53
Fotogalerie

Test Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC: Než dorazí Type-R

Kapitoly článku:


V situaci, kdy ČNB dlouhodobě oslabuje korunu vůči euru a ECB zase oslabuje euro, je zjevné, že zboží vyráběné mimo eurozónu nemá ty nejlepší předpoklady podbízet se na našem trhu nízkými cenami. Dobře je to vidět na základních cenách Civiku.

Základ je drahý, ale…

Civic modelového roku 2015 s motorem 1.4 i-VTEC 73 kW a výbavou S (bez tempomatu, klimatizace či rádia, ale s litými koly a elektrickými okny) stojí 399 900 Kč. Pro srovnání: Golf 1.2 TSI 63 kW Trendline vyjde na 369 900 Kč; Mégane 1.6 81 kW Authentique na 309 900 Kč. (Všechny ceny jsou bez akčních slev.)

Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 160.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 152.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 147.jpg
Civic Sport nabízí ve standardní výbavě třeba Bluetooth, dvouzónovou automatickou klimatizaci, ale i vyhřívání předních sedadel nebo parkovací kameru

Podobná je situace na opačné straně nabídky: místo Hondy Civic 1.6 i-DTEC 88 kW Executive (661 900 Kč) by si zájemce o dieselový hatchback nižší střední třídy mohl koupit Golf 2.0 TDI 135 kW GTD.

Jenže takto jednoduše samozřejmě ceny aut porovnávat nelze. Už proto, že nejvyšší stupně výbavy japonských aut tradičně obsahují skoro „všechno“. A také proto, že i Honda operuje s akčními ceníky. A rozdíly nejsou malé – podle stupně výbavy a motorizace činí buď 30, nebo 50 tisíc korun.

Nejlevnější Civic se tak rázem dostává pod 350 000 Kč a testované provedení 1.8 i-VTEC Sport s manuální převodovkou má v ceníku napsanou částku 477 900 Kč. Výbava Sport přitom obsahuje některé prvky, za které se u evropských značek běžně připlácí i v nejvyšších stupních výbavy.

Ve standardu tak u Hondy dostanete například vyhřívání předních sedadel, vychvalovaná zadní sedadla Magic Seats s možností vyklopení nahoru, dvouzónovou klimatizaci, tempomat, hliníkové pedály i systém Honda Connect včetně Bluetooth, ovšem bez navigace. Příplatek za ni činí přijatelných 16 000 Kč.

Bez příplatku se dodává rovněž tónování bočních oken, parkovací kamera, LED denní svícení a 17“ litá kola v designu Sport.

Čím vybavenější, tím výhodnější

Příplatkových položek je v ceníku minimum a ve srovnání se zvyklostmi trhu nejsou drahé. Za sadu asistenčních systémů ADAS I (varování před čelní srážkou, upozornění na vyjetí z pruhu, rozpoznávání značek, sledování mrtvých úhlů, asistent při couvání z parkovacího místa, samočinné přepínání dálkových světel) si Honda účtuje pouze 19 000 Kč.

Když k tomu připočtete zmíněných 16 tisíc za navigaci a 12 900 za metalízu, dostanete se na možné maximum 525 800 Kč – a máte plně vybavené auto.  Pokud bychom vzali opět Golf jako de facto standard třídy s motorem 1.4 TSI 92 kW a výbavou Comfortline a pokusili se v konfigurátoru dorovnat výbavu na co nejpodobnější, i bez paketu sportovního vzhledu R-Line bychom dospěli k částce přibližně 630 000 Kč. Vida, Civic najednou nevypadá vůbec drahý.

Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 178.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 170.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 173.jpg
Honda Civic patří k autům, které si zákazníci vybírají hlavně pro jejich odlišnost od hlavního proudu – v provozu si ho s jiným autem určitě nespletete

Podobně jako jiné japonské značky ani Honda neumožňuje sestavit si auto přesně na míru. Pokud byste například toužili po bezklíčovém odemykání nebo elektricky nastavitelné bederní opěrce, nemáte jinou možnost než sáhnout po nejvyšší výbavě Executive. Připlatit za ně jednotlivě není možné.

Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport: Verdikt

Civic patří k těm autům, která si lidé kupují, protože jsou jiná. A takoví zákazníci bývají smíření s tím, že „jiné“ nemusí vždy a ve všem znamenat „lepší“ než mainstream. Pokud vás tato nápadná Honda oslovuje, určitě rádi uslyšíte, že nabízí příjemně komfortní svezení, je nadprůměrně praktická a když si potrpíte na co nejbohatší výbavu, také cenově výhodná. A pokud vás neoslovuje, její nedostatky vás vzrušovat nemusí.

V každém případě mějte na paměti, že model Sport se od jiných Civiků liší vzhledem a výbavou, nikoliv chováním na silnici. Juniorský Type-R to opravdu není.

Honda Civic

Honda Civic je sportovnější typ vozu od japonské automobilky. Symbol spolehlivosti a robustního zpracování zůstává u atmosférických motorů i poté, co většina konkurence přešla na menší objem a přeplňování.

10. generace • Honda Civic Type-R • Test Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT • Ceny v ČR • Test Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC • Dostupné motory • Test Honda Civic Type R GT 2020

Doporučujeme

Články odjinud