Test: Honda HR-V 1.6i

Typického představitele kategorie SUV (Sport Utility Vehicle) jsme testovali v závěru podzimu. K dispozici jsme měli pětidveřový model Honda HR-V 1,6i poháněný benzínovým motorem objemu 1590 ccm.
Test: Honda HR-V 1.6i
Jedná se o slabší (77 kW/105) ze dvou možných výkonových verzí. Námi testovaný vůz byl vybavený automatickou převodovkou CVT. Výkonnější model s proměnným časováním zdvihu ventilů VTEC má k dispozici pouze manuální převodovku. Hondu HR-V pohání v běžných podmínkách kola přední nápravy, v případě potřeby se automaticky přiřazuje pohon zadních kol. Jedná se o systém tradičně nazývaný Real Time 4WD. Ověřili jsme schopnosti Hondy nejen na silnici, ale vzhledem k roční době i v náročnějších terénních podmínkách. S modelem HR-V jsme najezdili bezmála tisíc kilometrů.

Na silnici Honda potvrdila, že ani vyšší stavba karoserie není na překážku ostřejší sportovní jízdě. Klepněte pro větší obrázekVyspělý podvozek umožňuje podobný styl řízení jako s vozy klasické koncepce s nižším těžištěm i v členitém terénu plném zatáček. Boční náklon je minimální. Honda HR-V je poměrně úzká, uplatní se zejména na silničkách nižších kategorií, kde ji neomezuje ani horší povrch. V takovém případě se uplatní její "poloterénní" původ sportovně užitkového vozu. Průjezdnost terénem je závislá na kvalitě zvoleného obutí. Hondu jsme měli možnost vyzkoušet v prudkých šumavských výjezdech i sjezdech mimo pevné silnice a příjemně nás  překvapila. Přesto jsme si s ní netroufali na opravdu těžké rozbahněné tratě, nemůžeme proto přesně posoudit mezní hranici, kudy Honda HR-V ještě projede a kudy již nikoli.

Brzdový systém ABS doplněný elektronickým rozdělovačem brzdných sil EBD je přesně to, co dává řidiči jistotu, že dobrzdí bezpečně i velmi malé vzdálenosti. Opět se však nedoporučuje zkoušet mezní hranici. I vyspělá technika nedokáže nahradit řidiče a jeho správný odhad.

Pohonná jednotka je podle tradice značky vysokootáčkový benzínový motor, který svou nejvyšší hodnotu točivého momentu 135 Nm produkuje při 3 400 otáčkách/min. Maximální výkon námi testované slabší verze 77 kW/105 k je k dispozici až za hranicí 6000 otáček. V praxi to znamená, že Klepněte pro větší obrázeklehká Honda HR-V solidně zrychluje z klidu i s automatickou převodovkou, avšak kolem pásma 80 - 90 km/h nastává trochu útlum. Udávanou maximální rychlost 152 km/h (s automatickou převodovkou) se nám podařilo překročit, manuální převodovka slibuje nejen o 10 km/h vyšší maximum, ale také o celou vteřinu rychlejší rozjezd z klidu na 100 km/h, tedy za 12,8 sec.

Pětidveřová karoserie je samozřejmě delší než třídveřová a také rozvor náprav je u tohoto modelu natolik dostatečný, že cestující na zadních sedadlech najdou dostatek místa pro své nohy. Zadní lavice je sklopná v poměru 1:1, pro případného třetího cestujícího vzadu uprostřed to znamená, že drobnou štěrbinku mezi opěradly pocítí právě uprostřed zad. Oba krajní pasažéři mají o poznání komfortnější sezení. Základní zavazadlový prostor je průměrný hodnotou 285 l, avšak sklopením zadních sedadel se délka rovné úložné plochy více než zdvojnásobí a také celková plocha i objem umožní bez problému převážet rozměrné předměty jako např. tři a při troše šikovnosti i čtyři jízdní kola v rozloženém stavu včetně dalších "měkkých" zavazadel.

Přístrojová deska je příkladně přehledná, interiér působí elegantně, bez zbytečných "parádiček". Spolujezdec vedle řidiče disponuje dokonce dvěma uzavřenými odkládacími schránkami nad sebou, cestující vzadu mohou využít výsuvný držák pro nápoje. Přes praktičnost a eleganci interiéru působí Klepněte pro větší obrázekzvolené plasty poněkud chladně.

Udávaná spotřeba 8,4 l v kombinovaném cyklu je dokonce o 0,2 l nižší než s manuální převodovkou. V reálném provozu jsme ji o nějakou tu desetinku překročili. Spotřeba výkonnější verze 1,6i VTEC (91 kW/125 k) není ovšem vyšší, jak naznačují nejen údaje  výrobce, ale také zkušenosti kolegů. V tomto bodu je třeba poznamenat, že nová generace 2002 motorů Honda nabízí výrazný posun směrem ke snížení spotřeby paliva, což nedávno odhalil i test nového velkoprostorového modelu Stream. Klepněte pro větší obrázek

V letošním roce prochází Honda HR-V drobnými úpravami, k vidění bude již počátkem března na ženevském autosalonu. Model 2002 působí robustněji především díky mohutnějším nárazníkům vpředu i vzadu. Interiér si uchovává tvary i členění prvků, ale více nyní převažuje černá barva v kombinaci s kovově stříbrnými detaily.

Minitest Peugeot 5008 1.6 PureTech GT-line: Kočkopes? Spíš něco za něco

Peugeot 5008 1.6 Pure Tech (minitest)

Sedm samostatných sedadel, obrovský kufr, vynikající variabilita a žádný pohon všech kol. Podle Francouzů SUV, podle nás benzínový minivan umně maskovaný za crossover.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 196 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků