Test Honda Civic Hybrid: zelené mámení

Hybridní technologie již není výsadou drahých, futuristických, či jinak zvláštních automobilů. Jak se hodí k „docela obyčejnému” Civicu?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Samurajský exteriér, Sportovní pohodlí v interiéru
  2. Dva motory v jednom, Jak to celé funguje?
  3. A co spotřeba?, Podvozek a ovladatelnost, Naměřená dynamika
  4. Závěr, cena, Technické parametry
  5. Kompletní fotogalerie

Není to tak dlouho, co se objevil první hybridní automobil. Ovšem na nasazení ve staré Evropě jsme si počkali a jejich dotažení do sériové podoby se zatím podařilo jen japonským automobilkám. Větší hybridy vyrábí Toyota a Lexus, do nižší střední třídy je vpustila Honda, která v roce 2006 představila hybridní Civic na základě verze sedan poslední generace. Inovativní krok byl odpovědí na prvenství Toyoty a marketingově se jí skutečně povedl. Jaký je ale Civic Hybrid jako auto?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vznešený samuraj

Abychom jej označili za šogúna, na to je příliš malý. Ale vznešeným samurajem bezesporu je. Hondě se povedlo implantovat design klasického sedanu na půdorys Civicu. Na délku měří 4 545 mm, na šířku 1 750 mm, na výšku 1 435 a je tedy výrazně delší než hatchback (+ 300 mm), ovšem na šířku je o něco menší (- 15 mm) a na výšku také (- 25 mm). Rozvor je proti hatchbacku prodloužen o významných 80 mm na 2700 mm, což je dokonce více, než u Accordu, který míří o třídu výše. Na nižší střední třídu tedy rozměry opravdu pohádkové.

Tip: Hondu Civic sedan s klasickým benzinovým motorem jsme testovali již dříve.

Agresivní přídi dominují typicky japonské přední světlomety v kombinaci s okřídleným znakem Hondy. Přední světlomety s čirou optikou doplňují vhodně zakomponované mlhovky v předním nárazníku. Ten velmi citlivě navazuje na kapotu motoru a přední blatníky a vytváří tak jednolitý look nového sedanu. Rozměrné čelní prosklení doplňuje střešní okno. Líbivým detailem jsou rozměrná vnější zpětná zrcátka s integrovanými ukazateli směru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Boční linie kapoty připomíná Civic hatchback, ale samotná kabina již žije svůj vlastní život a včetně zádi je kopií Accordu poslední generace. Zvláště klenutí zádi s negativní sklonem v úrovni zadních sdružených svítilen je efektní. Nízký profil sedanu dost připomíná Saab 9-3. Stejný pocit má posádka při posazení do nízko položených sedadel.

Zádi zcela dominují sdružené svítilny s dvojicí kruhových světel. Stejný motiv využívá u svých vozů Volkwagen, ale těžko rozsoudit, kdo s ním přišel jako první. Mohutnější zavazadelník směruje mírně vzhůru a Civic působí i přes konzervativní karosářskou variantu sportovněji.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sportovní pohodlí

Po otevření rozměrných předních dvěří řidiče čeká futuristický interiér. Palubní desce dominuje  rozměrná dvouúrovňová kaplička s digitálními ukazateli, s níž ladí sportovní tříramenný volant. Startování se na rozdíl od hatchbacku děje klasickým klíčkem. Ve spodní kapličce je umístěn analogový otáčkoměr s optitronovým podsvícením a v horní kapličce digitální rychloměr, teploměr motoru a palivoměr.

Palubní deska je z tvrdších, ale na pohled kvalitních plastů. Přímo napojený středový panel nese řadicí páku a řidič ji má tak blíže. Rovněž ruční brzda je po ruce řidičovi, tedy nalevo od voliče automatické převodovky. Středový tunel pak doplňuje loketní opěrka s malým úložným prostorem.

Pohodlná sedadla s výrazným bočním vedením nejsou ani příliš úzká, ani příliš tvrdá a představují ideál ve sportovně střiženém sedanu této kategorie. Je až zarážející, jak splňují představu pohodlného sezení jak pro statnější osoby, tak pro hubené pasažéry.

Zavazadlový prostor o objemu 350 litrů je dobře přístupný přes výklopné víko, ovšem v prostoru mezi podběhy vás již čeká přepážka. Za tou se skrývají akumulátory elektromotoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Samurajský exteriér, Sportovní pohodlí v interiéru
  2. Dva motory v jednom, Jak to celé funguje?
  3. A co spotřeba?, Podvozek a ovladatelnost, Naměřená dynamika
  4. Závěr, cena, Technické parametry
  5. Kompletní fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků