Test Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC: Než dorazí Type-R

Zájemci o současnou generaci Civiku neměli dosud příliš na výběr, pokud toužili po sportovněji zaměřené variantě. V rámci modelové péče pro rok 2015 ale Honda zařadila do nabídky model Sport, který alespoň svým vzhledem představuje mezistupeň mezi běžnými Civiky a blížícím se Type-R.
Seznam kapitol
  1. Novinky pro rok 2015 a výbava Sport
  2. Zmatené ovládání, ale extrémně praktický interiér
  3. Atmosféra ber růžových brýlí; Nečekaně komfortní
  4. Čím vybavenější, tím výhodnější; Verdikt
  5. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Honda Civic deváté generace je na trhu už od roku 2011 – a první modernizací prošla v roce 2013, takže je logické, že další modelová péče nastala za další dva roky. Civic modelového roku 2015 dostal lehce modifikovaný vzhled, rozšířené funkce elektronického stabilizačního systému, modernější audio-  komunikační systém a také nový stupeň výbavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Civic Sport je novinkou modelového roku 2015; Honda nabízí tuto výbavu se vznětovým motorem 1,6 l nebo atmosférickým zážehovým 1,8 l, který poháněl i testované auto

Civic Sport je částečně inspirován výrazně sportovní estetikou přicházejícího ostrého hatchbacku Type-R. Honda tuto variantu nabízí se dvěma motory: turbodieselem 1.6 i-DTEC a zážehovým čtyřválcem 1.8 V-TEC. Protože naftovou šestnáctistovku jsme podrobně testovali relativně nedávno, dali jsme tentokrát přednost benzínovému motoru.

Technika je stejná

Aby nedošlo k omylu, raději hned ještě jednou zdůrazním, že Civic Sport je stupeň výbavy. Něco jako třeba R-Line u Volkswagenu. Nepřináší tedy vyšší výkon, lepší jízdní dynamiku nebo speciální naladění podvozku. V tomto případě jde „jen“ o vzhled.

Od ostatních verzí modernizovaného Civiku se Sport liší zejména agresivnějším tvarem předního nárazníku, 17palcovými černě lakovanými koly a černým potahem stropu. Při pohledu na fotky by vás mohlo napadnout, že součástí výbavy Sport je i zadní nárazník s naznačeným difuzorem, ale stejný mají i ostatní Civiky modelového roku 2015.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Civic se obejde bez šroubovací antény, což stále není v segmentu C standard; provedení Sport má jiná kola, zadní spoiler i přední nárazník

Pokud se vám tento hatchback líbí, určitě se vám bude zdát ve výbavě Sport ještě atraktivnější. Na druhou stranu, jestli nepatříte k příznivcům „UFO“ designu Hondy, těch několik málo změn oproti standardnímu provedení těžko váš pohled na Civic změní.

Uvnitř se v rámci modernizace nic zásadního nezměnilo. A protože interiér Hondy Civic je zrovna tak kontroverzní jako exteriér, můžu zopakovat tvrzení z předchozího odstavce. Nezapírám, že nepatřím k příznivcům tohoto designu. Dvojice barevných digitálních displejů nad tradiční kapličkou se třemi analogovými přístroji je snad docela osvěžující myšlenka, ale to provedení…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V interiéru přibyl multimediální systém Honda Connect; vstupy pro připojení mobilní elektroniky jsou ukryté ve schránce pod středovou loketní opěrkou

Namísto moderního až futuristického vyznění, o které designéři nejspíš usilovali, na mě kokpit Civiku působí spíš zastaralým dojmem, trochu jako digitální palubní desky amerických aut z 80. let. Na vině je hlavně „digitálková“ grafika displeje před řidičem a barevný nesoulad obou obrazovek. 

Radosti
Komfort odpružení
Reálná spotřeba
Možnost vyklopit zadní sedáky vzhůru
Objemný zavazadelník
Prostor pro nohy vzadu
Slícování dílů v interiéru
Poměr výbavy a ceny
Starosti
Pružné zrychlení z cestovních otáček
Neklid při brzdění
Zbrklá aktivace výstražného osvětlení
Ovládání infotainmentu a počítače
Nepřesvědčivá přední sedadla
Slabší přilnavost (zimní gumy + teplé počasí)
Výhled dozadu
6  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Novinky pro rok 2015 a výbava Sport
  2. Zmatené ovládání, ale extrémně praktický interiér
  3. Atmosféra ber růžových brýlí; Nečekaně komfortní
  4. Čím vybavenější, tím výhodnější; Verdikt
  5. Technické údaje; Kompletní fotogalerie
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků