Test Honda Civic Hybrid: zelené mámení

Hybridní technologie již není výsadou drahých, futuristických, či jinak zvláštních automobilů. Jak se hodí k „docela obyčejnému” Civicu?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Samurajský exteriér, Sportovní pohodlí v interiéru
  2. Dva motory v jednom, Jak to celé funguje?
  3. A co spotřeba?, Podvozek a ovladatelnost, Naměřená dynamika
  4. Závěr, cena, Technické parametry
  5. Kompletní fotogalerie

Není to tak dlouho, co se objevil první hybridní automobil. Ovšem na nasazení ve staré Evropě jsme si počkali a jejich dotažení do sériové podoby se zatím podařilo jen japonským automobilkám. Větší hybridy vyrábí Toyota a Lexus, do nižší střední třídy je vpustila Honda, která v roce 2006 představila hybridní Civic na základě verze sedan poslední generace. Inovativní krok byl odpovědí na prvenství Toyoty a marketingově se jí skutečně povedl. Jaký je ale Civic Hybrid jako auto?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vznešený samuraj

Abychom jej označili za šogúna, na to je příliš malý. Ale vznešeným samurajem bezesporu je. Hondě se povedlo implantovat design klasického sedanu na půdorys Civicu. Na délku měří 4 545 mm, na šířku 1 750 mm, na výšku 1 435 a je tedy výrazně delší než hatchback (+ 300 mm), ovšem na šířku je o něco menší (- 15 mm) a na výšku také (- 25 mm). Rozvor je proti hatchbacku prodloužen o významných 80 mm na 2700 mm, což je dokonce více, než u Accordu, který míří o třídu výše. Na nižší střední třídu tedy rozměry opravdu pohádkové.

Tip: Hondu Civic sedan s klasickým benzinovým motorem jsme testovali již dříve.

Agresivní přídi dominují typicky japonské přední světlomety v kombinaci s okřídleným znakem Hondy. Přední světlomety s čirou optikou doplňují vhodně zakomponované mlhovky v předním nárazníku. Ten velmi citlivě navazuje na kapotu motoru a přední blatníky a vytváří tak jednolitý look nového sedanu. Rozměrné čelní prosklení doplňuje střešní okno. Líbivým detailem jsou rozměrná vnější zpětná zrcátka s integrovanými ukazateli směru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Boční linie kapoty připomíná Civic hatchback, ale samotná kabina již žije svůj vlastní život a včetně zádi je kopií Accordu poslední generace. Zvláště klenutí zádi s negativní sklonem v úrovni zadních sdružených svítilen je efektní. Nízký profil sedanu dost připomíná Saab 9-3. Stejný pocit má posádka při posazení do nízko položených sedadel.

Zádi zcela dominují sdružené svítilny s dvojicí kruhových světel. Stejný motiv využívá u svých vozů Volkwagen, ale těžko rozsoudit, kdo s ním přišel jako první. Mohutnější zavazadelník směruje mírně vzhůru a Civic působí i přes konzervativní karosářskou variantu sportovněji.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sportovní pohodlí

Po otevření rozměrných předních dvěří řidiče čeká futuristický interiér. Palubní desce dominuje  rozměrná dvouúrovňová kaplička s digitálními ukazateli, s níž ladí sportovní tříramenný volant. Startování se na rozdíl od hatchbacku děje klasickým klíčkem. Ve spodní kapličce je umístěn analogový otáčkoměr s optitronovým podsvícením a v horní kapličce digitální rychloměr, teploměr motoru a palivoměr.

Palubní deska je z tvrdších, ale na pohled kvalitních plastů. Přímo napojený středový panel nese řadicí páku a řidič ji má tak blíže. Rovněž ruční brzda je po ruce řidičovi, tedy nalevo od voliče automatické převodovky. Středový tunel pak doplňuje loketní opěrka s malým úložným prostorem.

Pohodlná sedadla s výrazným bočním vedením nejsou ani příliš úzká, ani příliš tvrdá a představují ideál ve sportovně střiženém sedanu této kategorie. Je až zarážející, jak splňují představu pohodlného sezení jak pro statnější osoby, tak pro hubené pasažéry.

Zavazadlový prostor o objemu 350 litrů je dobře přístupný přes výklopné víko, ovšem v prostoru mezi podběhy vás již čeká přepážka. Za tou se skrývají akumulátory elektromotoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Samurajský exteriér, Sportovní pohodlí v interiéru
  2. Dva motory v jednom, Jak to celé funguje?
  3. A co spotřeba?, Podvozek a ovladatelnost, Naměřená dynamika
  4. Závěr, cena, Technické parametry
  5. Kompletní fotogalerie

bazar

Honda CRV 2
Rok výroby: 1998
Stav: 285 536 km
Cena: 60 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 197 990 km
Cena: 130 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 95 737 km
Cena: 166 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 160 825 km
Cena: 440 000 Kč
Honda Accord 2,4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 988 km
Cena: 146 000 Kč
Honda Civic 1,7
Rok výroby: 2003
Stav: 242 413 km
Cena: 50 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků