Test Honda FR-V i-CTDi: naftové eso pro šest

Vyzkoušeli jmse Hondu FR-V s turbodieselem 2,2 i-CTDi. Vyrovná se svými kvalitami pružné a úsporné benzinové osmnáctistovce?
Seznam kapitol
  1. Přerostlá formule, Jak neurazit milenku ani manželku?
  2. Univerzální voják, Brutální Nikita v zatáčkách, Skvělá ovladatelnost
  3. Utopeni prostorem, Naměřená dynamika a zrychlení, Nafta jí sluší, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Honda nemá velkou tradici ve výrobě MPV a nemůže se měřit s tradičními výrobci vozů této kategorie. Jenže Honda se nikdy nenechala zahanbit, a tak v roce 2004 v rámci modelové ofenzivy představila originální MPV se třemi místy vpředu stejně jako vzadu. Pod jeho kapotou ovšem tehdy bily jen dva benzinové čtyřválce o objemu 1,7 a 2,0 litru. Teprve v roce 2005 se představil zbrusu nový turbodiesel 2.2 i-CTDi pod kapotou efervéčka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přerostlá formule

Od komformně pojaté přední masky se dynamicky zvedají přední světlomety s čirou optikou, zvedající se linku zachovává i přední nárazník integrovaný s karosérií. Zkosení krátké kapoty připomíná nejvíce Mercedes třídy B, případně přes velikostní disproporci mercedesovské áčko. To připomene i rozměrné čelní sklo s odvážným sklonem. Na ně navazují vnější zpětná zrcátka ukotvená za malým trojúhelníkovým sklem v A sloupku.

Přední nárazník má zajímavě řešené prolisy, kromě středového grilu jsou to výrazné boční profily s prostorem pro zabudování předních mlhových světel. Za zmínku stojí i ostře řezané přední světlomety, jejichž vnitřní roh tvoří integrované ukazatele směru.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Krabicovitý profil vpředu odlehčuje prolis v předních blatnících, tvořící linku k čelnímu sklu a bočnímu prosklení. Mohutný A sloupek je odlehčen malým trojúhelníkovým sklem, rozměrné přední i zadní dveře mají spíše klasické tvary, než aby provokovaly. Dynamiku zádi vytváří zvedající se boční linka a obdobně tvarované zvedající se okno nad zavazadlovým prostorem za C sloupkem. Linku pak dokončují do boku protažené koncové svítilny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Záď vozu je stejně hravá a netradiční jako příď, připomínající spíše přioděný hatchback. Jak se to Hondě podařilo? Klasická MPV udržují zadní linku takřka rovnou, jako by se jednalo o dodávku. Ne tak Honda. Ta zkosila prosklení pátých dveří a zalomením v polovině zadního skla dosáhla vizuální dynamiky u MPV nevídané.

Záď je rozdělena prolisem v úrovni koncových svítilen s čirými kryty a kouřovým zabarvením ukazatelů směru. Pod tímto prolisem je umístěna chromovaná lišta a hned pod ní v kosodélníku umístěná registrační značka. Na ni navazuje do karosérie integrovaný zadní nárazník. Trochu neharmonicky nebyla do nárazníku zakomponována koncovka výfuku, a tak spolu s katalyzátorem ční pod nárazníkem.

Jak neurazit milenku ani manželku?

Představte si, že byste měli najednou odvézt svou právoplatnou manželku i novou milenku? Kam kterou posadit? Jak to udělat, abyste neurazili manželku ani milenku? Řešení je nasnadě, když máte Hondu FR-V. Jednoduše si je obě posadíte vedle sebe a kocháte se jejich vzájemnou rivalitou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Přední sedadla jsou totiž hned tři, i když prostřední sedadlo zrovna neoplývá dostatkem místa. Pokud máte sklony k masochismu, hubenou manželku posaďte k oknu pravých předních dveří a uprostřed si nechte rozvalitou tchýni. Sice vás bude poměrně výrazně utiskovat, ale v případě nárazu máte lepší ochranu než s bočními airbagy, totiž živý štít.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prostřední sedačku můžete sklopit a na její zadní stěně rozdělat držáky nápojů pro vás i cestující vzadu, případně stačí jen odklopit část sedáku a vznikne šikovná polička hned vedle řidiče. Komu to nestačí, má plastovou zásuvku pod prostřední sedadlem.

Na zadních sedadlech mají všichni dostatek místa a užívají si ho plnými doušky dokonce i ve třech. Nezmínili jsme komfort pro řidiče. Měříte-li pod 180 cm, nebudete mít problém. Jste-li vyšší, čeká vás omlácené pravé koleno od tvrdého plastu přístrojové desky. Jinak je FR-V pohodlné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Před řidičem se kromě tříramenného volantu s tenkým věncem nachází analogový přístrojový štít, ve vyvýšené kapličce na středovém panelu najdeme audiosoustavu, řadu tlačítek, ještě níže je uložena malá přihrádka a nalevo od ní, tedy blízko k volantu leží kulisa řadicí páky. Řešení převzaté z dodávek se naplno osvědčilo a umožňuje právě sezení tří cestujících vpředu vedle sebe. Ještě jedna specialita se nachází přímo pod řadicí pákou. Je to táhlo ruční brzdy, další nezvyklá věc, která odlišuje FR-V od běžné automobilové konfekce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zavazadlový prostor má základní objem 439 litrů, sklopením zadní řady sedadel jej lze zvětšit až na 1 600 litrů. Polstrovaný prostor je dobře obestavěný, nepříliš vysoká spodní hrana pátých dveří přívětivá k zavazadlům cestujících. Pod rovným dnem se nachází plnohodnotné rezervní kolo a hever s nářadím.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Přerostlá formule, Jak neurazit milenku ani manželku?
  2. Univerzální voják, Brutální Nikita v zatáčkách, Skvělá ovladatelnost
  3. Utopeni prostorem, Naměřená dynamika a zrychlení, Nafta jí sluší, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků