Mirku, budu s tebou komunikovat a argumentovat, jako bych jednal s technikem (píšeš, že jsi technik v automobilovém průmyslu...):
1/ Jako technikovi ti poněkud uniklo, že se zde vedla diskuse a porovnávání koncernových TSI 1,4 koncernových motorů a o atmosferické 1,8 v Hondě Civicu. Nechápu tedy, proč ses zapojil do této diskuse, když jsi s TSI nejezdil (cituji tě: "Jezdím s Fordem, tedy ne TSI a koncernová auta bych si nekoupil, nesedí mi, nemám rád studený design, vím o jejích problémech."). Je zajímavý přístup technika v tom, že si TSI nevyzkoušel, abys o něm mohl něco napsat a jedině konstatuje abstraktní argument, který je na hony vzdálen argumentaci technika (viz citace tvého textu pár řádek výše).
2/ Tvůj Ford EB neznám, proto se o něm vůbec nezmiňuji a nikde jsem se nevyjadřoval ani o srovnání tohoto motoru s 1,8 Hondou.
3/ Jak chceš srovnávat v případě Mazdy motor 2.0 s výkonem 121 KW s Civicovým 1,8 104 kW? Nebo naopak s tím slabším 1,5 74 kW? Právě z tvé pozice technika automobilového průmyslu je zajímavé srovnání turbo motorů TSI 103 kW (nebo 90 kW) s 1,8 Civicem 104 kW. Jinak s Mazdou 6 121 kW jsem se povozil a patřil by mezi mého favorita střední třídy s poměrně výhodnou cenou. Ale jasným favoritem je pro mne v současnosti Lexus IS 250 nebo MB Céčko (psal jsem o tom jinde a jen to připomínám, abys věděl, o čem píši...) Nikde bych ale nesrovnával Mazdu 6 s těmito vozy, které jsou kvalitou a svým určením jinde a jsou proto nesrovnatelné). Stejně tak nechápu, jak můžeš srovnávat motory Civica a Mazdy z pozice technika, zejména, když víš, že v diskusi mluvíme, jak jsem uvedl výše, o těch TSI.
4/ Z pozice technika je hodně zajímavé tvé konstatování (cituji: "Životnost neřeším, všichni ví, že složitější technika má vždy náchylnost na více závad). Proto nechápu tvoje reakci na moji argumentaci o spolehlivosti, když každý technik v automobilovém průmyslu řeší spolehlivost jako jeden z důležitých parametrů, který zajímá nejenom spotřebitele, ale i výrobce (kvůli reklamacím...). Já jsem ten argument uvedl proto, že pro některé potenciální kupce nového vozu může být tento argument důležitý (nebo dokonce prioritní)
5/ Současná 1,8 VTEC z Hondy není nejmodernějším výkřikem techniky (proto v Hondě připravují - vyvíjí 1,5 Turbomotory). Ale na druhou stranu se jedná o velmi spolehlivý osvědčený motor, který může odvádět výtečné služby zákazníkům. Jako technik bys měl vědět, že osvědčený motor, který procházel po řadu let postupným vylepšováním má svoje velké plus, které je opravdu pro některé zákazníky zajímavé.
6/ Tvoje poslední věta je úsměvná : (cituji: "zkušený řidič nepotřebuje několik tisíc kilometrů na to, aby poznal, jaké auto dostal do rukou"). Pokud bys někdy hovořil s testovacími jezdci, kteří mají vyslovit přesné objektivní hodnocení auta, tak bys něco takového netvrdil. Jako technikovi ti připomenu, že objektivní posudek můžeš vyslovit, pokud jsi s daným autem jezdil v zimě,v parném létě, za sucha, za deště, za lijáku, na sněhu, na ledu, a to všechno postupně na dálnici, okreskách, ve městě, na autodromu (extrémní chování) a ještě navíc s koly, které výrobce k danému modelu nabízí (16, 17, 18 palců) atd. Ty to ale jako "technik automobilového průmyslu" z pozice "zkušeného řidiče" zvládneš během několika hodin až dnů.
Na závěr opakuji informaci, kterou jsem v několika diskusích sděloval potenciálním kupcům nových vozů, jako reakci na "znalecké posudky" v diskusích. To, aby tito čtenáři/potenciální kupci brali s velkou rezervou to, co si přečtou v různých "diskusích" a "testech" nejen zde, ale i v časopisech a v televizi. Ať se pousmějí nad názory "techniků v automobilovém průmyslu" a stejně tak i nad mými názory a ať si koupí to, co se jim líbí, co je zaujme a to, co si osobně vyzkouší v autosalonech (ať klidně posadí do auta svoji rodinu, která s autem bude jezdit a klidně ať si do auta poskládají zavazadla, se kterými cestují). Dnes se nekvalitní auta neprodávají a každý jedinec má jiné vnímání, jiný cit a jiné priority. Teprve potom po osobním přezkoušení a výběru bude s autem spokojen (je to stejné jako s botami, ty si každý daké osobně zkouší a "ztrácí čas", i když by chyba ve výběru mohla být ztrátou v řádu stokorun an rozdíl při chybě ve výběru auta. A nějaký tabulkový rozdíl ve zrychlení 0,5 sec nebo v max rychlosti 2-5 km ať každý nechá být se shovívavým úsměvem. V reálném provozu to jsou bezvýznamné hodnoty. (U auta na závodění to je ovšem jinak a desetina sec. ve zrychlení může být zásadním argumentem. Závodník vybírá auto jinde a jinak a to je úplně pro jinou diskusi a jen pro pár jedinců. Ne pro širokou veřejnost).
Doufám, že jsi mi porozuměl Mirku, a že k tomu porozumění ti postačuje tvoje kvalifikace technika automobilového průmyslu.