Test Honda CR-V 2,0 vs 2,2 iCTDi: nafta, nebo ..?

Nevíte si rady při výběru SUVéčka? Dnešní dvojtest vám pomůže. Porovnali jsme dvě verze nové Hondy CR-V.
Seznam kapitol
  1. Historie CR-V, Design nové generace, Interiér
  2. Motory, Nafta, nebo benzín?, Jízda s CR-V
  3. Kterou vybrat? Cena a výbava, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

Stručná historie modelu CR-V

První generace přišla na evropský trh již v roce 1997 a lze ji považovat za jednoho z průkopníků segmentu SUV. První CR-Véčka poháněl dvoulitrový zážehovým čtyřválec s výkonem 128 koní. Ten na téměř 1,5 tuny těžký vůz tak tak stačil. Pětirychlostní převodovka odstupňována do „krátka“ nebyla příliš vhodným kandidátem na lámání dálničních rekordů. Navíc spotřeba při větší zátěži dramaticky rosta. Svěžejší jízda si žádá o deset litrů paliva a více. O dva roky později při faceliftu do hry vstupuje další čtyřválec, tentokrát vybavený technologií VTEC s výkonem 147 koní. Ten již mohu označit za dostačující pohonnou jednotkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Rok 2001 znamená představení druhé generace. Pod kapotou se však žádné větší změny neodehrávají. Zlom nastává až o čtyři roky později, kdy dochází k přepracování benzínového dvoulitru (výkon nově dosahuje 150 koní). Ve stejný rok na trh vstupuje také první diesel vyvinutý a vyrobený samotnou Hondou. Jedná se o dva-dvojku i-CDTi s výkonem 103 kW. Ten se rázem stává velmi populární motorizací.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za 11 let výroby první a druhé generace CR-V našlo svého majitele na 2,5 milionu automobilů s tímto jménem. V loňském roce představila Honda zcela novou třetí generaci modelu CR-V. Praktičností se stále řadí k vozům SUV, jízdními vlastnostmi radikálně k osobním automobilům.

Pozn.: na fotografiích černý vůz pohání benzínový motor, červený vznětový agregát

Karoserie: odvážnost se cení

Většina automobilek nové modely doslova „nafukuje“. Honda se však vydala vlastní cestou. Třetí generace CR-Véčka přibrala  pouze v jednom směru (na šířku + 35mm), ve všech ostatních výrazně ubyla. CR-V je nyní kratší o 110 mm, nižší o 35 mm (světlá výška činí jen 175 mm oproti 200 mm u předchozí gen.) a samotná karoserie je dokonce lehčí o 32 kilogramů a o celých 85 % tužší než u předchozího modelu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vysokopevnostní oceli patří 58% podíl na svalnaté karoserii, která byla konstruována s ohledem na zvýšenou bezpečnost posádky. Snížení provozní hmotnosti o (na první pohled bezvýznamných) pět kilogramů považuji v dnešní době za velký úspěch. Většina automobilů s rostoucí výbavou přibývá na hmotnosti. Hondě se však odlehčení povedlo, což zajisté přispívá k lepší dynamice a nižší spotřebě paliva.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Honda CR-V

Délka (mm)

Šířka (mm)

Výška (mm)

Rozvor (mm)

Objem zavazad. prostoru (l)

1. generace

4520

1750

1705

2620

374/668

2. generace

4635

1785

1710

2630

527/948

3. generace

4255

1820

1675

2630

524/955

Kabina se posunula více dopředu, karoserie dostala sportovnější „styling“. Příď  považuji za nejvíce odvážnou z celého vozu. Dva průduchy přívodu vzduchu k chladiči pod kapotou, pořádný rozchod umocněný vytaženými blatníky dělá z CR-Véčka svalnatce. Osmnáctipalcová kola a chromové doplňky podtrhují luxusní charakter vozu. Zakončení bočního prosklení evokuje vzpomínky na Hondu Stream. Střecha je z velké části prosklená. Zadní nárazník v sobě ukrývá čtyři parkovací senzory, přední pouze dva. Ve vrcholné výbavě je vůz vybaven parkovací kamerou, která přenáší barevný obraz na obrazovku ve středovém panelu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na přání zákazníků bylo u nové generace změněno otevírání pátých dveří směrem nahoru (oproti minulé generaci, kde se dveře otevírala neprakticky do strany). Škoda jen, že Honda nezůstala u samostatně výklopného skla, které bylo praktické. Rezerva ze zadních dveří putovala do dna zavazadlového prostoru. Rozměrná elektricky sklopná zpětná zrcátka s integrovanými směrovkami jsou již dnes nutným standardem. O to více potěší větší úhel otevření dveří a nižší prahy pro snadnější nastupování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér:  dvě výbavy, dva interiéry

Otevřením rozměrných dveří pohodlně nastoupíte díky nižší prahům a bohatě dimenzovanému úhlu otevírání dveří. Vyšší osoby ocení nastupovaní do výše položených sedaček, nižší osoby mohou mít drobné problémy. Po usednutí do předních rozměrných sedadel se naskytne výborný rozhled. Sedadla povyrostla a poskytují více komfortu. Řidič nalezne za multifunkčním volantem bleskurychle správnou pozici. Sedadlo řidiče je elektricky seřiditelné všemi směry. Sloupek řízení lze manuálně seřídit výškově i podélně. Řadící páka byla přesunuta oproti předchozí generaci do spodní části středové konzoly, čímž vznikl prostor na podlaze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I zadní sedadla nabízející dostatek prostoru. Sedák dělený v poměru 60:40 lze podélně posouvat a opěradla dělená v poměru 40:20:40 lze jednotlivě sklápět dle potřeby a jsou polohovatelná, což cestující ocení zejména při delších cestách. Středovou část je možné sklopit směrem vpřed, čímž vznikne prostor pro přepravu delších předmětu a zůstanou zachována dvě místa k sezení. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Komunikační vnitřní zrcátko zabudované v držáku brýlí oceníte zejména při převozu dětí. Nemusíte se otáčet a máte dokonalý přehled například o dětech na zadních sedadlech. V kapličce za volantem naleznete na levé straně otáčkoměr, vpravo tachometr a uprostřed multifunkční displej palubního počítače. Na středovém panelu mají své místo otočné ovladače dvouzónové klimatizace a audisoustavy které zaslouží pochvalu. Spolujezdec má k dispozici v palubní desce dvě úložné schránky. Ta největší se však nachází mezi předními sedadly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zavazadlový prostor je nyní tvořen dvouúrovňovým uspořádáním. Police s nosností 10 kg  je umístěna 330 mm nad dnem a rozděluje zavazadlový prostor na dvě části. Sklopná police dovoluje pohodlně převážet více předmětů, které by jinak nemohli být naskládány na sobě. Pod dnem „kufru“ se ukrývá rezervní dojezdové kolo (úzká pneumatika dovoluje dojet do nejbližšího pneuservisu osmdesátkou).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Pozn. světlý béžový interiér patří k výbavě Executive a benzínovému motoru , černé provedení je ve výbavě Top Executive spojené s motorem 2,2 i-CTDi.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Historie CR-V, Design nové generace, Interiér
  2. Motory, Nafta, nebo benzín?, Jízda s CR-V
  3. Kterou vybrat? Cena a výbava, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků