TEST Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo: Kdo potřebuje diesel?

61 komentářů

pan Michaelis
27. listopadu • 20:48

Jednoznačným vzorem až PRAvzorem pro toto quai-SUV je nejlepší offroad světa - legendární a nepřekonatelná Š K O D A K A D I AK !!!

Anti-automat
28. listopadu • 7:13

...s dvojlitrom urcite ano, lepsia ako testovane auto.

Michal
27. listopadu • 21:57

Nový Seat T vypadá zvenku(krom těch koncovek vyfuku) i zevnitř lépe než kokodák.

jirka
27. listopadu • 19:57

kundoq a kandoq je přes milion a tady pod milion. Vyhrává cenou a další věci se najdou. A proč je škodovka drazší? aby prodejci měli prostor pro slevu 20 procent pro fleet a 25 lidí co ji koupí soukromě tak za plnou palbu.

civicer
27. listopadu • 19:25

kdy se závada projeví? na civicu mám 35 tis za rok a půl a hladina oleje se ani nehne...

Rosťa
27. listopadu • 20:27

Většinou to postihuje motory, které jezdí převážně krátké trasy (nestihnou se zahřát), což u Vás nehrozí (20 tkm za rok). Takže pravděpodobnost malá. Vzhledem k tomu, že Honda doposud přesně neví (spíše tuší nebo nechce říci) co je příčinou výše zmiňovaných problémů (v Číně některé čeká třetí svolávačka, v USA jdou auta na druhou a celkově je to třetí řešení), tak to ale nejde stanovit. Spolužákovi v USA se to na CRV projevilo poprvé po cca 8tkm a podruhé při 12 tkm (jezdil akorát kolem kostela). Známou u nás to postihlo na dovolené v Itálii při 3 tkm. V USA se za rok 2017 prodalo cca 370 tisíc CRV a uvedenou závadu prý vykazuje něco přes tisíc kusů. Každopádně Vám přeji ať se problémům s motorem vyhnete a máte s Civicem najeto mnoho kilometrů.

Jan
29. listopadu • 12:39

Honda ví kde je problém, ale oprava by znamenala motor celý předělat. Řešením je použití duálních vstřikovačů resp. nepřímých ke stávajícím.
Duální vstřikování používá třeba Toyota. Ale od Hondy se toho dočkáte možná tak z další generací Hondy Civic. Mezitím budou lidem umírat turba apod..

E15
29. listopadu • 15:55

to zní logicky, ale je nějak nepochopitelné, že na takovýto základní problém během vývoje a testování nepřijdou. Přece snad testují auta pro všechny režimy (včetně režimu poskakování po městě se studeným motorem)...

Josef
27. listopadu • 20:47

I mistr tesař se někdy utne.;-) Proč by to nemělo platit i pro Hondu, když se to "poštěstilo" BMW. VW, Toyotě, AlfaRomeo,....a dalším?
Těžko říct, kde je "zakopán pes", oni na to nakonec u Hondy určitě přijdou. Platí známý fakt - nekupovat žádné novinky a počkat nějaký ten rok. A nevěřit ani takovým "motorovým velikánům", jak jsou Honda a BMW...:-)

Jan
29. listopadu • 12:41

V motoru Hondy se díky použití špatného přímého vstřikování sráží palivo na studených stěnách válců. Řešení existuje, viz. příspěvek níže.

JohnST
27. listopadu • 15:57

Ten motor je casovana bomba. Inak je to slabucke a fakt to nejede. Treba to tocit ako motorku a aj tak sa nic nedeje.B-]

Salomon
27. listopadu • 16:27

Souhlas, koukal jsem, jak těžký může tohle CR-V tahat přívěs a je to totální fiasko, čtyřkolka s automatem směšných 1500 kg, to je tak na tahání kačera a ne přívěsu, konkurence s diesely v této třídě má běžně 2500 kg což také není zrovna optimum, ale proti CR-V je to velký rozdíl.

Nojono
27. listopadu • 17:55

Logicky, ten motor ze sekačky má pouhých 220Nm, zatímco naftové dvoulitry téměř 400Nm.

Anti-automat
28. listopadu • 7:11

...od coho sa odvija aj silnejsia spojka, prevodovka (musi zvladat viac Nm) apod. No a auto je o nieco tazsie samozrejme, niekde sa to prejavit musi. Efekt je potom taky ze to viac utiahne a casto aj taky ze to viac, pripadne dlhsie, vydrzi. Ale hlavne tie posledne slova v predoslej vete su dnes zakazane. Skratka si povinne kupis to, co my prikazeme. Ine nedostanes. Presne ako za minuleho rezimu.

Michal
27. listopadu • 12:11

Tu spotřebu měřili na rovině ale spíš z kopce dolů při už zahřátém motoru a velice opatrnou jízdou s minimem brzdění.

E15
27. listopadu • 14:11

a proč? Autor nijak zázračně nízkou spotřebu neudává. Navíc na dálnici píše o tachometrových 130ti, takže reálných cca 120ti. Kolik by to podle vás dieselmaniaků mělo žrát? Přes deset litrů? Mimochodem jak jinak než na rovině by se měla spotřeba měřit? Do kopce?
Chápu, že si každý druhý majitel dieselu se spotřebou 5,5l myslí (aby si obhájil racionalitu své volby), že kdyby měl v autě benzin, tak jezdí za 9,5l, ale takto už to vážně nefunguje... ;-)

Michal
27. listopadu • 17:13

Mám silnější tsi,asi o 150kg lehčí a ne suv kastla.Taky sjedu dálnici za 8l vklidu a to jedu i přes 200 ale jenom párkrát.U mě 130tacho 8l/suv plus 1l a čím vyšší rychlost tím větší rozdíl kvůli aerodinamice.Ve městě mám běžnê +-10l.Zase tsi ale 1.2 toledo ve městě díky nižší váze s prstem v nose za 7l.

Anti-automat
28. listopadu • 7:17

Hm ta 1.2Tsi, to je pomerne dost, za 7 po meste jazdi nasa feli 1.3 50kW (pekna, staram sa, mame ju na vozenie sa po meste a okrese). Ta vlastne inu spotrebu ani nepozna, berie to stale rovnako :-D

xxc
27. listopadu • 16:51

Trošku je problém, že spotrebu merajú a udávajú pri 50/90/130 a bežný človek jazdí rýchlejšie a pri benzíne sa spotreba zvýši oveľa viac.

E15
27. listopadu • 17:08

No nevím, když jedu obvyklých cca 140 dle gps, tak naprostou většinu SUV míjím docela velkou rychlostí (nejedou ani 130 tacho) a předjede mě max. pár prémiových... Běžný uživatel SUV podle mě moc rychle nejezdí...

bzzz
27. listopadu • 21:18

Kde/kdy jezdis? Mne pri tacho 125/140 predjizdi na D1 dodavky a SUV jak na bezicim pasu, a dost svizne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Anti-automat
28. listopadu • 7:05

no tak trosku uber, zasa tak rychlo tie krabice nejazdia...14o som siel na nasom Maxim (trojliter) naozaj len vynimocne ked som sa ponahlal z chaty domov. Ten motor to nemal problem s prehladom prehodit cez 18o (!) ale vacsinou sa jazdilo predpisovo. Inak ked to bolo prazdne, letelo to tak ze to bolo az komicke.Za mna, moja (po technickej stranke) vykopavka, ktorej korene siahaju do troch dekad dozadu (1.6/1ook 8v) pri tachometrovych 135 (plus minus na tom budiku sa to presne odcitat neda) ide nieco okolo 127 podla GPS (mierne to hopsa o kilometer hore-dolu na tempomate - ked pride na stupanie, klesne to viac pretoze neskora reakcia, ale zasa na vrchole sa to rozbehne kym sa to zasa ustali) a mozem povedat ze som tak celkovo v priemere: kolko aut ma predbehne, tolko predbehnem aj ja (nepocitam nakladaky a autobusy). Podla toho ci sa ide do po vetre alebo proti vetru, vezme ten archeologicky nalez od 7 do 7.5 (viac som tam nevidel ani pri plnom nalozeni), otacky su niekde na 39oo, co je taka posledna hranica, kedy motor este nerusi (da sa s tym v klude zit). Zaujimave ze pri zrychleni na 14o realnych (15o tacho, premeriava to naozaj hodne) to stale cez 8l nedostanem (ale tam uz ten motor neprijemne huci) - ale v tom rezime uz predbieha vacsinu aut.Rychlejsie sa jazdi napriklad v Polsku, na autostrade (celkom slusne postavenej) tam maju 14o a pri nocnej jazde v horeuvedenom rezime (135 tacho) som bol z jeden tych pomalsich ale nepostrehol som ze by ma masovo predbiehali udychane dodavky. Skor to bolo hafo nemeckych znaciek aut vsetkeho druhu.

JH
27. listopadu • 11:25

: ) ,tak E15 to už nevydržal, som sa pobavil. Ale inak súhlasím....

E15
27. listopadu • 11:52

to se nedá ... :-D

E15
27. listopadu • 10:57

tak po stopadesátépáté: srovnávat spotřebu lpg, benzinu a nafty v litrech nelze. Každé palivo má jinou měrnou hmotnost. Pokud se vám zdá pohon na benzin neekonomický, interpelujte vládu, ať benzin zdaněním nediskriminuje.

jogurt
27. listopadu • 11:23

Když ne v litrech tak v čem? Pokud jsem si všiml, prodávají se na litry, za cenu kč/litr, nádrž má objem v litrech a spotřeba se udává v litrech. A vy byste to chtěl vykazovat v lumenech nebo s kilopascalech?

E15
27. listopadu • 11:51

No jistě, měří se v litrech a porovnávat v rámci daného paliva lze v litrech. Napříč palivy už to ale porovnávat nelze - napsat, že auto, které spotřebuje 9l lpg má dvojnásobnou spotřebu než auto, které spotřebuje 4,5l nafty je prostě nesmysl.

separovany opat
27. listopadu • 12:41

Dle meho nazoru, povazovat za srovnavaci bazi cenu, je pro vetsinu lidi relevantni. Ano, vyhrevnost jednotlivych paliv neni stejna a ta auta dokonce ani nejezdi stejne. Lec to vetsinu populace, potazmo zajemcu o SUV, bohuzel nezajima.Samozrejme si velmi dobre uvedomuji, ze existuje minorita obyvatel (matematici, fyzici, chemici, inzenyri ...), ktera tyto rozdily skutecne chape a take je resi. Obavam se ovsem, ze vliv teto skupiny populace na prodeje SUV je podstatne mensi, nez vliv napriklad mamin a tatiku. Tudiz automobilky povazuji pozadavky vetsich skupin zakazniku, napriklad prave tech rodicu, za podstatnejsi. A jak jiste zrejme chapete i sam, maminy a tatiky az tak nezajima, zda auto spotrebovava X, nebo Y [kJ]. Maminy a tatici maji intenzivni pocit, ze dulezitejsi je, aby jim po zaplaceni paliva (=energie) zbylo jeste napriklad na pliny pro dite. Ano, je to skutecne iracionalni. Lec jak jsem pred par dny nekde cetl, velka vetsina lidi se chova hodne iracionalne. Pokud Vam to nevyhovuje, presvecte lidi, aby prestali byt iracionalni. Osobne se domnivam, ze je dramaticky jednodussi povazovat cenu za srovnavaci bazi, nez presvedcovat lidi, aby zacali uvazovat. ;-)Tak znovu opakuji: Vysledna cena paliva je pro vetsinu lidi relevantni srovnavaci baze.

E15
27. listopadu • 14:01

jj, souhlasím. Srovnání v Kč je pro uživatele samozřejmě nejrelevantnější a proti srovnání v Kč (na rozdíl od srovnání v litrech) taky vůbec nic nenamítám. Proto taky hned v prvním příspěvku píšu, že jestli se někomu zdá provoz na benzin drahý, je to především (nebo alespoň do určité míry) problém v chybném zdanění.

Anti-automat
27. listopadu • 8:31

...a teraz si predstavte to iste, ale s dvojlitrovym dieslom. Vysledkom bude, ze to pojde lepsie (nejakych 140kW a do 400Nm su uplne normalne parametre) kopec-nekopec a samozrejme vezme to este o tretinu menej. Plus, potiahne to v pripade potreby co treba. K tomu by sa hodil HDM a zakaznici BMW by mali o com premyslat (takto s existenciou 20d a 25d nemaju o com premyslat).Inak predosla generacia sa mi po stranke dizajnu pacila viac, na druhej strane kvitujem ze to ma motor o tom spravnom pocte valcov, s akym takym objemom a manualom. Mne by so stacilo, ale dvojliter je dvojliter.

Jedna Bedna
27. listopadu • 8:40

... a což teprve dieselový třílitr, který si s hmotností auta bude jen lehce hrát...;-)

Anti-automat
27. listopadu • 10:23

...to by letelo ako baron Prasil, teda ak by to ta kysna vydrzala a nerozsypala sa :)Mne napriklad velmi 'sadla' X5 s25d. Ano ano, radsej by som tam videl manual, ale dalo sa s tym jazdit prijemne, pohodlne a usporne. Nechcem vidiet aku spotrebu by tam vykazal dvojlitrovy benzinak, ale urcite nebudem daleko od pravdy ak poviem hned dvojnasobnu.

jogurt
27. listopadu • 8:29

No, neměl bych problém s patnáctistovkou, vyhnanou na 172k, ani ve čtyřkolce s dalšími dvaceti koníky navíc. Nebál bych se, že motor nevydrží, to dnes je jen otázkou kvality oleje a kvality materiálů a zpracování motoru, což u Hondy není riziko.
Nejásal bych ovšem nad spotřebou a s tvrzením, že naftu to nahradí, protože spotřebuje
manželka s třílitrovým naftovým SUV srovnatelné velikosti s výkonem o 100k vyšším jezdí ještě o litr méně a já jezdím s dieselovým čtyřlitrem V8 v podstatně větším a těžším autě o pouhý jeden litr nad tím, co naměřili Hondě.
V okamžiku, kdy po Hondě budete chtít trochu výkonu navíc, vyletí spotřeba jako u všech těchto minimotorů brutálně nahoru.
Tím nechci jakkoli ubírat CRV na hodnotě, je to fajn auto. Ale pro velké porce kilometrů a vyšší nároky na výkon ještě pořád není diesel ani povedeným benzínovým motorem nahraditelný. Tady navíc vidím jako problém nepochopitelně malou nádrž, takže velmi časté návštěvy u stojanu.

xxc
27. listopadu • 8:51

Ako by ste nemali problem s motorom, ked s motorom ma problem kazdy, su na to zvolavacky a problem ostal nevyrieseny?

jogurt
27. listopadu • 10:03

Tento problém bych patrně neměl, protože používám nezávislé topení a vyjíždím v zimě zatepla. A není pravda, že má problém každý.

Jan
29. listopadu • 12:34

Problém má každý, jen ne každý si ho všimne. Běžný zákazník hladinu oleje nekontroluje a servis o takovém problému pomlčí.

Rosťa
27. listopadu • 8:21

O autě s tímto motorem má smysl uvažovat až ve chvíli, kdy se jim podaří vyřešit problémovost 1.5. Co vím, tak v Číně i druhá svolávací akce u některých aut problémy nevyřešila (o první ani nemluvě). Teď se v USA rozbíhá druhá svolávací akce s třetím řešením. Evropa přijde na řadu až příští rok na jaře, tak uvidíme zda už to bude s finálním řešením.

jogurt
27. listopadu • 8:33

Myslíte ředění oleje benzínem při krátkých jízdách se studeným motorem? To, pokud je mi známo, se objevilo pouze u motorů s manuální převodovkou a nebyl zaznamenán ani jeden případ u motoru s automatem....

Libor
12. prosince • 16:30

Mám automat a ten problém teda mám a dost velkej.

Libor
12. prosince • 16:24

Mám automat a ten problém teda mám a dost velkej.

civ
27. listopadu • 12:39

Neni to pravda, ty problemy se vyskytuji vsude a nejde o studeny motor.
Vyskytuje se to i u aut v Kalifornii, kde je horko. V USA CRV s manualem s timto motorem ani koupit nejde.
Uz se to vyskytuje i u zakazniku v CR v civicu a CRV, kterych se prodalo par kusu.
Problem se zmirni vymenou za hustsi olej, ale zavadu to neresi.
Honda CR, se k tomu vubec nevyjadruje, dela mrtveho brouka a maze prispevky na Facebooku.https://www.consumerreports.org/car-repair-maintenance/ho... ... urcite nekupovat

Rosťa
27. listopadu • 12:44

Jediný řešení je odevzdat auto a chtít vrátit peníze. Dokud to někdo neudělá, tak se k tomu importér bude stavět vážně.

civ
27. listopadu • 13:20

To je prave problem, konkretne Honda v USA tvrdila, ze to je normalni a videl jsem i protokol, kde bylo napsano servisni vyjadreni, ze to je OK. Reklamace neuznana. Az kdyz poskozenych bylo mnoho a chystala se hromadna zaloba, tak priznali, ze je problem v jednotakch kusu a studenych motorech. Jenze to neni pravda.Dali mraky penez do vyvoje a vytvorili pro ne stezejni motor, ktery montujou do vsech aut po celem svete. Pokud budou muset pristoupit k narocnym opravam po celem svete, tak je to muze pekne zruinovat. Jenze delanim mrtveho brouka si poskodili jmeno jeste vic.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Michal
27. listopadu • 14:00

Rědení oleje benzínem máme doma u tsi a právě u auta co jezdi 4km do města a zpět 2krát denně.Proběhla i váhové zkouška která to potvrdila.Podle prodejce/výrobce je to nesprávným použití vozidla.V manuálu nebo servisní knížce je to maličkým písmem i napsáno.S tím se ale prodejce nepochlubil když se bralo auto nové.(olej děláme co 5tkm a kupoval jsem i minimax).

jogurt
27. listopadu • 14:14

Tak mezi námi děvčaty, ono je to z principu funkce pístového motoru normální. Píst má větší tepelnou roztažnost než válec a po zahřátí se vůle mezi pístem a válcem zmenšuje až na standardní provozní stav při motoru zahřátém na provozní teplotu. Jde sice o mikrometry, ale i tak je mísení vrstvy chladného (= viskózního) oleje a nespáleného paliva při obohacené směsi nedostatečně zahřátého motoru normální stav. Spodní pístní kroužek pak tuto zředěnou směs pošle dolů do klikové skříně. Po delší jízdě s horkým olejem by se to mělo vrátit do normálu odpařením do sání motoru, na což teplota oleje 120-130°C spolu s délkou působení stačí.
Pokud je směs moc bohatá, stěny válce chladnější, vůle píst/válec o něco větší nebo teplota oleje zbytečně nízká, opakované krátké jízdy může nastat popsaný problém. Ale běžné to není.

Michal
27. listopadu • 17:57

Jogurt moc pěkně napsaný tak aby to pochopil i laik.

vana
27. listopadu • 15:05

Princip funkce je jasný ale víme že všechny motory olej nežerou. Tady můžou být na vině třeba úmyslně zvětšené vůle, které zajistí nižší tření a tím i bombastickou spotřebu ze které jsou paf i odborní redaktoři. Za cenu skrytých dalších problémů které nakonec vyjdou draho
Ale to je jen osobní názor, třeba leží příčina úplně jide

civ
27. listopadu • 15:51

On nezere olej, on micha benzin do oleje :-D takze olej jakoby pribyva

vana
27. listopadu • 17:11

Ono je to skoro fuk. Prostě to co má těsnit netěsní a výsledkem je špatná činnost motoru

Rosťa
27. listopadu • 14:48

Teoreticky jsi to napsal perfektně. Průser je když zůstaneš stát a auto nejede. Já vím o dvou lidech co s tím mají problémy (spolužák v USA a známá u nás). Dokud lidé nezačnou auta vracet (jak v USA či Číně), tak to Honda v ČR (resp. v Evropě) nezačne řešit.

jogurt
27. listopadu • 18:00

tak vo tom žádná... jen ono není tak jednoduché auto vrátit, prodejce to přepinkne na dovozce a ten udělá všechny veletoče, aby auto nemusel vzít zpět. Ano, pro fyzické osoby je situace díky statusu "spotřebitel" o něco výhodnější, než pro firmy, ale snadné to není nikdy a soudy jsou pomalé.

Rosťa
27. listopadu • 18:34

Prodejci přepinknutí na dovozce nepomůže (bohužel si to všichni prodejci myslí), protože on je vůči tobě odpovědný. Bohužel mám dva takové případy za sebou a oba naštěstí vítězné.

jogurt
28. listopadu • 12:38

To platilo ve starém OZ. V současné legislativní podobě se prodejce může "zbavit" reklamace tím, že ji postoupí dodavateli/výrobci. A pokud máte auto koupené na IČ, je zrušení kupní smlouvy téměř nereálnou věcí. A i kdyby se vám podařilo uspět v soudním sporu, pak po celou dobu nebudete moci auto používat..... i roky.

Rosťa
28. listopadu • 13:43

Nemáte pravdu ani v jednom bodě. Jeden soud mám úspěšně za sebou a druhý radši prodejce nechtěl podstoupit a stálo ho to pěkné peníze. Bohužel většina lidí se spokojí s vyjádřením prodejce a sklapne boty. Lidi (bohužel i mnozí právníci) neumí bojovat za svá práva.

Anti-automat
28. listopadu • 14:14

Samozrejme a ja dodavam ze netreba tu vobec nic, staci si so sebou vziat prislusnu stranku z obcianskeho zakonnika. Akonahle by mi to neuznali (pricom sa musia pisomne vyjadrit), oznamim im nasledovne (doporucene):a/ termin odovzdania auta
b/ kopiu kupnej zmluvy (overenu)
c/ ucet, na ktory maju previest danu sumu
d/ znalecky posudok, ktory najdu v kastliku spolujazdca
e/ prilozene faktury za suviciace naklady, ktore mi vznikli za ich prietahy (za posudok, overenie, dalsie najazdene km apod)
f/ prislusne zdovodnenie.Kluce nechavam na recepcii (prijme, hocico).

jogurt
28. listopadu • 18:16

Teoreticky máte oba naprostou pravdu. Prakticky se vámi BMW a Hyu/Kia budou soudit tak dlouho, jak to jen půjde.

Rosťa
28. listopadu • 19:00

Ty se soudíš s prodejcem a importér do toho nemůže a ani nesmí vstoupit. Maximálně může pro prodejce vystavit posudek, který má u soudu menší důkazní váhu než posudek soudního znalce (pokud sám importér nedisponuje znalcem, jinak je to fifty fifty). A soudy pracují celkem rychle, první rozhodnutí máš většinou již do 14dní,když zvolíš cestu platebního rozkazu. U jednoho auta mi zatékalo za skla zadních dveří při mytí wapkou (reklamace neuznaná z důvodu, že wapkou se nemá mít auto a závada nezjištěna), po dvou letech prodejce musel zaplatit skoro dvojnásobnou částku (původní cena, úroky, advokáti, poplatky). S argumentem, že jsem s autem jezdil neuspěl (chtěl snížit částku k vrácení), protože je rozhodnutí soudního dvora EU (je v hodně věcech přínosná), že užití jde na vrub prodejce. V druhém případě jsem u nového auta neměl namontované hlídání mrtvého úhlu. První návrh byl vrácení částky 8.000 (dodatečně nejde namontovat) včetně 20ti stránkového zdůvodnění výrobce, proč to není vada. Dal jsem natvrdo ultimátum týden a příští návštěva s právničkou. Za týden byl z jejich strany na stole návrh dohody na kompenzaci 120.000 (4x disky, 8x pneu včetně prezouvání po dobu pěti let, prodloužení záruky z 100tkm na 150tkm, servisky po dobu pěti let zdarma 10x, a po dobu záruky všechny opravy a výměny i opotřebených dílů zdarma včetně dezinfekce klimy, výměny stěračů a při každé servisce kompletní umytí auta včetně interiéru). To jsem bral, protože hlídání chtěla manželka a ta stejně odmítla jezdit celkově.

Anti-automat
28. listopadu • 18:34

Nebude sa sudit nikto. Kupnopredajna zmluva a hotovo. Je mi naozaj dopici jedno kto to zaplati. Som v prave.

Rosťa
27. listopadu • 13:46

Pokud se to stane do půl roku od koupě, tak tě u nás servisním vyjádřením odbýt nemůžou. Jak ti zdechne motor, tak se to do půl roku od koupě bere za výrobní vadu.

Jan
27. listopadu • 11:58

Ještě problém s ředěním oleje nevyřešili. Stejné problémy má i Honda Civic. :-(

Rosťa
27. listopadu • 9:24

Co jsem četl zahraniční články, tak problém byl zaznamenán jak u manuálu, tak i u automatu (v menší míře). A to nejen CRV, ale i u Civicu. Nicméně se problém doposud nepodařilo zdárně vyřešit.

Doporučujeme

Články odjinud