na silnici (zpoza volantu Pria), tak jsem az na druhy pohled zaregistroval, ze to neni Toyota.

Odpovědět  |   | 
Radek.  |  08. 01. 2010 04:09

To je fakt, zezadu kopie Priusu jak vyšitá...

Co se mě na téhle nedomrlosti od Hondy hnusí je fakt, že s nabitou baterkou (na kterou by golfovej vozejk jezdil celej víkend) to OPĚT není schopné ani přeparkovat a musí se trapně nahazovat motor. Tahle věc mi na opravdových hybridech typu Prius přijde výrazně atraktivnější než pochybná rekuperace energie z brždění - ať se to klidně pomalu dobíjí motorem na volnoběh!
Jestli je celá ta zátěž navíc míněná jenom "jako posilovač rozjezdů", pak teda sorry Mr. Honda - ale když se dá o 100-200 tisíc levněji koupit srovnatelné prdítko od konkurence s výrazně silnějším motorem, tak papírová úspora 1 litru na 100 kilometrů u pseudo-hybridu už mi tak zajímavá nepřipadá...

Odpovědět  |   | 
petr  |  08. 01. 2010 08:03

To že nešlo na baterku ani zaparkovat je u Hondy úmysl, resp. Honda úmyslně neumí jet čistě jen na baterku. U Hondy funguje baterka jen jako pomocník při jízdě, přesně jako kers ve Formuli 1.

Odpovědět  |   | 
martan1981  |  08. 01. 2010 10:57

Ved to je vsetkym jasne, ale ako pise Radek, je to na prd.
A k tomu Priusu, mam pocit ze ani tam by si nepreparkoval iba na elektropohon. Hned ako ho zapnes/aktivujes (ci ako to mam napisat) tak nabehne benzin az pokial sa nezohreje. Az potom je mozne jazdit cisto na elektrinu. A nic na tom nezmeni ani tlacitko EV. Nemam na Priuse vela najazdene, ale myslim ze to takto funguje.

Odpovědět  |   | 
xyz  |  08. 01. 2010 13:01

S EV nemám osobní zkušenost, neb US verze (alespoň ty laciné, co mají v půjčovná) ten "čůdl" nemají a podle reklam to vypadá, že to je běžné až od 3. generace, kterou jsem v ruce ještě neměl. Ale známý Prius v Praze provozuje a zdá se, že po zmáčknutí EV je schopen vyjet z podzemní garáže, než to nahodí benzínový motor, takže ukecat to asi jde (ale určitě to jako EV netopí).

Odpovědět  |   | 
martan1981  |  09. 01. 2010 11:11

Hmm, ze by bola US verzia az tak odlisna. Tlacitko EV ma pokial viem kazdy Prius 2. generacie a vyssie a to bez ohladu na vybavu. Ale predajcovia ma upozornovali ze americky Prius je trosku iny. Na tom sa vraj setrilo kde sa dalo.

Odpovědět  |   | 
xyz  |  10. 01. 2010 08:40

On taky stoji o docela dost mene. Zacina lehce nad $21 tis... Lisi se to, co jsem pozoroval ve vice detailech. Prekvapive, nektere jsou prijemne. :) Chybejici tlacitko EV mozna tolik nenadchne, ale napr. je tam pod volantem obycejny "tocitko" na volbu intenzity podsvetleni (resp. svetlosti, ono to neni podsvetlene ale samo zdrojem svetla) pristrojove desky, coz alespon v tom jednom kuse, co jsem videl v CR bylo reseno volbou ze tri prednastavenych svetlosti a slus. US reseni je mozna lacinejsi, ale prijde mi lehce funkcnejsi.

Odpovědět  |   | 
Thor  |  09. 01. 2010 10:21

To bude asi tím, že je technologie teprve v začátcích. Podobně by jsi moh psát o chrochtovi na začátku 90.let. Prostě na dokonlý hybrid nebo na co se to bude v budoucnu jezdit, musíš počkat ještě pár generací

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  10. 01. 2010 06:57

Je otázkou proč je vývoj stále v plenkách když elektromobil a pak i hybridní vůz postavil František Křižík už v 19. století ?

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  10. 01. 2010 06:59

Zapomněl sem na odkaz:
http://www.periskop.cz/cz/clanky/vyroci-krizikova-elektromobilu/

Odpovědět  |   | 
Aselene  |  12. 01. 2010 21:31

Ale kdepak v zacatcich, jak uvadeji lide nize, tak elektrika tu byla drive nez spalovaci motory, ale tehdy neobstala, dnes je to jiz jinak, je takrka plne konkurencni a petrolejovi sejkove, majici podily v automobilkach a zkupujici patenty potrebne pro elektromobily jen brzdi jejich nastup. Koukni treba na Tesla Roadster (http://news.auto.cz/dojmy/elektrizujici-jizdni-dojmy-tesla-roadster.html) a nebo jeste drive rozsirenejsi model EV1(http://dolezite.sk/Kdo_zabil_elektromobil_video.html). Kdyz kouknete na toto video o historii EV1, docela budete prekvapeni, jaktoze jiz davno nejezdime v elektromobilech.....

Odpovědět  |   | 
Petr  |  19. 03. 2010 10:50

Je konkurencni??? Nikdy se nevyplati, pokud vezmete rozdil na spotrebe, rozdi porizovacich a servisnich nakladu tak, se to vyplati asi tak pri 800000km najetych na 5-6let. Tedy konkurence normalnim vznetovym a spalovacim motorum zcela nulova...

Odpovědět  |   | 
Gruppe  |  09. 01. 2010 17:29

1/ kdyz by se baterka dobijela navolnobeh??? Co je to za blbost? Koupim si baterku abych ji dobijel benzinem na volnobeh? :D To je jakobych si koupil 100% elektromobil a baterky si dobijel dieselagregatem :D boze mysli :) Na volnobeh at se motor radeji vypina - stani, sjizdeni kopce...

2/ ano, daji se koupil i levnejsi auta a daji se koupit i uspornejsi auta. Kdyz ale budem porad vyrabet porad stejne vozy, kde bude ten pokrok? Nekdo udela aspon takovy krucek jako honda, nebo krok jako Toyota...konkurence neudela nic - resp ,,holatko,, typu start-stop system za Xtisic ktery se taky hned tak nemusi zacit vyplacet :)

Pro me je Honda jako Toyouta + . A diesel? Sorry, mam diesel do mesta a moc spokojeny nejsem, byt je to jeden z nej. diesel. motoru (porizovaci cena nehrala roli, spotreba paliva ano - proto diesel do mesta). Radeji bych popojizdel zelene :) Priste mam jasno :)

PS: a rozhodne nesouhlasim ze se da neco srovnatelneho se silnejsim motorem koupit za 300 000. Co? Fabie HTP? S tou teda moc velkou diru do spotreby ve meste taky neudelam.

Odpovědět  |   | 
xyz  |  10. 01. 2010 08:51

Skoda asi nebude ta spravna volba, pokud hledate dobry pomer cena vykon. :) Pokud budete hledat opravdu levny vuz, tak treba Sandero s 1.5dCi a tom nejlepsim, co Dacia umi Vas porad vyjde pod 300 tis. Kombinovana spotreba nekde pres 4l/100km. Pokud ciste do mesta, tak treba neco z produkce TPC v Koline nebo roztomila reinkarnace Fiatu 500. Ceny nebudou tak zle a pokud by to bylo ciste na mesto, tak cokoliv vetsiho (pokud zrovna nejste remeslnik, ale byste stejne mel spise dodavku nebo alespon Partnera/Berlingo velikost) je zpise k vzteku. Souhlas, ze od Skody za 300 tis. nic rozumneho nesezenete. Ale levneji nez 500 tis. uz mozna i ano (min. co se spotreby tyce).

Ja si prave nejsem uplne jisty, jestli ten hybrid az tak zeleny je. SPotreba neni o tolik uzasnejsi... energeticka narocnost vyroby a take potom odpad v podobe dost nebezpecnych akumulatoru, ktere vydrzi... deset let (???). To bych mozna spise koukal po jinych alternativach, treba CNG.

Odpovědět  |   | 
Gruppe  |  11. 01. 2010 03:55

Inu pokud bychom sli do extremu, tak mne stejne dobre poslouzi Peugeot 106 / Saxo ve slusnem stavu za cca 40000,- s 8V motorem to bude na mesto jeste zivejsi nez Sandero nebo tenhle hybrid :) Jezdit budu i v tom meste za par litru, jedine co by me omezovalo je asi velikost auta (kufru) naopak zaparkoval bych vsude :)

Cili nac vubec vyrobit cele nove auto, kdyz muzu douzivat nejake jiz vyrobene - to myslim extra usetri prirodu :) Co na tom ze by to plnilo jen Euro III.

Holt je to o nazoru, prioritach :) Ja si pro sebe takovy Prius nebo Insign dovedu dost dobre predstavit.... 90% casu travim s autem ve meste v popojizdkach po par km a to sam, obcas nejaky ten vylet do 200km. Cili motor by me vubec neomezoval a navic bych dostal ,,dospele,, auto s velkym kufrem a 5ti misty. Cena mi prijde velmi slusna a odpovidajici (na rozdil od autora), dovedu si predstavit, ze byt prvni vlastovkou na tomhle miste VW, tak si necha za podobnou ,,libustku,, v podobe hybridu zaplatit aspon 800tis :)

Odpovědět  |   | 
Vaclav  |  13. 08. 2018 07:18

Mam Priuse 8 let a spokojenost.Auto je 11lety. Auto do města a okoli. Nicmene i do Chorvatska a zpet po dalnici plne nalozenej za 5,3. Po meste v pohode okolo 4 az 4,5 litru . Kdo si mysli,ze je to lenochod tak se seredne plete. Blbeckove s Octavkama setru kdykoliv si zamanu . Jezdim si za malo a s maximalni spolehlivosti a bez zavad. Nemam starter,spojku ani nemusim delat rozvody motoru. Ma to retez. Slapnu a plny vykon diky elektromotoru ihned. Navíc jako bonus zadny starty jako u dnesnich aut v podobe zvuku starteru na křižovatce,ale jen pohodovy rozjezd diky elektromotoru a pote se benzinovy motor proste jen roztoci Nevim co je porucha. Olej v motoru menim po 10.000km si sam. V převodovce po 60.000km taktéž sam.Jedine co jsem menil jsou brzdy,filtry,oleje a 12V baterku jako u každého jiného auta Asi tak

Odpovědět  |   | 
Snehulak  |  08. 01. 2010 07:05

Mno - ja jsem absolvoval Ford Escape hybridem takovou mensi cestu (neco kolem 3000 mil) a prumernou spotrebu jsem mel 34mpg (cca 6.9 litru/100km). To je na SUV to je velice solidni hodnota. Pricemz hodne v tom byly dalnice rychlosti 75-80 a pak pomerne slozity horsky cesty z velikyma prevysenima. Nevim jestli bych v podobnym aute s naftou to jel za min ...

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  08. 01. 2010 09:58

Jel jsem na hory (tam a zpět cca 1200 Km) s 5 let starým Fiatem Multipla 1.9JTD a to není dělaný auto na spotřebu. Podobně jako u tebe byla většina cesty po dálnici (130-140 Km/h) a na dojezdu pak horské silnice. Průměrná spotřeba 6.8/100.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  08. 01. 2010 12:45

Multipla JTD je vedle toho Escape slaba a lehka, tj. aby to bylo odpovidajici, musela by jet tak za 5. Coz nejela, jak videt.

Odpovědět  |   | 
petr  |  08. 01. 2010 08:06

Hybrid je primárně určen do města a na krátké pojížďky. Na dálnici se veškeré jeho výhody vytrácí, protože jede stejně jen na benzín (na dálnici pomáhá max. s akcelerací).
Je to ve své podstatě opak dieselu, protože diesel je zase vhodný na dlouhé dálniční trasy a nevhodný do města a na krátké trasy.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  08. 01. 2010 11:53

Hybrid je primárně určen do města a příměstského provozu se stabilním popojížděním. Hybrid nemá rád stabilní jízdu a nemá rád kolony. V prvním případě nemá jak pomoci, v druhém se nemá jak nabíjet. Vím o čem mluvím. Prostě kolona v létě znamená brzké vyšťavení díky klimě a světlům. V zimě je hybrid do města opět tragický z důvodu nároků na topení, odmlžování apod. Takže pokud není provoz plynule neplynulý výhodnost hybridu padá k nule.

Odpovědět  |   | 
xyz  |  08. 01. 2010 12:38

Hybrid je zcela ideální auto na dojíždění do práce v CA. Charakteristika provozu zajišťuje pěkně výsledky. Myslám, že dojíždění do po Praze nebo do Prahy z blízkého okolí by taky šlo.

Ano, zimy snižují hodnotu hybridu a opět se ukazuje, že tohle jsou auta pro CA trh. ;)

A tady vidím ten háček. V CA pro středostavovskou rodinu nemusí být neobvyklé si pořídit auto určené na dojíždění, kromě auta velkého auta pro celou rodinu a něco menšího pro každé dítě nad 16... V našich podmínkách se lidé obvykle dívají po jednom rodinném autě (a na to ten hybrid je celkem malý (proto dle mého jsou u nás tak populární kombi) a na dlouhé cesty ne až tak přínosný) , přip. druhé auto bude nejspíše "nákupní taška" pro manželku a na to je hybrid zase drobet drahý, ač jinak i vhodný.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  08. 01. 2010 12:44

My provozujeme hybrid v Brně, takže provoz je sice menší, ale podobný Praze, tedy zácpy ve špičkách, popojíždění, obchvaty a výpadovky. Samozřejmě že v menším pojetí.

Auto je to zajímavé, ale nelze jej kupovat s pocitem úspory paliva či přírody. Je to spíše pro ty, co rádi něco zajímavého.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 01. 2010 17:59

Zdravím Vás pane Ondrašík. Jak se máte? Ač jsem myslel, že tenhle diskusní klub už budu ignorovat, nedalo me to, páč jsem tam zahlédl opět slovo HONDA a nemýlil jsem se... A opět jsem se pobavil. Musíte být na tu automobilku asi dost naštvaný, ale budiž. Pokuste si přečíst o hybridních vozech raději něco odborného, tenhle článek je spíš " polopatě " a nelze z něj vyčíst výhody a nevýhody. Víte, jsem taky z Brna a asi bych o Vás mohl - měl vědět, když "provozujete hybrid v Brně". Je to patrně Toyota, nebo Lexus... nebo? Rozhodně s Váma ale nemohu sohlasit s názorem na rekuperaci energie, tam je velká a otevřená budoucnost. Ale proč píšu. Dnes v noci, patrně po 01:00 hod. bude v ulicích Brna jezdit jeden vuz, který pohání motor s využitím rekuperační - odpadní energie. Nebudu vám psát víc...jestli ten povoz objevíte, najdete a představíte se řidiči vašim jménem (v kokpitu budu pravděpodobně sám), jezdíte se mnou a dáme řeč!! (népověda:nebude to Honda)

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  08. 01. 2010 18:22

Škoda že jste řekl tak pozdě, mohli jsme se sejít dva a rekuperovat spolu. Takto mám již bohužel program s jedním užraným turbo benzínem v horách.

Můj postoj k hybridům na základě vlastních zkušeností je znám a jiný nebude. Je to cesta, ale prozatím velmi nekvalitní, ale bez ní by ta budoucnost nešla. Ale to neznamená, že budu chválit něco, co je reálně zatím k ničemu. Za pár generací hybridů tomu může být jinak, ale nyní ne.

A že jsem tak smělý, je to sotva pár dnů, co byly v Brně mrazy tak - 15-20C. Jak dlouho Vám po startu jelo auto na akumulátory? Tedy pokud to jelo vůbec ;) Moc dlouho co? Taková letní kolona v centru je také skvělá co? Jak dlouho to v té koloně vydrží z rekuperace? Takže nedělejme tu z věcí, které funguji omezeně něco dokonalého.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 01. 2010 19:01

Škoda, ale čekal jsem to. Opět beru a toleruji Váš 1. i 2. odsek (Váš postoj, Váš názor...), ale ten třetí je opět jenom "slovo do války" a to se mi příčí. Buďte klidně smělý, ale ne arogantní... Nechci nic dokazovat, nemám to zapotřebí. Jen jsem myslel, že jste fanda a je to Váš koníček, tudíž by Vás to zajímalo. Takže, proto se "to" testuje v extrémech (dnešní noc je ideální!!), aby se vědělo a vidělo! Ale zatím není problém a jede to tak dlouho, jak vyžaduje (víte, ono to není elektromobil, ani perpetuum mobile)charakter pohonu a cílová skupina uživatelu...a s velkou rezervou!Ale hlavně : -15/-20 v Brně? To bych musel o tom vědět, to nebylo. Vím to hodinu po hodině dost přesně. A zácpy-letní kolony v Brně? Myslíte 10-20min. na Kolišti (výkop plynáren), nebo několikaminutové čekání na Dornychu, Cejlu, Svatoplukove, nebo "hypermarketing" v okolí Olympie, Avionu?? Nebuďte směšný... Brno je "nejmenší město a největší vesnice" na světě, nemyslím to hanlivě. Tak pěkný večer s turbo Ba v horách a ať vám nezamrznou lopatky na vrtulce! M.
PS: vše, co je "reálně ZATíM k ničemu" se musí testovat, vyvíjet a zdokonalovat...hledat využití, klady zhodnotit a zápory eliminovat. Zatracovat je jednoduché.

Odpovědět  |   | 
stoural  |  08. 01. 2010 23:34

heh, -15 az -20 bylo v Brne tak 3 tydny zpet.

Odpovědět  |   | 
Thor  |  09. 01. 2010 10:31

Radku, že víš o čem muvíš je zbytečná informace. To přece všichni vědí

Odpovědět  |   | 
Karel  |  08. 01. 2010 20:07

Proto je dost podivné, že se zatím moc nevyskytují naftové hybridy - nafta ideální pro stálou rychlost, elektro pro krátkou akceleraci. Inu počkejme.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 01. 2010 20:25

Tady by pravděpodobně odpadl model " zeleného " auta. Ale " Inu počkejme"...Moje slova. Krátkou akceleraci zatím bohatě ( a hlavně provozně nenáročně) nahradí ruzné funkce vznět. motoru krátkodobě zvýšit výkon, zvýšit krout.moment, jakou je např. " overboost " atd.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  10. 01. 2010 07:04

Problém nafty je mimo jiné v tom, že potřebuje podstatně delší čas na zahřátí než benzín a taky v tom, že aby diesel dodal stejný výkon jako benzín, tak musí mít buď turbo (nebo kompresor) nebo o mnoho větší objem, což znamená buď více choulostivých součástí nebo větší a mnohem těžší motor, což je při velké váze baterií problém.

Odpovědět  |   | 
xyz  |  10. 01. 2010 08:54

A taky diesel bude o dost vice trpet na neustale zhasinani a starty (nehlede na vetsi spotrebu elektriny k jeho natoceni).

Odpovědět  |   | 
fahrman  |  08. 01. 2010 07:18

v závislosti na stavu nabytí baterie ... opravte si to, zřejmě se však jedná jen o nepozornost

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  08. 01. 2010 11:52

Jasne, maji tam chybu. Oni mysleli nablytí baterie ...

Odpovědět  |   | 
Radon  |  08. 01. 2010 10:03

jako ekologické gesto a jako ukázka vyspělosti automobilky je to fajn, mít ty peníze vyhrazené na nákup auta tak bych o tom možná i uvažoval.
Ale v obecné rovině jsem zklamán, že po té spoustě let co tady máme automobilový průmysl neumíme postupovat rychleji. bez zásadní změny konceptu pohonu (vysokokapacitní baterie schopná pojmout i vydat s min. ztrátami velké množství energie, lehoučká, nezatěžující životní prostředí a s velkou životností je pořád sci-fi) a poměru výkonu k hmotnosti (typicky jednoho 80kg řidiče přepravuje do práce 1500kg stroj). Takže asi dříve spotřebujeme ropu, než něco zásadního vymyslíme

Odpovědět  |   | 
martan1981  |  08. 01. 2010 11:01

Myslim ze sa dost mylis. Cely tento vyvoj je umelo brzdeny. Inak by nemali sejkovia taziaci ropu a americania co ti ju predaju z coho zit. Za co by si potom postavili tu "malu" vezicku v Dubaji

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  08. 01. 2010 11:49

Toto je holy nesmysl, ale je velmi rozsireny mezi lidmi. Kdyby sejkove chteli neco brzdit, museli by se dohodnout i s ruskem, norskem, venezuelou, brazilii... myslis, ze je neco takoveho mozne? A koho by vlastne brzdili? Jak si takove brzdeni predstavujes. Jakoze nekde v toyote maji v laboratori zavreneho genialniho vedce a toho se snazi sejkove zabit? To je jen ve filmu.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  08. 01. 2010 12:22

Tady musím souhlasit s Broukem. Nevěřím tomu, že je někde pod pokličkou schovaná zázračná technologie a čeká se až na nějaký imaginární čas, kdy se vytáhne. Je to nesmysl z jednoho prostého důvodu a to, že člověk jako tvor, je od přírody chamtivý a jelikož jde v tomhle směru o velký prachy, tak je hodně nepravděpodobné, že by s tím někdo nevyšel na světlo světa. Někdo by to jednoduše nevydržel a za vidinou mega zisku by tu technologii použil, o tomto jsem přesvědčený. Na druhou stranu nejsem takový pesimista a nevěřím tomu, že se vyčerpají zásoby ropy úplně na nulu. Klaus ve své knize použil celkem trefnou poznámku a to, že doba kamenná taky neskončila tím, že by došly kameny, nebo doba bronzová, že by došel bronz, atd. Jde jednoduše o přirozený technologický vývoj a do té doby, tím myslím do vyčerpání fosil, se určitě zase na něco přijde

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  08. 01. 2010 13:24

Ono ze na nic neprijde, protoze uz se na to prislo a to hodne davno. Neni to ale levnejsi nez ropa, proto se na to nejezdi (vodik apod.), pripadne to ma jine nevyhody.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  08. 01. 2010 13:42

Ale přijde a všichni budem koukat jak z jara. Teď si to akorát člověk ještě nedokáže představit. Stejně tak jako si kdysi nedokázal představit cestu na Měsíc. To, na co se přišlo doposud, jsou jen začátky. Já jsem v tomto velký optimista.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  08. 01. 2010 13:48

Shimi, no nechme se prekvapit. Ale stejne si myslim, ze tato cast fyziky je tak probadana, ze nic prevratneho uz nas neceka. A to co prijde v budoucnu uz znaji vedci ted, jen to nedokazou aplikovat.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  08. 01. 2010 13:54

OK, tak si to budem pamatovat a za 30 let se sejdem u škopku a řekneme si, kdo měl pravdu

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  08. 01. 2010 15:21

Souhlasim

Odpovědět  |   | 
stoural  |  08. 01. 2010 23:35

Samozrejme, ze se ropa nevycerpa na nulu. Jde o to, ze ackoliv ropa porad bude, bude uz tak draha, ze se ji nevyplati ziskavat.

Odpovědět  |   | 
Tony  |  12. 01. 2010 14:52

Co to znamená, že bude tak drahá, že se nepvyplatí získávat? Pokud bude její cena hodně vysoko tak se snad o to víc vyplatí získávat ne?

Odpovědět  |   | 
jehovista  |  12. 01. 2010 17:06

On chtel asi rict, ze se na ni nevyplati jezdit.

Odpovědět  |   | 
janko  |  08. 01. 2010 15:45

Na margo zavretého vedca...stačí, aby nejaká firma, spoločnosť (môže byť ropná) odkúpila patent a technológia, respektíve jej využitie sa odkladá na dobu, kým si to tá spoločnosť nerozmyslí. Pritom ju môže vyvíjať a pustiť do sveta už celkom dobre vyvinutú, z peňazí zarobených na predaji suroviny. Môj názor, myslím si.

Odpovědět  |   | 
martan1981  |  09. 01. 2010 11:20

Vyborne, aspon jeden co vie ako to chodi. Brouk uz si to pochopil?

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  09. 01. 2010 11:31

Jasne, pochopil. Firma co vyvine prevratnou technologii, na ktere muze vydelat nepredstavitelnou sumu penez tuto technologii radeji utaji a nabidne nejakemu sejkovi za moc moc penez. A co kdyby byl nahodou sejk chytrej a poslal by je s tim do pr...? Dal uz si to domysli. Krome toho, uz se touto teorii nechci dal zabyvat, protoze kdo ma alespon zakladni znalosti z fyziky vi, ze auto se da pohanet uz dnes mnoha zpusoby. Ale vse je zatim mnohem drazsi, uz jsem to tu jednou psal.

Odpovědět  |   | 
Masorad  |  09. 01. 2010 12:33

Nepochopil. Firma, ktora vyvinie prevratnu technologiu si ten patent bude chciet ponechat a mozno nejakym sposobom vypustit, ale za nikym nepojde. Ten Sejk pride za nimi sam a kupi ten patent za take peniaze, ze tu firmu umlci spolu s patentom. Oni sa predsa boja toho, ze niekto pride s niecim revolucnym a znici ich. Kolko super vynalezov bolo zatratenych kvoli tomu, ze niekomu sa to nepaci a pretoze by im mohol dojst dobre vynasajuci kseft napriklad s ropou.

Odpovědět  |   | 
ToMMyK  |  09. 01. 2010 15:11

Kolko?

Odpovědět  |   | 
Masorad  |  09. 01. 2010 23:05

Videl som nejaky dokument, kde rozpravali co vsetko vedci vynasli este niekolko desiatok rokov dozadu a boli to veci dobre, ale "ututlali" sa kvoli moznym uslym ziskom. Fakt si uz nespominam o ake veci sa jednalo, videl som to davnejsie, ale boli to veci, ktore sa vyvinuli znova a pouzili sa v neskorsej dobe. A napriklad japonci vyvinuli pohon auta na vodu, ktory funguje na chemickej reakcii, kde sa z vody izoluje vodik a dalej funguje tak ako vsetky vodikove agregaty. Nema to sice nejaky ohurujuci vykon, ale funguje to. Samozrejme lobbing je na takej urovni, ze sa to nedokaze pretlacit do praxe a tym padom sa staty produkujuce ropu nemusia bat o svoje zisky.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  09. 01. 2010 23:46

1. Je potreba omezit akcni filmy a sci-fi serialy. To k tomu prispevku pred timto.
2. Auto na vodu. To prece neni novinka, rozlozit vodu na H a O a potom to spalovat, ale za jakou cenu? Koupil by sis zitra Fabii na vodu za 10 milionu Kc (kdybys na to mel), nebo radeji Fabii na benzin za 300 tisic Kc?

Odpovědět  |   | 
Masorad  |  10. 01. 2010 12:01

1. na akcne filmy a serialy sa nedivam
2. teraz by mozno stala 10 mil., ale keby to zacali vyrabat vo velkoseriach, tak by sa ten vyvoj zaplatil a uz by nestala 10mil. ale dajme tomu 400tisic a to uz by som rozmyslal ci si kupim 300tis. fabiu na benzin alebo 100 prihodim a budem jazdit na vodu.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  10. 01. 2010 15:28

Taky bych si koupil tu na vodu za 400, ale je to jen sen. Rozlozit vodu stoji mnohem vic energie, nez samotny pohon auta. V tom to je. Vsechno je o promene energie.

Odpovědět  |   | 
mato  |  11. 01. 2010 09:07

staci si pozriet dokument "who killed electric cars", je to elektrickych autach, ktore dokonca predstavavovali v starych casopisoch "stop", velke naftove spolocnosti zlikvidovali aj uz v premavke pouzivane auta (lebo boli na prenajom), vsetky auta isli na zosrotovanie, policia zhabavala auta ludom, ktori bojovoli za zachovanie tychto aut

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  10. 01. 2010 07:15

On to zase tak velký nesmysl být nemusí, stačí se podívat na zmiňovanou Brazílii. Když měli problém s nedostatkem ropy, tak byli "okamžitě" schopní přejít na auta spalující ethanol s benzínem. Poté co objevili na svém území velká naleziště ropy byl ethanol opět odunut na druhou kolej ikdyž tam funguje dodnes a Brazílie je myslím největším producentem bioethanolu, který vozí i do zaostalé Evropy. V Brazílii začali bioethanol používat už v 70. letech 20. století, zatímco mi z něj děláme zázrak teprve posledních pár let.

Odpovědět  |   | 
petr  |  11. 01. 2010 07:31

Všechny vlády jsou jen banda zkorumpovaných parchantů, která za prachy udělá cokoli. Zářným příkladem je Velká Británie, která za ropný kšeft propustí klidně i teroristu z Lockerbie.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  08. 01. 2010 12:50

Jasne, kvuli Burj Al-Arab se cely svet brzdi, jasna paka! Prosim te vzpamatuj se, z paliv zdaleka nejvice profituji vlady ve vsech moznych zemich. Samozrejme, ze sejkove se maji dobre, ale proc by to melo byt jinak? Me podstatne vic vadi, ze sejk prodava ropu mnohem levneji, nez kolik si bere stat.

Odpovědět  |   | 
martan1981  |  08. 01. 2010 11:02

Presne ako pises, az ked spotrebujeme poslednu kvapku ropy, uvidis ako rychlo odrazu pojde vyvoj.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  08. 01. 2010 11:51

Az se spotrebuje posledni kapka ropy, jezdit se bude dal, na neco jineho. Ale uz to nebude tak levne jak ropa. Ropu nam pripravila matka zeme bez toho, aby jsme museli pohnout prstem. Staci ji jen vytahnout. Dalsi premena energie (na pohybovou) uz nas bude stat vic.

Odpovědět  |   | 
Radon  |  08. 01. 2010 13:34

jasně že ropu něčím nahradíme, v dopravě elektřinou, v elektrárenství atomem, v chemickém průmyslu jiným dražšími postupy ... ale tzn. že většina z nás začne jezdit MHD a ceny všeho se zvednou nejméně na dvojnásobek při nezměněném platu což povede ke snížení životní úrovně, která se projeví mj. na zániku zbytných služeb (rekreace, solárky, restaurace ...) což zase povede k rostoucí nezaměstnanosti a kruh se uzavře. Že na poslední chvíli vymyslíme nějaké nové technologie si může myslet jen blázen nebo puberťák s nulovými zkušenostmi. Spíše budeme rádi, jestli to jako civilizace ustojíme (bez jistých regulačních prvků, kterých jsou plné dějiny). To že to nedopadne dobře je vidět i z postoje těch které volíme.

Odpovědět  |   | 
stoural  |  08. 01. 2010 23:38

Abys tu ropu mohl nahradit elektrinou, musis byt na to pripraven.

A to dnesni svet neni ani omylem.

Odpovědět  |   | 
stoural  |  08. 01. 2010 23:37

Az dojde ropa, skonci to. Protoze pak uz bude pozde neco vyvyjet. Postavit novou jadernou elektranu? Nehrozi Neni ropa = defacto skoncis na takove trivialite jako je doprava soucastek

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  09. 01. 2010 11:39

Ale podivejme se na vizionare...

Albert: Ricku, privez mi ty regulacni tyce do prvnich dvou bloku.
Rick: Nemuzu, nemam benzin.
Albert: Tak si natankuj!
Rick: Nemaji ani na pumpe. Ty voe, videls zpravy?
CNN: Dosla ropa, dosla ropa...
Albert: Tak to jsme v prdeli. Nemuzeme dopravovat soucastky, jiz nic nevyvineme...BUM!

Odpovědět  |   | 
Radon  |  09. 01. 2010 17:45

myslím že náš problém je právě v tom, že nemáme ty vizionáře:
- stavíme dálnice a zahušťujeme silnice namísto rozvoje elektrifikované dopravy (=např. něco jako mimoúrovňové rychlotramvaje ve městech)
- suroviny pro energii dovážíme, ale neděláme nic pro to, aby jsme tu závislost omezili (státní podpora výstavby pasivních domů, dotažení zatím drahé a nespolehlivé technologie tepelných čerpadel ...)
- vyvážíme uhlí a jiné suroviny zatímco ty prozíravější státy raději dovážejí ropu i když ji mají na svém území a politicky a vojensky se angažují v zemích bohatých na suroviny
Žádná naše vláda si zatím nezadala vypracování studie jak bude fungovat tento stát za 20-40-60let pokud zdraží energie o 50-100-200% a jak by se bylo vhodné na to připravit dokud jsou ceny energií ještě snesitelné. To bych si rád početl ...
Ale je fakt, že pro horních 10.000 se pak životní úroveň až tak moc nezmění, spíše naopak, takže je ten pštrosí systém normální

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  10. 01. 2010 10:20

Praha je protkána hromadnou dopravou jako snad žádné město na světě. Počet osobních aut je však v praze téměř 1:1 s počtem obyvatel. Dá se říct s nadsázkou, že čím větší hustota MHD tím větší počet soukromých aut. MHD v praze má rozpočet cca 12 miliard a na jízdném vybere odhadem 1 miliardu. Sakra, kde jsou ty výhody. Kdo to bude pořád platit ten luxus mhd. Na to, aby nějaký zelený pozér jezdil za deset korun v tramvaji mu musí někdo připlatit stodeset korun.

Odpovědět  |   | 
jehovista  |  12. 01. 2010 07:08

Kdyby ten zelenej pozer nejezdil MHD, tak by po Praze nemohla jezdit auta. Predstav si, ze by vsichni presedlali na auta.

Odpovědět  |   | 
petr  |  11. 01. 2010 07:24

Nebýt zelených pablbů, tak už se začaly stavět další bloky Temelína + plánuje se stavba další nové jaderné elektrárny.

Odpovědět  |   | 
King  |  21. 01. 2010 12:21

Musí opravdu pochválit autora článku, je mimořádně povedený, a to jak z hlediska faktického, tak co se čtivosti týče.

Jen bych doplnil dvě drobnosti a vyslovil asi tři mírné nesouhlasy.

Insight jízdy samostatně na elektřinu schopen JE, jen není možné tento elektrický režim zvolit, z pochopitelných důvodů. Dokonce na elektřinu lze jet i vyššími rychlostmi, než u Civicu, ten to dokázal kolem 50-55 km/h, Insight totéž zvládne i v sedmdesáti. Je k tomu třeba velmi jemná noha na plynu a rovná silnice.

Uzavírání ventilů při rekuperaci se sice jmenuje VCM, ale de facto je to jeden z režimů, které umožňuje systém i-VTEC. Uzavření totiž způsobí skoková změna zdvihu VTECu.

Nyní k těm výtkám - na žádném nízkém posazu sand není nic komického, komický mi připadá spíše posaz vysoký. Stejně tak si nemyslím, že by se HIH v koloně pohyboval skokově, chce to jemně na pedál, točák elektromotoru je k dispozici od nuly. A konečně - co se spotřeby týče, cítil jsem jakoby mírné rozčarování, čemuž úplně nerozumím. Podle fotek bylo auto testováno na sněhu, jenž představuje (ať už jako břečka nebo jako uježděný) pro auto zvýšenou zátěž, navíc tu máme faktor zimních pneumatik, které zvyšují spotřebu a v neposlední řadě zimní obodobí, které, jak známo, spotřebu zvyšuje samo o sobě též. Takže mě naopak přijdou zaznamenané výsledky až překvapivě dobré, tím spíš, když čtu, jak dokáží na hybridech "stát" různí jiní redaktoři v jiných médiích.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků

Nejčtenější články

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro
Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo