Test: Honda CR-V 2.2 i-DTEC – na shledanou!

Osud aktuální generace Hondy CR-V se nezadržitelně blíží ke konci. Že to je špatná zpráva? Ale kdeže, rýsuje se možnost pořídit zajímavé SUV za ještě zajímavější peníze.
Seznam kapitol
  1. První dojem klame, Interiér: co chcete měnit?
  2. Ne SUV, ale MUV, Diesel na úrovni
  3. Český ideál, Na shledanou
  4. Fotogalerie

Honda CR-V je dalším z celé řady modelů spadajících do čím dál větší kategorie SUV. Aktuální generace figuruje na trhu už od roku 2006, takže je jasné, že nadešel nejvyšší čas na odebrání se ze scény a přenechání svého místa v nabídce novějšímu, modernějšímu a snad i lepšímu nástupci.

Honda představila v Ženevě koncept nové generace modelu CR-V. Podobně, jako tomu bylo v nedávné minulosti hned u několika případů, také tentokrát jde o „koncept“, který už prakticky odpovídá finální podobě, což potvrzují také zástupci této japonské automobilky s tím, že se budou měnit už pouze vyložené drobnosti. Definitivní sériové provedení se představí v Paříži, na český trh dorazí novinka na podzim. Aktuální provedení modelového roku 2012 to má tedy definitivně spočítané, proč jej testujeme?

Test Honda CR-V 2,2 i-DTEC: drží své pozice

Test Honda CR-V 2,2 i-DTEC: drží své pozice

Důvod je prostý. Honda připravila pro modelový rok 2012 drobná vylepšení, přehodnotila výbavu a hlavně, což je v tomto případě asi nejdůležitější, upravila ceník. Model CR-V totiž patřil prakticky od začátku k poměrně drahým SUV. To se bude s blížícím se příchodem nové generace měnit, takže se rýsuje dost zajímavá možnost na koupi nového automobilu. Otázkou pouze je, zda CR-V má i po pěkné řádce let svého účinkování na trhu v porovnání se stávající konkurencí co nabídnout.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Designem asi mnoho lidí neohromí. Vzhled ale není to nejdůležitější.

První dojem klame

Design prodává, to je známé pravidlo, které platí čím dál více. Pokud je u Hondy CR-V něco zastaralé, pak to je právě vzhled. Budu mluvit sám za sebe a řeknu, že se mi tohle japonské SUV nikdy moc nelíbilo. Zpočátku jsem k němu zaujal postavení ve stylu „dobrý, zvyknul bych si“, nicméně časem jsem přehodnotil svůj názor na „tohle se mi nelíbí ani trochu“. Design je jedním slovem zvláštní.

Pokud sdílíte stejný názor na design, pak vás chci pouze upozornit na fakt, že první dojem, který není zrovna dvakrát ideální, dost klame. Tohle auto má i po letech spoustu výhod, jen ten design citelně zestárnul. Z čistě pragmatického hlediska samozřejmě nejde o žádný zásadní problém, ale v dnešní době mám občas pocit, že zákazníci mají ke koupi toho kterého auta spoustu důvodů, přičemž těch pragmatických ale tak trochu ubývá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Testované provedení dostalo atraktivní lak karoserie. Hned auto vypadá mnohem lépe.

Interiér: co chcete měnit?

Také o interiéru se dá říci, že první dojem klame. V neustálé masáži měkčených plastů, což se považuje za nepochybnou známku dech beroucí kvality, by se člověk mohl posadit do Hondy CR-V a vzápětí by zase fofrem vystoupil s tím, že v takhle plastovém autě přece cestovat nebude. Ano, uznávám, že vzhledem k pořizovací ceně nedělá ani interiér na první pohled patřičně hodnotný dojem, ale…

Test: Renault Koleos 2.0 dCi – rozdílem třídy

Test: Renault Koleos 2.0 dCi – rozdílem třídy

Vzpomeňme si na nedávno zveřejněný test Renaultu Koleos. Podobně velké francouzské SUV stálo v nejvyšší výbavě zhruba stejně, jako testovaná Honda CR-V a podle fotek budilo dojem minimálně třikrát luxusnějšího auta. Během týdne ovšem člověk zjistí, že na pořekadle o tom, kterak není všechno zlato, co se třpytí, přeci jen něco je a trochu ze svého původního francouzského nadšení ubere. U CR-V je tomu přesně naopak. Jistě, všude najdete tvrdé šedivé plasty, které ovšem vydrží a hlavně zpracování všeho je už na první pohled minimálně o třídu lepší, než v případě zmiňovaného Renaultu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
V interiéru převládají tvrdé plasty, taková už je realita. Zpracování je výborné.

A to není všechno, čím déle člověk jezdí s touhle Hondou, tím více zjišťuje, že je interiér vlastně navrhnut velmi chytře. Složité tvary se časem okoukají (vzpomeňme na současné modely Ford, které nejprve vzbudily nadšení futuristickou palubní deskou, na ni ovšem s odstupem času spousta kolegů z různých redakcí nadává). Jednoduché tvary se neokoukají a hlavně jsou jednoduché. Honda CR-V z tohoto těží na největší možnou míru. Člověk sem sedne a hned ví. Přístrojový štít s pro někoho možná lacinou grafikou taktéž estéty asi nenadchne. My tu ovšem nejsme na výstavě. Při každodenních jízdách naopak řidič ocení příkladnou přehlednost. Nic jiného přece není potřeba.

Osobně doufám, že nová generace zůstane stejně jednoduchá jako ta současná. Myslím si, že není potřeba nic zásadně předělávat. Ano, s ohledem na občas přehnané potřeby evropských zákazníků jsou měkčené plasty nevyhnutelné (považme, už i Subaru důrazně na tiskové konferenci upozorňovalo na fakt, že XV má měkčený plast všude možně), nic jiného se měnit nemusí. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. První dojem klame, Interiér: co chcete měnit?
  2. Ne SUV, ale MUV, Diesel na úrovni
  3. Český ideál, Na shledanou
  4. Fotogalerie
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků