Test Honda Civic Hybrid: zelené mámení

Hybridní technologie již není výsadou drahých, futuristických, či jinak zvláštních automobilů. Jak se hodí k „docela obyčejnému” Civicu?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Samurajský exteriér, Sportovní pohodlí v interiéru
  2. Dva motory v jednom, Jak to celé funguje?
  3. A co spotřeba?, Podvozek a ovladatelnost, Naměřená dynamika
  4. Závěr, cena, Technické parametry
  5. Kompletní fotogalerie

Není to tak dlouho, co se objevil první hybridní automobil. Ovšem na nasazení ve staré Evropě jsme si počkali a jejich dotažení do sériové podoby se zatím podařilo jen japonským automobilkám. Větší hybridy vyrábí Toyota a Lexus, do nižší střední třídy je vpustila Honda, která v roce 2006 představila hybridní Civic na základě verze sedan poslední generace. Inovativní krok byl odpovědí na prvenství Toyoty a marketingově se jí skutečně povedl. Jaký je ale Civic Hybrid jako auto?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vznešený samuraj

Abychom jej označili za šogúna, na to je příliš malý. Ale vznešeným samurajem bezesporu je. Hondě se povedlo implantovat design klasického sedanu na půdorys Civicu. Na délku měří 4 545 mm, na šířku 1 750 mm, na výšku 1 435 a je tedy výrazně delší než hatchback (+ 300 mm), ovšem na šířku je o něco menší (- 15 mm) a na výšku také (- 25 mm). Rozvor je proti hatchbacku prodloužen o významných 80 mm na 2700 mm, což je dokonce více, než u Accordu, který míří o třídu výše. Na nižší střední třídu tedy rozměry opravdu pohádkové.

Tip: Hondu Civic sedan s klasickým benzinovým motorem jsme testovali již dříve.

Agresivní přídi dominují typicky japonské přední světlomety v kombinaci s okřídleným znakem Hondy. Přední světlomety s čirou optikou doplňují vhodně zakomponované mlhovky v předním nárazníku. Ten velmi citlivě navazuje na kapotu motoru a přední blatníky a vytváří tak jednolitý look nového sedanu. Rozměrné čelní prosklení doplňuje střešní okno. Líbivým detailem jsou rozměrná vnější zpětná zrcátka s integrovanými ukazateli směru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Boční linie kapoty připomíná Civic hatchback, ale samotná kabina již žije svůj vlastní život a včetně zádi je kopií Accordu poslední generace. Zvláště klenutí zádi s negativní sklonem v úrovni zadních sdružených svítilen je efektní. Nízký profil sedanu dost připomíná Saab 9-3. Stejný pocit má posádka při posazení do nízko položených sedadel.

Zádi zcela dominují sdružené svítilny s dvojicí kruhových světel. Stejný motiv využívá u svých vozů Volkwagen, ale těžko rozsoudit, kdo s ním přišel jako první. Mohutnější zavazadelník směruje mírně vzhůru a Civic působí i přes konzervativní karosářskou variantu sportovněji.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sportovní pohodlí

Po otevření rozměrných předních dvěří řidiče čeká futuristický interiér. Palubní desce dominuje  rozměrná dvouúrovňová kaplička s digitálními ukazateli, s níž ladí sportovní tříramenný volant. Startování se na rozdíl od hatchbacku děje klasickým klíčkem. Ve spodní kapličce je umístěn analogový otáčkoměr s optitronovým podsvícením a v horní kapličce digitální rychloměr, teploměr motoru a palivoměr.

Palubní deska je z tvrdších, ale na pohled kvalitních plastů. Přímo napojený středový panel nese řadicí páku a řidič ji má tak blíže. Rovněž ruční brzda je po ruce řidičovi, tedy nalevo od voliče automatické převodovky. Středový tunel pak doplňuje loketní opěrka s malým úložným prostorem.

Pohodlná sedadla s výrazným bočním vedením nejsou ani příliš úzká, ani příliš tvrdá a představují ideál ve sportovně střiženém sedanu této kategorie. Je až zarážející, jak splňují představu pohodlného sezení jak pro statnější osoby, tak pro hubené pasažéry.

Zavazadlový prostor o objemu 350 litrů je dobře přístupný přes výklopné víko, ovšem v prostoru mezi podběhy vás již čeká přepážka. Za tou se skrývají akumulátory elektromotoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Samurajský exteriér, Sportovní pohodlí v interiéru
  2. Dva motory v jednom, Jak to celé funguje?
  3. A co spotřeba?, Podvozek a ovladatelnost, Naměřená dynamika
  4. Závěr, cena, Technické parametry
  5. Kompletní fotogalerie
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků