Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC: pohodlí a spotřeba, nic víc není potřeba

První motor řady Earth Dreams se po Civicu objevil také ve větším CR-V. Jaká je kombinace SUV, základního dieselu a pohonu předních kol v praxi?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Oficiálně: za necelých pět litrů
  2. Jedna-šestka pod drobnohledem
  3. Praxe potěší, Také spotřeba potěší
  4. A jinak?, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Těžko říci, jakou cestou u Hondy dospěli k označení nových motorů názvem Earth Dreams. Osobně bych ale možná s trochou nadsázky jeden tip týkající se testované Hondy CR-V přeci jen měl.

Kategorie SUV se stále těší z nějakého důvodu velké oblibě. Co je trochu překvapující, to je fakt, že se i v tomto segmentu těší velké oblibě také verze s pohonem pouze přední nápravy. Takový Renault se u Capturu vůbec neobtěžoval čtyřkolku nabízet, Nissan pro změnu u nového Qashqaie vyhodil z ceníku všechny předchozí kombinace a čtyřkolku nabízí pouze s jediným motorem. Osmdesát procent kupujících totiž chtělo předokolku.

Nissan Qashqai 2014: první jízdní dojmy

Nissan Qashqai 2014: první jízdní dojmy

Takže tu máme auto oblíbené kategorie, s oblíbenou verzí pohonu. Když k tomu přidám naftový motor, který má v technických tabulkách zapsané hodnoty spotřeby pod hranicí pěti litrů, tak to možná dohromady opravdu dá sen spousty motoristů. No, celosvětově to asi platit nebude, ovšem tady u nás v ČR, respektive v Evropě, je výsledkem velmi lákavý mix. Ten je ještě navíc podtržen jedním ne zcela nepodstatným faktem. Současné CR-V jako takové se velice povedlo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minulý rok přišla mezi SUV řada novinek. Honda CR-V určitě patří k těm nejpovedenějším. 

Oficiálně: za necelých pět litrů

Protože Honda CR-V není žádnou žhavou novinkou a protože jsme si ji už dříve podrobněji představili, přeskočme obvyklé úvody a pojďme přímo k jádru věci. To dnes nepředstavuje nic jiného než velmi úsporný motor. Už kolega Jirka Duchoň ve svém testu Hondy Civic psal, že jde o zdařilou kombinaci, já to mohu pouze potvrdit. Ovšem o co přesně se jedná?

Test Honda Civic 1,6 i-DTEC: když méně znamená více...

Test Honda Civic 1,6 i-DTEC: když méně znamená více...

Honda představila novou naftovou jedna-šestku českým zákazníkům v březnu minulého roku spolu s decentním faceliftem Civicu. Konkrétně se bavíme o čtyřválci s objemem 1597 ccm. Jeho výkonové maximum má hodnotu 120 koní při 4000 ot./min, točivý moment končí na 300 Nm při 2000 ot./min. Ve spojení s Hondou CR-V stačí schopnosti nové jednotky k akceleraci z nuly na stovku za 11,2 s a k maximální rychlosti 182 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Naftová jedna-šestka se nejprve ukázala v Civicu, CR-V je její druhé angažmá. Motor je to tichý, kultivovaný, úsporný a také pro velké CR-V výkonově dostatečný.

O to tady ale samozřejmě nejde ani v první, ani ve druhé řadě. To hlavní, co nás jednoznačně u malého dieselu zajímá nejvíce, je spotřeba paliva a ta vypadá více než slibně. Oficiální čísla udávají jako maximum 4,8 l/100 km ve městě, minimum je 4,3 l/100 km mimo město.

Objem nádrže činí 58 litrů, takže si snadno spočítáme, že dojezd překračuje hranici jednoho tisíce kilometrů. Už teď mohu směle prohlásit následující: realita příliš vzdálená od těchto továrních slibů není.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Oficiálně: za necelých pět litrů
  2. Jedna-šestka pod drobnohledem
  3. Praxe potěší, Také spotřeba potěší
  4. A jinak?, Technické údaje
  5. Fotogalerie
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků