Test: Honda CR-V 2,0i

Před pěti roky stanovila Honda modelem CR-V laťku kvality v nově se tvořícím segmentu SUV hodně vysoko. Nová Honda CR-V je na první pohled větší svého předchůdce. Testovali jsme model CR-V 2,0i ES s automatickou převodovkou.
Test: Honda CR-V 2,0i

Sveze vás všude

Honda CR-V současné generace je stejně jako starší model určený především pro jízdu na silnici, případně v mírném terénu. Netváří se jako pravý „off road“ a také to zájemcům o svezení o sobě netvrdí. Jde o poctivou hru: Svezu vás všude, kam vede i ta nejhorší cesta, ale po skalách nebo blátivými roklemi se mnou raději nejezděte!

Honda CR-V opět sází na systém Real Time 4WD, tedy stálý pohon předních kol, přičemž zadní se automaticky přiřazují prostřednictvím hydraulicky řízené lamelové spojky. K dispozici není redukční převodovka, ale díky kratšímu prvnímu převodovému stupni získalo CR-V oproti předchůdci výrazně větší porci točivého momentu na kolo při rozjezdu. Tím se posílily terénní schopnosti vozu. K nim přispívá i tužší karoserie a stabilnější podvozek. Řidič s posádkou to ocení nejčastěji na pevných silnicích, kterými se Honda CR-V pohybuje stejně jistě jako automobil střední třídy. Minimální rušivé náklony v zatáčkách, skvělá aerodynamika při rychlé jízdě po dálnici. Tu umožňuje inovovaný dvoulitrový benzínový motor s proměnlivým časováním a zdvihem ventilů nazvaný i-VTEC.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Skvělá pohonná jednotka

Motory bývají chloubou automobilů Honda a dvoulitr i-VTEC (110 kW/150 k) opět patří k „lahůdkám“ své objemové třídy. Příjemný svist vysokých otáček se ani ve vyšších rychlostech nemění v nadměrnou hlučnost. Tu ku podivu nezpůsobuje ani vyšší stavba karoserie typu SUV. Honda CR-V našla optimální vyladění aerodynamiky. I z toho je zřejmé, že vůz je určený především na silnice.

Maximální rychlost 177 km/h se v případě automatické převodovky snižuje na 167 km/h. Zrychlení 10,0 a 11,9 (AT) vteřiny z klidu na sto patří mezi absolutní špičku v tomto segmentu. Benzínový dvoulitrový motor i-VTEC sice získal oproti předchůdci "pouze" dva kilowatty výkonu navíc, avšak plných 10 Nm točivého momentu na současnou hodnotu 192 Nm/4000 ot./min. Výsledkem je nejen o půldruhé vteřiny kratší akcelerace „z klidu na sto“, ale větší pružnost v celém rozsahu otáček. Starší model například zrychloval z rychlosti 80 km/h na 120 km/h během 18,7 sekundy, nová Honda CR-V to zvládne za 16,4 sekundy. 

Spotřeba paliva přitom není nijak dramatická. Podle výrobce v kombinovaném režimu 9,1 l/100 km jízdy. V případě automatické převodovky přibudou pouze dvě desetinky litru navíc. V testu se honda ukázala o něco žíznivější. Při objemu nádrže 58 litrů jsme „z plné nádrže“ najeli 456 km do rozsvícení kontrolky paliva. Při předpokládaném dojezdu dalších 80 až 100 km nám vychází průměrná spotřeba těsně nad hranicí 10 l/100 km. Tato hodnota odpovídá 171 cm vysokému automobilu, který váží 1529 kg (pohotovostní hmotnost). Honda tradičně nemá k dispozici palubní počítač.

Klepněte pro větší obrázek

Prostorný a pohodlný interiér

Nové CR-V je významně prostornější, zavazadelník pojme minimálně 527 litrů nákladu. Zadní sedadla umožňují značné úpravy, například celkový posun vpřed. Posunout lze třeba jen jednu část asymetricky dělené lavice (3:2). Zadní sedadla je možné sklopit a honda se tak promění v malý náklaďáček. Zcela rovná podlaha pojme třeba dvě horská kola v nerozmontovaném stavu nebo 1568 litrů jiného nákladu. Tato hodnota se měří pouze k hraně oken. Pokud bychom vůz naložili až po střechu, objem pro náklad vzroste nad úctyhodných 2000 litrů. Zadní sedadla je také možné sklopit do lůžkové úpravy, stejně lze manipulovat i s předními sedadly. Zavazadlový prostor se otevírá buď celý do strany nebo pouze zadní výklopné okno vzhůru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

V celém interiéru zvolila Honda kombinaci látky s kůží, která se uplatňuje především na přístrojové desce a volantu. Řidič má k dispozici ergonomicky dobře řešené „pracoviště“, ve kterém je snadná orientace. Ovládání automatické převodovky je umístěné poměrně vysoko na přístrojové desce mezi volantem a středovým panelem. Ten působí mohutně a nepostrádá jistou eleganci. Zajímavě umístěná je ruční brzda, která v odbržděném stavu tvoří levý sloupek centrální části středového panelu. Dominantou této části vozu je ovládání klimatizace s automatickou regulací teploty. Ta je součástí standardní výbavy vozu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Rozsáhlá standardní výbava

Součástí základní výbavy je také řada bezpečnostních prvků a rovněž některé prvky luxusní. Brzdový systém ABS zkvalitňuje rozdělovač brzdných sil EBD. Oba čelní airbagy doplňují boční airbagy na místech řidiče a spolujezdce. Samozřejmostí je posilovač řízení a kotoučové brzdy na všech kolech. Zejména v horkém létě je příjemná automatická klimatizace stejně jako v zimním období vyhřívaná zpětná zrcátka. Ta se ovládají elektricky podobně jako posuv bočních oken. K dispozici je autorádio s CD přehrávačem a čtyřmi reproduktory a také například ukazatel vnější teploty. Samozřejmostí je dálkově ovládané centrální zamykání vozu. Do základní výbavy patří i disky kol z lehkých slitin.

Honda CR-V druhé generace je technicky vyspělejší, prostornější a dynamičtější vůz s lepší jízdní stabilitou než stejný model generace první. V záplavě současných automobilů SUV na trhu však nepůsobí tak originálně jako předchůdce. Ten v roce 1997 způsobil malou revoluci, když nastolil základní kritéria nové automobilové třídy. Nová Honda CR-V je kvalitně zpracovaný vůz poněkud konzervativního designu. Není určený do těžkého terénu.

Honda CR-V 2,0i ES  stojí 849 000 Kč, model s automatickou převodovkou pak 879 000 Kč.

Ve zkratce

Motor

  • Motor: vpředu příčně uložený zážehový čtyřválec s rozvodem 2xOHC
  • Objem: 1998 ccm
  • Max. výkon: 110 kW/150 k při 6500 ot./min.
  • Max. točivý moment: 192 Nm/4000 ot./min.

Podvozek

  • vpředu: nezávislé zavěšení kol na příčných ramenech, vzpěry McPherson, vinuté pružiny
  • vzadu: nezávislé zavěšení kol na dvojitých lichoběžníkových ramenech, vinuté pružiny

Karoserie a rozměry                      

  • Karoserie: pětidveřová pětimístná karoserie kombi, zadní dveře zavěšené, vpravo, samostatně otevíratelné zadní okno
  • Délka x šířka x výška: 4575 x 1780 x 1710 mm
  • Rozvor: 2630 mm
  • Rozchod kol př./zad.: 1540/1555 mm
  • Objem zavazadelníku: 527 - 1568 l
  • Pneumatiky: 205/70 R15

Terénní hodnoty

  • Světlá výška: 200 mm
  • Křížení náprav: 155 mm
  • Přechodový úhel: 18°
  • Nájezdový úhel př./z: 29°/24°
  • Brodivost: 300 mm

Jízdní výkony

  • Nejvyšší rychlost: 177 km/h (AT - 167 km/h)
  • Zrychlení 0 - 100 km/h: 10,0 s (AT - 11,9 s)
  • Spotřeba (EU 93/116): 11,7 - 7,7 - 9,1 l (město - mimo město - kombinace)
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků