Test Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC: Útok na českou jedničku

majitel  |  25. 04. 2014 14:11

tento prispevoik, nebude objektivny, lebo som majitelom vyssie testovaneho auta. takze napisem iba svoj nazor:
porovnanie so skodou octavia vobec nechapem. sam autor clanku to nakonci pise a uz v zakl. cene je octavia drahsia od hondy o cca 200 eur. malo vsak. ale sam autor pise ze tam nie je tempomat. co stoji tempomat 500e ? nie su tam elektrony + 500e nie su zadne okna v elektrike + 300e ... to napisal autor sam. takze uz sme na rozdiely 1.500 eur a ja pridam: ja mam 6 repro, ja mam antenu zralocia plutva, ja mam dvojzonovu klimu, mam BT s hlasovym ovladanim, mam volant a paku v kozi, mam senzor stieraca....
jednoducho octavia nie je zle auto ale drahe auto... vo vybave ktoru ja mam za 20.000e skoncim u oktavie za 23.000 a to si mozem rovno dokupit eurogap za 500e lebo mam ovela vyssie riziko kradeze ... a ja keby som chcel auto za 23.500 tak si vebriem mazdu 6 alebo hondu crv a nie oktaviu combi... tolko neobjektivny nazor majitela

Odpovědět  |   | 
Venouch  |  25. 04. 2014 14:31

Já bych řekl, že porovnání se škodou octavií je tam proto, protože to je stejná kategorie.

Jinak auto je to jistě fajn, obzvlášť se žraločí ploutví na střeše, to pak musí jezdit jako ďas , lepší než Leon ST to ale stejně není. A je pravda, že po stránce motorů honda dost šetřila

Odpovědět  |   | 
dsf  |  27. 04. 2014 11:55

ja mam ako zaklad na provnavanie, etalon, Qoros.


Najma kvoli technike a bezpecnosti.

Odpovědět  |   | 
skol  |  25. 04. 2014 16:35

Presne tak, musim suhlasit z majitel.
Prezeral som cenniky , vsetky skodovky su predrazene, vdaka dogmatickemu stadovitemu mysleniu vacsiny ludi..si moze marketingove oddelenie skody takto plieskat po hlave skoda fandov co jej naletia na predrazeny priemer..Skoda tazi z toho uz vela rokov,
Denne chodim okolo velkeho servisu,uz vela rokov, hondu som tam snad este ani nevidel,
U mna je tato honda adept na kupu. Taky kokpit a vela informacnych displayov -to je parada, este ju odporucam z tym modrym podsvietenim v interieri a na prahu spolu z chrom listou.
komplet vybava okrem toho systemu na prejazd z pruhu do pruhu, ten je drahy a troska zbytocny ak denne nejazdite 500 km po dialnici . Skoda vam da za 1800 eu jeden display z predrazenym starym globerttrotel systemom. nejdem sa tu rozpisovat.. to iste aj wolcwagen a audi..to uz chevrolet TRax z tym 7 palcovym dotykovym displayom z prepojenim k iphone systemu je vymakany oproti nim
. dnes vam da kvalitu audi az v 8 rade-chodte sa posadit niekde do salonu a zistite ze vsetko je ta tam .
dnes su vsetky auta povacsinou rovnake kvalitou. Kvalitu si vsetky znacky nechavaju do modelov ako audi R81,10v , bmv a medak najvyssie rady.

Odpovědět  |   | 
james  |  25. 04. 2014 18:16

no to my je zase zmyslanie..
tak na jednej strane chcete volny trh tak na druhej strane berte nasledok v podobe ceny/dopytu. ci ako si to predstavujete, ze ked sa nepredava Vami oblubena znacka, tak ostatni su stado? a nerozmyslali ste preco si tie vw gruppy kupuju? snad keby sa kazili natolko ze kazdy druhy den su v servise asi by to ludia nekupovali ale nad tym sa uz asi nezamyslite lebo pre Vas je jedna skatula od iste znacky dokonalost, ktoru ste pred servisom ani nevidel :D (skutocne silny argument) a paci sa vam viac prvoplanovy gyc. ale kazdy zakaznik ma ine chute tak sa starajte o predaj tej vasej oblubenej skeble a neurazajte druhych za to ze s Vami nezdielaju vkus.. dakujeme

Odpovědět  |   | 
nathan  |  27. 04. 2014 13:12

... wolcwagen...

Odpovědět  |   | 
sirdo  |  26. 04. 2014 00:49

za tych 20.000EUR uz mozte mat aj VW Golf VII Variant s 1.4TSI 103kW vo vybave Highline a to si myslim, ze uz je ina liga...

Odpovědět  |   | 
majitel  |  27. 04. 2014 09:13

golf variamt v 103kW motore a vybave highline je od hondy civic tourer vo vybave sport drahsi o 1.300 eur

Odpovědět  |   | 
Tom  |  25. 04. 2014 14:42

z profilu je tahle Honda vysloveně hnusná, myslím si, že Toyota tohle zvládla s Aurisem
mnohem lépe.
Ale jinak dle libosti každého soudruha, já bych to viděl spíš na Leon ST nebo Golf variant

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  25. 04. 2014 16:13

Docela dobra recenze. Predevsim pak to srovnani spotreby.

Odpovědět  |   | 
Cipísek  |  25. 04. 2014 16:17

Moc hezký - Japonci umí - žádná šeď a nuda - jako např. koncern VW - a taky poctivá atmosféra - a určitě kvalitní řetězy - né jako např. koncern VW se slavnými motory TSI - a taky parádní základní výbava - né jako např. koncern VW (např. TRAPID) se základní výbavou HOLOBYT atd. atd........

Odpovědět  |   | 
Kulík  |  25. 04. 2014 16:22

Hlavně, aby to někdo kupoval

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  25. 04. 2014 18:28

No sorry:D Ale tohle auto pri pohledu z boku je neuvěřitelně odporné... Vypada to jak nepovedený tuzing dodávky.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  25. 04. 2014 16:28

a zapomnělo se na jednu věc s hondou se jezdí leje olej benzín po sto tis km rozvody. A hlavně olej z motoru nemizí. Za další motor je téměř nesmrtelnej nechá si líbit lecos. A když člověk chce aby to jelo podřadím o dva stupně od pěti ts cca začíná vtec a tam je pak ta pravá hondí zábava. Sám jsem měl 1.4 1995 66 kw pak prelude 5G 2.O 98 kw a v současné době civic 2000 1.5 84 kw a honda accord coupe 1998 3.0 V6 147 kw.
Na víc honda atmosféry umí a pod plným knedlíkem to baští mín než turbo motory.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  25. 04. 2014 16:51

Až na to, že tenhle motor VTECem zapíná úsporný režim se sníženým výkonem Max. do 3500 rpm může běžet v pseudoAtkinosově cyklu, kdy má nízkou spotřebu, ale také nízký výkon. Pokud se překročí tato hranice nebo se více šlápne na plyn i v nižších otáčkách, VTEC se naopak spíše "vypne" a motor běží klasicky.

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  25. 04. 2014 18:30

To teda moc pravda není... Kamarad má staršího accorda 2.0... Najeto 250k a motor už to má davno zasebou... Opravdu mele z posledního.
Mozna na plnej žere mit než přeplnované motory... ALe prožností se jim ani zdaleka nevyrovnají... Když budes muset tu atmosferu točit až do červenejch...

Odpovědět  |   | 
Javor  |  25. 04. 2014 22:33

A jak to máme chápat - chtěl si tim snad říci, že řidič tohoto KVALITNÍHO auta nestojí za nic a zkurvil motor?????

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  25. 04. 2014 22:47

Chtel jsem ti rict to, že ten motor má naprosto standartní žívotnost:D A žádná "neznicitelnost" se nekoná.

Odpovědět  |   | 

Jasně to taková Octavie Combi TSI 1,2 63Kw super výdrž motoru cca 30t Km a to se už chystá další super zázrak TSI 1.0 3válec 81Kw a TDI 1,2 75Kw a do Octávie se budou montovat také! To bude pošušňáničko a ta super životnost!

Odpovědět  |   | 
debiljirka  |  25. 04. 2014 19:18

Zase ten prostáček Pověz pohádku o tom jak máš nejlepší káru co zvládne úpravu na 250-300k.. už dlouho jsem ji před spaním neslyšel

Odpovědět  |   | 
Fabia1.2TSI  |  25. 04. 2014 16:37

No tak vzhledově je to hnusné, dva motory na výber je naprostá komická zoufalost a jako 1.8 nejede nic extra..., když s tím pojedu normálně na střední otáčky, budu stačit tak 1.2 TSI....aby to kapku jelo, budu muset mít neustále 5-6 tisíc otáček a to je jako k čemu? Kdo tak jezdí? 99% času normální člověk jezdí na maximálně střední otáčky. Takže pro mne by určitě byl lepší Leon nebo Octavia 1.4 tsi. Atmosférický lenochod mi nesmí do domu(auta).

Odpovědět  |   | 
jirka  |  25. 04. 2014 16:45

vy už jste tak zblblej tím koncernem že nevíte jak funguje atmosféra připomenu. Na střední otáčky to jede normálně kopec nekopec klidně i dvanáctistupnové stoupání. Pokud budu chtít předjíždět rychle zrychlit meziplyn jestli víte co to je podřadím o dva a vystřelím s velmi slušnou dynamikou protože vtec zapracuje. To znamená v ten moment jde do válců více benzínu protože ventily zůstanou o něco déle otevřené. A honda jako první na světě přišla s největším litrovým výkonem na a´tmosféru. V devadesátých letech když nastoupila nsx porážela ve spolehlivosti a v přetížení i ferrari.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  25. 04. 2014 16:47

ještě připomenu se svým civicem 1.5 jsem schopen seřezat každý tsi motor do 1.8 litru a turbo motory dvoulitry taky. Ono je samozřejmě důležité zrychlení ale i stabilita v zatáčkách. Kde já jedu 100 tam koncern tak 80.

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  25. 04. 2014 18:32

A jaký byl u těch aut vahovej rozdil... Jestli si "seřezal" Superba, kterej je o 300-400kg težší, tek to moc na vychloubaní není...

Odpovědět  |   | 
jirka  |  25. 04. 2014 18:36

To nevim ale dost me na silnici irituje kdejakej koncern co se mi lepi na kufr tak podradim a jsem pryc.

Odpovědět  |   | 
Fabia1.2TSI  |  25. 04. 2014 20:05

Je videt jakej je ten Civic 1.8 trhac asfaltu :D..Pružnost na 4. RS (60-100 km/h)/5. a 6. RS (80-120 km/h Civic: (s)9,9/14,3/18,0
vs. Turbo 1.2 v Octavii
9,6/14,3/19,9
vs turbo 1.4 v Octavii
6,5/8,6/10,7
TAKOVY ATMOSFERICKY TRHAC 1.8I VTEC, CO SE MUZE SROVNAVAT SE ZAKLADNI MOTORIZACI 1.2 TSI...(a kteremu by vzhledem k hmotnosti i Fabia 1.2 v pruznem zrychleni ukazala zada ..


Odpovědět  |   | 
jirka  |  25. 04. 2014 20:27

a kolik s tím najedeš km než ti zdechne motor půlku toho co honda. A když budeš to tsi drtit pod plným tak cca za 14 a ten civic do deseti,

Odpovědět  |   | 
Mirus  |  25. 04. 2014 20:29

Dalsi znalec, ktery srovnava pruzne zrychleni nic nerikajic o schopnosti dynamiky urciteho vozu.... Jaky hodnoty zrychleni budou pri rovnych podminkach co se vykonu tyce? Tzn. v pripade Hondy na 2.stupen (60-100km/h) vs TSI na jaky stupen chce....??
Vytvorit tabulku kde se bude sbirat motor s turbem v idealnim pasmu (pri roztoceni turba), proti atmosfere, ktera se v tomhle pasmu otacek teprv zacina rozbihat je vypovidajici hodnota nula nula a zase nula
Nebo snad nekdo s mozkem v hlave bude predjizdet v provozu pruznym zrychlenim? Nebo podle charakteru a vykonu jeho motoru?? Trochu premyslet nez neco napisu!

Odpovědět  |   | 
jirka  |  25. 04. 2014 20:36

já se civicem příklad jedu cca 90 na pětku a potřebuju fakt plnej výkon mezi plyn z pětky na dvojku při stodeseti na trojku při 155 na čtyřku která jde do stodevadesáti. A když předjíždím dám tam tu dvojku a míjím auto tak už v první třetině předjížděného dávám trojku takže jaké to asi bude mít pružný zrychlení pomalý asi ne. Má to víceprvek okreska 90 stupnů projedu ji v devadesáti a ještě tam je rezerva a už se trochu bojím.

Odpovědět  |   | 
Vagi  |  27. 04. 2014 09:56

Jiříku, samozřejmě ti gratuluji k výběru tvé motorizace, ale neměl bys nějaké videjko, kde krájíš na silnici celej koncern + frantíky?

Odpovědět  |   | 
jirka  |  25. 04. 2014 20:32

tak jo bez tsi motorů bychom svatej grál neobjevili kdo nemá v autě sekačku je out. Pružný zrychlení proč ne ale to není vše. Životnost motru poruchovost atd. Plus třeba když se ptali vývojářů kolik vydrží eco boost motor 0.9 od fordu když budete jezdit klidně i půl milionu. To u hondy nemusím šetřit. A turbomotory nejsou žádný zázrak ono taky než se roztočí turbo a plus když to má takový zrychlení v provozu jsem to ještě nepocítil že by mi nějakej koncern zdrhl. A co se jich snažilo.

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  25. 04. 2014 21:57

Dneska setri kazda automobilka od japonskej az po francuzsku na vyrobnych nakladoch. Vsade sa minimalizuju vyrobne naklady (auto, elektrospotrebice, stavba.............) na minimum.
Dnes uz ani vysavac neopravujes, lebo je lacnejsie kupit novy a tento trend sa zavadza vsede.

Dnaska ked chces auto co bude fungovat tak kup nove cca 5 rokov zaruka, potom predaj a kup nove. Starosti bude mat druhy majitel.
Je len na tebe, do ktorej skupiny sa zaradis.

Odpovědět  |   | 
tomik  |  03. 07. 2014 12:16

vy jste idiot. Dalsi priklad typickeho ceskeho blbecka.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  07. 11. 2014 17:17

paradni porovnani az na to ze ta honda na 4.rs 60-100km/h ma 2-3,5k otacek v-tec se zapina v 4,5k takze kazdy kdo testuje u v-tecoveho mozoru zrychleni v nizkych otackach je amater nebo nechce ukazat co ten motor umi.. 60-100 kdyby testovali na 2.rs tak je ten cas polovicni.. v kazdem pripade srovnavat turbo motor s atmosferou timhle zpusobem nejde

Odpovědět  |   | 
Mino  |  25. 04. 2014 16:48

Spočítej si, jaké otáčky potřebuješ k tomu, aby ses dostal na stejnou dynamiku a nenapsal bys takovou blbost. Většina lidí, které znám a má turbomotor, řadí někde při 2000-2200 rpm. Na stejnou dynamiku ti ve srovnání s 1.2 TSI bude v Hondě stačit okolo 2200-2400 otáček, tak fakt nevím, o jakých 5-6 tisících je to řeč. I to 103kW TSI s řazením při 2200 otáčkách ta Honda dorovná někde lehce nad 3000 otáčkami (zhruba 3200).

Odpovědět  |   | 
jirka  |  25. 04. 2014 17:04

jestli chcete co nejnižší otáčky kupte asi auto s třicátých let a otáčky tak 900. Víte třeba kolik točí rx 8 nebo proč f 1 jsou schopny točit až 18 tis. Vy se bojíte vysokých otáček že vám motor vyskočí nebo náklady vás sežerou. Hondy jsou na to stavscěné a spotřeba v poho plus hondy nalítaj v poho přes půl mega aniž by se co koli vyměnílo na motoru krom rozvodů. Kdy budete měnit turba schválně kolik stoji. A obsah ničím nenahradíš. A ta 1.2 je o proti civicu co mám líná mrcha. Do stovky pojedem stejně ale pak budu mít s tou 1.5 na vrch. Nemluvě ten třílitr s tím jsem seřezal i nějaký čtyrlitr dehták od audi.

Odpovědět  |   | 
james  |  25. 04. 2014 23:09

jozko ale ty tu porovnavas jedno cez druhe - RX 8 je wankel z principu iny ako klasicky motor pouzivany vsetkymi automobilkami a motor pre F1 po novom tusim s objemom 1.6 je stavany na extremy ale nie na najazd xx tisic km.
suhlasim s tebou ze objem nicim nenahradis, ale uz sa vy japoncofili zobudte, doba pokrocila a motory su uz plus minus rovnake u vsetkych automobiliek, nezite stale v tych 80tych rokoch a hlavne neberte tie vase plechovice tak vazne, ste horsi ako koncernisti

Odpovědět  |   | 
stealth  |  27. 04. 2014 08:11

Samozřejmě, že bys seřezal. Zkus se někdy mrknout na youtube, za kolik má těžká kráva A8 s 4,2TDI akceleraci a za kolik "ten třílitr". A nezapomeň si pak zavřít ústa, pravda je někdy dost krutá, viď?

Odpovědět  |   | 
skol  |  25. 04. 2014 16:55

Fabia1.2TSI Ta tvoja fabka tiez vo svete nevyhrala cenu za dizajn

Ked sa komunizmom zdegenerovany stredoeuropan zacne bavit o dizajne..

Tak ako chodi pohlreich napravat cesko v gastrobyznise a aj to co by mali jest ludia v restikach , mal by chodit nejaky autoreich a napravat dogmaticke myslenie co sa tyka vyberu auta ze preco verit znacke..etc..- mne se to nelyybyy

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  25. 04. 2014 17:06

hm byvala priatelka ma civic-a 1.4. Mam odjazdene obe auta a verte ci nie ale ten civic sa raz tak pustil po jednom (az nechutne lepiacom sa) 530i az to jeho majitel po par km (do Stiavnice) radsej cestne vzdal. Lepsiu jednastvorku nik nepostavil a ani nepostavi. Na normalnu jazdu to stacilo nepustit pod 2000, naopak pri 4500 to bol hotovy ohnostroj. Dva motory v jednom

Ano, je to aj o vkuse: chcem mat motor, ktoreho tocivy moment bude roztahany ako sopel po celom otackovom spektre (aby sa vytvorila iluzia ze ''to ide'') a bude to pohodlne na kazdodenne jazdenie (a som si vedomy moznych technickych problemov plynucich z pomyleneho konstrukcneho riesenia, ktorym je jednoznacne nevhodnost preplnat malicky motor), alebo sa chcem bavit a viem naco mam tu vec tam vpravo dolu a mam to odjazdene a viem to. Vysledok je potom taky ako na zaciatku tam hore

Inak tomu TSi (plus minus rovinaty relief) dokaze poriadne podkurit aj obycajna dobre zabehnuta felda 1.6 v slusnom stave (ta dokaze dokonca podkurit ovela lepsim 'esam') - no a s niekym, kto ju ma v ruke bude prinajmenej rovnocennym superom (co strati v zakrute, dobehne na rovine). Rozdiel je v tom, ze ta jednasestka to dokaze aj po 3oo.ooo km, ten TSIckar bude mat v tom case uz asi druhy alebo treti motor (pripadne cele auto, za co ho samozrejme marketing bude milovat az do posledneho eura).

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  25. 04. 2014 19:28

felda 1,6 vie podkurit TSI - rozpravka vhodna k pivu na prax ukazuje v kopci nie, pruznom zrychleni tiez nie a na rovine do urcitej rychlosti ( felda sa stava nebezpecna ). Hadam nechces porovnavat C segment s B segmentom 90. rokov felda ala zaobleny favorit

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  28. 04. 2014 12:29

Pruzne zrychlenie mala vyborne, vidno ze ste v tom nesedeli. Pre predstavu, kazdy lepsie zabehnuty exemplar s tymto motorom nabrzdi bezne 63kW, na nejakych 145Nm+. Teraz si pridajte ultralahku kasnu a uvidite co ten motor s tym dokaze. Nemoznost vytacania vsak znamena dobre radit, casty to problem u niektorych jedincov. Mal som ju dlhe roky a podkurit dokazala ovela vacsi 'esam' ako toto. Pokial myslite nejake nahanacky po zakrutach, samozrejme jazdnymi vlastnostami to nebola ziadna slava (a rovno povedzme podpriemer) a uz vobec nie s tym tazkym motorom vpredu. Ale na nejakej beznej mierne zvlnenej rovinke si na nej skusat ego s takymto autom je chyba a to pivo by Vam mohlo necakane a neprijemne zabehnut (vyskusane a nie raz). Stale tvrdim ze feldu stacilo vylepsit, odstranit najvacsie bolesti (a tie aj boli, co ale vyvazovala neznicitelnost) a mohlo sa to vyrabat dalej co by jednoduche, lacne a robustne auto pre plebs (viz uspech dacie, navyse ta isla 'od nuly', kdezto tu by uz zaklad bol - chyba chyba prevelka chyba).

@stealth: vezmite tazku 530i (idealne s pablbym automatom) na okresku plnu zakrut (ta cesta do Stiavnice je vyborna) a garantujem Vam ze ten civic bude rychlejsi. Na takej ceste je Vam silny motor vo velkom a tazkom aute akurat na dve veci...Ale klud a pokoj, dialnicny vyjazd uz konecne ego napravi a ukazete mu to Ohladom poruchovosti na tsi, poznam troch majitelov a dvaja s problemom. Poznatok: motor skratka musi mat svoj objem. Preplnanie je cesta ako zvysit ucinnost (preco nie) ale to, ako si marketing, klamuc svorne a jednotne (navyse ignorujuc fakt ze ked uz motor preplnam, tak na to suciatky aj nalezite nadimenzujem, co Vam ale blbecek z fajnensu s jeho excelom, na ktore ma skusku na VS zatrhne), z toho spravil dalsiu dojnu kravu na vodicov je jedna velka blamaz.

Odpovědět  |   | 
stealth  |  27. 04. 2014 08:03

I kdybych vzal nejnovější 1,4 V-TEC, tak ta má zrychlení z nuly na sto za třináct sekund. Kdybych vzal starou E39 530i, tak ta to má za sedm sekund. Za třináct sekund má tedy Civic stovku, a za stejnou dobu stará 530i jede už stopadesát kilometrů za hodinu. No, věřím tomu, ale je to zvláštní.
Nevím, jestli je vhodné tahat do diskuze závady na TSI motorech. To mi skoro připadá, že když si koupím TSI, budu muset dříve nebo později řešit nějakou závadu. Máš vůbec někde nějakou statistiku, kolik procent TSI motorů mělo problémy? Tipuju v řádu jednotek procent, které média pořádně rozplácla...

Odpovědět  |   | 
Lol2000  |  27. 04. 2014 09:33

Vetsina aut z prvnich 3 let vyroby byla na vymene retezovky

Odpovědět  |   | 
Cipísek  |  25. 04. 2014 22:12

Co napsat na takový bláboly. Ty jsi v tom jel, nebo to máš vyčtený????

Odpovědět  |   | 
Patino  |  25. 04. 2014 17:06

Ono je chore zrovnavat amosfericky benzin s turbo benzinom. To jednoducho nejde...
Jasne , ze atmosfera posobi ako lenochod...
Ved tie motory maju celkom inu vykonnosnu krivku...
Po stranke motorizacie je tento test riadne neobjektivny.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  25. 04. 2014 17:16

je objektivní. Zajímal jsem se o amaterské rellay a tam když jede atmosféra proti turbu tak to maj tak pořešené že turbo nahrazuje půl litru atmosféry. Kdo má 1.2 tsi srovnat s 1.7 atmosférou. Kdo má 1.4 tsi srovnat s 1.9 atmosférou. Třeba honda integra ke konci devadesátých let 1.8 atmosféra a 192 koní a max někde kolem 240. Tam se ty jedna čtyřky tsi můžou jít zahrabat než by se rozkoukali integra je dávno v čudu a to je cca 16 let starý auto.

Odpovědět  |   | 
stealth  |  27. 04. 2014 08:30

Nezlob se, ale jak můžeš srovnávat Integru s běžnou 1,4 TSI do města? Pokud budu chtít něco silnějšího od VW, tak sáhnu po dvoulitru v GTI nebo 1,8 TSI. Já sice chápu Tvéí uvažování, ale Ty nakonec srovnáš motor do města s motorem v Integře. Co chci naznačit? Že bys měl srovnávat i účel auta jako takového a ne jen dva motory, které oba výrobci stavěli od základu pro úplně jiné účely. Ostatně 1,4 TSI turbo-kompresor má 170 koní, což 121 koní na litr. Integra má pouze 106 koní na litr.
Ale zcela ideální se mi jeví srovnání běžné 1,8 v Civicu a běžné 1,4 TSI třeba v golfu.

Civic 1,8 104kW: 8,7 sekund na stovku
Golf 1,4 TSI 103kW: 8,4 sekundy na stovku

Bavíme se o současných modelech a manuálních převodovkách. Pokud bychom brali automaty, pak:

Civic 1,8 104kW: 10,4 sekund na stovku
Golf 1,4 TSI 103kW: 8,4 sekundy na stovku

Kombinovaná spotřeba 4,7 u Golfu, 6,3 u Civicu. Já mám výše zmíněný motor v nové Audi A3 a dlouhodobě jezdím za 6,5l. Civic podle spritmonitoru jezdí za 7,6l.

No nevím... Kdybych se rozhodoval podle dynamiky a spotřeby, asi bych volil koncern. Jinak VTEC motory jsou opravdu nádherné, líbí se mi jejich projev.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  27. 04. 2014 10:59

Kdes přišel k těm číslům? Civic 1,8 má dle SM spotřebu 7,2 ( http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/18-Honda/16... ... )

Golf 1.4 TSI 103kW pak 6,9 ( http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswag... ... )

Takže rozdíl 3 deci. Navíc je blbost srovnávat svoji kombinaci s údajem na SM, protože ty můžeš být pod tímto údajem ( http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/3-Audi/20-A... ... ). Jak sám vidíš, ty jezdíš a A3 úsporněji než běžný člověk s toutéž A3 na SM. Takže je dost pravděpodobné, že bys s tím CIvicem také nejezdil za 7,2 jako běžný SM řidič, ale třeba za 6,8.

Proč je takové srovnání hodně ošidné, ukazují např. i mé výsledky. Zatímco moje auto má na SM 9,02 litru, já mám výsledek 7,47. Pak na základě srovnání svého a jakéhokoli jiného auta dle SM bych nemohl nic vyvodit. Takhle bych mohl říct, že ten Civic žere jak prase, když dosahuje téměř stejné spotřeby jakou mám já (jen o dvě deci méně), ale ve skutečnosti je úspornější skoro o dva litry.

Odpovědět  |   | 
John  |  25. 04. 2014 17:46

No osobne si myslim, ze charakteristika motora ala Honda dnes uz neobstoji. Jednoducho bezny vodic potrebuje v premavke casto riesit kriticke situacie, kde potrebuje, aby to proste islo odspodu, nakolko na nejake podradovanie a ,,Vystrelenie" nie je cas.
Chcel by som vidiet vsetkych tych co tu pisu o podradovani o dva stupne, ci by to zvladli v strese. Ano ked sa hram na okreskach a neriesim kriticku situaciu tak ano.
A myslite si, ze vase zeny by to tiez s takym motorom zvladli? Dali by ste im take auto aby vozili deti do skoly?
Ja nie.

Odpovědět  |   | 
rohYpnol  |  25. 04. 2014 18:01

Tak ve stresu obvykle zvládneš věci, o kterých ani sám nemáš tušení

Ale obecně vzato TSI bude pro běžný provoz příjemnější a myslím, že o tom nikdo nepochybuje. Kde ale někteří plácají nesmysly - atmo 1.8 od Hondy rozhodně není nějaká yebka v porovnání s TSI. Pružností možná bude někde na úrovni 1.2 TSI, jenže s velkým bonusem výkonové špičky a rezervy.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  25. 04. 2014 18:01

já s tím podřazováním v kritické situaci nemám problém s meziplynem. a vracečky jezdím přes ruční až se lidi otáčí.

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  25. 04. 2014 19:18

Tato odpoved ma utvrdila v tom co som si myslel vid. tvoje predchadzajuce prispevky, dokazovat nieco niekomu, fakt na smiech.

Neboj minule ma (Leona TSI) zarezal v kopci sebevrah vo fabia I HTP, asi podobny tebe a teraz v hospode rozprava ako ziadne TSI nema na jeho skvele HTP.
Len rozdiel je v tom, zatial co on drtil plyn na podlahe s dvojkou v obmedzovaci, ja som mal nohu s plynu a pribrzdil som mu, aby rychlejsie predbehol. 200m pred zakrutou moze zacat predbiehat iba sebevrah a nie clovek s rozumom.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  27. 04. 2014 15:57

Dva dny se dívám, co z tebe tady vypadnou ještě za moudra. Napsal jsi tady dost pitomostí. Nejvíce jsem se nasmál, jak se svou 1,5 zařežeš bezproblémově dvakrát výkonnější auta. Ty jsi buď magor, který s každým závodí, přestože druzí jen normálně jedou, nebo si musíš dokazovat, kdo "ho" má většího, ale sám ho hledáš lupou. Na pár podobných volů jsem již na cestě také narazil a raději je nechám jet. Nemám nic proti jakékoliv automobilce a vyzkoušel jsem mnoho aut, také současný Civic 1,8. Mohu ti s klidem říci, že než ty se rozkoukáš se svou dýchavičnou 1,5 atmosférou, tak ti ty "přeplňované auta" dávno ujedou, pokud budou jejich řidiči chtít. Neřeším životnost přeplňovaných motorů, neboť dávno budu mít jiné auto, než na tu životnost dojde.

Odpovědět  |   | 
james  |  29. 04. 2014 00:19

tymto si dokazal aky kreten na ceste vlastne si, snad vsetci japoncofili nemaju taky problem, aj ked z diskusii sa zda, ze ich cestny mikrosvet je iba o nahanani sa medzi beznymi sofermi v kazdodennej premavke. ich revirom je bezna premavka ich temto je vrazedne - jirkove :)

Odpovědět  |   | 
tt  |  25. 04. 2014 18:49

no tak tu sa pozastavim....
pred tym som mal mazdu 6 2.0 benzin, neviem ci sa mi zatial stalo v kritickej situacii ze by som nevedl vyrazit vpred..... za to so sucasnym bmw 530d uz parkrat ano ked som dupol a ....... sedkunda a pol nic.... zistil som ze mam otacky na cca 1500 otacok...... kym sa roztocilo turbo tak bol takmer pruser.... za to s mazdou som bol zvyknuty ze ju treba tocit, ibaze ona dost vyrazne tahalo uz od 2500 otacok!!! Pisem dost vyrazne. Ale mal som to v hlavne takze vacsinou som bol pripraveny ze musim tocit... za to s turbo chrochtou hoci je to trojliter som bol zvyknuty ze taha vocpoda voe.... ale ee.... potrebuje cca 1900 otacok... ok potom sa stavia na zadne kolesa... ibaze treba hodne kvaltovat.... mazda zacala tahat ud od cca 2000 a tahala ako o zivot az do 6700 otacok. Ziadne kvaltovanie... Inak povedane do urcitej rychlost je rovnako rychlo ako trojliter bawo pretoze to straca na tom ze musim nakvaltovat 23 rychlosti kym na mazde som tocil na jednom kvalte hoooooooooooodne dlho...
takze ja som za atmobenzin vzdy! Moje dalsie auto bude bud bawo ale 530 benzin alebo honda accord 2,4 benzin vtec

Odpovědět  |   | 
james  |  27. 04. 2014 22:51

teraz to nemyslim v zlom,, ale
preco ta udivuje, ze 1500 ot to auto netaha podla tvojich predstav ked http://www.bmwsk.estranky.cz/clanky/bmw-radu-5/technic... ... tu je napisane ze turbo zacina od 1750-xxxx ved ho drz v turbo pasme a nemozes mat problem a na druhej strane Mazdu automaticky drzis v otackach a chvalis si ju. trochu schyzofrenia alebo len nepoznas alebo nechces poznat to na com jazdis. a tie kvalty a otacky su uz o efektivite na nakladoch ale to je uz na inu temu.

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  25. 04. 2014 19:11

uplne suhlasim, 98% vodicov chce komport a ten mu ponuknu preplnane motory.

Odpovědět  |   | 
Mirus  |  25. 04. 2014 20:18

Pokud je stale rec o TSI 1,2 tak si snad delate srandu s tim, ze v kriticke situaci na to slapnu a on vystreli takovym zpusobem, ze zabranim hrozicimu nebezpeci??? Vratte se nohama na zem a nedelejte z toho raketu, kterou neni a nikdy nebude!

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  27. 04. 2014 13:32

S 1,2 TSI nerobim raketu, jedine ak ty a ani netvrdim, ze to pri pridani utrhne sedacku. Ale faktom je, ze pokial mas v beznej premavke situaciu a potrebujes len slapnut na plyn, tak TSI zabere podstatne viac ako nejaka 1,4 alebo 1,6 atmosfera.

Odpovědět  |   | 
Mirus  |  27. 04. 2014 19:43

A zabere takovym zpusobem, ze zabrani hrozicimu nebezpeci? O tom totiz bezi rec, ne o tom, ze v idelanich otackach pro TSI zabere lepe nez atmosfera, to je vcelku logicke ze?

Jinak reakce na pridani plynu je v TSI proti povedeny atmosfere o dost horsi, ale to taky neni nic noveho....

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  27. 04. 2014 20:39

Su situacie, zeby ti nepomohol ani 5,0 V8

Ano reakcia je horsia ako pri atmosfere. Ale to je dane tym, ze trva 1-1,5s nez sa roztoci turbo a zabere, ale potom zabere. Ja som presadal s 1,4 16V atmosfera do 1,2 TSI a aj ked je reakcia horsia, tak jednoducho akceleracia, pruzne zrychlenie je podstatne lepsie, netreba mat plny plyn a tocit k 5000 ot.

Jednoducho Turbo motor je komfortnejsi, jasne zese sa bude pisat ze radit. napr. idem 40km/h a mam 3-ku na TSI a pridam ked sa pripajam do pruhu auto zabere a bezproblemov sa zaradi, 3-ka ide az do 145km/h. Na toto mozes zabudnut pri atmosfere. Ak budes mat 3-ku bude sa dlho zbierat, ak das 2 a budes tocit potom 3-ku tak vo vysledku tiez nie si rychlejsi ako TSI.

Viem o com pisem.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  27. 04. 2014 21:14

Tak ja si moc neumím představit, že bych u atmosféry jezdil při 40km/h na trojku, takže si dovolím tvrdit, že s atmosférou bych na tom byl lépe... protože nezařadím tak vysoko, aby to nedávalo smysl. Takže máš pravdu v tom, že v takové situaci bude turbo lepší. Vtip je v tom, že v atmosféře se řidič, který není blbec, do takové situace nedostane, protože tam tu trojku jednoduše mít nebude (v mém případě je to nějakých 2600 otáček na dvojku při 40 km/h).

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  27. 04. 2014 21:51

U mna znamenalo 2-ka pri 40km/h 3000ot. 1,4 16V. Aj ked tu chvalim TSI ale na 1,4 16V nedam dopustit

Odpovědět  |   | 
Mino  |  27. 04. 2014 22:14

Tak to už bych se možná o té trojce rozmýšlel To je hodně krátce zpřevodované, vždyť já mám už teď hodně krátkou převodovku a mám tam okolo 2600 rpm. Ale to pak musela být i ta trojka docela lehká, ne? Já se řídím jednoduchým pravidlem, že se snažím mít zařazený takový stupeň, aby auto po zmáčknutí plynu dobře zrychlilo. Takže se jednoduše nedostávám do takových otáček, kde by mě "ne"pružnost atmosféry trápila (pokud vím, že bych dynamiku mohl požadovat). A spotřebu mám i přesto velmi dobrou.

Odpovědět  |   | 
Jurášek  |  25. 04. 2014 22:19

To si vymyslel sám, nebo Ti to někdo poradil, nebo jsi zfetovanej, nebo vožralej, nebo si nikdy neřídil auto a nebo si dement?

Odpovědět  |   | 
Mino  |  27. 04. 2014 11:07

Tvá úvaha má jeden nedostatek. Pokud řidič nejezdí jako blbec (a trochu předvídá), napotřebuje tak často řešit kritické situace (já je teda řeším velmi velmi zřídka) a podřazování je také nesmysl, pokud znovu... nejezdím jako blbec, tedy netrápím atmosféru při 1500 rpm jako snad každý majitel turbomotoru. Vždyť ono té Hondě stačí jen nějakých plus minus 2300 otáček, aby při zašlápnutí plynu měla točivý moment na kolech stejný jako podobně výkonný turbomotor. A 2300 otáček rozhodně není žádná neuvěřitelné vytáčení motoru, navíc je to bez jakékoli prodlevy turba, protože tam žádné není.

Jednoduše řečeno, pokud nezařadím zbytečně vysoký převod, není pak ani důvod řešit podřazení (proč, když už ten převod mám) a dynamika je srovnatelná. Spotřebu to navíc také moc nezvýší, pokud vůbec. Mám vyzkoušeno, že když jsem jel dost na úsporu a opravdu se snažil rvát atmosféru až někam k 1600 rpm a když jsem jel běžným stylem, kdy jsem nešel pod 2000 a běžně řadil někde mezi 2800-3500 (ale samozřejmě se jinak také snažil využívat některé ze zásad úspornější jízdy), výsledek spotřeby se téměř nelišil.

Odpovědět  |   | 
Arese  |  25. 04. 2014 18:00

Tedy napsat v testu současného Civicu, že má velmi nízko uložená přední sedadla, to je neuvěřitelný úlet a přímo lhaní čtenářům. Má je totiž uložena naopak neobyčejně vysoko, protože se pod nimi skrývá palivová nádrž. Vepředu je v Civicu místa zoufale málo. Když jsem si do něj sedl, tak se svými 186 cm jsem se čelem málem dotýkal protislunečních clon a neviděl jsem vůbec na semafory. Vzadu už je to úplná tragédie, místa pro nohy zoufale málo a nesmyslně velký sklon opěradla, směrem dopředu stoupající podlaha....
Nabídka pouhých dvou motorů působí v dnešní naprosto uboze. Ten diesel jede hezky, ale emisními normami a dlouhými převody svázaná 1.8 je prostě líná. Když k tomu připočtu ještě katastrofálně odporný design, je jasné, že Civic Tourer v Evropě nemá šanci na větší prodejní úspěch. Jednoznačně nejlepší volbou v současné nabídce kombíku nižší střední třídy je nádherný Seat Leon, který se také prodává za velmi slušné ceny

Odpovědět  |   | 
rohYpnol  |  25. 04. 2014 18:03

Přední sedadla mě též zarazila, názory z různých testů nejen že se neshodují, ale dokonce si dokonale protiřečí

Nabídka dvou motorů je pro majoritní prodeje naprosto OK. Jak si myslíš, že vypadají prodeje u koncernu? 90 % budou tvořit 1.2 TSI + 1.6 TDI

Odpovědět  |   | 
Mino  |  27. 04. 2014 11:23

Nemyslím si, že s těmi prodeji máš pravdu. Otázkou samozřejmě je, v jaké zemi. Podívejme se např. na situaci ojetých aut v Německu, Golf 2009-2012 (zejména 6. generace), což by zastoupení motorizací mohlo trochu reflektovat.

1,4/59kW - 1467 ks
1,2TSI/63kW - 816 ks
1,2/TSI/77kW - 1650 ks
1,6/75kW - 444 ks
1,4TSI/90kW - 2677 ks
1,4TSI/103kW - 1776 ks
1,4TSI/118kW - 890 ks
2,0TSI/155kW - 580 ks
2,0TSI/173kW - 87 ks
2,0TSI/199kW - 184 ks

1,6TDI/77kW - 4670 ks
2,0TDI/81kW - 375 ks
2,0TDI/103kW - 1497 ks
2,0TDI/125kW - 325 ks

To máme 17438 ks, z toho 1,2 TSI a 1,6 TDI tvoří 41%. K 90 % to má hodně daleko. U nás toto číslo asi bude o něco vyšší, což platí i vzhledem k tomu, že nový Golf už nemá ty atmosféry (přičtením 1,4 k TSI 63kW a 1,6 k TSI77kW bychom se dostali na 52%).

Odpovědět  |   | 
rohYpnol  |  27. 04. 2014 13:47

Dobrý rozbor, ALE. Německý trh je zcela o něčem jiném. V Německu je běžné brát Golfa s 1.4 TSI. Koneckonců německé srovnávací testy se běžně věnovali právě 1.4 TSI a právě 1.4 TSI je brán jako standard.
U nás se to bude posuzovat špatně, protože právě ojetiny z Něměcka se budou tahat sem, tedy i 1.4 TSI.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  27. 04. 2014 14:29

Tak jasně, německý trh se bude od toho českého v lecčem odlišovat (ostatně proto jsem psal, že se to může lišit v závislosti na zemi). Vzal jsem ho proto, že je tam více aut a není to tak závislé na malém počtu kusů. Zkusil jsem tedy něco podobného pro Golfy 2009-2012 na českém trhu.

1,4/59kW - 17 ks
1,2TSI/63kW - 15 ks
1,2/TSI/77kW - 8 ks
1,6/75kW - 9 ks
1,4TSI/90kW - 10 ks
1,4TSI/103kW - 0 ks
1,4TSI/118kW - 3 ks
2,0TSI/155kW - 1 ks
2,0TSI/173kW - 0 ks
2,0TSI/199kW - 2 ks

1,6TDI/77kW - 126 ks
2,0TDI/81kW - 6 ks
2,0TDI/103kW - 20 ks
2,0TDI/125kW - 2 ks

Celkem 219 vozů. 1.2 TSI a 1.6 TDI znamenají 68%, se započítám té 1,4 a 1,6 k 1,2 (1,2 TSI tyto motory nahradilo) to udělá 80%. Proti německému trhu je to znatelný rozdíl, to je každopádně pravda... ty počty jsou bohužel dost malé na to, aby se z toho daly udělat výraznější závěry (TDI jsou tvořena firmami a už se prodávají, zatímco TSI bude oproti TDI častější u fyzických osob, u kterých ještě nedošly tak často do stádia prodeje). Aspoň nějaký odhad z toho udělat jde.

Odpovědět  |   | 
Kačer  |  25. 04. 2014 22:22

Kolik měříš si napsal, a kolik vážíš - 150 kg? Absolutně nechápu Tvůj blábol, že je vepředu málo místa.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  27. 04. 2014 21:55

Já měřím asi 180, vážím 86 a místa tam bylo pro mne tak akorát. Pro lepší sezení to již nějak moc nastavit nešlo. Blábol rozhodně nenapsal.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  27. 04. 2014 22:19

Civic 1,8 má dlouhé převody? A na to jsi přišel kde? Vždyť je to ve své třídě atmosféra s jedněmi z nejkratších převodů.

Odpovědět  |   | 
Juris  |  10. 10. 2015 21:24

Seat Leon bych nikdy nekoupil je to křáp

Odpovědět  |   | 
rohYpnol  |  25. 04. 2014 18:05

Výborný test. Upravený formát zajímavý. Chvíli to tu vypadalo s testy zoufale, ale teď dlouhodobě mají testy velmi dobrou úroveň, na rozdíl od některých konkurenčních webů, které se inspirovali Titanicem

Odpovědět  |   | 
pavel  |  25. 04. 2014 18:16

Nemám zájem ani o jedno z těch tří. aut protože kufr už řešit nepotřebuji. Nicméně, pokud bych potřeboval, tak vzhledem k tomu, že jsme nebyli rodina kolohnátů, tak bychom se asi do Hondy vešli bez problémů. Pokud tedy auto 4x2 na benzin, tak v tom případě by nebylo co řešit. Navíc Hondu by mi sotva někdo kradl, pro mě je i docela hnusná, ale není to ženská, tak to taky neřeším .A pokud 4x4 v téhle velikosti, tak to je Outback. Konzern nedělá vysloveně špatná auta, ale jedno Polo v rodině mi stačilo. Chci mít klid a jezdit. Ne obrážet servisy a psát si s prodejcem. Vím, že to je velmi subjektiní názor, ale já si svoje zkušenosti zaplatil.

Odpovědět  |   | 
DDD  |  25. 04. 2014 18:38

hoši, nad čím tady onanujete? nad atmosferickou 1.4-1.8?
když dobře, tak 140-180Nm, když si to ten moment udrží do 6000 1/min, tak 120-154HP, když do 8000 1/min (což je utopie pro sériové motory), tak 159-205HP.
To je jako něco extra? Plus jezdit s tím pořád 4500-6000 1/min nebo 6000-8000 1/min, aby to jelo?

Odpovědět  |   | 
jirka  |  25. 04. 2014 19:30

Aty si myslis ze atmosfera musi mit furt pres 4 tis otacek aby jela. Moje atmosfery zabiraj od patnactistet. Ta 1.5 od 3000 tis uz to tro chu jede na udrzeni 2400 a jedu mezi 90 a stovkou. Kdyz chic zrychlit normal prislapnu trochu vic o stupen dolu a brutal o dva stupne dolu. Trilitr cca 2100 pri 90 je to ctyrstupnovej hdmi automat zrychluje normal trochu vic podradi o jeden kick down o dva ale to uz je neco to me i ve 120 zarrazi do sedacky.

Odpovědět  |   | 
Vagi  |  27. 04. 2014 20:36

Jedna z mála atmosfér, která byla schopna opravdu zabírat v celém spektru otáček (samozřejmě se kterou jsem měl tu čest osobně) byl motor BMW S85B50. Takže pohádky o tom, jak tě tvoje atmosféra 1.5 ve 120km/h zatlačí do sedačky, si nech pro tvoje kámoše v kšiltovce...komiku

Odpovědět  |   | 
jirka  |  27. 04. 2014 21:59

To zatlaceni do sedacky jsem psal u trilitru honda accord coupe v6

Odpovědět  |   | 
pacho  |  25. 04. 2014 19:31

v poslednej dobe AR, má riadne úlety v testoch. Porovnávať Rapid s Megane, alebo Hondu, s Oktáviou, to chce riadnu dávku neobjektivity. Proste, kto chce hondu, v živote ju nebude porovnávať s Oktáviou, ani o nej uvažovať. Tento test, je tak dobrý, akorát troch pozdvihnúť majiteľom Oktávie sbavedomie, že ako dobre vybrali predraženú škodu, hoci vôbec nemaju potuchy o čom je Honda. Ešte mi nedá: dizajn, je jasné, že je to individuálne, ale tie poprelamované zadne dvere na škodovkach radšej ani nekomentovať. Veď nakoniec, aj fábia je pekné auto, keď ju toľkí kupujú. Ešte chcem podotknúť, že nie som majiteľom Hondy, ani Oktávie.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  25. 04. 2014 19:36

Ve všeobecnosti jsou japonci vždycky technicky cca 10-20 let pozadu . Oni potřebují dostat do ruky funkční konkurenční výrobek a za cca 10-20 let vyplodí vlastní kopii. To, že honda v nabídce nemá benzínové turbomotory s přímým vstřikem znamená pouze jednu jedinou věc a to, že ho prostě a jednoduše nemá. VW má maloobjemové turbobenzíny v hromadné výrobě 11 let. Oni je ještě nebyli schopni technologicky zvládnout. Ovšem vzhledem k tomu, že se s barnumskou reklamou nacpali do WTCC s maloobjemovým turbobenzínem, tak se dá očekávat, že už připravují spuštění výroby těchto motorů a v těch jejich verglech se to letos objeví a zastaralé atmosféry půjdou na smetiště dějin. Je to opakování příběhu s honda turbodieslem. Honda nemá v nabídce mimo jiné také dvouspojkový automat jednoduše proto, že ho nemají. Takže na něm pracují. Momentálně udajně svůj prvovýtvor začali prodávat, ale jenom na území japonska (aby měli průsery pod kontrolou) a skončilo to fiaskem, protože je to poruchové. Přitom žádný vývoj nedělají oni jenom pajcují.

Další japonec....Toyota maloobjemový turbo benzín s přímým vstřikem taky v nabídce nemá z jednoho prostého důvodu, protože ho nemá technologicky zvládnutý. Vymýšlet nic nemusí, to udělají jako obvykle ti, co mají v hlavě mozek, což není jejich případ. Momentálně u toyoty vypotili první maloobjemový turbo benzín s přímým vstřikem a s velkou slávou ho nacpali do své prémiovky do lexusu.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  25. 04. 2014 19:51

Jaj dalsi koncernista kup si auto s motorem ze sekacky. Pro vasi informaci honda uz v roce 1994 v 1,4 90 k se spotrebou 6,2 a kojcern atmosfera 1,4 86 k v roce 2008. Dale v roce 2016 ma prijit na trh civic 2.0 s turbomotorem a vykon 280 koncern 220. Co se tyce automatu hdmi automaty jsou krapet dlouhe a v crv zvladli petistupnovy. O proti dsg a jinym je mebe nachylny na poruchy s vetsi zivotnosti cca 200 a vice tis km dsga ostatni drive.

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  25. 04. 2014 20:13

Chlape neprud tu do koncernu, ked nemas paru o nom. Vyznievas tu na smiech, ale sposobujes si to sam.

Uvediem iba fakta na to co si pisal.

1.) VW v roku 1998 1,4 16V 74kW (101HP)

2.) pise sa rok 2014 a Seat ma Leon Cupra 2,0 TSI 280 HP (Honda s tym pride v 2016 ako pise)

3.) VW teraz robi a chce uviest na trh na Golfe R 400 t.j. motor 2,0 TSI vyladeny na 400 HP.

este nieco .....................................

Odpovědět  |   | 
jirka  |  25. 04. 2014 20:24

a nisan skyline gtr 2.O turbomotor 2OOO koní.kde je koncern. a ten koncern 1.4 polo si kuboval v tom roce známej 1.4 86 k dával za něj něco kolem třista kolíků. funglovka

Odpovědět  |   | 
yoggi  |  25. 04. 2014 22:10

ano ak ma polo z roku 2008 tak tam ma 1,4 16V 86HP. Uvediem ta do problematiky motorov 1,4 vo VW.

povodny 1,4 8V 60HP - prepracovali, nova hlava, 16V rozvod DOHC........ a tak vznikli na zaciatku 1,4 16V 75HP a 101HP, potom 75HP posilnili na 80 HP a 101 HP ostal cca ro roku 2007. Dalej zobrali 80HP 1,4 a zvysili vykon na 86HP (znamej to ma to v pole).

1,4 16V 101HP zrusili s dovodu kanibalizacie v samotnom koncerne lebo mali 1,6 101/102HP a 1,6 16V 105HP.

P.S.: este dodatok napr. Skoda ponukala fabiu I RS 1,4 16V vyladeneho na 85kW/116HP v Grecku (naftu nemohli predavat).

Odpovědět  |   | 
jirka  |  25. 04. 2014 22:09

pardon já se spletl uvažují o 1.6

Odpovědět  |   | 
stealth  |  27. 04. 2014 08:36

Jirko, zkus být objektivní. Koncern produkuje motory 2,0 s turbem a výkonem do 330 koní (nová Cupra R ho pravděpodobně bude mít). Peugeot v RCZ-R (který by nakopal zadnici asi všem produkčním hondám vůbec), má 199kW z 1.6l objemu. Pokud jsi jezdil já nevím v nové Cupře s 280 koňmi a pak si zkoušel svůj třílitr, pak OK. Ale vypadá to, že místo objektivního přístupu máš nějaký komplex z koncernu a dalších evropských aut. Mít rád Hondu neznamená plivat na ostatní výrobce nebo ano?

Odpovědět  |   | 
jirka  |  27. 04. 2014 08:48

já neplivu ale nedělejte z toho svatej grál. Dyt ty koncerny jsou poruchovější než japonci. Ano jezdím na Japoncích. Ano koncern cpe do dvoulitru vysoké výkony. Ale honda to umí taky i v atmosféře. Akorát mě mrzí že poslední dobou jen typ r. I když do ameriky se chystá příští rok nová accura. Dále jen poukazuji na neekonomičnost turbo motorů pod plnou palbou. A v klidu to zvládá spotřebu podobné atmosféře. To je celý. Já jen vzpomenu na devadesátý léta kdy honda zvládala litrový výkon na atmo 120 koní. A dnešní koncern nevím nevím. Ano vzhled hond je diskutabilní. Ale v kvalitě a spolehlivosti má koncern co doháhánět. Dále mě mrzí poslední dobou upustili od víceprvku. Dřív to cpali všude v hondách. A ten podvozek u kocernu to je tragédie. Tvrdý podvozky na každým hrbolu to mlátí do karosérie. A v octávkách první a druhá generace vzadu trestanecká lavice. Golf vzadu místa pro posádku jak pro děti. Když jsme jednou byli někde se služební cocotou týden jak rád jsem si sedl do své pohodlné hondy neskutečnej rozdíl.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  27. 04. 2014 22:02

Tak honda ma v nabidce i 310 konovy motor je to atmo 3.5 v6 od lonska. Honda accord coup pro americky trh.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  25. 04. 2014 19:54

A jeste malickost proc ma citigo ten litrovy trivalec od toyoty a od doby co berou retezy od japoncu je klid.

Odpovědět  |   | 
Karamba  |  28. 04. 2014 00:33

To si snad děláš prd.el ne? Proč by měl být od Toyoty? Protože má stejný počet válců a zaokrouhlený objem?

Odpovědět  |   | 
pacho  |  25. 04. 2014 21:12

Ty sa muisíš normálne v noci prebúdzať, kôly zlým snom o japococh. Tľko komplexov voči japoncom v jednom príspevku, tak to som nezažil. Len si ži v tom tvojom ideálnom koncernovom sne, ale ras sa prebudíš, a pochopíš.

Odpovědět  |   | 
Javor  |  25. 04. 2014 22:26

Měl by si to Japoncům ukázat, jak se dělají motory, inženýre.

Odpovědět  |   | 
John  |  25. 04. 2014 20:36

Inak atmosfera od Mazdy co zabera od 1500ot?No na to by som sa pozrel.Asi mame rozny nazor co to je zaberat od spodu. Mal som moznost jazdit 2.0 Mazdu a je to lenoch.

Odpovědět  |   | 
senegalec  |  25. 04. 2014 21:11

Test bol zaujímavo urobený a ešte "lepšie" okomentovaný.
.
Aj ked autor testu odviedol "povinné" body domácemu autu (Škode) a koncernu (Leon) nadobudol som dojem, že Honda je veľmi dobré auto a oplatilo by sa ho vlastniť.
Atmosferický motor (menej komplikovaný ako preplňovaný) s dobrou životnosťou a s pomerne vysokými otáčkami (Honda má s takýmito motormi dlhodobo skúsenosti) je pravdepodobne zárukou dlhej a bezproblémovej prevádzky.
Veľký kufor, pohodlie na ceste, slušné zrýchlenie (bezpečnostný prvok) , aj vcelku dobré hodnoty spotreby sa mi mimoriadne pozdávajú. Navyše je to japonské auto. Považujem ich za vozidlá s veľmi dobrou povesťou (spolahlivosť,životnosť,technická vyspelosť).
.
Aj design sa mi pozdáva. Je moderný,dynamický. Na rozdiel od koncernových aut, ktoré mi pripadajú mierne archaické (najmä Škoda).I keď je to vec vkusu.
.
Trend vo vzhľade ide iným smerom. Príznačné sú vozidlá Hyundayi (ix20, i40,velostar) ale i Ford (Fiesta,Kuga,B-max) a KIA.
.
Svedčia o tom aj predajné čísla obratu za rok 2013.

Odpovědět  |   | 
Mirda  |  25. 04. 2014 22:20

Tak děti, findíky jste si už porovnali tak do postýlek a spát. Majitel jakéhokoliv japonce se jen výjímečně uchýlí do showroomu koncernu. Je většinou se svým autem spokojen, u značky s marginálním podílem na trhu si ho váží a je rád že jen leje benzin a nemusí už potřetí shánět na aukru kradenou navigaci (možná tu svoji). Stejně tak si pravověrný škodofkář nevybere Hondu jenom kvůli litrům v kufru. Japonci mají drahý díly (protože jsou kvalitnější a déle vydrží), nekradou se (člověk pak má zbytečně dlouho stejný auto), nejde tam specifikovat výbava (skoro všechno je standard) a neumějí diesely (páč evropský trh je pro ně oproti USA kapka v moři). Škodofkář je přesvědčen, že co je v prospektu je pravda. Věří tomu, že závada kterou měl se stala jenom jemu, protože mu to říkali v jeho zeleným domečku. Ví, že bez Constructu a zástěrek ze salonu neodjede a cenovou nabídku na auto si udělá ve všech 12 autosalonech ve městě, aby si pak jel s ČD na druhej konec ČR, protože mu slíbili navíc ještě koberečky. Proto se potom diví, že kulance je jen pro vyvolené a nechápe proč po něj někdo chce za náhradní vůz na odpoledne prachy. Výsledek tohoto testu je to, že privátně si Octavii u nás skoro nikdo nemůže dovolit i kdyby měla víc kubíku v kufru jak ducáto maxík. Většina privátních kupujících skončí u Kia/Hyndai nebo max. Rapida. Octavii táhnou z 90% firmy a operáky a tam se auta prodávají za jiné peníze než pepíkům z ulice. Firma jezdicí na Hondě je pouze zbožné přání CZ importéra. Hondu, Mazdu a Toyotu si koupí i s benzinovou atmosférou ten kdo nemá auta jako výraz společenské prestiže, ale stačí mu když auto jezdí k benzince a jednou za rok na servis.

Odpovědět  |   | 
Rampa  |  26. 04. 2014 00:08

Obávám se, že autor testu v Civicu ani neseděl, jinak by nemohl napsat takový nesmysl o "nízkém až sportovním posazu". Civic má celkovou výšku auta podobnou jako většina třídních konkurentů, ovšem místo nad předním sedákem má o 8-10 cm menší než většina těchto konkurentů. Plyne z toho tedy jednak to, že řidič sedí o 8-10 cm výš a druhak to, že vyšší postavy mají hlavu narvanou do stropu. Každý, kdo v tom alespoň jednou seděl to ví a všechna seriozní média to zmiňují jako problém. Za všechny citace z britského Autocaru, který nelze určitě podezřívat z nějaké zaujatosti vůči Hondě skoro domácí britské automobilce vzhledem k výrobě ve Swindonu.
"Elsewhere, the cabin is designed more thoughtfully, but it’s far from the class’s most accommodating car. In the front, a high-mounted driver’s seat conspires with shallow A-pillars and a low roof line to make headroom tight; there’s over 100mm less of it than some hatchbacks offer."

Odpovědět  |   | 
LOL2000  |  27. 04. 2014 11:57

Koukám že je to tu zase....atmosféra versus turbo.Černá nebo bílá....Asi tak....kdo chce turbo, ať si ho koupí, kdo chce atmošku tak si koupí atmošku.Nemá cenu moc řešit....to že turbo je dnes přijemné a při normální jízdě(většina kupců) je prostě uživatelsky příjemnější.To je holý fakt.Oba dva motory(1,8/1,4T) jsou dobré, sice každý jinak, ale člověk chybu neudělá ani s jedním.Nebudeme zde řešit desetiny.

Chápu, že bazarovej kovboj řičí že atmoška.......chápu, ono kupovat motor s turbem, kde který ma hodně najeto je riziko.A velké, to zcela chápu....už mazec lidí si naběhlo.Vše a holt své výhody a nevýhody a ty je potřeba dle toho jak jezdím, kde jezdím, kolik najezdím, jestli mám na opravy ohodnotit a dle toho vybrat.Dělat z aut zde jmenovaných absolutní špicu, či zase šrot, je úsměvné.Jsou to dobrá auta, s dobrou technikou a každé má své výhody či nevýhody.
JInak je pravdou, že Evropské automobilky na motorech (materiály) opravdu šetří.Už to opravdu není co bývalo.Japonci zatím tolik nešetří, rozdily tam určitě jsou, ale to by je tam řešil jen u ojetin, nebo kdyby si to chtěl dlouho nechat.Zase u japonců je problém, že některé dily jsou opravdu drahé, či není druhovýroba.Prostě chce to při vyběru auta, či ojetiny vzít tyhle věci v potaz....no je toho hodně a většina kupců, tohle neumí a nikdy umět nebude.U nových to zase nelze odhadnout.....proto je lepší vždy kupovat po FL. Ale to je na dlouhou diskuzi.....

Odpovědět  |   | 
noky  |  27. 04. 2014 18:13

som sa pobavil..je škoda že miesto zmysluplnej diskusie , je to skor súboj jak v hospode zda je lepšia Slávia alebo Sparta.
Skúsim jeden svoj zrovnávací test. Vyberám auto, mám služobnú octavku III, nicméňe ju musim v blízkej budúcnosti nahradiť.
Najskor som si urobil výber čo je na trhu, stačí mi kompaktný kombík, nejazdím často mimo mesto.. a horná hranica bola mierne lepšie vybavená oktávka. Velmi rýchlo sitom prepadli korejci, hlavne I30SW, kde som mal zámer ušetriť.. ale plasty a priestor v kufri ma dostali, Francúzi - tam mám obavy o kvalitu a ani ma nenadchli, oktavka, mal som 5 rokov, chce to zmenu, Opel, hodne som si sluboval a sklamanie.. Honda Civ.Tourer ma nadchla, i keď som sa bál podla fotiek, zda to nie je moc uletený dizajn, v reále ale super, pekné, hlavne iné.. ale chce to asi určitú "krvnú skupinu", viem si predstaviť že mnohým sa to páčit nebude. Po prečítaní recenzíi na fórach po svete, ale studená sprcha.. 1.8 nič moc, chce to vytáčať a je to potom hlučné a žere.. Keby som nevozil rodinu, tak asi skúsim, ale chcem mať určitú pohodu, ale zas nie nudu.. po meste spotreba, doteraz vždy diesel a chcelo by to zvyknúť na 30% navýšenie výdajov.. tak asi 1.6.. úsporná, dynamická ale zas vraj hlučná od 130 na dialnici.
Takže ešte ostali v klobúku Golf, Focus, a Oktavka.. Polovička zamietla moje nadšené ovácie na Golfa, nuda.. konzerva.. Tak Focus Titanium 1.6 Ecoboost.. sázka na istotu.. X-krát overujem priestor.. jeho málo, ale motor je vraj bomba..papierovo super.. Oktavka zatial nie, mám, chcem zmenu. Ale zároveň zistujem že je to naozaj asi dobré auto, na západe neustále preberané a vysoké body.. i mne sa s ním jazdí dobre, trochu som si postupne upravil názor, III je krok dopredu.
Takže testovací rozstrel naplánovaný na jeden den : Civic 1.6 vs Focus (focus chcem ja, polovička hondu kvoli vzhladu) .. Zial focus ma dostali, na test len 1.0 .. vraj sa v Čechách predáva primárne 1.0 a v nízkych rýchlostiach tam vraj moc rozdiel nie je.. Tak OK..
Civic 1.6.. začiatok mierne hlučný, ale potom zabehnutí sa ukludnil.. vcelku ma s ním bavilo si hrat.. primárne sledujem hluk, tak som zabudol aj na prehladnost panelu a počitača, ktorý sa kritizuje.. skušam akceleráciu.. no asi to chce si s tým autom sadnúť a nájsť správne otáčky, nebolo to zlé ale čakal som o niečo viac, ale podla mna bola skor chyba vo mne.. dialnica, nad 130.. naozaj hlučnejšie.. smer tam, vcelku mi to vadí.. smer zpět, buď som si zvykol, alebo auto trochu stíchlo... nicméně po pár kilometroch som sa rozjazdil a bavilo ma to..motor reagoval príjemne, a chcelo sa mi s ním viac experimentovať.. ovládatelnosť super, v tom som si sadol do mojho štýlu jazdy.. jazda po meste super, i keď podvozok je tvrdší, mne to nevadilo, deti som zo sebou nemal, tak neviem ako vzadu na horších cestách, možno budú remcať. Ešte test kamerky pri cúvaní.. strašne som už chcel v aute aspoň zadné senzory, len pre pocit.. nemám problém s parkovaním, ale som hračička.. kamerka super.. bavil som sa zaparkovaním presne na čiare :O) príjemne ma to prekvapilo, povodne som myslel že to bude len na okrasu, ale ono to fakt pomáha, hlavne to ma dobrý rozsah, a vidíte aj hodne nablízko.
Nepodarilo sa mi ale otestovat START = STOP, nezapínal sa, bolo to síce už na dvore.. tak hádam to bol len problém toho okamihu.. Inak kufor a ulozny priestor, lepši ako oktavia.. rovna podlaha, Magic sedadla paráda.. a miesto je aj pod nimi.. deti budu nadšené. Teraz sa museli vzdy obložiť blbostami.
FOCUS.. samozrejme tiché.. pri START STOP som nevedl či motor beži.. interiér hrozná nuda oproti Civicu.. menej miesta vpredu, vzadu síce si strčim chodidlá aj pod predné sedadlá, co v Civicu moc nejde, ale je to o vačšom kompromise vpredu-vzadu.. Po Oktavke obecne je nezvyk akykolvek kompakt. NIcmene vzadu su sedáky vyššie, pohodlnejšie opierajú stehna ako v Civicu..aspoň dospelým... Strašne ma ale štve na Focuse zatváranie dverí a kufru.. tresk, žiadne tiché docvaknutie.. pripomina mi to starších kórejcov. Motoricky- 1.0 katastrofa.. hluk len z okolia, nie motor, ale rozbehnut to nejak nešlo.. asi to chcelo podradovat alebo nejak inak.. no neprišiel som na to.Faktom je že sme boli v aute traja.. Mal som focus II, 1.6 diesel.. bolo to žihadlo a mal som ho rád.. doslova som sa tešil na ecoboost, a bola to studená sprcha.. dalšia bola posilovač riadenia.. mal som pocit že to autom chvilami ani neriadim, stale mi do toho nejak kecal, bud bol tuhší, alebo sa chcel vrátit do povodnej polohy.. nejak sme si nesadli.. podvozok ale parada.. ked som to auto rozbehol , tak som mal pocit že s ním následne mozem robit co chcem.. Reakcie na brzdy boli lepsie ako u Hondy.. to bola ale len jedina cast ktora ma bavila.. inak ma to ale nebavilo. Asi prilis vela ocakavani, po honde to jednoducho nebola ta spravna radost.. mozno 1.6 bude lepsia, este asi testnem, ale Ford asi nie.. mozno raz Mondeo..
Po nasadnuti do oktavky 1.6 diesel som asi zistil kde je ten spravny motor, v tej oktavke.. mozno je to ale len tym ze ho v tom okamihu poznam .. lakalo ma testovat tu Hondu 1.6, bolo to kratke a moc som riesil hluk. Este zopaknem ale zatial chcem Hondu.. a snazim sa dozvediet na forach co najviac, skusenosti, realne pozorovania..
Zial vzdy to sklzne do nezmyselnych argumentov ludi ktora za tym autom ani nesedeli. Civic Tourer ma svoje plus a minus, ale to ma kazde auto na trhu a je to len o osobnej preferencii, co vyhra. U mna zatial vedie.. je iny a zabavny.
Dik za nazory

Odpovědět  |   | 
jirka  |  27. 04. 2014 20:56

Snad ti pomohu. Mel jsem a mam nekolik hond. Kdyz budes chtit aby to letelo podrad o dva stupne jdi prey pet tis otacek zapne se u benzinu vtec. Spotreby jsou priznive. Spolehlivost vzdy jsem resil kolem 200 tis km najezdu nejake to rameno stabilizator na podvozku. Jinak olej a rozvody. Olej z motoru nemizi. Cena nahradnich dilu nebudes je potrebovat hondy drzi. Prece priklad na fivicy ramea cca druhovyroba 2000 tis kc stabilizator 400 kc jiny tycky kolem tisicovky. Lozisko kola cca 2500 kc. Bacha na lemy zadniku kolem desateho roku oprava tis kc. Vyfuk cca 8 tis komplet. Americky accord podobne ceny az na lozisko min 5000 tis kc. Civic filtr vzduchu 400 az 500 olej filtr origo 300 druhovyroba 150. Civic rozvody cca 5 is americky accord 10 tis. Jinak jsou to slusna auta motor nezklame co se tyce orav nehrozi ale chce to kvalitni olej nesidit.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  27. 04. 2014 21:04

Jo a kdyz se budou menit brzdovy desticky doporucuji original niparts nesidit.A jeste doporucim cca jednou za cas cca 30 az 50 tis km geometrii ale nekdo kdo to fakt umi vetsinou se daji nastavit vsemi smery vsechna ctyri kola a malokdo to vi. Viceprvek to ma bezne jak zadek tak samo i predek.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  27. 04. 2014 21:50

Dovolím si trochu oponovat tvému vyhodnocení. Před časem jsem si dělal podobný výběr, ale trochu v širším měřítku a asi i pečlivěji.
Pokud jde o Civic, tak ten je ve všech měřitelných ukazatelích prostorově menší než Focus, včetně výšky opěradel a délky sedáků vzadu. Na zadních sedadlech mne docela zarazila, pro člověka s výškou cca 180 cm, nutnost docela nepohodlně sedět. Chodidla jsem musel dát pod sedák, pod předním sedadlem není místo, je tam nádrž. Při kolmém postavení nohou jsem vlastně seděl "na bobku", nepodepřené stehna (sedáky jsou nízko), navíc bylo sezení docela vzpřímené. Nechtěl bych takto cestovat delší vzdálenost. Civic je celkově nižší auto a tím je dán i prostor nad hlavou, oproti Focusu o cca 50 mm méně (ve srovnání s Aurisem, v porovnávacím testu, je vysvětleno proč). Pokud jsem se na místě řidiče usadil dle svých představ, tak jsem se za sebe již moc dobře neposadil. Kufr nehodnotím, ten je včetně variability zadních sedadel výborný, bezkonkurenční. Otázkou však zustává, jestli je tak velký kufr potřeba a jestli je potřeba v ohledu k cestujícím, kteří na zadních sedadlech budou strádat. Hluk v autě se mi zdál větší, než ve Focusu. Pokud bych si měl vybrat motor, tak jednoznačně 1,6 EcoBoost. Ve velkém rozsahu otáček má výborný zátah a hodně dobře se s ním cestuje. Dojmy z řízení mám lepší z Focusu, ale to je subjektivní názor.
U Focusu je zavírání dveří problematické jen pokud se týká pátých dveří, tam se musí pouštět z malé výšky, jinak je to uvnitř vozu "tlaková vlna". Poku bych přešel k cenovému srovnání, tak tady Civic docela prohrává. Při srovnatelné nabídce výbavy je cenový rozdíl dosti velký a to nebudu řešit, že některé prvky výbavy lze jen s nejvyšší verzi a některé Civic ani nenabízí, jsou ta však většinou ne zrovna potřebné drobnosti.
Pokud se jedná o 1,0 EcoBoost, tak je to benzín a ten se musí trochu více vytočit než diesel při rozjezdu a pokud bych ho srovnal s předchozí 1,6 atmosférou, tak vyhraje EcoBoost. Také jsem si ho vyzkoušel, ale katastrofa to, v ohledu na objem a konkurenci, v žádném případě není. Evidentně jezdíš s diesely a máš problém s benzínem. Já se zase vždy musím chvíli srovnávat, když přesednu z benzínu do dieselu.
Když jsi načal Octavii s 1,6 dieselem, tak si nemůžu než "rýpnout" do Škody, že tady dali jen pětistupňovou převodovku a pětka je výrazně dlouhá. Při mém testu jsem to řekl i prodejci, že kolem 100 km točím na čtverku evidentně již hodně a na pětku se motor začne dusit a ten mi to jen smutně potvrdil. Civic má dle mého názoru 1,6 diesel lepší a k tomu přispívá i lepší převodovka.
Co se týče interiéru Focusu, tak jako předváděčky jsou většinou vozy v základní nabídce, tedy s rádiem ve stylu historického mobilu a očesaným displayem, fuj, nelíbí se mi. Já ho mám v tomto provedení a to již rozhodně nuda proti Civicu není:
http://www.netcarshow.com/ford/2011-focus/1280x960/... ...
Pokud budu brát prostor pro řidiče, tak rozhodně není méně místa ve Focusu. Doporučuji si posunout sedadlo více dozadu a povytáhnout volant. V Civicu jsem na tomto mírně pohořel. Velice dobré je podívat se na poslední Autosalon na Primě, tam je názorně vidět jak je to s prostorem pro řidiče.
http://autosalon.iprima.cz/videa/honda-civic-tourer-... ...
Doporučuji si přečíst:
http://www.auto.cz/honda-civic-tourer-1-8-i-... ...
http://www.auto.cz/test-ford-focus-kombi-2-0... ...
http://www.auto.cz/test-ford-focus-sedan-1-6... ...
http://www.autorevue.cz/test-ford-focus-16i-ecobo... ...

Poslední rozhodnutí je stejně vždy na kupujícím a jeho preferencích. Mi nejvíce vyhověl Focus, tobě může zase Civic.

Odpovědět  |   | 
Karamba  |  28. 04. 2014 00:41

Zajímavé, jaká sebranka jsou ti hondaři. V zatáčkách si dávají osmiválcové limuzíny i se svojí 1,5, se kterou následně pozávodí třílitr na semaforem. Jo chlapče ani prd. Potkal jsem pár takových borců v vytuzených Civikách a výsledek? Jo na semaforu mu to gumovalo hezky, ale na to možná zbalí nějakou vypatlanou blondýnu, ovšem moc mu to nejelo. V zatáčkách jsem zase ty jejich plečky musel tlačit, aby vůbec jeli, ačkoli mám na čumáku velký naftový motor.

Odpovědět  |   | 
LOL2000  |  28. 04. 2014 09:27

Hele, nepaušalizuj......koukám že taky závodiš, tyhle kecy co vedeš nejsou o autech ale o lidech.....a možná i věku.

Odpovědět  |   | 
Stefan  |  28. 04. 2014 11:12

pekné autícko s dobrou výbavou,ale mojej elantre sa cenovo ani komfortom nevyrovná
a o nemeckej skode tobôž...

Odpovědět  |   | 
jirka  |  28. 04. 2014 16:56

Ono taky zalezi kdo tam sedi. Ja jszdim zatacky na okreskach na hranici adheze a obcas vracecka pres rucni. Ale neni to prdel to uz si clovek musi davat hoodne bacha.

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  02. 05. 2014 23:20

jeden isiel so VW skodofkou za bratom cca 3km býval,isiel ako chuj už má len pamatník na strome! mne na mojich okres.cestách obcas na dialnici netreba žiadne turbo etc vrtulu v zadku nemám,každý blbec vie tlačiť na plyn!!!takže nerobte fetiš tu--- z aut idete sa pos..ť!
dnes už aj francuzske talianske autá su kvalitné ,len sa treba riadne o ne starať! o japoncoch ani nehovorím, no a nemci ,ti vyrábaju a skupuju vsetky značky kade tade,takže obcas asi viac sa tam niečo pokazí! už ani nevedia kolko značiek a čo pokupili!!

Odpovědět  |   | 
Emil  |  22. 09. 2018 21:55

umím 50 jazyků,ale nevím o čem tam autor píše.

Odpovědět  |   | 
Kolíňák  |  20. 08. 2016 14:42

Dlouho jsem vybíral a vybíral hodnotil všechna pro a proti a vybral civika kombi. Shodli jsme se na modré barvě. V prasátku byla hotovost a tak jsme se vydali k dealerovi auto prohlédnout, svést se a objednat. ALE !!! Přátelé pozor. Měřím 189 cm. Není to málo, ale zas až takový obr nejsem. Do toho auta se nevejdu za volant. I prodejce špitnul, že větší lidé s tím mají problém. Prý kvúli unikátnímu sklápění zadních sedaček do podlahy, se musela nádrž na benzin přesunout pod přední sedadla a ta jsou zkrátka moc vysoko. Tak tady udělali soudruzi z Japonska opravdu chybu.
A tak jsme zůstali u Fordů a dobře jsme udělali . Mondeo kombi nemá chybu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

Renault Captur E-Tech PHEV

Plug-in hybridní model Renaultu v nabídce chyběl. Francouzi ale nedávno na český trh uvedli hned dva – Captur E-Tech a Megane Grandtour E-Tech. Dnes si povíme, co čekat od prodejně velmi úspěšného městského crossoveru.

13.  10.  2020 | Jan Mička | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nád…

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

12.  10.  2020 | | 82 N/A
Rusol David
PrezidentTatra
Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácná. Slavný první kus jezdí v Česku

Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácn…

Mezi speciality první novodobé škodovky s pohonem předních kol patřívaly nejen akční modely, ale i zahraniční přestavby. Nejunikátnější z nich byla dopřána Holanďanům.

17.  10.  2020 | | 8 N/A
Prejzek Lukáš
Škoda FavoritRetro
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O levné SUV-kupé může být velký zájem

Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O l…

Stylové SUV-kupé za lidovou cenu zprvu určené pro Rusko míří dále do světa. Česku se rovněž nevyhne.

23.  9.  2020 | | 48 N/A
Fuglevič Daniel
EvropaArkanaRenault
Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD Slušovice ale tajně testovali v ČSSR

Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD …

Audi léta tvrdí, že muzejní exponát Sport Quattro RS 002 skupiny S s pětiválcem uprostřed je nástupce Sport Quattra S1 E2 skupiny B. Není to tak docela pravda. Mezi těmito automobily stojí funkční prototypy RS 001, které byly kvůli utajení před Volkswagenem testovány za železnou oponou v Československu. Když se existence strojů provalila, pod osobním dohledem Piëcha musely být rozebrány a dodnes se o nich nemluví.

27.  9.  2020 | | 38 N/A
Mihálik Miro
WRCprototypQuattroRallyeAudiTajnéRetro