Test Honda Civic Hybrid: zelené mámení

Hybridní technologie již není výsadou drahých, futuristických, či jinak zvláštních automobilů. Jak se hodí k „docela obyčejnému” Civicu?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Samurajský exteriér, Sportovní pohodlí v interiéru
  2. Dva motory v jednom, Jak to celé funguje?
  3. A co spotřeba?, Podvozek a ovladatelnost, Naměřená dynamika
  4. Závěr, cena, Technické parametry
  5. Kompletní fotogalerie

Není to tak dlouho, co se objevil první hybridní automobil. Ovšem na nasazení ve staré Evropě jsme si počkali a jejich dotažení do sériové podoby se zatím podařilo jen japonským automobilkám. Větší hybridy vyrábí Toyota a Lexus, do nižší střední třídy je vpustila Honda, která v roce 2006 představila hybridní Civic na základě verze sedan poslední generace. Inovativní krok byl odpovědí na prvenství Toyoty a marketingově se jí skutečně povedl. Jaký je ale Civic Hybrid jako auto?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vznešený samuraj

Abychom jej označili za šogúna, na to je příliš malý. Ale vznešeným samurajem bezesporu je. Hondě se povedlo implantovat design klasického sedanu na půdorys Civicu. Na délku měří 4 545 mm, na šířku 1 750 mm, na výšku 1 435 a je tedy výrazně delší než hatchback (+ 300 mm), ovšem na šířku je o něco menší (- 15 mm) a na výšku také (- 25 mm). Rozvor je proti hatchbacku prodloužen o významných 80 mm na 2700 mm, což je dokonce více, než u Accordu, který míří o třídu výše. Na nižší střední třídu tedy rozměry opravdu pohádkové.

Tip: Hondu Civic sedan s klasickým benzinovým motorem jsme testovali již dříve.

Agresivní přídi dominují typicky japonské přední světlomety v kombinaci s okřídleným znakem Hondy. Přední světlomety s čirou optikou doplňují vhodně zakomponované mlhovky v předním nárazníku. Ten velmi citlivě navazuje na kapotu motoru a přední blatníky a vytváří tak jednolitý look nového sedanu. Rozměrné čelní prosklení doplňuje střešní okno. Líbivým detailem jsou rozměrná vnější zpětná zrcátka s integrovanými ukazateli směru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Boční linie kapoty připomíná Civic hatchback, ale samotná kabina již žije svůj vlastní život a včetně zádi je kopií Accordu poslední generace. Zvláště klenutí zádi s negativní sklonem v úrovni zadních sdružených svítilen je efektní. Nízký profil sedanu dost připomíná Saab 9-3. Stejný pocit má posádka při posazení do nízko položených sedadel.

Zádi zcela dominují sdružené svítilny s dvojicí kruhových světel. Stejný motiv využívá u svých vozů Volkwagen, ale těžko rozsoudit, kdo s ním přišel jako první. Mohutnější zavazadelník směruje mírně vzhůru a Civic působí i přes konzervativní karosářskou variantu sportovněji.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sportovní pohodlí

Po otevření rozměrných předních dvěří řidiče čeká futuristický interiér. Palubní desce dominuje  rozměrná dvouúrovňová kaplička s digitálními ukazateli, s níž ladí sportovní tříramenný volant. Startování se na rozdíl od hatchbacku děje klasickým klíčkem. Ve spodní kapličce je umístěn analogový otáčkoměr s optitronovým podsvícením a v horní kapličce digitální rychloměr, teploměr motoru a palivoměr.

Palubní deska je z tvrdších, ale na pohled kvalitních plastů. Přímo napojený středový panel nese řadicí páku a řidič ji má tak blíže. Rovněž ruční brzda je po ruce řidičovi, tedy nalevo od voliče automatické převodovky. Středový tunel pak doplňuje loketní opěrka s malým úložným prostorem.

Pohodlná sedadla s výrazným bočním vedením nejsou ani příliš úzká, ani příliš tvrdá a představují ideál ve sportovně střiženém sedanu této kategorie. Je až zarážející, jak splňují představu pohodlného sezení jak pro statnější osoby, tak pro hubené pasažéry.

Zavazadlový prostor o objemu 350 litrů je dobře přístupný přes výklopné víko, ovšem v prostoru mezi podběhy vás již čeká přepážka. Za tou se skrývají akumulátory elektromotoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Honda Civic

Honda Civic je sportovnější typ vozu od japonské automobilky. Symbol spolehlivosti a robustního zpracování zůstává u atmosférických motorů i poté, co většina konkurence přešla na menší objem a přeplňování.

10. generace • Honda Civic Type-R • Test Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT • Ceny v ČR • Test Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC • Dostupné motory • Test Honda Civic Type R GT 2020

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Samurajský exteriér, Sportovní pohodlí v interiéru
  2. Dva motory v jednom, Jak to celé funguje?
  3. A co spotřeba?, Podvozek a ovladatelnost, Naměřená dynamika
  4. Závěr, cena, Technické parametry
  5. Kompletní fotogalerie
TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 25 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků