56
Fotogalerie

Test Honda CR-V: ojetina do terénu?

Kapitoly článku:


Závěrem

Hondu CR-V řadíme do dnes velmi populární kategorie SUV, ačkoli v době vzniku tohoto modelu nebyla tato třída ještě konstituována a podobné vozy byly označovány jako „rekreační”. Toto označení je v případě modelu CR-V přiléhavé a naznačuje, že jde o vůz určený především pro běžné silnice, s prostorným a variabilním interiérem a podvozkem umožňujícím příležitostný pohyb i mimo komunikace se zpevněným povrchem. Z tohoto pohledu příliš nevadí, že Honda nemá uzávěrky diferenciálů ani redukční převodovku, kterou tehdy v dané kategorii disponovala třeba Suzuki Grand Vitara, která však díky tuhé zadní nápravě nebyla na normální silnici příliš stabilní.

Honda ext 05.jpgHonda ext 09.jpgHonda ext 02.jpgHonda ext det 99.jpg

A jsme u spotřeby. Přiznám, že mě výrobcem udávaná spotřeba benzínu v kombinovaném provozu rovných 10 l/100 km nenaplňovala optimismem, ale skutečnost byla ještě o něco horší. I při dodržování rychlostních limitů tak ve městě i na dálnici počítejte s apetitem okolo 11 l/100 km, pouze při vysloveně klidné jízdě v příměstském provozu se můžete dostat až k 8 l/100 km. Podle zkušeností uživatelů bývá překvapivě provedení s automatickou převodovkou často úspornější. Jedná se o velmi povedený model a za jeho hlavní nedostatky lze považovat malý kufr, absenci vznětového motoru v nabídce a právě vyšší spotřebu paliva šestnáctiventilového dvoulitru.

Názor z branže 

 Petr Suchánek.bmp

Petr Suchánek, manažer prodeje AAA AUTO 

Klady

  • pohodlný a prakticky řešený vnitřní prostor
  • solidní výbava
  • elegance
  • jízdní vlastnosti

Zápory

  • hlučnost motoru při vyšších rychlostech
  • vyšší spotřeba
  • pohon 4x4 nesnáší dobře vlhko

Častější závady

  • koroze výfukového systému
  • rychlé opotřebení mechanických částí jízdou v terénu (tlumiče, zavěšení kol, spojky)
  • nízká životnost akumulátoru (úzký, vysoký „formát”)

 

 Technické parametry

 

Stručné technické údaje

 

Počet válců/ventilů na válec

4/4

Zdvihový objem motoru/typ motoru

1 973 cm3/B20B

Nejvyšší výkon

94 kW/5 500 ot./min.

Nejvyšší krouticí moment

182 N.m/4 200 ot./min.

Zrychlení z 0 na 100 km/h

10,5 s

Nejvyšší rychlost

175 km/h

Převodovka

Man., 5 st.

Spotřeba paliva město/mimo město/kombin.

12,6/8,6/10,0 l/100 km

Rozvor náprav

2 620 mm

Rozchod kol vpředu/vzadu

1 535/1 535 mm

Hmotnost pohotovostní/užitečná

1 430/460 kg

Délka/šířka/výška

4 520/1 750/1 705 mm

Zákl./max. objem zavazadlového prostoru

374/668 litrů

 

Srovnání s konkurencí

Honda CR-V - konkurenti

Orientační cena

Toyota RAV 4 2,0i

220 000 Kč

Suzuki Grand Vitara 2,0i

230 000 Kč

Opel Frontera 2,2i

245 000 Kč

Subaru Forester 2,0i

240 000 Kč

Land Rover Freelander 1,8i

210 000 Kč


  

Vůz k testu zapůjčila společnost AAA Auto.

Partnerem sekce pro slovenský trh je Autobazar EU, www.autobazar.eu

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud