60
Fotogalerie

Test Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC: Útok na českou jedničku

Kapitoly článku:


Drobnohled připravit, otevíráme zavazadelník

Kdo hledá důvod ke koupi Hondy Civic Tourer, ten jej právě našel. Zavazadelník a vůbec variabilita je u tohoto auta na takové úrovni, že ji stěží některý z konkurentů překoná. Nádrž umístěná pod předními sedadly, řešení zadní nápravy nebo třeba plánovaná rezignace na zástavbu pohonu všech kol, to vše umožnilo umístit podlahu zavazadelníku proklatě nízko.

civic_tourer_43.JPGcivic_tourer_46.JPG
Takhle vypadá aktuální rekord v praxi. Tourer nabídne nízkou nakládací hranu a více prostoru mezi podběhy. Dokonce i česká jednička (rozuměj Škoda Octavia Combi) je na toto krátká. 

Základní objem od podlahy po roletku činí 507 litrů. Pod podlahou je ještě rozměrná schránka nabízející 117 litrů. Jinak řečeno od dna této schránky po roletku dostáváme slibovaných 624 litrů. I Civic Tourer se vzdal rezervy, kterou lze dokoupit a která vám zmenší objem spodní schránky o 51 litrů.

Hned po otevření zavazadelníku vás zaujme velmi nízko položená nakládací hrana přímo navazující na dno zavazadelníku. Oproti hatchbacku je snížena o 12,5 cm, nachází se ve výšce 56,5 cm. V tento moment nastává ta správná chvíle vrátit se k našemu srovnávacímu testu Octavie Combi s Leonem ST. Právě tito soupeři přímo konkurují testované Hondě, a to jak co do kategorie, tak po stránce motoru.

Každopádně oba dva mají nákladovou hranu položenou výrazně výše. Octavia Combi nabídne 63,1 cm, Leon pak rovných 65 cm. Pokud se budeme bavit o základním objemu, pak Leon přispěchá s hodnotou 587 litrů (ovšem vč. rezervy) a Octavia dává k dispozici již zmíněných 610 litrů. Maximální čísla zní 1470 litrů pro Leon ST, 1740 litrů pro Octavii Combií a 1668 litrů pro testovanou Hondu.

kufr2.JPGkufr.JPGcivic_tourer_46.JPGkufr5.JPGkufr6.JPGcivic_tourer_54.JPG
Zavazadelník Hondy ještě jednou, tentokrát ve společnosti Octavie a Leonu. I z těchto pohledů je vidět velký vstupní otvor u Civicu. Ten navíc přidá možnost sklopit zadní opěradla zcela do roviny. 

Civic Tourer má v zásobě ještě další trumfy. Zatímco Octavia získává své litry délkou, Civic sází na hloubku (to už jsme si řekli) a také na šířku. Octavia má zavazadelník dlouhý 105 cm a široký mezi podběhy 100 cm, Civic nabídne pravý opak. Je kratší, ale širší, což je mnohdy výhodnější. Leon pak přidá rozměry 100 x 100 cm.

Variabilita - další trumf

O variabilitě už padla zmínka, teď tedy ještě jednou a podrobněji. Civic Tourer má zavazadelník výborně využitelný. Minimální hrana, rozměrná schránka pod dnem, která navíc umožní naložit (pokud se vejdete do rozměrů 86 x 60 cm) až metr vysoký předmět, nebo zcela rovná plocha vzniklá po sklopení zadních sedaček. Ani Leon, ani Octavia takto rovnou plochu nenabídnou, byť v případě Octavie máte co do délky od zadního zavřeného víka k předním sedačkám pár centimetrů navíc.

Civic přidává jako bonus možnost vyklopit zadní opěradla směrem vzhůru, jak to známe například z pick-upů. Není to věc nová, ale pořád platí, že to je věc užitečná. Pokud se vám totiž na výšku něco do kufru nevejde, můžete to přepravit ve druhé řadě. Od podlahy ke stropu to je přibližně 115 cm.

civic_tourer_55.JPGcivic_tourer_48.JPG
Trik se zvednutým sedáky známe z pick-upů. Je to poměrně užitečná věc. Roletku lze schovat do malé přihrádky umístěné na okraji zavazadelníku.

Civic se nezdá, ale roli stěhováka zvládá natolik dobře, až bych se mu nebál přisoudit v tomto směru roli toho nejlepšího na trhu v sekci kombíků nižší střední třídy.

Potud bezezbytku platí, že se Tourer velmi povedl. Jenže v další kapitole následují ona dříve zmiňovaná negativa.

Honda Civic

Honda Civic je sportovnější typ vozu od japonské automobilky. Symbol spolehlivosti a robustního zpracování zůstává u atmosférických motorů i poté, co většina konkurence přešla na menší objem a přeplňování.

10. generace • Honda Civic Type-R • Test Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT • Ceny v ČR • Test Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC • Dostupné motory • Test Honda Civic Type R GT 2020

Doporučujeme

Články odjinud